Treenitoikki vuoden 2009 alulle

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Tuli uitua Kreetan lämmöissä 4 km. Ja tuli kokeiltua miltä tuntuu uida kunnon aallokossakin. En suosittele. Saatana kuinka suolaista vettä.:yuck:

Kuntopyörä 550 km
Pyöräilyä ulkona 558 km
Uintia hallissa 69 km
Hiihtoa 262,5 km
Kävelyä matolla/sauvoilla 44,5 km
Juoksua matolla/ulkona 14 km
Kuntosalia 4 h
Rullahiihtoa 55 km

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Tuli uitua Kreetan lämmöissä 4 km. Ja tuli kokeiltua miltä tuntuu uida kunnon aallokossakin. En suosittele. Saatana kuinka suolaista vettä.:yuck:
Siis oliko tuo 4km nimenomaan meressä vai altaassa? Kuulostaa todella miehekkäältä treeniltä jos olet tuon meren aalloissa polskinut. (Toki hyvä treeni 4km muutenkin on.)

Itsekin kokeilin meressä uimista vuoden vaihteessa Kanarialla.. Toki se oli sellaista pulikoimista vaan, mutta tosiaan aika hankalaa se oli silti. Kovat aallot ja suolainen vesi. Rispektiä kyllä esim. Lanzaroten triathlonisteille (ja Moelle, jos oot 4km uinut meressä!)!

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Siis oliko tuo 4km nimenomaan meressä vai altaassa? Kuulostaa todella miehekkäältä treeniltä jos olet tuon meren aalloissa polskinut. (Toki hyvä treeni 4km muutenkin on.)

Itsekin kokeilin meressä uimista vuoden vaihteessa Kanarialla.. Toki se oli sellaista pulikoimista vaan, mutta tosiaan aika hankalaa se oli silti. Kovat aallot ja suolainen vesi. Rispektiä kyllä esim. Lanzaroten triathlonisteille (ja Moelle, jos oot 4km uinut meressä!)!
Eikun altaassa. Meressä uin jonkun parisataa metriä. Kauhea aallokko oli. :eek:

Faustus

Well-known member
Tein sitten heti aamutuimaan hieman pidemmän lenkin, kun ovat luvanneet iltapäivästä alkaen aina torstaihin saakka sadetta.

Kaiken kaikkiaan tuli juostua 19 km. Lähdin liikkeelle periaatteella "ei se matka tapa, vaan vauhti." Noin 16 km tuo taktiikka toimikin loistavasti, mutta viimeisten kolmen kilometrin ajan jalat olivat kyllä aivan tyhjät ja muutama sata metriä oli pakko kävellä.

Koskaan ennenhän en ole juossut 8 km pidempää lenkkiä. :eek:

Nyt voikin sitten ottaa lepoa ainakin pari päivää.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Triathlonin pikamatka (750m - 20km - 5km) Kuusijärvellä aikaan 1h20min.
Sää oli aivan kamala! Suht viileä ja vettä satoi aivan kaatamalla. Siis kuin esterin perseestä. Siitä huolimatta paransin ennätystäni 4½ minuutilla.
Osuusajatkin paranivat jokaisessa lajissa huomattavasti.
Uinti 14:51 (parannusta ~40sec)
Pyöräily 39:05 (parannusta ~2min, käytännössä se tuli vaihdosta, koska ajoaika oli jälleen samaa tasoa 35:22)
Juoksu 26:09 (parannusta ~1min)

Ihan jees.. Nyt mulla oli siis lepoviikko takana, mikä selittää parannukset uinnissa ja juoksussa.
Pyöräilyssä kärsi eniten vaikeista sääolosuhteista, joten varmaan sekin olisi paremmassa kelissä parantunut.. Uinnin jälkeisessä vaihdossa menee edelleen liikaa aikaa, mutta kyllähän se nyt märkäpuku lähti huomattavasti ripeämmin. Ehkä minuutin lisä tuli siitä että piti laittaa pitkähihainen pyöräilypaita päälle, ja se oli yllättävän hankala vetää märän kropan päälle.

Niin ja tempo oli edelleen sitä samaa mitä tulen pitämään Joroisilla..
Ihan hyvä treenikisa siis Joroisen kannalta, mutta kisana ei vieläkään täysin onnistunut, koska en vaan pystynyt vetämään sitä siin kovilla sykkeillä kuin pikamatka pitäisi.. Mulla vaan puuttuu se taito vetää täysiä. Olin tuon kisan jälkeen ihan freesi.. Siitä sen huomaa ettei ole vetänyt pikamatkaa niin kovaa kuin pitäisi..

Jos osallistun siihen Kuopion kisaan elokuussa, niin jostain pitäisi vielä löytää pari pykälää lisää kovuutta.. Toisaalta asiaa en aio paljoa treenata, koska tähtään pidemmille matkoille.. Enkä nyt tämänkään takia tiedä onko mitään järkeä lähteä Kuopioon (matkatkin maksaa) vetämään pikamatkaa, joka ei ole mulle se vahvin matka.. Toisaalta voisi tehdä Moesta 107:n tapaamani hahmon.. Mut en mä tiedä kannattaako mun siitäkään ilosta maksaa? :D

Noh, pitää katsoa miten se Joroinen menee.. Siihen on enää puolitoista viikkoa!!! Jaiiiks! :D

Saldo 2009:
Kuntosali 26h 15min
Juoksua 572,7km / 59h13min
Kävelyä 30km / 5h
Pyöräilyä 2407km / 93h 15min
Maastohiihtoa (v) 18km 1h 24min
Uinti 29,6km / 16h16min

Knoukka

Well-known member
Kakskytänen peekoota. Eka vitonen oli hankalaa ja nivuset kipuli, mutta kropan lämmetessä peekoo muuttui tutuksi nautinnoksi. Jännä toi mun Varesnevan reitti kun siellä on useamman kilometrin suora, soratietä ja molemmin puolin peltoa. Siinä on pakko keskittyä juoksuun ja omiin tuntemuksiin, hyvässä ja pahassa. Onneksi enemmän hyvässä.

Mangelo

Well-known member
Kahden tunnin lenkki 3min tauolla, 16.4km. Välillä ihan löntystelyä ja välillä kunnon hölkkääkin.
2009 kuntoliikuntasaldo:
hiihtoa 275km
pyöräilyä 738km
hölkkää 142km
luistelua 25km
rullaluistelua 106km
uintia 4.5km
soutua 2h

Viimeksi muokattu:

Teukka

Jarnapoliisi
Sijainti
Jarnapolis
Akillesjanteen hierontaa.

On viela aika kovana. Varpaillenousu onnistuu jo mutta ei yhdella jalalla. Pitkakestoinen ja vittumainen vamma. Yritan silti pysya tavoitteessa. Elokuun alussa holkkaan.

Pyoralenkkia keskuspuistossa ja puntti nousee hyvin.

Faustus

Well-known member
Vajaan 11 km:n lenkki tuttuakin tutummassa maastossa muuttuikin sitten 12,5 km:n pituiseksi, kun eräs tie näytti kesäisessä asussaan jotenkin todella oudolta ja valitsinkin vasta seuraavan risteyksen. :eek:

Ennen lenkkiä tuntui vähän penikkatauti vaivaavan, mutta juostessa se katosi kokonaan. Seuraava lenkki on tiedossa aikaisintaan tiistaina. Siinä välissä voisi ehkä käydä uimahallilla.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Pyöräilyä 53km ajassa 1h40min.. Kyllä nyt vaan rullaa hyvin.. Sykemittari ei pelittänyt, mutta sellaista pk-tempoa pidin kuitenkin.. Silti keskari melkein 32km/h vaikka reitti oli selvästi ylämäkivoittoista. Tuuli oli kyllä myötäinen, mutta ei hirmu kova.

Tuntuma näin viikko ennen Joroista on se, että uinti sujuu paremmin kuin osasin odottaa ja pyörä kulkee hyvin. Juoksu on ainoa arvoitus, mutta enköhän alle kahteen tuntiin saa sen viimeisen osuuden eli puolimaratonin.
En lähde kuitenkaan säästelemään, ja koska pyörä kulkee, niin kyllä annan sen myös kulkea ja yritän ottaa siitä kaiken irti. Silläkin uhalla että kärsin siitä juoksussa.

Saldo 2009:
Kuntosali 26h 15min
Juoksua 572,7km / 59h13min
Kävelyä 30km / 5h
Pyöräilyä 2460km / 94h 55min
Maastohiihtoa (v) 18km 1h 24min
Uinti 29,6km / 16h16min

Knoukka

Well-known member
Pitkä viikonloppu kaljaa stadissa. Olo turvonnut, väsynyt ja itsekuria täynnä. Kohta nousee taas tossu.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Kurkkukivun parantelua viikonloppu.. Päätin olla treenaamatta enää sen kummemmin.. Nyt alkaa kurkkukipukin olla voitettu vaikka vieläkin tuntuu pientä kutinaa.. Huomenna kevyelle lyhyelle lenkille jos olen 100% terve.

Lauantaina on sitten se kilpailu jota olen odottanut yli puoli vuotta ja johon olen treenannut puolitoista vuotta! Jännittää jo niin paljon, että näin siitä painajaista viime yönä.. Siinä unessa pääsin hienosti pyöräilyosuudelle kunnes tajusin, että märkäpuku olisi pitänyt ottaa pois ja jättää toimitsijoille. :D

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Kurkkukivun parantelua viikonloppu.. Päätin olla treenaamatta enää sen kummemmin.. Nyt alkaa kurkkukipukin olla voitettu vaikka vieläkin tuntuu pientä kutinaa.. Huomenna kevyelle lyhyelle lenkille jos olen 100% terve.

Lauantaina on sitten se kilpailu jota olen odottanut yli puoli vuotta ja johon olen treenannut puolitoista vuotta! Jännittää jo niin paljon, että näin siitä painajaista viime yönä.. Siinä unessa pääsin hienosti pyöräilyosuudelle kunnes tajusin, että märkäpuku olisi pitänyt ottaa pois ja jättää toimitsijoille. :D
:eek:

Faustus

Well-known member
On tuo metsän kutsu tällä hetkellä sen verran vastustamaton, että kävin sitten kuitenkin taas lenkillä enkä uimassa. Ohjelmassa oli nyt se vajaan 11 km:n lenkki, mikä piti juosta jo edellisellä kerralla.

Ensimmäiset noin 5 km oli aika tukkoinen olo, mutta hieman ennen puoltaväliä tuntui siltä kuin olisin saanut siivet, vaikka mukana ei ollut Red Bullia eikä mitään muutakaan juomaa.

öö ruz

Speed for ever
Laskin mitä olen vetänyt Skikeillä kesäkuun alusta, 342,22km gps:än mukaan. Ihan ei tavoitteeseen mene mutta on tuo lajikin vähän yllättänyt raskaudellaan. Niin ja mahtuu tuohon väliin jotain muutakin.....

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Jaqqu! Mikä on sun plääni lauantain kisaan tankkauksen ja kisan aikana nesteitten, geelien yms. suhteen?:doubtful: