Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2012, 2. kisa, Turku Karting

Quasimodo

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Raportti

Harjoitukset #10
Vielä en yrittänyt ekaa mutkaa aika-ajolinjoilla, vaan yritin aina saada mahdollisimman tasaisen jarrutuksen ja hyvän ulostulon. Eka mutka tuottikin paljon ongelmia, kun ainakin joka toisella kierroksella perä lähti irti. Toinen paha paikka oli takasuoran päässä oleva neulansilmä, josta Wilzkukin valitteli. Harkoissa oli mielenkiintoista ajaa myös sen takia, kun meitä oli siinä neljän auton tasainen letka koko harkkojen ajan ja kaikki näytti ajavan aika samanlaisia aikoja.

Aika-ajo #4
JÄLLEEN KERRAN näytti olevan tulossa tosi jännittävä aika-ajo, kun viimeisistä A-finaalipaikoista näytti taas olevan tulossa tosi tiukka taistelu. Aika-ajossa sain nuo "ongelmapaikat" sujumaan paremmin ja aikakierroksilla otin ekaan mutkaan mallia Wopesta, jonka linjoja olin tarkkaillut aikaisemmin. Muutama onnistunut kierros tuli ja niillä irtosi 6. sija. Olin kyllä tyytyväinen, kun viimeksi olin ollut A-finaalissa Hangossa, jos KIC:n megafinaalia ei lasketa.

Kisa #10
Kun huomasin saavani #10:n kisaan, niin hieman jo epäilin että mitenköhän saan ajon sujumaan, kun harjoituksissa samalla autolla olin ollut vielä hieman epätasainen. No ihan mukavasti kisa lähti käyntiin ja sain pidettyä oman paikkani lähdössä. Yritin parhaani mukaan seurata edellä ajavia ja hieman yllätyin, kun he eivät ajaneetkaan heti horisonttiin. Nastyn ja Cmoneyn taistellessa edessä yritin kytätä jos tulisi ohituspaikka, mutta kunnon tilaisuutta ei tullut. Tilanteen tasaantuessa edellä yritin taas seurata heitä, ja taisin jopa pysyä lähietäisyydellä pari kierrosta. Sitten eroa kuitenkin alkoi hieman tulemaan ja maalissa taisin jäädä Nastystä noin 1,8s.

Kisan jälkeen...
...olin ainakin tyytyväinen omaan suoritukseen, kun sain pidettyä 6. paikan ja ero kärkikuskeihin oli hieman pienempi kuin aiemmin Turussa! Onnittelut onnistujille! Jäätiin vielä kisan jälkeen syömään ja ruoka oli hyvää!

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Sijainti
Ypäjä
PeePee oli kyllä hyvä Turussa huomioiden että ajotaminepaino lähentelee 90ää. Myös PbBMW kehittynyt paljon vuodessa. Vauhtia tullut lisää samalla kun tuomaristoseikat vähentyneet.
Itselläni taisi olla itseluottamuskin vähän rakoileva pari vuotta sitten kun ei kulkenut vaikken ollut edes montaa kiloa nykyistä enempää.
Jos Forssassa out-of-A final, mielenkiintoista sitä on sitten katsoakin, ketkä siellä sattuvatkin olemaan.
Forssassa autoerot vaikuttavat paljon enemmän, kuin Turussa, ja joku vakinopea hahmo voi jäädä A-finaalin ulkopuolelle.

PeePee

Team 107
Sijainti
Kiertoradalla
PeePee oli kyllä hyvä Turussa huomioiden että ajotaminepaino lähentelee 90ää.
Jotenkin tuo Turun rata itselle sopii huomattavasti muita sisäratoja paremmin, vaikkei painotasoitusta saakaan.

Forssasta en ihmeemmin menestystä odota, vaikka siellä olen kahdesti jopa paalulla ollutkin. Hyvinkäälle toivon ihan puhtaasti märän kelin kilpailua, jolloin mahdollisuudet kasvavat sielläkin menestymiseen.

Örfil

Guest
Asiahan ei minulle enää kuulu, mutta kunhan kommentoin.

Andyllä menee hermot. Muuten se olis paremmilla sijoilla. Kykyjä on, mutta puristaa rattia liikaa. Visiiri on aina hiessä kun tulee varikolle.

En ollut ennen kuullut mistään vitun "apexista" ennen Andyä. Mä vaan ajoin! Teknisesti terävä kundi.

Olis muuten nipsun kanssa aina vaki top 6. Ihan oikeasti. Voisi voittaa joskus jokun sisäkisän. Ulkokisoissa ei sitten kantti riitä jostain syystä?

Turun haitar -duo on luotu tähän lajiin joten en kommentoi niistä sen enempää. Ne vetää aina neljän sakkiin. Toinen niistä olis voinut pärjätä vormuloissa. Toinen Japanissa.

Ja sitten on jotkut wopettimet ja nästärit. Muut kerää jämät.

PP ja bemari on kovaa keskikastin kamaa. Ja Asko alkaa olla siellä. Sitä tosin saattaa nyt hidastaa se nainen. Enkä yhtään ihmettele ;)

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Perstuntuma ja lahjakkuus minulla sellaiseen mielestäni riittää. Aion myös Forssaan mennessä, en pudottaa painoa, 67 kiloa on ihan sopiva, mutta siirtää painoa rasvasta lihaksiin. Lanzaroteen mennessä minulla on tavoitteena ettei minusta ja Jacquesista pystyisi ulkoapäin erottamaan, kumpi on urheilija ja kumpi huoltaja. Asenteelle täytyisi myös tehdä jotain, mutta se on varmaan jo vaikeampi juttu. Tällä asenteella kun on ollut jo 33 vuotta liikkeellä, niin sitä ei saisi muutettua varmaan edes Dr. Phil ja Pekka Sauri yhteensä.
Tavoitteelle: :thumbup:

Asenteesta tarkoitin lähinnä sitä, että varsin usein olet viime aikoina luovuttanut jo ennen kisaa. Pari kertaa jättänyt osallistumatta, kun olet valmiiksi hävinnyt.. Silloin kun voitit Toijalassa, oli asenteesi ihan toista luokkaa. Lisäksi muistiini tulee useita kisoja, joissa on nähty ihan erilainen taisteleva Andy, joka ei ole ihan pienistä lannistunut.

Vai muistanko väärin?

Edit: Hollolassa oli kyllä viime vuonna pilkahdus sitä vanhaa kunnon Andyä.

Viimeksi muokattu:

Quasimodo

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Olis muuten nipsun kanssa aina vaki top 6. Ihan oikeasti. Voisi voittaa joskus jokun sisäkisän. Ulkokisoissa ei sitten kantti riitä jostain syystä?
Menestys riippuu mun kohdalla paljon radan ja autojen sopivuudesta itselle. KIC:ssä en vain osaa ajaa (viime kisassa sijoitus 13/16, tosin osittain epäonnen ansiosta), mutta Turku ja Myllypuro ovat sopineet mulle hyvin. Ulkoradoilla tuskin on rohkeudesta kiinni, kun Hyvinkäällä olen ollut 5/6 kertaa A-finaalissa, mutta Forssassa en kertaakaan. Viime vuonna ajaminen alkoi jo sujumaan Forssassakin paremmin eli ehkäpä se A-finaalipaikka irtoaa joskus. :rolleyes:

Andy

Sijainti
Ypäjä
En kyllä tajua mistä sä päättelet että mä oon pelottavan nopea? Hidas, kuten koko tiimi. :nope:
Ja Asko alkaa olla siellä. Sitä tosin saattaa nyt hidastaa se nainen. Enkä yhtään ihmettele ;)
no ilmankos munkin tulokset on laskenu nimenomaan toissakesän jälkeen :D
No nyt se syy siis selvisi. Meidän täytyy PeePee luopua niistä panonaisista jos meinataan pärjätä vielä.

Edit: Eiku ei. Jacques ja Totke toisaalta eivät ole käyneet metriä lähempänä ketään naispuolista ainakaan viiteen vuoteen, mutta eivät siltikään pärjää.

Viimeksi muokattu:

Jacques

Sijainti
Helsinki
No nyt se syy siis selvisi. Meidän täytyy PeePee luopua niistä panonaisista jos meinataan pärjätä vielä.

Edit: Eiku ei. Jacques ja Totke toisaalta eivät ole käyneet metriä lähempänä ketään naispuolista ainakaan viiteen vuoteen, mutta eivät siltikään pärjää.
Mulla on Bianchi ja Colnago poljettavana :thumbfh:

Jacques

Sijainti
Helsinki
:D Ai mulla ei kantti riitä. Entä miten sulla noin niinku muuten menee?
Minustakin Racer X:ltä omituinen kommentti. Mielestäni Andy on parempi ulkoradalla kuin sisällä.

Racer X:llä nyt ei itsellään ole enää kanttia edes osallistua. Helppo siellä pöydän takaa huudella. ;)

Quasimodo

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Minustakin Racer X:ltä omituinen kommentti. Mielestäni Andy on parempi ulkoradalla kuin sisällä.
Itse tulkitsin sen niin, että Racer X:n viestissä olisi kirjoitusvirhe ja viittaus olisi ollut muhun - mulla nimittäin taitaa olla sisäradoilta enemmän väläytyksiä kuin ulkoradoilta. Andyllä taas on huippusuorituksia eniten ulkoradoilta.

Andy

Sijainti
Ypäjä
Itse tulkitsin sen niin, että Racer X:n viestissä olisi kirjoitusvirhe ja viittaus olisi ollut muhun - mulla nimittäin taitaa olla sisäradoilta enemmän väläytyksiä kuin ulkoradoilta. Andyllä taas on huippusuorituksia eniten ulkoradoilta.
Mutta toisaalta, ei paalua Hyvinkäällä ihan vahingossakaan ajeta.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Andyä en kyllä kantin puutteesta menisi selvinpäin syyttelemään. Muistissa on edelleen se yksi Forssan kisa Nastyä vastaan.

Ja se kisan jälkeinen protesti itseä vastaan vaati vielä enemmän kanttia.

DW

2009-2016
Itse en sano muuta kuin sen, että nykytilanne on parempi. 2009 Wopekin ajoi 6 kisaa ja voitti niistä 7.....ei jumalauta, ei näin:nope::D

Williams-

Senior member
Sijainti
Hyvinkää
Kisaraportti

Harjoitukset #3
Pari viikkoa sitten kävin muutaman muun kuskin kanssa treenaamassa Turussa. Ennen harkkoja katselin kärkikuskien ajotapaa parissa radan mutkassa. Sitten radalle. Autona #3, joka ei ilmeisesti parhaimmistoa edustanut. Itse en kuitenkaan vielä tässä vaiheessa mitään kummempaa huomannut. Olisko mennyt joku pari kierrosta, kun PeePee kehottaa menemään ohi. Tässä vaiheessa ei vielä luonnollisesti ajettu aika-ajomoodia, viimeisellä kierroksella jätin jarrutuksen myöhemmäksi kuin yleensä. Lähinnä keskityin hakemaan rytmiä ja se tuntuikin löytyvän. Aika tasatahtia mentiin muutaman muun kanssa..

Paras aika oli 22,00 joka oli ryhmän 3. paras aika, vain 5 sadasosaa PeePeestä ja 3 sadasosaa Dominicista. Tiukkaa.. Kokonaistuloksissa olin 8. nopein, joka aiheutti hieman hämmennystä ja toi jännitystä aika-ajoihin.

Aika-ajot #1
Olin seuraillut tarkasti aiempien ryhmien aika-ajoja ja tiedossa oli että jos haluan säilyttää suurin piirtein saman paikan kuin harjoituksissa tai nousta, niin on ajettava 22 sekan alle. Eli sitä lähdettiin tavoittelemaan. Aika-ajoissa (auto #1) haastavuutta hommaan toi se, että - DW:tä lainaten - en saanut autoa kääntymään kunnolla apexiin. Se ei vaan yksinkertaisesti halunnut kääntyä niin tarkasti kuin olisin halunnut, vaikka kuinka yritin. Tästä sitten seurasi se, että nopeita kierroksia (jarrutuksen jättö lähtöviivan jälkeen) oli yritettävä vaikka tiesikin, että takasuoran neulansilmä ei osunut kohdalleen.. Kerran-pari tarkistin tulostaululta aikani; molemmilla kerroilla se oli 22,xx. Jossain vaiheessa onnistuin kuitenkin ajamaan nopeimmakseni 21,93 jolla irtosi B-finaalin 2. lähtöruutu 0,05s Bemaria hitaampana. Kokonaistuloksissa 9. Jes! Eli tavoitteet täyttyi (suora b-finaalipaikka & kierrosaika alle 22s) ja olin enemmän kuin tyytyväinen. Andyn kanssa oli muuten sadasosalleen sama aika.

B-finaali #1
Kuulemma piti voittaa tämä finaali. No ei ihan tullut voittoa. ..vielä.
Autona taas #1, joka ei aika-ajoissa miellyttänyt. Startti meni hyvin; liikkeelle lähdettyäni käänsin sisälle, jotta Andy ei pääsisi ohi. Takasuoran päässä 4stroke yllätti täysin ja meni ohi. 4stroke ja Bemari alkoivat mennä samantien menojaan, joten aloin keskittyä 3. sijan säilyttämiseen. Jossakin kohtaa aika alkuvaiheessa kolmikko Jacques, Andy ja Dominic lopulta tulivat ohi. Oisko kaikki tulleet samassa kohtaa vieläpä, varma en ole tästä. Jotenkin mulla on myös sellainen mielikuva että takasuoran neulansilmässä olisi myös tultu ohi osumien kera.. Myönnän toki, että auton ja sen ison renkaan väliin on saattanut jäädä "sopivantuntuinen" rako useamman kerran, mikä johtui täysin tuosta syystä minkä aika-ajojen kohdalla jo mainitsinkin. Näistä tilanteista mulla on vähän sekavat muistikuvat, mutta kyllähän niissä osumaa kivasti tuli mutta en mä jaksa asiasta enempää valittaa. Joissakin ohitusyrityksissä onnistuin muistaakseni tilanteen joitakin kertoja pelastamaan.. Pysyin kuitenkin Dominicin, Andyn ja Jacquesin perässä hyvin ja tarkkailin tilannetta. Samalla kuitenkin Totke painosti takana.. Totke jäi, mutta jossain vaiheessa tein takasuoran neulansilmässä virheen kun jouduin varomaan/väistämään Jacquesia ja Totke pääsi lähemmäs. Sain kuitenkin tehtyä uudestaan eroa. Edellämenevistä en päässyt ohi (pitäisi varmaan olla ehkä hieman agressiivisempi?) joten lopullinen sijoitus oli 6. josta Nasty sanoi varikolla että "hyvä suoritus" vaikka sen 4 sijaa tipuinkin alaspäin. :eek: Kisassa paras kierrosaika oli 21,95..

Tyytyväinen omaan ajamiseen. Onhan tossa pari vuotta tehtykin työtä ja yritetty hioa tekniikkaa aina vain parempaan suuntaan. Josko nyt alkaisi sisäradoilla päästä sille tasolle, minkä paino mahdollistaa..

Onnittelut Haikille voitosta, hieno suoritus! Kiitos vaan järjestäjille sekä Turku kartingille. Turkuun on aina kiva tulla. :ahem:

Viimeksi muokattu:

PeePee

Team 107
Sijainti
Kiertoradalla
Olisko mennyt joku pari kierrosta, kun PeePee kehottaa menemään ohi. Tässä vaiheessa ei vielä luonnollisesti ajettu aika-ajomoodia, viimeisellä kierroksella jätin jarrutuksen myöhemmäksi kuin yleensä. Lähinnä keskityin hakemaan rytmiä ja se tuntuikin löytyvän. Aika tasatahtia mentiin muutaman muun kanssa..
Jumankauta! Luulin että se oli 4stroke joka siinä edessä ajoi. Kertoo hieman siitä, että paljon on kehitystä tapahtunut.

Ei tätä sarjaa turhaan pyöritetä. :thumbup: