Tomi Tuominen/juontajaspekulointia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Miksi tässä pohdinnassa lähdetään siitä, että uusi selostaja on joku tunnettu nimi?? Onhan noita parempia selostajia varmasti tuon tutun joukon ulkopuolellakin. Siis niitä, joilta selostaminen todella kävisi, joiden ääni olisi moottoriurheiluystävällinen ja joka olisi kerrankin asiantunteva, ei vaan "hehkuttava".

Luulis nyt piru vie löytyvän yksi sellainen jostain päin Suomea...

Hurmurisija

Well-known member
Nopeahuoli:
Miksi tässä pohdinnassa lähdetään siitä, että uusi selostaja on joku tunnettu nimi?? Onhan noita parempia selostajia varmasti tuon tutun joukon ulkopuolellakin. Siis niitä, joilta selostaminen todella kävisi, joiden ääni olisi moottoriurheiluystävällinen ja joka olisi kerrankin asiantunteva, ei vaan "hehkuttava".

Luulis nyt piru vie löytyvän yksi sellainen jostain päin Suomea...
Niinhän sitä luulisi, mutta eipä niitä niin vain löydykään. Luulen (oikeastaan tiedän), että esimerkiksi Ylelle selostajaksi pääseminen on työn ja tuskan takana, mutta siitä huolimatta siihenkin joukkoon mahtuu jos jonkinlaista huru-ukkoa ja -poikaa.

Ei riitä, että ääni on miellyttävä ja tietää paljon lajista ja sen historiasta. Lisäksi pitäisi olla erinomainen nopeasti hakeva ja soljuvasti yhdistelevä muisti ja kyky kestää päällekkäistä psyykkistä kuormitusta.

Esimerkiksi jääkiekon selostaminen on formuloiden selostamiseen verrattuna siinä mielessä helppoa, että jääkiekossa voi selostaa itse pelitapahtumia. Sen sijaan on aika tylsää kuunnella, jos selostaja selittää, että nyt Kimi ajaa siinä mutkassa ja nyt siinä, ja nyt Schumacher ajoi nopeimman kierrosajan ja nyt Montoya.

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Juu tiedän. Seuraan formuloita useammalta kanavalta vuosittain/kilpailuittain.

Tiedostan myös YLEn hyvä veli -ongelman, jossa kyse ei ole urheilutoimittajien ammattitaidosta vaan perseenjäljistä toimistotuolissa. Valitettavaa.

Hurmurisija

Well-known member
Nopeahuoli:
Juu tiedän. Seuraan formuloita useammalta kanavalta vuosittain/kilpailuittain.
Tiedän että tiedät. Kunhan nyt vain huomautin, että hyviä selostajia on harvassa.

Olin tyytyväinen kun Kyllönen lähti. Nyt kaipaan häntä takaisin. Hän sentään osasi luoda tunnelmaa ja faktat pystyi lukemaan ruudusta. Tuominen taas ei osannut luoda tunnelmaa ja toisti samat asiat mitkä saattoi nähdä ruudusta. Minusta sellainen yhdistelmä olisi hyvä, että oheislähetyksissä olisi sitä faktaa ja sitten itse kilpailussa tunnelmaa.

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Jossei yhtä/kahta hyvää ja pätevää tyyppiä saada sinne mikkien ääreen, niin tollanen hehkuttaja+asiantuntija (Matti + Keke) -malli toimii kyllä ihan hyvin.

Ranskan TF1:llä on sellanen (joskin niitä tyyppjeä on 3 studiossa ja ties kuinka monta pitkin varikkoja (ja haastattelee keskeyttäneitä), joista yksi (studiossa) on Jacques Laffitte. Toimii.

FO110K

Banned
Nopeahuoli:
Ranskan TF1:llä on sellanen (joskin niitä tyyppjeä on 3 studiossa ja ties kuinka monta pitkin varikkoja (ja haastattelee keskeyttäneitä), joista yksi (studiossa) on Jacques Laffitte. Toimii.
vaikee sanoo kun ei osaa ranskaa niin paljoa että pääsis tunnelmaan mukaan... puhumattakaan siitä ettei näy TF1 :D

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Olipas mulla sulkumerkit kohillaan tossa edellisessä eek! :D

Toisaalta esim Belgian ranskankielinen RTBF on värvännyt kaksi tuomis-kyllöstä studioon, jotka ovat täysin mikkihiiriä. Hirvee pälpättäminen korvaa puusilmäisyyden kunnes... eek! C'est festival de Schumacher!!!! eek! Ne kaverit on ihan yhtä punasilmiä kun on Kyllönen ja Tuominen sinisilmiä ja täytyy sanoa, että tollanen heikentää selostuksen tasoa kun kaikki muu näyttää jäävän pois paitsi se "vestivaali" :mad:

Käynkin katsomassa sitä kanavaa vaan kun TF1:llä on mainoskatko (tosin RTBF pitää jostain kumman syystä mainoskatkonsa ihan samaan aikaan kun TF1kin... :rolleyes: )

patriot

Foorumin senaattori
Tässä vaihtoehdot! Iltalehden mukaan!

Antti Haajanen

J-P Jalo

Matti Kyllönen

Antero Mertaranta

Erkki Mustakari

Jari Porttila

Timo Pulkkinen

Mika Saukkonen

Joku muu?

f1-katsoja

Well-known member
Järkevimmät vaihtoehdot ovat:

Porttila
Saukkonen
Kyllönen

Tai oikeastaan ainoaat järkevät vaihtoehdot!!

Noistakin Saukkonen ehkä liian jääkiekkofani, ehkei tarpeeksi sydäntä moottoriurheiluun...toivottavasti olen väärässä tuon suhteen.

JTH

Well-known member
Jos ylläolevasta listasta pitää valita, niin minulle kelpaisi ehdokkaat Saukkonen ja Haajanen. Ja tässä järjestyksessä.

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
Mertaranta ei ainakaan tule kyseeseen. Hän on itse sanonut, että inhoaa reissaamista yli kaiken jo mitä tulee jääkiekkoon puhumattakaan sitten hornuloista.. doubtful .

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
Sporttila olis ylijärkyttävä, sensaatio hakuinen hihhuli, jonka kommentit tulis vähintään 20 minuutin viiveellä itse tapahtumiin nähden!

Se vois olla kännissä hauskaa kuunneltavaa/katsottavaa mut ei sitä selvinpäin kestäs kukaan!

Pulkkinen lukis paperilta kuljettajien elämän tapahtumia sekä tilastoja, joka olis kuivaa että hermot menis!

Parasta vielä jos päälle tulis "asiantuntija" kommenttaattoriks silloin tällöin itse Tuominen!

Huhhuijjaa, olis se vaan järkyttävää! yuck

f1-katsoja

Well-known member
Saukkonen tai Kyllönen selostajaksi ja Sporttila varikkotoimittajaksi..kaivelisi mielenkiintoisia huhuja esille....tuo olisi upea tiimi!!!

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Onko toi Iltalehden lista taas sellanen huuhaa-lista, jossa noilta tyypeiltä ei ole edes kysytty, onko ne käytettävissä.

IL meinaan osaa ton paskan suoltamisen parhaiten Suomessa. Mitä järkeä on sisällyttää joku Mertaranta edes listaan, jos kundia ei kiinnosta F1sten selostamien kautta matkustaminen tai siltä ei ole asiaa edes kysytty MTVn taholta. Mikä tarkotus tollasella listalla oikeen on??

Pysyis lehti vaan siellä lomannien maailmassa ihmettelemässä Linnaan kutsuttujen naisten juhlabudjettia. Siinä se on haka.

McMike

Guest
Jostain syystä vaan alkaa pikku hiljaa tulla ikävä Kyllöstä. Jos noista em. vaihtoehdoista joku olisi valittava, niin sitten Kyllönen takaisin. Kyllä Mattia mieluummin kuuntelisin kuin jotain huuhaa ylihehkuttaja Porttilaa. Porttilaa kuunnellessa kun tulee hiki jo pelkästä äänen kuulemisesta.

Matti Kyllönen takaisin.

Vieläköhän selostajalegenda Raimo Häyrinen olisi käytettävissä. Mikäli olisi, niin Höyryhän voisi olla varteenotettava vaihtoehto kommentaattoriksi.

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
patriot:
Tässä vaihtoehdot! Iltalehden mukaan!

Antti Haajanen

J-P Jalo

Matti Kyllönen

Antero Mertaranta

Erkki Mustakari

Jari Porttila

Timo Pulkkinen

Mika Saukkonen

Joku muu?
107% selostajana ei ole JP Jalo. Kysyin häneltä laivan baaritiskillä: Kuka selostaa ens kaudella Formulat? JP siihen: "En tiä, en ainakaa minä."

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Parasta ois ku selostajaksi tulis joku aivan uusi nimi. Sillon ei olisi mitää sen kummempia ennakko-odotuksia.

Kukas se heppu on joka ruutulipussa aina selostaa endurot?

Enrique

Well-known member
Mieluiten tuosta listasta tietenkin Kyllönen, mutta Saukkonenkin menee paremman puutteessa. Jos kumpikaan noista ei hommaa rupea hoitamaan, niin parasta olisi varmaan etsiä uusi "kyky"

Status
Ei avoinna uusille viesteille.