Torinon Olympialaiset

• Viestiketjun aloittaja VR
  • Aloituspäivämäärä

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Bobakki sanoi:
Ooksä petankkia joskus pelannu?
Olen joo. Siis kyllä mulle sen verran oli selvää, että tiedän, että pitäs saada ne kivet mahdollisimman lähellä tota ympyrän keskipistettä. Mulle vaan ei oo oikein selvää montako erää (tai mitä ne nyt curlingissa onkaan) noilla on ja mihin se erä päättyy (ilmeisesti kun tietty määrä kiviä on paiskottu?). Erän lopussa kai sitten lasketaan pisteet, tosin en tiedä tarkkaan miten :eek:

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
OoPee sanoi:
Olen joo. Siis kyllä mulle sen verran oli selvää, että tiedän, että pitäs saada ne kivet mahdollisimman lähellä tota ympyrän keskipistettä. Mulle vaan ei oo oikein selvää montako erää (tai mitä ne nyt curlingissa onkaan) noilla on ja mihin se erä päättyy (ilmeisesti kun tietty määrä kiviä on paiskottu?). Erän lopussa kai sitten lasketaan pisteet, tosin en tiedä tarkkaan miten :eek:
10 erää (tai päätä tuossa lajissa :)) ja 8 kiveä per puoli. Pinnat lasketaan kuin petankissa sillä erotuksella, että vain maalialueelle jaksaneet kivet lasketaan.

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Nyt on ratkaisun paikka!

Onkohan muuten kuinka tarkka tuo peliaika, siis onko meinannut koskaan loppua?

GBR kirii 2-3 ja suomalaiset on kuin Naantalin aurinko kun saavat viimeisen kiven. Hassu laji :)

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Bobakki sanoi:
10 erää (tai päätä tuossa lajissa :)) ja 8 kiveä per puoli. Pinnat lasketaan kuin petankissa sillä erotuksella, että vain maalialueelle jaksaneet kivet lasketaan.
Tjah.. no nyt britit sai pinnan. Mistä se pinna tuli? Siitäkö, että briteillä oli maalialueella yksi (en tiedä oliko, kun ei perkele tullu just sillä hetkellä seurattua tilannetta :D) kivi enemmän kuin suomalaisilla pään loputtua?

Ace17

Acenteella
Mutku sanoi:
GBR kirii 2-3 ja suomalaiset on kuin Naantalin aurinko kun saavat viimeisen kiven. Hassu laji :)
Mun mielestä toi on just hyvä osoitus siitä, kuinka nerokkaasta lajista on kysymys, kun toisinaan taktisesti on parempi antaa (= pakottaa ottamaan) vastustajalle yksi piste kuin pitää pää nollilla. :D :thumbup:

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
OoPee sanoi:
Tjah.. no nyt britit sai pinnan. Mistä se pinna tuli? Siitäkö, että briteillä oli maalialueella yksi (en tiedä oliko, kun ei perkele tullu just sillä hetkellä seurattua tilannetta :D) kivi enemmän kuin suomalaisilla pään loputtua?
Briteillä oli kivi 'maalialueella' lähempänä kuin Suomella.

Ace17

Acenteella
OoPee sanoi:
Joukkue saa niin monta pistettä kuin sillä on kiviä lähempänä nänniä kuin vastustajan paras kivi.

Faustus

Well-known member
OoPee sanoi:
Ei, vaan siitä, että niillä oli yksi kivi lähempänä kuin Suomen lähin kivi. Jos olisi ollut kaksi, niin sitten kaksi pistettä jne.

Hidas...

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Faustus sanoi:
Ei, vaan siitä, että niillä oli yksi kivi lähempänä kuin Suomen lähin kivi. Jos olisi ollut kaksi, niin sitten kaksi pistettä jne.
Kundit on perkeleet kattonu joka helvetin curlingmatsin :D

Mulle tää on eka :eek:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Ace17 sanoi:
Mun mielestä toi on just hyvä osoitus siitä, kuinka nerokkaasta lajista on kysymys, kun toisinaan taktisesti on parempi antaa (= pakottaa ottamaan) vastustajalle yksi piste kuin pitää pää nollilla. :D :thumbup:
Eli pään hävinnyt joukkue saa seuraavassa päässä viimeisen kiven? kö?

Ace17

Acenteella
Herrasmieslaji. Ruvettu turhaan mittamiestä rassaamaan. :thumbup:

Ace17

Acenteella
OoPee sanoi:
Hetkinen... mitäs nyt tapahtu? :confused:
0-0. Viimeisen kiven etu pysyy Suomella. Oli fiksumpaa pitää viimeisen kiven etu kuin ottaa vaivainen yksi piste.