Siks, että nillä vois leveillä toisille.Mä en oo vieläkään tehnyt maksimeja ollenkaan.. En ole tähänpäivään mennessä keksinyt miksi mun pitäisikään.
En ole varmana koskaan leveillyt maksimeillani. Tosin ei ole varaakaan niillä tuloksilla.Siks, että nillä vois leveillä toisille.
No eihän sun pidäkkään, ei pidä muidenkaan, mutta joskus on kiva kokeilla, että missä mennään. Yleensä voimailusta tai teholajeista kiinnostuneita kiinnostaa maksimivoimat. Se kun on yksi kehityksen mittari sekin.Mä en oo vieläkään tehnyt maksimeja ollenkaan.. En ole tähänpäivään mennessä keksinyt miksi mun pitäisikään.
Mä leveilen mieluummin Ironman-kisan ajalla.. 12h39min..Siks, että nillä vois leveillä toisille.
Nojoo, onhan se voimailussa mittari. Kestävyyslajeissa sillä ei tee varmaankaan mitään, mutta tietty jos kiinnostaa niin mikäs siinä.Yleensä voimailusta tai teholajeista kiinnostuneita kiinnostaa maksimivoimat. Se kun on yksi kehityksen mittari sekin.
Just. 200kg kyykkyhän ei ole yhtään mitään. Varsinkin, jos on semmonen tyypillinen varttikyykky, mitä saleilla käydessä näki.Ääh, penkki on liian helppo. Itse paransin kuukaudessa, kun oli eturistiside poikki, penkkiä 40 kiloa.
200 kg kyykky on jo jotain.:ahem:
Kuvan mukainen vinopenkki vai joku painot-hartioilla-liike? Työnsin joskus kokeillessani tuollasessa laitteessa olleet maksimipainot. Treenaamatta.Ääh, penkki on liian helppo. Itse paransin kuukaudessa, kun oli eturistiside poikki, penkkiä 40 kiloa.
200 kg kyykky on jo jotain.:ahem:
Juuripa näin. En ole harrastanut lajia, missä tarvittaisiin isoja rintalihaksia koskaan. Mutta kun oli se polvi paskana, niin tulipa sitäkin penkkiä sitten tehtyä. Ja kun teki ekana liikkeenä, niin oli vielä energiaakin jäljellä.Ja jos parantaa penkkiä kuukaudessa 40 kiloa, väitän ettei sitä ole edes tosissaan treenannut ennen sitä. Vai sanoiko joku, että siihen tankoon vois laittaa myös painot?
Tuossa sun profiilikuvassasihan on jalkaprässi.. Siinähän nyt menee tosiaan se 200kg pitkillä sarjoilla.Kuvan mukainen vinopenkki vai joku painot-hartioilla-liike? Työnsin joskus kokeillessani tuollasessa laitteessa olleet maksimipainot. Treenaamatta.
Prässissä meidän treeniohjelmassa oli 3 x 10 x 320-360 kg. Vastaavasti kyykyssä painoja oli 80-120 kg noin pitkissä sarjoissa..Tuossa sun profiilikuvassasihan on jalkaprässi.. Siinähän nyt menee tosiaan se 200kg pitkillä sarjoilla.
Jalkakyykky tehdään tosiaan tanko hartioilla, ja uskon Mossen juuri sitä tarkoittaneen.
Niin vähän arvelinkin. Etureisilihaspenkissäkin nousi kaikki, mut ei siinäkään tainnu kummoiset ne maksimipainot olla.Tuossa sun profiilikuvassasihan on jalkaprässi.. Siinähän nyt menee tosiaan se 200kg pitkillä sarjoilla.
Jos kyykky painoista voi vetää johtopäätöksiä, niin tais olla aika lyhyt liikerata prässissäPrässissä meidän treeniohjelmassa oli 3 x 10 x 320-360 kg. Vastaavasti kyykyssä painoja oli 80-120 kg noin pitkissä sarjoissa..
Itsekin olen havainnut, että prässin painot vastaa suurinpiirtein kyykky * 2 -kaavaa (eli esimerkkitapauksessa pitäis olla 160-240).. Ehkä Mossella on ollut jokin vähän tavanomaisesta poikkeava prässi, tai sitten hänellä on erittäin hyvät prässilihakset!Jos kyykky painoista voi vetää johtopäätöksiä, niin tais olla aika lyhyt liikerata prässissä
No ei ainakaan alle 90 astetta. Lentopallossa ponnistus tapahtuu n. 120 asteen polvikulmilla. Oikeastaan syvistä kyykyustä on enemmän haittaa kun hyötyä lentikseen, koska väärät lihakset aktivoituu. Hypyt painoilla ja pudotuskyykyt tehtiin hyvin "suorin jaloin" koska tehoja haluttiin reaktiiviseen ponnistukseen. Eli tarkoitus oli saada lihas(solu) nopeammin eikä kasvattaa sitä.Jos kyykky painoista voi vetää johtopäätöksiä, niin tais olla aika lyhyt liikerata prässissä
Riippuu varmaankin tasosta. Aloittelijan kannattaa tehdä tavallisia kyykkyjä, pidemmälle kehittyneen sitten lajinomaisempia.No ei ainakaan alle 90 astetta. Lentopallossa ponnistus tapahtuu n. 120 asteen polvikulmilla. Oikeastaan syvistä kyykyustä on enemmän haittaa kun hyötyä lentikseen, koska väärät lihakset aktivoituu. Hypyt painoilla ja pudotuskyykyt tehtiin hyvin "suorin jaloin" koska tehoja haluttiin reaktiiviseen ponnistukseen. Eli tarkoitus oli saada lihas(solu) nopeammin eikä kasvattaa sitä.
Syväkyykkyjen teko ei hirveän fiksulta kuullosta isoilla painoilla. Mutta mikäs siinä jos haluaa polvensa tuhota. "Liikuntalääkäri: Syväkyykky pitäisi kieltää lailla"Riippuu varmaankin tasosta. Aloittelijan kannattaa tehdä tavallisia kyykkyjä, pidemmälle kehittyneen sitten lajinomaisempia.
Sitä kutssutaan lajivoimaksi!Itsekin olen havainnut, että prässin painot vastaa suurinpiirtein kyykky * 2 -kaavaa (eli esimerkkitapauksessa pitäis olla 160-240).. Ehkä Mossella on ollut jokin vähän tavanomaisesta poikkeava prässi, tai sitten hänellä on erittäin hyvät prässilihakset!
Riippuu varmaankin tasosta. Aloittelijan kannattaa tehdä tavallisia kyykkyjä, pidemmälle kehittyneen sitten lajinomaisempia.
Mistä lähtien tavallinen kyykky on sama asia, kuin syväkyykky? Tavallinen kyykky tarkoittaa kyykkyä, jossa reiden yläpinta on vaakatasossa (eli lattian suuntainen). Näin se ainakin yleensä ymmärretään.Syväkyykkyjen teko ei hirveän fiksulta kuullosta isoilla painoilla. Mutta mikäs siinä jos haluaa polvensa tuhota. "Liikuntalääkäri: Syväkyykky pitäisi kieltää lailla"