Seisten pitää polkee nopeemmalla tempolla! Polkee vaan! Ja iipodiin kunnon teknobiittiä tahdittamaan... polkee vaan!Myllis sanoi:27.10. 40 min eli 20km kuntofillarilla taysvastuksilla. Kokeilin jopa seisoen polkemista Knouben ehdotuksesta, yhta tylsaa... :thumbfh:
Huomenna ulos.
Itse asiassa ei paljon kovempaa voi sotkea, rpm:t oli eilen jo luokkaa 110-120... :thumbfh:KnowHow sanoi:Seisten pitää polkee nopeemmalla tempolla! Polkee vaan! Ja iipodiin kunnon teknobiittiä tahdittamaan... polkee vaan!
En oo tuollaista kuntopyöräilyä paljoa harrastanut, mutta muutaman kerran oon tehnyt lämppäriksi tai treenin lopetukseksi kuntopyörällä sellasen harjoituksen, että ekana muutama minuutti alkulämppäriä, sitten 20 sekuntia niin kovaa kuin ikinä pyörästä irti saa, sen jälkeen 40 sekuntia hiljaisempaa ja sykli alusta. Sitten pari viimeistä vetoa voikin jo vetää 30 sekunnin spurtilla ja 30 sekunin palautuksella. Noissa spurteissa pyörä pyörii lähes 140 rpmää parhaimmillaan, muistaakseni en ole yli 140 päässyt vaikka yritys ollut kova , ja koko pyörä heiluu edestakaisin. Ei taida normaali kuntopyörä olla ihan suunniteltu tuollaiseen touhuun. Tuntuu se normaali vauhti varsin kevyeltä tollasen spurtin jälkeen. Ihmettelen, jos ei sykkeet ala nousemaan jos vaikka vartin harjoituksen painelee yllämainitulla tyylillä.Myllis sanoi:Itse asiassa ei paljon kovempaa voi sotkea, rpm:t oli eilen jo luokkaa 110-120... :thumbfh:
Siina heiluu pyora puolelta toiselle ja jalat menee sotki.
(istuen vedan 90-100)
Jos et ole paljoa aikaisemmin juossut, niin on vain hyvä että aloittaa varovasti. Kaikista yleisin virhe on aloittaa liian kovaa, jonka jälkeen motivaatio laskeekin kun ei jaksa kunnolla juosta tavoiteltua matkaa ja paikat on paskana. Mulle tuo liian kovaa aloittaminen oli selkeä ongelma, mutta sykemittarin osto ratkaisi tämän pulman, sykemittarin avulla on älyttömän helppo seurata sykkeitä ja todeta että ei tarvitse juosta täysillä niin silti sykkeet huitelee aivan tarpeeksi korkealla tasolla. Alussa vauhdin hitaus tarpeeksi korkeiden sykkeiden saamiseksi on aikamoinen yllätys!JNF sanoi:Heh tulipahan sitten luettua koko threadi läpi. Jätkät vetää sellaista treeniä, että kehtaakohan tänne tulla edes näin aloittelijana.
Sain siis pitkän jahkailun jälkeen aloitettua lenkkeilyn. Viimeisen vuoden ajan kuntoilu on koostunut lähinnä neljän kilsan päivittäisestä pyöräilymatkasta ja satunnaisesta salibandyn pelaamisesta. Mitään tarkkoja suunnitelmia ei toistaiseksi ole ollut, vaan olen käynyt lenkillä joka toinen päivä. Lenkkien kesto on ollut n. 35-45min ja tahti kevyttä hölkkää hädintuskin hengästyen suunnittelemattomia reittejä pitkin.
Olo on ollut hyvä. Menohaluja olisi huomattavasti kovemminkin, mutta pohkeet tuntuu hieman vihoittelevan. Ilmeisesti voisi hieman vieläkin rauhallisemmin ottaa näin aluksi, ettei ala penikka vaivaamaan. Vaikealta vain tuntuu, kun koko ajan tekisi mieli vetää kovempaa. Jos sitä jalat tässä seuraavan kuukauden aikana tottuisi tähän menoon, niin voisi sitten lisätä tahtia.