Ambomaan Mambo sanoi:
Mulle kans tommonen SLK!
Niin joo missäs on sanottu notta Kovalainen ois ajellu viimeistelytestin tässä nyt?
Iltalehti.fi
----
Viimeistelyharjoitus ennen Melbournen MM-avausta
Kovalainen testasi jälleen F1-autoa
Heikki Kovalainen ajoi keskiviikkona Renaultin F1-tallille viimeistelytestin ennen Melbournen MM-avausta.
Tässä jutussa myös:
"Reaktioaikani kuulemma hyviä"
Heikki Kovalainen on työntänyt jalkansa tukevasti formula 1 -oven väliin. Viime vuonna hän pääsi testaamaan niin Renaultia kuin Minardiakin, ja töitä on luvassa jatkossakin.
Viikko sitten Renault pyysi Kovalaista valmistautumaan MM-avauksen viimeistelytestiin ja tositoimiin hän ryhtyi keskiviikkona Santa Podin maineikkaalla kiihdytysradalla.
- Kutsu oli iloinen yllätys ja luonnollisesti olin heti valmis. Jokainen testi formula ykkösellä on opettava kokemus, vaikka tällä kertaa en päässytkään ajamaan perinteistä kilparataa, vaan yhtä suoraa edestakaisin, puhelimitse Englannista tavoitettu Kovalainen kertoi.
- Renaultilla oli viimeisessä todellisessa testissään ongelmia nopeusrajoittimen kanssa. Varikolle saavuttaessa se löi jostain syystä luistoneston pois päältä ja tämän vuoksi Jarno Trulli pyörähti kerran päin seinää.
- Nyt kaikki toimi moitteettomasti, enkä usko, että tiimillä on enää huolia saman asian suhteen Melbournessa.
"Reaktioaikani kuulemma hyviä"
Heikki Kovalainen keskittyi myös starttiharjoituksiin.
- Niitä kertyi 25-30. Kytkimen kanssa sai olla aika tarkkana, mutta hienosti se lähti liikkeelle manuaalisestikin. Ei tietenkään yhtä vihaisesti kuin nappia painamalla, mutta silti riittävän nopeasti. Reaktioaikani olivat kuulemma hyviä, Kovalainen selvitti.
Kovalainen asuu Northamptonissa. Hänellä on vain varttitunnin matka niin Santa Podiin kuin Silverstoneenkin.
- Minulla on ohjelmassa samanlainen F1-testi parin viikon kuluttua, jolloin Renault valmistautuu Malesian osakilpailuun. Ja samantyyppisiä keikkoja on luvassa pari muutakin, mutta vielä en tiedä, milloin pääsen seuraavan kerran F1:llä kiertämään oikein rataa, Kovalainen naureskeli.
Töitä kuitenkin riittää. Heikki Kovalainen kilpailee tällä kaudella viimevuotiseen tapaansa Formula Nissan -luokassa.
- Ensi viikolla aloitamme testit, ensin Jaramassa ja sitten Barcelonassa.
Formula Nissan -kausi pyörähtää käyntiin maaliskuun viimeisenä viikonloppuna.
KARI MELART
kari.melart@iltalehti.fi