Niin, tässähän näyttää keskustelu viriävän siihen suuntaan, että jotkut mielestään näkevät Toyotan mahdolliset lapsukset esim. ponttoonisuunnittelussa ja toiset ovat sitä mieltä, ettei se maallikolle ole mahdollista. Enpä tuohon nyt ota sen kummemmin kantaa.
Niiden, jotka hehkuttavat Toyotan aerodynaamista osaamista olisi kuitenkin syytä ottaa huomioon se seikka, että auto on muuttunut todella vähän ulkomuodoltaan viimeisten viiden vuoden aikana. Usein "uusi malli" ei ole tarkemmassakaan syynissä muuttunut bodyworkin osalta ollenkaan, viimeisten kahden vuoden ollessa pienoiset poikkeudet. Pientä, joskin selvää valtavirran muotoa on esim ponttooneihin jo haettu.
Kyseessähän ei sinällään mikään suurikaan ongelma olisi, ellei auto olisi lähtökohtaisesti aerodynaamisesti ollut niin heikko. Toyotan johtohlötkin ovat useina vuotena maininneet juuri aerodynamiikan auton heikoksi kohdaksi. Moottoriin, mekaniikkaan jne. ollaan kaiketi oltu ihan tyytyväisiä. Jos auto olisi lähtökohtaisesti aerodynaamisesti vahva, niin ei kai silloin mitään radikaaleja uudistuksia tarvittaisikaan(Ferrari, Mclaren), mutta kun asia ei Toyotan kohdalla vaan ole niin.
Miten se on niin vaikeaa joillekin myöntää, ettei tuossa alkulähteille menossa ole tässä kohtaa mitään järkeä, kun tallilla olisi resursseja tehdä radikaalimpiakin linjauksia? Vaikka sitten suuremmalla riskillä. Eikö tämä "jatkuvan kehityksen linja" -kortti ole jo katsottu? Ja tallilla lienee se 2 vuotta enää aikaa tehdä tulosta. Ja järkeä tässä on??? Mikä niin?