Tänään 150km pyöräilyä viileässä ja osittain sateisessa kelissä. Aikaa meni ~6 tuntia ja kevyttä vauhtia pidettiin pienporukassa. Mä vedin toisen kaverin kanssa vastatuuliosuuden ja loppumatkan beesailin katselin naisten perseitä
Hyvä havainto tuo laskeeko vai nouseeko syke hölkässä. Olen veikkaillut aerobista kynnystä ~5.45 vauhtiin ja anaerobista ~4.15. Olisihan se mielenkiintoista saisiko vahvistusta omille käsityksille vai kumottaisiinko ne.4.08 vauhtiin asti sulla tippuu syke pikkasen, kun kävelyn jälkeen lähdet hölkkäpalautukseen ja saat rytmin.
Voin suositella sulle laktaattitestiä. Kaverille tehtiin samalla kun mulle ja pojalle, ja testaaja ennusti minuutin tarkkuudella oikein Berliinin maratonin loppuajan hälle vaikka kaveri juoksikin vain 3 x 1200 metriä kolmella eri nopeudella (aerobinen kynnys, aerobisen ja anaerobisen välillä ja an aerobisella kynnyksellä). Kaveri juoksi 4.30 vauhtia niin pienellä laktaattitasolla, että testaajakin meni vahingossa lupaamaan juoksun aikana, että ui testistä kotiin, jos tuolla vauhdilla laktaatit on alle jonkun arvon, jota en muista.
Testaaja on ultrajuoksuja tehnyt, joten tietää jotain juoksusta.
Niin, siis tuolla testillä saisit tehtyä tarkempia treenejä jotta kestävyys/nopeus parantuisi.
Sekin, mutta varmaan suurin syy lienee se, että et enää palaudu edellisestä vedosta, vaan happoa kertyy eikä enää 'huuhdoudu' pois.:edit: en sitten tiedä voisiko tuo hölkkäsykkeen nousu johtua myös varautumisesta kovaan vetoon
Jep, tiedä sitten onko vain happoa vai jotain lihasvauriota, mutta ei hölkkä- tai kävelysyke edes loppuvetojen jälkeen laskisi yhtä alas kuin mitä se alussa oli.Sekin, mutta varmaan suurin syy lienee se, että et enää palaudu edellisestä vedosta, vaan happoa kertyy eikä enää 'huuhdoudu' pois.