Treenipäiväkirja

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
18.9. Juoksua 3 x 3,1 km. Ekan 'kolmosen' lähdin heti ripeästi liikkeelle jotta homma ei menisi laahustamiseksi. Tarkoituksena oli vetää toinen lenkki parasta vauhtia mitä pääsen. Ihan ok tuntui eka kierros joskin alamäissä jalat olivat vielä vähän 'jäässä'. Aikaa meni 17.17.

Toka lenkki vedin sitten niin hyvin kuin jaksoin. Ylämäissä tosin vähän hyydytti, kun oli jo kolmonen alla. Puolimatkassa olin 'vain' 13 sekuntia ekaa kierrosta edellä, joten puristin ihan kaikki lopussa. Aika parani vielä 42 sekuntia lisää, joten loppuaika oli 16.22. Eli 55 sekuntia nopeampi kuin eka rundi. Syke lopussa 160 laakia minsassa.

Kolmas kiekka oli sitten ajateltu loppuverryttelyksi. Mutta hiljaa juokseminen (mun mittakaavassa) tuntui aika raskaalta. Aikaa meni 18.50. Syke oli 'vain' 140 lopussa.

Knoukka

Well-known member
18.9.

Lämppärit, raskas olkapäätreeni ja 3-xycling 75min. Haipakkaa oli!

Max 189bpm
Avg 149bpm
Min 58bpm

Ja enerkiaa tuhlaantui 888kcal!

19.9

Lämppärit, selkätreeni ja lopuksi vartti mattojuoksua. Kepeät palauttavat treenit.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Aika kovat maksimit Knowhow:lla. Minä en ole vielä mittarin kanssa kokeillut paljon menee. Pitänee tässä joku kerta lenkkipolulla kokeilla. Fillarilla tän syksyn huiput on 183.

Knoukka

Well-known member
Sam sanoi:
Aika kovat maksimit Knowhow:lla. Minä en ole vielä mittarin kanssa kokeillut paljon menee. Pitänee tässä joku kerta lenkkipolulla kokeilla. Fillarilla tän syksyn huiput on 183.
Kävipä mulla tuolla aiemmassa maratontsygessä vieläkin korkeempana! Oon kyllä ihmetelly noita sykkeitä itekkin. Ei ne kyllä kunnosta kerro paljookaan... valitettavasti. :dunno:

"10.9.

Tällaisia arvoja tuli:
Dur 2:00.02
Max 198bpm
Avg 158bpm
Min 68bpm

Ja kaloreita meni 1628kcal eli illalla saa mättää suklaata hyvin omintunnoin!"

Teukka

Jarnapoliisi
Sijainti
Jarnapolis
Siis milla vitulla voi loytaa motivaatiota vetaa 75 minuuttia kuntopyoraa. Tennista kylla tai futista, mutta ei pyoraa tai mattoa. Kerran juoksin 70 minuuttia treadmillia ja kylla vitutti. Ei vasyttanyt vaan vitutti.

Tanaan juoksen 30 minuuttia matolla enka yhtaan enempaa. About 4.5-5 minuuttia/kilometri. Sen jalkeen uimaan.

Olen muuten aloittanut taas punttitreenin kun alkaa tenniskausi loppumaan. Vedin muutaman kuukauden omalla painolla vaan. Eli leukoja(various), etunojia, dippeja ja kyykkyja ilman painoja. Nyt on kroppa irtonaisemmassa kunnossa ja voi taas vahan veivata.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Tblair sanoi:
Siis milla vitulla voi loytaa motivaatiota vetaa 75 minuuttia kuntopyoraa. Tennista kylla tai futista, mutta ei pyoraa tai mattoa. Kerran juoksin 70 minuuttia treadmillia ja kylla vitutti. Ei vasyttanyt vaan vitutti.
Kyllähän tuo menee illalla uutisia ja urheiluruutua katsellessa. Ilman telkkua, en kyllä viitsisi paikallaan yksin polkea ym.

Knoukka

Well-known member
Tblair sanoi:
Korkeintaan vitulla ja maukkaalla sellasella. Mattojuoksu on perseestä ja hakkaa polvetkin eläkekuntoon jos enämpi harrastaa. Lämppärit saan just ja just tehtyä kuntopyörällä kun siinä voi lukee pari lehteä samalla tai pamlata vieruskaverin kans jos sattuu viereen tuttu.

20.9.

Sitä vitun kuntopyörää 30minsaa, kova rintatreeni 40min ja 45min sisäpolkupyöräilyä. Jalat ei toiminu, pohkeet ihan pehmeenä, etureidet jumissa ja perse tulessa. Blaah.

Max 176bpm
Avg 133bpm
Min 74bpm

Teukka

Jarnapoliisi
Sijainti
Jarnapolis
Eilen vedinkin sitten kostoksi coopperin. 12 minsaa kerin ja vahan yli 3 kilsaa meni. Sen jalkeen suoraan soutulaitteeseen ja 10 minuuttia selka hapoilla. Sit hirveeta vauhtia uima-altaaseen ja vahan alta kilsa. Lopussa meinasin upota. En tieda sykkeista, mutta jalat on ihan jumissa tanaan. Vitunmoinen venyttely ja illalla pitais pelata nelinpelia... :nope:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
22.9. Näin kesken messuviikonkin pääsin sitten Nummelassa lenkille. 11-12 kilsaa vedettiin ihan mukavaan vauhtiin. Aikaa meni noin 70 minuuttia. Niin, lenkkikaverina oli kaverin vaimo joka hyydytti kyllä mut vauhdilla aika pahasti. Sikäli ihan kiva, sillä koto-oloissa vaimoke tekee ihan saman mulle. On ne vaan kivoja 'otuksia' kun masentavat äijät mennen tullen. :D

Estate

Well-known member
Kun alkaa toi koulu vasta tunnin päässtä, kävin uimassaa kilometrin.

Off-Topic

Well-known member
Mä kävin toissapäivänä ekan kerran elämässäni juoksulenkillä. Nyt ei tarvikaan taas seuraavaan 40 vuoteen treenata, kesän baariharjottelun jälkeen olin äärimmäisen yllättynyt kun jaksoin juosta koko 1.5 kilometrin pururadan ympäri! Tuli jopa jalat ja keksivartalo vähän kipeiks moisesta rehkimisestä. Ainoo edellinen juoksukokemus oli intistä kun piti ravata Cooperin testi.

Knoukka

Well-known member
Off-Topic sanoi:
Mä kävin toissapäivänä ekan kerran elämässäni juoksulenkillä. Nyt ei tarvikaan taas seuraavaan 40 vuoteen treenata, kesän baariharjottelun jälkeen olin äärimmäisen yllättynyt kun jaksoin juosta koko 1.5 kilometrin pururadan ympäri! Tuli jopa jalat ja keksivartalo vähän kipeiks moisesta rehkimisestä. Ainoo edellinen juoksukokemus oli intistä kun piti ravata Cooperin testi.
Levossahan sitä kehittyy!

Ja mun päivä, 23.9.

Lämppärit, kova käsitreeni 50minsaa. Dippiä 130 kilolla ja muutenkin lyhyttä sarjaa. Tekee varmaan pirun gutaa tolle tennis(hiiri)kyynärpäälle. Lopuksi tunnin tsyge:

Max 181bpm
Avg 140bpm
Min 70bpm

Enerkiaa tuhlaantui tsygessä 563kcal.

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
Sain eilen vihdoinkin läppärin takaisin huollosta, joten nyt voipi alkaa taas tätäkin päivittelemään. Katselin tuossa mun Excel kuntoilupäiväkirjaa, alussa uhosin etten jaksa tänne kommentoida kaikkea mitä teen, koska pidän excelissä jo kuntoilupäiväkirjaa, hauskaa on ollut huomata että se onkin mennyt ihan toisinpäin. Kolmeen kuukauteen en oo excelia päivitellyt ollenkaan, mutta tänne sitten oon lähes kaiken pyrkinyt laittamaan.

Tämä viikko on mennyt Norjan reissusta palautuessa, koulussa kärvistellessä ja roskaruualla mahaa kasvattaessa, joten ei ole tullut treenattua yhtään. Ensviikolla pyrin jatkamaan tehokasta treenailua.

Knoukka

Well-known member
24.9.

Pk-lenkkinä puolimaraton Keskuspuistossa. Raskas eilinen ja hiilarivaje tuntui jaloissa, oli hieman voimaton olo ja juokseminen oli ison osan matkaa aikamoista puskemista. Keli on ihanteellinen ja juoksufiilis erinomainen vaikka kroppa ei herkimmillään ollutkaan. Nyt on, niinkuin aina pk-lenkin jälkeen, mahtava olo ja kohta alkaa ruuan ja sen päälle suklaan mättäminen!

Distance 20.88km (en viitsinyt parkkipaikalla kiertää vikoja metrejä!)
Duration 01:41.43

Max 166bpm
Avg 152bpm
Min 97bpm

Ja enerkiaa muutti muotoaan 1379kcal.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
26.9. Uintia 1500 metriä. Pikkasen oli ruuhkaa altaassa kun kaikenmaailman kilpauimarit tulee ja vie kaikki paanat. Meinasin jo sanoa ettei teistä mitään tule kuitenkaan joten ottakaa rauhallisesti ;) Rataköysiin tuli hakattua käpäliä vähän väliä ja muutenkin oli vaikeaa. No tulihan ihan hyvän pituinen uinti kuitenkin räpiköityä :ahem:

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
25.9. 7-ottelu. Vähän vajaa 3000 pojoa. Alaselkä kipeänä. Olkapää ja polvi myös, mutta ne onnistuin telomaan jo ennen urheilusuorituksia :D :nope:

Knoukka

Well-known member
25.9.

Aktiivistia lepoa. Lohkot oli leikanneet ihan kiinni. Lonkankoukistajat oli niin kipeenä ettei sängystä meinannut päästä. Kävelyä ja venyttelyä, mutta koko päivän sai tuskailla koipien kanssa. Outoa että menivät puolikkaasta noin kipeiksi, mutta oli vissiin edelliseen juoksuun liiaksi taukoa.

26.9.

Kuntsikkaa, kova olkapää- ja vatsatreeni 60min ja soutua puolisen tuntia. Lopuksi venyttelin ja ravistelin jalat, huomenna pitää päästä polkemaan.

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
Päk to pisnes kera toimivan läppärin!

26.7
2h pk-lenkki
Olipas mukava lenkki! Vedeltiin kaverin kanssa metiköitä ristiin rastiin, alussa hieman kovempaan, sitten hiljennettiin pk-tasolle vauhti. Valittiin vielä pisimmät ja jyrkimmät mäet omaava reitti ja käveltiin mäet ylös! Sitä ei usko ennekuin kokee miten hyvin pelkkä reipas kävely saa sykkeen korkealle ylämäissä, alamäet ravattiin sitten kovempaa ja tasaisella sopivaa vauhtia. Kiva oli juosta kaverin kanssa, joka on tehnyt itsekin todella paljon pitkiäkin pitempiä ja kovia harjoituksia, aikakin meni melkosen nopeasti. Loistavat fiilikset jäi, jalat sai sippiin osan matkasta kävelemälläkin!

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
Moe Szyslak sanoi:
Kyllä noi Puijonkin tappoylämäet hyydyttää kummasti jalat. :D
No en epäile yhtään.

Unohtui äsken kirjoitella, että oli myös älyttömän monipuolinen lenkki. Paljon rytminvaihdoksia, eri sykkeillä juoksua ja jopa juostiin välillä jopa takaperin! Käy nimittäin aikalailla eri muskeleihin tuo takaperin juoksu.