Treenipäiväkirja

Knoukka

Well-known member
Juhis sanoi:
No en epäile yhtään.

Unohtui äsken kirjoitella, että oli myös älyttömän monipuolinen lenkki. Paljon rytminvaihdoksia, eri sykkeillä juoksua ja jopa juostiin välillä jopa takaperin! Käy nimittäin aikalailla eri muskeleihin tuo takaperin juoksu.
Treeni a la Lasse Viren! Lassen aivan poikkeuksellinen rytminvaihdoskyky muuten kumpusi just tuolta metsässä juoksusta. Maasto opetti.

Olenko kertonut mun juoksuharrastuksen huippuhetken? Olin muuan vuosi takaperin Keskuspuiston iltahämärässä lenkillä kun viereistä polkuta, tai hevostiehän se oli, juoksi hämärä hahmo tutulla askeella, ihan kuin liiteli ilmassa. Kun polut yhtyi ja juoksija VIUHAHTI ohitseni tajusin että Virenhän se siinä. Oli muuten upean näköistä menoa! Ja tuplavauhti meikäläiseen.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Juhis sanoi:
No en epäile yhtään.

Unohtui äsken kirjoitella, että oli myös älyttömän monipuolinen lenkki. Paljon rytminvaihdoksia, eri sykkeillä juoksua ja jopa juostiin välillä jopa takaperin! Käy nimittäin aikalailla eri muskeleihin tuo takaperin juoksu.
Mullakin vissiin alkaa olla sen verran pohjia että pystyisi jo vähän monipuolistamaan tota lenkkihommaa. Vielä olen aika pitkälti tyytynyt tasavauhtisiin juoksuihin, mutta luulen että keho vähitellen tarvitsee muunkinlaista ärsytystä. Pyöräilessähän noita rytminvaihdoksia tulee jollain tavalla enämpi (ylä- ja alamäet).

Off-Topic

Well-known member
Aamulla kilometri soutulaitteella, kymmenen minuuttia säkin taputtelua, kevyttä lihaskuntoilua; hitto kun osais taas kuukausien tauon jälkeen alotella riittävän varovasti, muttei kuitenkaan liian.

Knoukka

Well-known member
27.9.

Puoli tuntia lämmittelyä kuntsikalla, maksimi rintatreeni 35min, kova spinnu 45min ja aika raskas ohjattu vatsatreeni 15min.

Spinnun arvot alla. Jalat oli ihan tukossa. Pohkeita kiristi niinku ois rautalangalla kiristetty siitä pohjelihaksen keskeltä. Takareisissä samaa vikaa. Ja oikea etureisi oli ihan klimppinä. Mistä helkkarista noi jalat noin jumiin meni. Loppuiko mun kengät noin äkkiä ja ne jumitti jalat? En oo vielä juossut Zoom Milereilla kuin reilut 500km. No, nyt noi jalat on jo paremmat, ehkä toi spinnu niitä vähän aukaisi tänään.

Max 178bpm
Avg 146bpm
Min 74bpm

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
27.9. Kuntosalilla. Matolla juoksua 2 x 20 min. yht 6,7 km. Kuntopyörällä 20 min (10,5 km). Ja soutulaitteessa 10 min. 2,5 km.

Syke oli juoksun jälkeen heti 156. Fillaroidessa 130 -140. Ällistyttää noi Knoukan korkeet sykkeet. Mä en pääse millään yli 140 fillarin päällä.

Teukka

Jarnapoliisi
Sijainti
Jarnapolis
Matolla 10km. Vahan yli 50 minuuttia tahkosin. Yllattavan hyvassa kunnossa ollaan. Palautu heti eika mennyt edes hapoille. Polvet vaan vahan narisi.

Nyt akkia hakemaan kaljaa ja rookia kaupasta. Ylikunto pois.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
28.9. Pyöräilyä vesisateessa :( Ajomatka 41.54 km, ajoaika 1.46.10, keskinopeus 23.51 km/h ja huippunopeus 46.8 km/h.

2 kertaa meinasin jäädä auton alle suojatiellä. On se vaan vitun hienoo kun autoilija tulee risteykseen, hidastaa ja katsoo vain vasemmalle tuleeko sieltä joku, kun itse kääntyy oikealle. Useimmiten on joku idiootti Audi-kuski asialla. :nope:

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Moe Szyslak sanoi:
28.9. Pyöräilyä vesisateessa :( Ajomatka 41.54 km, ajoaika 1.46.10, keskinopeus 23.51 km/h ja huippunopeus 46.8 km/h.

2 kertaa meinasin jäädä auton alle suojatiellä. On se vaan vitun hienoo kun autoilija tulee risteykseen, hidastaa ja katsoo vain vasemmalle tuleeko sieltä joku, kun itse kääntyy oikealle. Useimmiten on joku idiootti Audi-kuski asialla. :nope:
Hyvän lenkin olet tehnyt :thumbup:
Kun autoilija antaa tuollaisessa tilanteessa minulle tilaa, kiitän kuskia kohteliaasti morjestamalla, vaikka minulla onkin etuajo-oikeus.

Knoukka

Well-known member
Kaupparatsulta miehekäs lenkki! :thumbup:

28.9.

Lämppärinä puol tuntii kuntsikkaa, raskas selkätreeni 40 minsaa ja tapiksi tsygeä tunti.

Max 179bpm
Avg 131bpm
Min 72bpm

Ja kilokaloreita kului tsygessä tasan 500! Jädeilta siis!

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Sam sanoi:
Hyvän lenkin olet tehnyt :thumbup:
Kun autoilija antaa tuollaisessa tilanteessa minulle tilaa, kiitän kuskia kohteliaasti morjestamalla, vaikka minulla onkin etuajo-oikeus.
Mä morjestan kanssa aina. Katsekontaktilla pärjää useinmiten hyvin. Tosin ei Audi-kuskien kanssa jotka eivät näe pystyssä olevan nokkansa läpi ja katsovat vielä väärään suuntaan.

Meni noin 5 cm ohi tänään se auto. Vaikka mä huusin kuin sireeni siinä vaiheessa kun huomasin että nyt se lähti ryömimään eteenpäin.

Sen verta vielä että 24 kilsan kohdalla oli keskinopeus 26.4 km/h ja ajoaika rapiat 50 minuuttia. Pikkasen siis hyydyin takaspäin tullessa, eikä se tuulikaan oikein enää auttanut.

Viimeksi muokattu:

öö ruz

Speed for ever
Laitetaan nyt pari riviä itsekin. Elokuun ekan viikon jälkeen kympin lenkkejä 25kpl, kerran viikossa kilsa uintia ja pari kertaa viikossa salilla. Viikonloppuna Pirkkolassa puolimarathon sen kummemmin repimättä 1,51,20 keskisyke 140. Oli yllätys kuinka hyvässä kunnossa olen. Tyytyväinen.

Off-Topic

Well-known member
Kilsa soutuu aamulla 3.40 aikaan; kuolema koittaa. Kymmenen minsaa säkkijumppaa ja lihaskuntoilua vajaa tunti, kyllä tauko sentään tekee hyvää! Se on aina kun alottais ihan alusta kesän jälkeen, sitä oloa ja tunnetta ei muuten saavuta! Oikee käsi vähän revähtäny, ja muuten lihakset tasasen kipeet. Ehkä huomenna lisää, tai sit ens viikolla.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
29.9. Uintia 1000 metriä. Nyt huomaa että on jo 4. päivä putkeen 'kovennettua' takana. Ja taustalla 10 päivän reissu. Oli aikasen sairaan kipeet kädetkin uidessa. Vaikka en oo käsillä tehnyt oikeastaan mitään kuin soutanut edellispäivänä.

Oli muuten aamutreeni klo 8.

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Laiskotellut olen lahes viikon.

27.09. Muutama maili juoksua Manchesterin kaduilla hotlalta kasin.
28.09. Muutama maili juoksua hotlalta kasin.
29.09. Sataa vetta, saatana. :mad: Taidan sotkea kuntofillarilla.

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Myllis sanoi:
29.09. Sataa vetta, saatana. :mad: Taidan sotkea kuntofillarilla.
29.09. Kuntofillarilla 45 min ja paalle vartti nyrkkeilya, kolmen minsan eria 4 kpl. Hyvin otti hartioihin jalkimmainen. :thumbup:

Knoukka

Well-known member
Myllis sanoi:
29.09. Kuntofillarilla 45 min ja paalle vartti nyrkkeilya, kolmen minsan eria 4 kpl. Hyvin otti hartioihin jalkimmainen. :thumbup:
Näkyykö sulla T6ssa pikkunen kutonen kello puolneljässä sillon kun on syke-ajanotto päällä? Mitähän se merkkaa?

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
KnowHow sanoi:
Näkyykö sulla T6ssa pikkunen kutonen kello puolneljässä sillon kun on syke-ajanotto päällä? Mitähän se merkkaa?
Perse. Mulla loppu just patteri siita ja kyrsiintyneena jatin treenit valiin... :mad:

Huomenna hakemaan patteria, CR 2032. :jaska:

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Myllis sanoi:
Perse. Mulla loppu just patteri siita ja kyrsiintyneena jatin treenit valiin... :mad:

Huomenna hakemaan patteria, CR 2032. :jaska:
Sama patteri kuin mun fillarin mittarissa :ahem:

Knoukka

Well-known member
30.9.

Lämpöilyt kuntsikalla, pyramidikäsitreenit (sattui) ja lopuksi tunnin keveähkö tsyge:

Max 181bpm
Avg 133bpm
Min 78bpm

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
KnowHow sanoi:
30.9.

Lämpöilyt kuntsikalla, pyramidikäsitreenit (sattui) ja lopuksi tunnin keveähkö tsyge:

Max 181bpm
Avg 133bpm
Min 78bpm
Missä vaiheessa treeniä tuo 181bpm?