Teen parhaillaan...

Knoukka

Well-known member
PuoliPöhkö sanoi:
Tossa kuva sulle vielä sellasesta ratkaisusta, jossa sivuräystään
aluslaudoitus loppuu päätyseinälinjaan.
Noita kahta malliahan mä olen tässä päässäni piirrellyt ja teenkin kokeilemalla eli ekalla nurkalla vedän malliksi kattopäätyyn saakka. Eihän siinä tuhraannu kuin kolme metriä lautaa ja pari tuntia nikkarointia jos ei miellytä silmää.

Pitää vähän miettiä silläkin kun en ole noita nurkkien enkä päätyseinien koristelautojakaan vielä päättänyt että millaset tulee. Luultavasti se normaali yksi lauta päätykolmion alareunaa pitkin ja yksinkertaiset nurkkalaudat.

Tossa on mittasuhteiltaan ja väritykseltään aikalailla samaa mallia kun mulla paitsi tuo on kivijalalta ja rungoltakin matalampi.

Kuisti mulla on avoin vain yläosaltaan eikä ikkunapuitteet ole noin koristeelliset. Ja ikkunat mulla on isommat. Mutta muuten samanlainen... :D

lara

Namupala
Sijainti
Onnela
yritän latailla kuvia naamakirjaan ja sen jälkeen yrittää keksiä parhaan keinon lähettää parisenkymmentä kuvaa pomolle...:thumbfh:

Knoukka

Well-known member
PuoliPöhkö sanoi:
Sonnustaudun kirvesmiehen varusteisiin ja
siirryn jatkamaan pation rakentamista.
Irrotin ulko-oven ikkunaristikot ja sisäpuolen lasin. Hion ja maalaan uudelleen koko oven.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Knoukkari sanoi:
Irrotin ulko-oven ikkunaristikot ja sisäpuolen lasin. Hion ja maalaan uudelleen koko oven.
Siinä sitä hommoo piisaa kun sen tekee huolella :thumbup:

Edelleen pation kimpussa. Ristiselkä ja polvet hellänä. Yli 800 RST-ruuvia painettu tänään terassilautoihin. Näyttää siltä, että ainakin toinen 800 menee vielä ennen kuin lattia on valmis. Sitten olis vielä kaiteet timpuroitavana.
Menen takaisin kun tuolla näkee vielä hommailla.
Tulin hakemaan vaan yhden ruuvausoluen kaapista.

Knoukka

Well-known member
PuoliPöhkö sanoi:
Siinä sitä hommoo piisaa kun sen tekee huolella :thumbup:
Kyllä siinä päivän saa helpostikin kulumaan kun huolella hioo ja maalaa. Joku nätti päivä ovi pihalle, radio soimaan ja hommiin. Hiomisen syventävät opinnothan mä suoritin jo viime vuonna, tää on ihan piis ov keik.

Ulkoportaiden alimmat lankut menee vaihtoon. Tullu vaan mieleen tänään ostoksilla nakata kyytiin. :jaska:

Knoukka

Well-known member
PuoliPöhkö sanoi:
70 neliön patioon joutuu ruuvaamaan jokusen ruuvin.
Tuolla "mettän" puolella pation lattiatasosta on matkaa maahan 3,5 metriä.
Perkeleen rotko teetätti aikalailla ylimääräistä jumppaa.
Komee patio!

Tuon jumpan säästät takaisin kun sahaat sinne mettän puolelle patioon huussireiän ja nikkaroit riu'un.

Ei tartte sit juosta kesken patiojuhlien sisälle. :thumbup:

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Knoukkari sanoi:
Komee patio!

Tuon jumpan säästät takaisin kun sahaat sinne mettän puolelle patioon huussireiän ja nikkaroit riu'un.

Ei tartte sit juosta kesken patiojuhlien sisälle. :thumbup:
Heh, siinä alapuolella on naapurin piha, mikä on yksi syy ettei siihen voinut kaataa maata ja tehdä tasasita pihaa, vaan piti turvautua puutavarakauppaan.
Naapurista johtuen loistava ulkohuussi-idea on naapurisovun nimissä ihan pakko kuopata - ja käydä siististi sisävessassa. :thumbup:
Alla olevien kuvien vaiheessa oli vielä aika helppoa kun homma oli vielä piirustuspöydällä.
Yksin kun rytäsin tohon rinteeseen noi perustukset ja tolpat pystyyn, niin olisi ollut toisista käsistä jossain vaiheessa aika paljon apua. Mutta siihen se perkele pikkuhiljaa kuitenkin tulee.

Viimeksi muokattu:

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Tan toikin taytyy olla F1-Forumin historiassa lahimpana "katon kun maali kuivuu" ja "kuuntelen kun ruoho kasvaa" tasoa :D

Well done :thumbup:

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Hienolta näyttää patio tosiaan! Norjassa olin töissä joskus ja kiinnitin siellä huomiota miten ihmisillä oli mahtavat puuterassit taloissaan. Juuri noin. Hyvä tulee. Oikeasti siis, näyttävää jälkeä!

Knoukka

Well-known member
Nopeahuoli sanoi:
Tan toikin taytyy olla F1-Forumin historiassa lahimpana "katon kun maali kuivuu" ja "kuuntelen kun ruoho kasvaa" tasoa :D
Mee sä gollffisadehousuhomo puskeen vaan sitä ruohonleikkuris ja anna miesten tehdä miesten työt! :thumbup:

Teukka

Jarnapoliisi
Sijainti
Jarnapolis
Kusimunaa. Oikein viimeisen paalle sellaista. Koodaan WCF systeemia. Tasta sais Oopeen kanssa muutaman tunnin jarnan, mutta ei nappaa.

Tolerantti

Well-known member
Knoukkari sanoi:
Kyllä siinä päivän saa helpostikin kulumaan kun huolella hioo ja maalaa. Joku nätti päivä ovi pihalle, radio soimaan ja hommiin. Hiomisen syventävät opinnothan mä suoritin jo viime vuonna, tää on ihan piis ov keik.

Ulkoportaiden alimmat lankut menee vaihtoon. Tullu vaan mieleen tänään ostoksilla nakata kyytiin. :jaska:
Ulkona maalauksessa on sellainen ongelma, että tuoreeseen maalipintaan tarttuu hetkessä valtaisa määrä koivunurpua ja hyönteistä. Jot et jos huippujälkeä hakee, niin maalaus sisätiloissa. (On katkeraa kokemusta)

Tolerantti

Well-known member
Komea on Pöhkön patio! Tuonne ei sitten mitään perusmuovituoleja voi asettaa. Pitää olla järeämpää ja komeampaa kalustoa.

Joni

Well-known member
Jacques sanoi:
Onko tuo Puolipöhkön kuvassa oleva hahmo Puolipöhkö itse?
Näyttää jotenkin erinäköseltä avatarissa muttä ehkäpä mies vanhentunu siitä. :wink: