Jos esittämäsi vaihtoehdot on nuo, niin lienee syytä toivoa että sopimus syntyy.Formulanomi sanoi:Tehyn voidaan sanovan bluffaavan. Mutta tälläisella asialla ei saa/voi bluffata...joko irtisanoudutaan tai sitten ei, jos sopimusta ei synny.
Jos esittämäsi vaihtoehdot on nuo, niin lienee syytä toivoa että sopimus syntyy.Formulanomi sanoi:Tehyn voidaan sanovan bluffaavan. Mutta tälläisella asialla ei saa/voi bluffata...joko irtisanoudutaan tai sitten ei, jos sopimusta ei synny.
Nooh...katselin tuossa KT tilastoja. Siihen nähden sh:lle tarjottu kokonaispalkka on ihan kohtuullinen.Moe Szyslak sanoi:Emmä sitä kysynytkään, vaan tekisitkö nykyistä työtäsi 1800 euron peruspalkalla? Yö- ja vkl-lisät päälle jos teet töitä öisin/viikonloppuisin.
*) merkatut ammatit voisi vastata mitä itse teen. Kokonaispalkka pyörisi siis 2500-2950e välillä.Tässä näitä meikäläisen alan liksoja: (prosentiluvun jälkeen on peruspalkka ja seuraava kokonaispalkka)
Koodi:Tietohallintopäällikkö 68 17,6 % 3 479 3 906 Tietohallintosuunnittelija 11 18,2 % 2 531 2 695 Tietohuoltopäällikkö 7 28,6 % 3 546 3 912 *Tietojärjestelmäasiantuntija 12 41,7 % 2 526 2 925 Tietojärjestelmäpäällikkö 32 28,1 % 3 328 3 802 *Tietojärjestelmäsuunnittelija 41 39,0 % 2 543 2 945
Selvä enemmistö kansalaisista hyväksyy Tehyn uhkaaman työtaistelun. Taloustutkimuksen YLE Uutisten toimeksiannosta tekemässä tutkimuksessa 61 % haastatelluista ilmoitti hyväksyvänsä Tehyn työtaistelun, 25 % vastasi ei ja 13 % ei osannut sanoa kantaansa tai halunnut vastata kysymykseen lainkaan.
Taloustutkimus haastattelututkimus tehtiin tällä viikolla. Tehy ilmoitti joukkoirtisanoutumisuhkauksestaan maanantaina. Haastatelluille esitetty kysymys kuului " Hyväksyttekö Tehyn työtaistelun tässä tilanteessa?"
Tutkimuksen mukaan naiset ja miehet suhtautuvat työtaisteluun yhtä hyväksyvästi. Ikäluokittain eniten hyväksyviä vastauksia antoivat 25 - 34 -vuotiaat ja vähiten vanhimmat vastaajat eli 50 - 79-vuotiaat.
Puoluekannan mukaan Tehyn työtaistelun hyväksyivät selkeämmin sosialidemokraattien kuin Kokoomuksen ja Keskustan kannattajat. Päähallituspuolueiden kannattajistakin Tehyn uhkaamat toimet hyväksyi kuitenkin likipitäen puolet vastanneista.
Miten tutkimus tehtiin?
Haastattelututkimuksen toteutti Taloustutkimus Oy YLE Uutisten toimeksiannosta.
Tutkimus tehtiin atk-avusteisina puhelinhaastatteluina.
Haastattelujen kohderyhmä oli 15 - 79-vuotias väestö Ahvenanmaan maakuntaa lukuunottamatta. Haastattelut tehtiin 15.10. - 18.10.
Tutkimukseen haastateltiin 1 008 henkilöä. Tutkimuksen otos painotettiin iän, sukupuolen, asuinalueen ja talouden koon mukaan kohderyhmää edustavaksi. Tilastollinen virhemarginaali on 95 %:n luotettavuustasolla koko otoksesta noin plus-miinus 3 prosenttiyksikköä.
YLE Uutiset
Ei taida ihan kuulua sairaanhoitajan toimenkuvaan moinen. Enemmän perushoitajan juttuja.. Jaahas joku ehtikin tästä jo mainita.Doubtful sanoi:Valitettavasti olen terve. Mutta kyllä mä Noomin tai Törnin kelpuuttaisin mun persettä pyyhkimään ja lääkekipon kuskaamaan.
Kylläpä suomessa vaan sairaanhoitajat tuollaistakin tekee. Suomessa on aivan liikaa sairaanhoitajia muutenkin, enemmän pitäisi olla perushoitajia ja sitten sairaanhoitajat vaan vaativiin hommiin.patriot sanoi:Ei taida ihan kuulua sairaanhoitajan toimenkuvaan moinen. Enemmän perushoitajan juttuja.. Jaahas joku ehtikin tästä jo mainita.
Mikä kohta tuossa kysymyksessä jäi epäselväksi?Doubtful sanoi:Noihin nyt saadaan mitkä luvut vaan kun esitetään kysymys hiukan epäselvästi.
Ei mulle mikään, mutta monelle muulle voi olla. Monelle ihmiselle tekee vaikeeta jos kysyy vaikkapa paikkakuntansa postinumeroa. Kysymyksen olisi voinut esittää "Hyväksytkö hoitajien irtisanoutumisen" tai "Hyväksytkö Tehyn korotusvaatimukset" yms..kouvotsvoni sanoi:Mikä kohta tuossa kysymyksessä jäi epäselväksi?
Voisin suht vilpittömin mielin väittää tuntevani markkinatutkimuksia jonkin verran. Kysymyksenasettellulla saadaan haluttaessa ihan sellainen tulos kuin haltaan, Tallaisessa tapauksessa kysymyksenasettelu tehdään kuitenkin yleisesti neutraaliksi, ilman toivottoja painotuksia.Doubtful sanoi:Ei mulle mikään, mutta monelle muulle voi olla. Monelle ihmiselle tekee vaikeeta jos kysyy vaikkapa paikkakuntansa postinumeroa. Kysymyksen olisi voinut esittää "Hyväksytkö hoitajien irtisanoutumisen" tai "Hyväksytkö Tehyn korotusvaatimukset" yms..
Onko sinulla muuten jotain henkilökohtaisia ambitioita tässä asiassa? Itse olen omani jo aikaisemmin kertonut.jps sanoi:Ei tilanne hyvältä näytä lainkaan. Tässähän nyt on lähinnä kyse pitääkö sairaanhoitajille maksaa kohtuullista palkkaa vai ei. Koko jupakassahan on kyse vain siitä, että vuosikymmeniä on ongelman annettu paisua ja jossain vaiheessahan ratkaisematon ongelma levähtää käsiin.
Tuohon vois todeta, etten ikinä ole poikien kanssa lähtenyt leikkiin, jos näytät omasi niin mä näytän omani.Törni sanoi:Onko sinulla muuten jotain henkilökohtaisia ambitioita tässä asiassa? Itse olen omani jo aikaisemmin kertonut.
Mikä on sh?Formulanomi sanoi:Tähän tulisi kyllä lisäksi sitten mahdolliset ylityöt yms. Mutta niitähän ei välttämättä tulisi ja niiden varaan ei voi laskea. (ts. sh:t)
Mua kieltämättä nauratti kun kuulin tuosta uutisesta ja Tehyn perusteluista. Ihan täysin samoilla perusteilla kuntaliitto voisi vetää Tehynkin oikeuteen notta silleen.Rusina sanoi:Irtisanoutumisessa on kyse työsuhteen päättämisestä ja jos työsuhde päätetään, tässä tapauksessa työntekijän toimest, niin työnantajalla on kaikki oikeus julistaa irtisanoutuneiden paikat avoimiksi. Tiedä sitten mitä ovat vetäneet kun tulkinneet ettei työsuhdettaan päättävän työntekijän tilalle saisi palkata uutta henkilöä? Ei täysin terve tulkinta mielestäni. Sinänsä tämä tulkinta on kyllä Tehyn edeltävän linjan mukainen; täysin todellisuudesta irrallinen
Ihan samaa mieltä, työnantajalla on tottakai oikeus julistaa paikat haettaviksi. Toisaalta hakijoiden määrä avoimiin paikkoihin on todennäköisesti voi olla aivan yhtä huima kuin jo ennen tätä kalabaliikkia edeltäviin aikoihin eli hakijoita on yksi-kaksi tai jos sitäkään. Paikkojen avoimeksi julistaminen on tietysti painostustoimi KT'n taholta ja tavoite on lisätä epävarmuutta hoitsujen piirissä, toisaalta se taas voi hankaloittaa entisestään sovun löytymistä.Rusina sanoi:Irtisanoutumisessa on kyse työsuhteen päättämisestä ja jos työsuhde päätetään, tässä tapauksessa työntekijän toimest, niin työnantajalla on kaikki oikeus julistaa irtisanoutuneiden paikat avoimiksi. Tiedä sitten mitä ovat vetäneet kun tulkinneet ettei työsuhdettaan päättävän työntekijän tilalle saisi palkata uutta henkilöä? Ei täysin terve tulkinta mielestäni. Sinänsä tämä tulkinta on kyllä Tehyn edeltävän linjan mukainen; täysin todellisuudesta irrallinen