Treenitoikki 2013

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
eilen taas lepo ja tänään salilla vähän yli tunnin treeni. Yllättäen taas jaksoi hyvin. Ehkä tämä tästä kun aloittelee pikkuhiljaa. :)

Sue_me

Well-known member
Urheiluseuran sählyvuoro äsken, 1h. Yllättävän hyvin jaksoi juoksennella yli puolen vuoden tauonkin jälkeen.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Piti tehdä kuntosali+uinti, mutta lähti salilla Tunska keulimaan, niin tulikin tehtyä aika kova treeni siellä, joten altaassa olis varmaan mennyt pohjaan kuin kivi. Eli mun uinti oli suihku+sauna.

Treenisaldot 2013:
Pyöräily 1427 km
Kuntopyörä 351 km
Lihaskunto 82h 50 min
Juoksu 509 km
Uinti 128 km
Hiihto 297 km
Luistelu 27 km
Huoltava ja matalasykkeinen treeni 14 40min

Yhteensä: 316h 50 min

Mangelo

Well-known member
Eilen 45km pyörää.
Tänään aamulla 200m uintia ja illalla 2x100m suorilla housuilla 14.3s ja 14.4.

Painoa tullu helmikuusta 9kg lisää :eek: Ei se toki pelkkää läskiä varmasti ole, voimaa on palautubut, mutta haittaa pitkässä juoksussa. Taitaa olla parempi ottaa maraton viikonpäästä läpi periaatteella. 'Mukava' pitkä lenkki...

Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Piti tehdä kuntosali+uinti, mutta lähti salilla Tunska keulimaan, niin tulikin tehtyä aika kova treeni siellä, joten altaassa olis varmaan mennyt pohjaan kuin kivi. Eli mun uinti oli suihku+sauna.
Eilen ohjattu salitreeni trainerin opastuksella. Ehkä parhaiten sijoitettu 35e ikinä omalla kohdalla. Hyviä vinkkejä ja silmänruokaa samalla, oli aika timmissä kunnossa oleva nuori naispuolinen ohjaaja kyseessä.

Siinä se ohjaaja laittoi minut hieman kovemmalle treeneissä mitä itse olin aiemmilla kerroilla tehnyt. Ehkä pientä näyttämisen halua myös mukana. Seurauksena olikin, että salin jälkeen varsinkin ekat 25m uinnissa oli melkoista tuskaa, varsinkaan kun en ollut syönyt yhtään mitään viiteen tuntiin.

Pitkien taukojen kera sain 10x25m kasaan. Voi olla että jatkossa salitreeni ja pitkät uintitreenit tulee otettua eri kerroilla. Ohjaaja laati sen verran kattavan saliohjelman oman toiveen mukaisesti tahdilla 2x/viikko.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Eilen ohjattu salitreeni trainerin opastuksella. Ehkä parhaiten sijoitettu 35e ikinä omalla kohdalla. Hyviä vinkkejä ja silmänruokaa samalla, oli aika timmissä kunnossa oleva nuori naispuolinen ohjaaja kyseessä.

Siinä se ohjaaja laittoi minut hieman kovemmalle treeneissä mitä itse olin aiemmilla kerroilla tehnyt. Ehkä pientä näyttämisen halua myös mukana. Seurauksena olikin, että salin jälkeen varsinkin ekat 25m uinnissa oli melkoista tuskaa, varsinkaan kun en ollut syönyt yhtään mitään viiteen tuntiin.

Pitkien taukojen kera sain 10x25m kasaan. Voi olla että jatkossa salitreeni ja pitkät uintitreenit tulee otettua eri kerroilla. Ohjaaja laati sen verran kattavan saliohjelman oman toiveen mukaisesti tahdilla 2x/viikko.
Joo, jos uida aikoo salitreenin jälkeen, niin pitää tehdä aika nopeusvoima-painoitteisesti liikkeet ja mä teen vielä niin, että alkuun kädet, niin niillä on enämpi palautumisaikaa ennen altaaseen menoa.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
1h 30 uintia. Sain yksityisopetusta potkuista, kun se ei mulla vie eteenpäin vaan päinvastoin jarruttaa menoa. Nyt tajusin pari asiaa, mitä mun pitää tehdä, että homma etenee. Oli paras uimatreeni kolmeen vuoteen.:ahem:

Treenisaldot 2013:
Pyöräily 1427 km
Kuntopyörä 351 km
Lihaskunto 82h 50 min
Juoksu 509 km
Uinti 130 km
Hiihto 297 km
Luistelu 27 km

Yhteensä: 318h 20 min

Mangelo

Well-known member
1h 30 uintia. Sain yksityisopetusta potkuista, kun se ei mulla vie eteenpäin vaan päinvastoin jarruttaa menoa.
Samaa vikaa.. Parhaiten huomaa selällään kelluessa kevyesti potkimalla, että alkaa liukumaan taaksepäin :eek:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Samaa vikaa.. Parhaiten huomaa selällään kelluessa kevyesti potkimalla, että alkaa liukumaan taaksepäin :eek:
Mun suurin virhe(*2) on a) laahaavat jalat, eli jalat ui syvässä, jolloin ne jarruttavat menoa. Lääke: Omana tuntemuksena pitää olla, että mulla on selkä notkolla niin, että ihan kipeää tekee. Liian tiukat lonkankoukistajat vaivaa siis. Päätä samalla syvemmälle pinnan alle, jotta olisin vaakasuorassa.

b) potku ei vie eteenpäin. Syynä se, että olen potkinut säärillä ja reidet ovat pysyneet lähes paikoillaan. Nyt keskityn siihen että painan suorilla jaloilla polvia alaspäin vuorotellen ja annan säärten olla vain siinä jatkeena, mutta kuitenkin halliten niitä etteivät heilu 'rentoina' edestakaisin..

Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Kuvassa näkyvää virhettä käsivedossa ei enää muuten ole, eli menee kyynerpää vedossa edellä tuossa pahasti. Tahditus sentään on oikein, kun veto on rinnan kohdalla, niin toinen käsi on eteen ojennettuna. Aika monella on vähän sitä 'propellivikaa' että kun toinen käsi on edessä, niin toinen on takana.

Mangelo

Well-known member
b) potku ei vie eteenpäin. Syynä se, että olen potkinut säärillä ja reidet ovat pysyneet lähes paikoillaan. Nyt keskityn siihen että painan suorilla jaloilla polvia alaspäin vuorotellen ja annan säärten olla vain siinä jatkeena, mutta kuitenkin halliten niitä etteivät heilu 'rentoina' edestakaisin..
Varmaankin tuota polskimisvikaa on. Joskus näin uimahallissa veden alta miten joku 'tosiuimari' piti päädystä potkaisemaansa vauhtia yllä ihan vaan vartaloaan vatkaamalla (jalat rinnakkain). Pitää olla keskivartalon hallinnan kunnossa varmaan. En pysty hahmottamaan miillaista liikettä siinä pitäis tehdä jos joutuisi itse yrittämään.

Mangelo

Well-known member
Eilen 9km luovutuslenkki, tänään 6km kävelyä ja 7x rappusia.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Varmaankin tuota polskimisvikaa on. Joskus näin uimahallissa veden alta miten joku 'tosiuimari' piti päädystä potkaisemaansa vauhtia yllä ihan vaan vartaloaan vatkaamalla (jalat rinnakkain). Pitää olla keskivartalon hallinnan kunnossa varmaan. En pysty hahmottamaan miillaista liikettä siinä pitäis tehdä jos joutuisi itse yrittämään.
Tunteena sellainen tuossa delfiinipotkussahan on se, että menet tynnyri yli, eli aalto kulkee päästä varpaisiin. Mullahan jopa toimii tuo delfiinipotku (varsinkin selällään). Sun seläripotkulle neuvot: ojenna kunnolla nilkat ja potkussa älä anna polven nousta pintaan, vaan pelkästään varpaat, eli juuri väärinpäin verrattuna vaparipotkuun jossa polvi painuu alas.

http://www.youtube.com/watch?v=0tiEzoSfFXY Delfiinipotku

http://www.youtube.com/watch?v=GAw4NZDPCuU Seläripotku

Mangelo

Well-known member
Tunteena sellainen tuossa delfiinipotkussahan on se, että menet tynnyri yli, eli aalto kulkee päästä varpaisiin. Mullahan jopa toimii tuo delfiinipotku (varsinkin selällään). Sun seläripotkulle neuvot: ojenna kunnolla nilkat ja potkussa älä anna polven nousta pintaan, vaan pelkästään varpaat, eli juuri väärinpäin verrattuna vaparipotkuun jossa polvi painuu alas.

http://www.youtube.com/watch?v=0tiEzoSfFXY Delfiinipotku

http://www.youtube.com/watch?v=GAw4NZDPCuU Seläripotku
Mulla on vähän jäykät nilkat etten saa niitä ojennettua niin hyvin kuin vaikka tuolla selkäpotkuvideolla. Varmaan venyttely auttaisi.. Vähän olen huomannut pienentävän vastusta jalkaterän kiertäminen sisääpäin. Tai niin sen nilkan saa hieman suoremmaksi vaikka kierous lisääntyy.

Vaparin käsivetoakin voisi miettiä seuraavalla kerralla.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
1h40m uintia. 60*25m potkudrillejä ja 1500m vaparia (normi/pullikset/lättärit).

Treenisaldot 2013:
Pyöräily 1427 km
Kuntopyörä 351 km
Lihaskunto 82h 50 min
Juoksu 509 km
Uinti 133 km
Hiihto 297 km
Luistelu 27 km

Yhteensä: 320h 0 min

Sue_me

Well-known member
Fillarointi salille ja takaisin ~14km.

Lähes täysi kierto saliohjelmaa. Ainoastaan tanttojen kuntopiiri tuli sotkemaan (no oli siellä nuorempiakin). Lähdinkin lätkimään kun valloittivat osan laitteista käytännössä koko ajaksi (vaihtoivat nopeasti laitetta välillä jumppaohjaajan huutelun mukaan, skappariainesta oli). No, tietääpä jatkossa, että tiistai-ilta klo 18.30 alkaen on menetettyä aikaa kuntosalilla. Ei siellä seassa sovi olemaan.

Sitten uintia 10x altaanmitta. Yllättävän hyvin jaksoi vaikka tein liki kaikki käsisarjat lopussa salilla ennen uintia. Välipalat iltapäivällä töissä ja salin jälkeen varmasti myös auttoivat.

Kotona sitten venyttelyä päälle n. 15min.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Klo 6 hotellin kuntohuoneessa nykimässä laitteita tunti ja 10 min. Ihan hyvä treeni, vaikka liikeitä aika suppeasti. Tulipa tehtyä 'tosissaan' sitten nuokin. Venyttelyjä reilusti, kun selkä vähän nitkahti kun piti 'vähän' raskaampaa rakennetta nostaa ihan kädet suoriksi, eikä sekään ihan riittänyt.:eek:

Treenisaldot 2013:
Pyöräily 1427 km
Kuntopyörä 351 km
Lihaskunto 84h 0 min
Juoksu 509 km
Uinti 133 km
Hiihto 297 km
Luistelu 27 km

Yhteensä: 321h 10 min

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Viikonloppuna lauantai-iltana 86km pyörälenkki. Ihan ok muuten, mutta loppumatkasta alkoi väsy painaa. Sunnuntaina olin taas aika väsynyt, mutta kävin tekemässä kevyen pyörälenkin ja sitten salilla vähän lihashuoltoa.
Tällä viikolla ollut taas vetämätön olo, joten päätin levätä ainakin tämän viikon.