Fischer carbonlite skate hole irtosi hintaan 450€ pari
Fischer rcs skate ovh. 369,00 € varmaans aa kans vähäsen tinkattua.
Eli satku enempi niin saa varmasti parhaat mahdolliset sukset kuntoiluun,
Ei täällä päin mitään kilpasuksia saa 369€ hintaan. Silloin kun sukseni hankin, mulla oli akuutti tarve niille ja talven alussa ei luonnollisestikaan juuri alennuksia ole täälläpäin kun ei ole mitään suhteita kilpahiihtopiireihin, kuten sulla kait on.
Viime viikolla oli kallesportissa madshushin kilpasukset hintaan 449€, ja harkitsin silloin pertsasuksien hankintaa.. Päädyin kuitenkin siihen ettei mitään järkeä. Luultavasti tämän vuoden pertsa-Finlandia tulee olemaan viimeinen pertsahiihto vähään aikaan ja siihen saa vanhat atomicit vielä kelvata. Tuo luisteluhiihto on niin paljon mukavampaa, kun siinä saa hyödyntää enemmän pyöräilyssä tarvittavia lihasryhmiä.
[provo]
Kuten sanottua makuasioita. Laittaahan toiset useita tonneja rahaa polkupyörään kun muutaman satkun Nopsallakin pärjää ja jotkut panostaa suksiin satasen enämpi
[/provo]
provo-tageilla tai ilman, noinhan se menee.
Tottakai paremmat välineet tuo aina etua, mutta loppujenlopuksi kuntoilussa ja kuntourheilussa kaikkein suurimman edun saa hyvästä kunnosta.. Viime vuonna esim. Joroisten puolikkaallakin jäi taakseni aika monta triathlon-pyörää levykiekkoineen.. Vanhalla perusbianchillakin pääsee..
Joskin ...
Meneeköhän perusliikkujalla, myös aktiiviliikkujalla, noissa suksissa se hyöty jo lähinnä korvien väliin kuin todella sinne monon ja ladun väliin? Luulen ma.
... tämä pitää paikkansa lajissa kuin lajissa. Toisaalta se tieto siitä, että välineet on hyvät, vaikuttaa motivaatioon. Silloin luottaa kalustoon ja tietää ettei hyvä tulos ole ainakaan siitä kiinni.
Kolikon toinen puoli on tietty se, että jos vanhoilla perusatomiceilla kyykyttää kilpahiihtäjiä, niin saa ainakin aihetta leijua.
Mut siis juurikin se korvienväli lienee se suurin syy, miksi itse näen paremmaksi säästää jokainen kymppi ja satanen
tällaiseen, kuin kilpasuksiin. :ahem: :ahem: :ahem:
Mun Atomicit (n. 200 euroo) liuku paremmin kuin muutaman kilon painavamman alla kilpa-Madhusit. Tämä tuli todettua Nummelassa kaverin kanssa hiihtäessä. Lisäksi mun suksi on sen verran löysempi ja pitoalue pidempi, että on myös helpompi sillä hiihtää pertsaa, varsinkin reidet hapoilla.
Juups.. tuo on niin yksilöllistä.. Tosin ehkä kaverillasi oli sitten itselleen vääränlaiset kilpasukset? Musta tuntuu että suuri syy noiden mun luistelusuksien hyvyyteen on nimenomaan se, että myyjä osasi valita mulle juuri oikeanlaiset sukset. Jos ne on jäykkyydeltään ja mitoiltaan oikeat, niin silloin ero kilpasuksiin lienee hyvin marginaalinen?