Torinon Olympialaiset

• Viestiketjun aloittaja VR
  • Aloituspäivämäärä

Vilperi

Välimallin jätkä
Sijainti
Tampere
Ajattelinkin että jotenkin näin kun Antti Autti sai kahelta tuomarilta pisteen vähemmän kuin muilta. Vähän itseäkin harmittaa toi lautailun tulos lähinnä siltä kantilta että Autille laitettiin ennakkosuosikin viittaa harteille ja nyt varmaan lyödään epäonnistujan leima otsaan. Eiköhän se parhaansa tehnyt ja kun toi laji on kuitenkin aika virheherkkä. Voitto meni joka tapauksessa täysin oikealle kaverille, mutta näin maallikon silmään tuntui jotenkin että aika vähänlaisesti Antti sai pisteitä molemmista rundeista.

Jere1983

Well-known member
Sijainti
lpR/Hyvinkää
Formulanomi sanoi:
Kahdeksan lienee mahdollinen aloittelijoiden pelissä, mutta tuskinpa tuolla tasolla. Enkä ole tainut nähnyt 4-0 suurempaa eroa per kierros - yleisempiä ovat 0-0,1-0, 2-0 tulokset per kierros.
Juurikin näin.
Yleensä siinä vaiheessa kun ollaan paljon edellä pelataan niin avointa peliä (heitetään pelkkiä poistoja), ettei vastustajalla ole mahdollisuus kuin maksimissaan kahteen. Olisihan Markku voinut jatkaa kymppipäätä neljä ekaa heittoa ja luovuttaa vasta teoreettistenkin mahdollisuuksien mentyä. Luovutus on curlingiin vähän huono termi, kun ottelut päättyvät hyvin usein niin ettei viimeistä kiveä edes heitetä.

EDIT: Norja luovutti Jenkkejä vastaan ja Uusiseelanti Ruotsia vastaan.

Viimeksi muokattu:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
VJR sanoi:
Eli toi oli sittenkin käytännössä sama tilanne kuin, jos Kanada-Italia lätkämatsi ois Kanadalle vaikka 7-0 kahden ekan jälkeen ja italialaiset sanois, että me säästellään voimia huomiseen Sveitsi-peliin eikä pelata kolmatta erää.
Esimerkkisi ontuu monestakin syystä.

- Curlingissa tämä luovutus tapahtui kun 90% koko ottelusta oli käyty.
Kaksi erää kolmesta on 75% normaaliaikaisesta ottelusta.
(ilman jatkoaikoja).
--> Verrattuna curlingiin tämä tarkoittaisi, että Italia luovuttaisi
kun on pelattu 54 minuuttia.

- Kuinka monta kertaa on lätkässä nähty virallisia luovutuksia. Eipä kovinkaan monesti. Epävirallisia pelaamisen lopettamisia olen nähnyt. Lajit ovat erilaisia ei voi verrata.

- Teoreettinen maksimiraja lätkässä on pirun paljon isompi kuin curlingissa. Teoriassa Italia voisi tehdä maaleja kuudessa minuutissa vaikka kuinka paljon. Kuinka moni uskoo sitten, että niitä maaleja syntyisi esim. 20 kappaletta kuudessa minuutissa. ;)

Enpä ryhtyisi haukkumaan curling-ukkoja tosta luovuttamisesta. Eiköhän kyse ole vain väärinymmärryksestä lajia kohtaan - tahallaan tai tahattomasti. ;)
Itsehän en lajia seuraa tai ole seuranut kuin olympialaisten aikana. Sinänsä hyvä, että näitä asioita tulee palautettua mieliin. :)

abc

DNF
Formulanomi sanoi:
Esimerkkisi ontuu monestakin syystä.

- Curlingissa tämä luovutus tapahtui kun 90% koko ottelusta oli käyty.
Kaksi erää kolmesta on 75% normaaliaikaisesta ottelusta.
(ilman jatkoaikoja).
--> Verrattuna curlingiin tämä tarkoittaisi, että Italia luovuttaisi
kun on pelattu 54 minuuttia.

- Kuinka monta kertaa on lätkässä nähty virallisia luovutuksia. Eipä kovinkaan monesti. Epävirallisia pelaamisen lopettamisia olen nähnyt. Lajit ovat erilaisia ei voi verrata.

- Teoreettinen maksimiraja lätkässä on pirun paljon isompi kuin curlingissa. Teoriassa Italia voisi tehdä maaleja kuudessa minuutissa vaikka kuinka paljon. Kuinka moni uskoo sitten, että niitä maaleja syntyisi esim. 20 kappaletta kuudessa minuutissa. ;)

Enpä ryhtyisi haukkumaan curling-ukkoja tosta luovuttamisesta. Eiköhän kyse ole vain väärinymmärryksestä lajia kohtaan - tahallaan tai tahattomasti. ;)
Itsehän en lajia seuraa tai ole seuranut kuin olympialaisten aikana. Sinänsä hyvä, että näitä asioita tulee palautettua mieliin. :)
Silti luulis, että sen löytyis verran urheiluhenkeä sekä yleisön ja vastustajan kunnioitusta, että vedettäis loppuun asti, vaikka tilanne ois yhtä epätoivoinen kuin Italialla tuossa Kanada-pelissä (7-0 54min). Mun mielestä voitais keskustella siitä, että kuuluuko sellainen laji olympialaisiin, joissa joka kolmas (Matxin arvio) peli päättyy luovutukseen. Ei silti, ihan mielenkiintoinen laji katella ja varmaan pelatakin.

Ei mulla muuta :)

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Suomalaiset ovat ihan hyvissä asetelmissa, olisko yllätysmitallin paikka ? Noh kovia ukkoja vielä jälellä sekä toinen pyrähdys.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Olga sanoi:
Täällä kaipailtiin suomalaisen sisun perään. Taitaa olla ihan muissa puuhissa
No voi saatana.. Tuohan on se järjestö, jonka puheenjohtajana toimii eräs televisiossakin syksyllä vieraillut kaverini. :thumbfh:

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
Ei oikein ole tuo YLE24:n selostaja Mertarannan veroinen.

markoj

Custom User
VR sanoi:
Ei oikein ole tuo YLE24:n selostaja Mertarannan veroinen.
Mun YLE24:llä taitaa selostaa juurikin Mertaranta. :frank: En tiedä onko toi siltikään ihan Mertsin veroinen.

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
Mun mielestä sitä selosti ihan alkuvaiheessa joku muu. :confused:

Faustus

Well-known member
Siellä oli aluksi yhteyksien kanssa jotain ongelmia ja selostuksesta vastasi pyöräilyfriikki Petri Viljanen.

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
Aha, no se selittikin sitten sen. Kiitos tiedosta.

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Kojonkoski SYYTÖN! :doubtful:

Norjan mäkimaajoukkueen päävalmentaja Mika Kojonkoski pitää olympialaisten alla syntynyttä voidekohua ylilyöntinä.

Kohu nousi siitä, kun Startex Oy:n Suomen hiihtoliitolle kehittämä luistovoide annettiin välitettäväksi Kojonkoskelle. Paketti ei kuitenkaan päässyt perille.

- Olen ollut iloinen siitä, että olen voinut kansainvälisen urani aikana auttaa monia suomalaisia firmoja kansainvälisille kentille. Startin kanssa olemme tehneet hyvää yhteistyötä läpi urani. Yhteistyö Startin kanssa oli hyvää Itävallan ja Suomen aikana ja niin myös nyt Norjan aikana. Olen katsonut sen, kun he lähettävät minulle testivoiteita, normaaliksi toiminnaksi. Niin myös tällä kertaa. Koskaan en ole mitään pyytänyt. Tällä kertaa siitä kuitenkin nousi kohu. Olen hieman henkisesti haavoittunut, että tällaista pelleilyä tämä homma, Kojonkoski sanoi voidekohusta