Treenitoikki vuoden 2009 alulle

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
42 km kuntopyörää 1.20 aikaan. Alkaa kunto olemaan nousussa.:ahem: Hyvä mieli siitä!:thumbup:

Saldo 2009:
Kuntopyörä 703,5 km
Pyöräilyä ulkona 838 km
Uintia hallissa 95,5 km
Hiihtoa 262,5 km
Kävelyä matolla/sauvoilla 50 km
Juoksua matolla/ulkona 36,3 km
Kuntosalia 12 h (sis. karvakuulatreenit)
Rullahiihtoa 70 km

Totke

Psyykeenmurskaaja
Sijainti
Hämeenlinna
Perkeleen penikkatauti. :(
Ei vaan tunnu ongelma poistuvan vaikka koittaa huilia paikkoja kuntoon, lämmitellä ja muutenkin koittaa ottaa rauhallisesti.

Positiivista sentään että tänään saatiin taas luokan lenttispelit käyntiin, mukava laji vaikken siinä hyvä olekaan. Sen päälle koitin samalla lämmöllä lähteä pikku lenkille niin eikös taas kilometrin jälkeen täytynyt antaa periksi :jaska:

Mangelo

Well-known member
Kannattaa venytellä pohkeita urheilun jälkeen. Itselläkin oli viime viikolla vähän penikkaa pitkästä aikaa, ei mitään pahaa kun helpotti jo alkumatkasta.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Uintia 5 x 500 m, eli 2,5 km. Tuopa ei sujunutkaan niin hyvin. En tiedä mitä tuon uimisen kanssa pitäis tehdä??? Päälle sitten niitä possu- ja kausiflunssarokotteita.

Saldo 2009:
Kuntopyörä 703,5 km
Pyöräilyä ulkona 838 km
Uintia hallissa 98 km
Hiihtoa 262,5 km
Rullahiihtoa 70 km

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Ei vaan tunnu ongelma poistuvan vaikka koittaa huilia paikkoja kuntoon, lämmitellä ja muutenkin koittaa ottaa rauhallisesti.
Ei se viikossa mene.. kuukauden tauko juoksusta.. Kannattaa tehdä jotain muuta kuten esim. pyöräilyä, uintia, sauvakävelyä, hiihtoa.. Kuntosalilla voi myös käydä tekemässä pitkiä sarjoja.
Ja sitten tekee ne venytykset kunnolla.. Jos haluat ottaa varman päälle, niin kannattaa ehkä mennä fysioterapeutille (joka tietysti maksaa). Taustallahan saattaa olla virhe juoksutekniikassa, ja sitä ei välttämättä saa itse korjattua..

Jacques

Sijainti
Helsinki
5.11.
Kuntosalia puolitoista tuntia. Koko kropalle treeniä. Pitkälti sama setti kuin aiemminkin. Taas show stopperina 3 minuutin hoover loppuun.

Saldo 2009:
Kuntosali 32h 45min
Juoksua 988,8km / 101h13min
Kävelyä 30km / 5h
Pyöräilyä 3578km / 136h 45min
Maastohiihtoa (v) 18km 1h 24min
Uinti 46km / 24h54min

Mangelo

Well-known member
2009 kuntoliikuntasaldo
hiihtoa 275km+10km
pyöräilyä 1083km
hölkkää 371km
luistelua 25km
rullaluistelua 106km
uintia 5.5km
soutua 2h

Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Uintia 5 x 500 m, eli 2,5 km. Tänään kulki vähän paremmin seuran treeneissä. Sitten yht'äkkiä havahduin että mä vedän ihan pintakaasulla, enkä edes hengästy.:thumbfh: Rupesin tasaisesti kiristämään, kun viereisellä radalla yks tyttö rupes ohittelemaan koko ajan.

Saldo 2009:
Kuntopyörä 703,5 km
Pyöräilyä ulkona 838 km
Uintia hallissa 100,5 km
Hiihtoa 262,5 km
Rullahiihtoa 70 km

Jacques

Sijainti
Helsinki
6.11.
Juoksua 1h05min ja 10,2km. Sellaista leppoisaa verryttelevää juoksua. Ihan hyvä fiilis oli.

7.11.
Juoksua 1h 14min ja 11,5km. Tuli tehtyä koordinaatioharjoituksia ja sen jälkeen vähän veekoota (15min).

8.11.
Pyöräilyä 2h 5min ja 42km. Osa lenkistä keskuspuistossa pienessä lumisohjossa. Hyvin pyörä kulki sieläkin, mutta vauhtia joutui pudottamaan. Tarkoitus oli tehdä pidempikin lenkki, mutta päätin jättää espoon kierroksen lenkistä tällä kertaa väliin.

Saldo 2009:
Kuntosali 32h 45min
Juoksua 1010,5km / 103h32min
Kävelyä 30km / 5h
Pyöräilyä 3620km / 138h 50min
Uinti 46km / 24h54min

Juoksutonnit paukkui sitten eilen. :ahem:

Jännä juttu muuten: vaikka oon juossut noilla kengillä ~700km niin ei silti tunnu siltä että ne olisi mitenkään vielä vaihtokunnossa.. Ajattelin, että kyllä noilla varmaan talvikauden juoksee.. Ottaa uudet käyttöön sitten keväällä.

Viimeksi muokattu:

Knoukka

Well-known member
Juoksutonnit paukkui sitten eilen. :ahem:

Jännä juttu muuten: vaikka oon juossut noilla kengillä ~700km niin ei silti tunnu siltä että ne olisi mitenkään vielä vaihtokunnossa.. Ajattelin, että kyllä noilla varmaan talvikauden juoksee.. Ottaa uudet käyttöön sitten keväällä.
Ainakin Karhun M-sarjalaiset on kuoleentuneet melkeinpä yhden lenkin aikana, reilun viisisataa kilsaa niillä oon menny. Sama oli Niken Zoom Milerin kans, jotain 700 kilsaa juoksin ja parin lenkin aikana katosi toimivuus.

Vinkki: nyt on hyvässä alessa juoksukengät ja kannattaa aina pitää vähintään kaksia kenkiä käytössä. Juoksukenkäkin vaatii myös palautumis- ja kuivumisaikaa. Eikä pahaa tee vaikka kengät olisivat hieman erilaiset niin että jalat saisivat hieman erilaista rasitusta.

Ite tässä kans mittailin, että kaksi tonnia on tullut täyteen jo joku aika sitten tälle vuodelle. Tarkkaa määrää en tiedä kun on logit kahdella koneella ja nyt läppäri stadissa. 2500 oli tavoite tälle vuodelle, en pääse tavoitteeseen. Tämä viikko on menny ilman urkkavaatteita ja pienessä nuhassa.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Karvakuulatreeniä tunti. Nyt oli uudetkin kuulat käytössä ja sain kivasti nostettua tempoa.

Saldo 2009:
Kuntopyörä 703,5 km
Pyöräilyä ulkona 838 km
Uintia hallissa 100,5 km
Hiihtoa 262,5 km
Kuntosalia 13 h (sis. karvakuulatreenit)
Rullahiihtoa 70 km

Jacques

Sijainti
Helsinki
Ainakin Karhun M-sarjalaiset on kuoleentuneet melkeinpä yhden lenkin aikana, reilun viisisataa kilsaa niillä oon menny. Sama oli Niken Zoom Milerin kans, jotain 700 kilsaa juoksin ja parin lenkin aikana katosi toimivuus.

Vinkki: nyt on hyvässä alessa juoksukengät ja kannattaa aina pitää vähintään kaksia kenkiä käytössä. Juoksukenkäkin vaatii myös palautumis- ja kuivumisaikaa. Eikä pahaa tee vaikka kengät olisivat hieman erilaiset niin että jalat saisivat hieman erilaista rasitusta.
Mulla on just noi Niken Zoomit.. Niin siis tarkoititko sitä että kun se 700 on täynnä niin sit vaan yhtäkkiä menis huonoksi?
Sitten varmaan pitänee ostaa valmiiksi vaikkapa just parit kengät.. kiitti vinkistä.. Ehkä voisi ostaa toiset räntäloskapaskalle.. Onko sulla kokemuksia jostain coretex-juoksukengistä? Niitä ei varmaan saa alesta tosin..

Ite tässä kans mittailin, että kaksi tonnia on tullut täyteen jo joku aika sitten tälle vuodelle. Tarkkaa määrää en tiedä kun on logit kahdella koneella ja nyt läppäri stadissa. 2500 oli tavoite tälle vuodelle, en pääse tavoitteeseen. Tämä viikko on menny ilman urkkavaatteita ja pienessä nuhassa.
Mun tavoitteet, vaikka en niitä kirjallisesti määrittänytkään, oli 1000km juoksua ja 4000km pyörää. Pyörästä uupuu 400, mutta juoksussa mennään jo ylimääräistä.. Ja kun yksi tavoite on koko ajan ollut kehittää juoksua, niin siinä mielessä asia on hyvä. Ottaen huomioon kaikki sairastelut, joita on ollut.
Uinnin tavoite oli oppia niin hyvin uimaan ettei tarvitse triathlon-kisassa hävetä, ja siinä tavoitteessa ylitin itseni aika hienosti. :)
Määrällisesti uinti on varmasti jäänyt aika vähiin. Edelleen kärsin pienestä motivaatiopuutteesta sen suhteen. Ei toi halliuiminen vaan oikein innosta muuten kuin seuran treeneissä. Uinti-Motivaatioon vaikuttaa sekin, että jos nyt jään vain ~15min kärjestä puolikkaalla uinnissa, niin eikö kannattaisi panostaa kahteen muuhun lajiin, joissa aikaeroa tulee paljon enämpi?

Knoukka

Well-known member
Mulla on just noi Niken Zoomit.. Niin siis tarkoititko sitä että kun se 700 on täynnä niin sit vaan yhtäkkiä menis huonoksi?
Sitten varmaan pitänee ostaa valmiiksi vaikkapa just parit kengät.. kiitti vinkistä.. Ehkä voisi ostaa toiset räntäloskapaskalle.. Onko sulla kokemuksia jostain coretex-juoksukengistä? Niitä ei varmaan saa alesta tosin..
Eikun mulla vaan läsähti siinä kieppein ja lyhyellä aikaa. Taitaa mennä useampikin kenkä juuri niin, että loppuu aika nopeasti kun tulee kilsat täyteen.
Esimerkiksi jos on tempo- ja pk-kengät erikseen niin tempo ei kestä kuin puolet pk-kengän kilsoista. On siksi kovempaa rytkytystä.

Siis Zoom Milerit? Noita Zoomeja on Nikella montakin mallia. Miler on melkeinpä kisakengän kevyt.

Goretex-kengistä on kokemuksia. Ei kovin hyviä, on kankeita eikä oo löytynyt sopivalla lestillä yhtäkään. Mähän tykkään juosta mahdollisimman keveällä ja neutraalilla kengällä. Talvikelillä pärjää keskuspuistossa normaalilla juoksukengällä ja märällä kelillä suosin mieluummin goretex- tai muita termo-juoksusukkia tai vastaavia. Goretex on ainakin mun makuun aivan liian hengittämätön materiaalia urheiluun. Ainakin niille keleille millä itse juoksen ja liikun. Eri asia hiihtovaellus- ja pilkkireissut.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Eikun mulla vaan läsähti siinä kieppein ja lyhyellä aikaa. Taitaa mennä useampikin kenkä juuri niin, että loppuu aika nopeasti kun tulee kilsat täyteen.
Esimerkiksi jos on tempo- ja pk-kengät erikseen niin tempo ei kestä kuin puolet pk-kengän kilsoista. On siksi kovempaa rytkytystä.

Siis Zoom Milerit? Noita Zoomeja on Nikella montakin mallia. Miler on melkeinpä kisakengän kevyt.
Ei siinä kengässä lukenut muuta kuin Zoom. :thumbfh:

Mä en ole kyllä varma tunnistanko edes sitä kun kenkä "lässähtää". Miten sen tunnistaa että se menee käyttökelvottomaksi?

Goretex-kengistä on kokemuksia. Ei kovin hyviä, on kankeita eikä oo löytynyt sopivalla lestillä yhtäkään. Mähän tykkään juosta mahdollisimman keveällä ja neutraalilla kengällä. Talvikelillä pärjää keskuspuistossa normaalilla juoksukengällä ja märällä kelillä suosin mieluummin goretex- tai muita termo-juoksusukkia tai vastaavia. Goretex on ainakin mun makuun aivan liian hengittämätön materiaalia urheiluun. Ainakin niille keleille millä itse juoksen ja liikun. Eri asia hiihtovaellus- ja pilkkireissut.
Ok, no sitten täytyy kyllä unohtaa goretex-kengät.. Mulla on yhdet vettä hylkivät sukat, joita olen käyttänyt loskapaskakeleillä. Ne ovat kieltämättä toimineet tosi hyvin. Ainoa siinä tietty on just se, että kenkä kuluu entisestään tollaisilla keleillä.. ja se on ehkä yksi syy miksi mun ei kannata ihan uusia kenkiä pilata sellaisilla keleillä?

En nyt tarkemmin ajatellen tiedä kannattaako mun ostaa näillä kilometreillä kaksia uusia juoksukenkiä, mutta ehkä uudet voisi ostaa jo nyt? Juoksee niillä hyvillä keleillä ja noilla nykyisillä sitten loskassa/vesisateessa? Sitten ostaisi seuraavat uudet kengät kesällä ja siirtää nämä nyt ostamani kengät vesisadekengiksi.. Ja jatkaisi sellaista sykliä sitten.. Oiskohan se ok systeemi?

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Soutulaitteella 20 min = 4400 metriä ja päälle tunti kuntopyörää 30 km.

Saldo 2009:
Kuntopyörä 733,5 km
Pyöräilyä ulkona 838 km
Uintia hallissa 100,5 km
Hiihtoa 262,5 km
Kuntosalia 13 h (sis. karvakuulatreenit)
Rullahiihtoa 70 km

Jacques

Sijainti
Helsinki
10.11.
Juoksua (1h05min / 10km) kevyellä pk-vauhdilla taas.

Saldo 2009:
Kuntosali 32h 45min
Juoksua 1020,5km / 104h37min
Kävelyä 30km / 5h
Pyöräilyä 3620km / 138h 50min
Uinti 46km / 24h54min

Tolerantti

Well-known member
E
Mä en ole kyllä varma tunnistanko edes sitä kun kenkä "lässähtää". Miten sen tunnistaa että se menee käyttökelvottomaksi?
Tämä kiinnostaisi minuakin. Mistä tietää, että lenkkari on vaihtokunnossa? Jos kantapää on kulunut toiselta puolen 1 mm enämpi, niin hylkyynkö?:doubtful:

Minulle on tullut tänä syksynä jalkaoireita, joita ei aiemmin ilmennyt. Säären etuosan lihas, mikä lienee nimeltään, puutuu ja väsyy. Tulkintani on, että syy olisi ensisijaisesti alusta: en siedä asfalttia. Voi olla myös tottumuksen ja voiman puute.

Knoukka

Well-known member
Sen tuntee kun kengästä loppuu ominaisuudet. Alkaa askel lässähtää ja jalat, yleensä polvi, oireilla. Hyvin erottaa kun on toisessa jalassa tuore ja toisessa kuoleentunut kenkä. Ei se pohjan kuluminen aina kerro muusta kuin kulutuspinnasta. Jos on esmes hieman hiippaava askel niin kulutuspinta saattaa hivuttua ekalla satasella.

Tuntuman mukaan vaan. Jos ei häiritse eikä jalat kipuile niin senkun juoksee vaan.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Lumityöt ja sen päälle tunti kuu-lalaa-treeniä.

Saldo 2009:
Kuntopyörä 733,5 km
Pyöräilyä ulkona 838 km
Uintia hallissa 100,5 km
Hiihtoa 262,5 km
Kuntosalia 14 h (sis. karvakuulatreenit)
Rullahiihtoa 70 km