Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2013, 1. kisa, KiC Helsinki

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Nyt kun katselee, niin taisi tosiaan mun aika-ajoauto #24 olla syy huonoon sijoitukseen?

Tuli jonkinmoinen korjausliike kisassa, mutta perältä on suhteellisen hankala nousta.
Viides olisin ollut maalissa todennäk. autolla kuin autolla, joten maksimin sain otettua. Cm:n ja Wopen kyydissä olisi ollut mahdollista pysyä toimivalla autolla. Kahta sekuntia enempää en olisi suostunut heitä kauemmas päästämään.
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1124
Videon 09:55, miten Haikki näki tilanteen kun päästi PeePeen takaisin edelle (ja PeePeekin)? Vai "ihan sama, ei jää mun nettopisteisiin tämä!" :D
Mitään videota en ole vielä nähnyt tilanteesta mutta mielikuva jäi että PeePee sai huonohkon vauhdin kolmannesta mutkasta ulos, menin heti sisälinjalle, sain mielestäni jo auton keulan sinne mutta yllätyksekseni tila loppui, Peepee ei välttämättä mitenkään muuttanut linjaansa. Muistaakseni siinä radan oikea reuna missä olin vietti loivasti vasemmalle kaventaen tilaa mikä saattoi yllättää Peepeen? Päästin silti PeePeen edelle jos olin sittenkin arvioinut tilanteen väärin. Ei mitään, Racing incident.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Mulle näköjään lyötiin sanktiot, minkä hyväksyn toki. Mutta mites se ekan mutkan härdelli? Nyt se joku joka mut tönäisi ei ole myöntänyt tekoaan niin senkö takia sitten pääsee siitä kuin koira veräjästä?
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13749
Mulle näköjään lyötiin sanktiot, minkä hyväksyn toki. Mutta mites se ekan mutkan härdelli? Nyt se joku joka mut tönäisi ei ole myöntänyt tekoaan niin senkö takia sitten pääsee siitä kuin koira veräjästä?
Itse ainakin odottelen ainakin lfb:n muistikuvia. Nähdyllä videolla ei näy (mielestäni) tapauksen syyllistä / kuskien tarkempia liikkeitä (polkimet ja ohjaus). Semmoinen kuva että lfb osui sun takakulmaan josta spinnasit, ja vissiin Scyberkin kiinni lfb:ssä...
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Mulle näköjään lyötiin sanktiot, minkä hyväksyn toki. Mutta mites se ekan mutkan härdelli? Nyt se joku joka mut tönäisi ei ole myöntänyt tekoaan niin senkö takia sitten pääsee siitä kuin koira veräjästä?
Ekan mutkan härdellissä olivat osallisena sinun lisäksesi ilmeisesti lfb, Wilsku ja Scyber. Wilsku ja Scyber ajautuivat tilanteeseen vasta kun tilanne oli jo päällä, eli ilmeisesti osuit lfb:n kanssa alunalkaen.

Tähän asti esitetyissä klipeistä ei ole voinut varmuudella sanoa, onko kolariin yksittäistä syyllistä vai oliko racing incident. Parempaa videomatskua odotellessa.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13749
http://youtu.be/ZatB8uK7Pos

Katsoin monta kertaa isolla ruudulla, ja kuva että Jacques ei aja kaasu pohjassa (tai auto ei lähteny kunnolla) kun PeePee kiihdyttää ulkokautta ohi ekassa oikeassa. lfb näkee saman raon ekassa jarrutuksessa, mutta Jcq ja lfb osuvat.

PeePeen kypäräkuvan perusteella Jcq sitten taas hidastaa selvästi ekassa oikeassa kun Andy kääntyy vasemmalta etuviistosta mutkaan. Sinänsä en ihmettele että lfb näki saman raon jolta puolelta PeePeekin meni ohi. Mutta sitä ei näy, ajaako lfb suoraan päin (luulisi ettei) kääntymättä mutkaan.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13749
Ei mulla ehkä mikään paras silmä ole kilpa-ajotilanteisiin, mutten itse tuossa edes ajattelisi yrittää päästäväni PeePeetä kokonaan ohi ennen vasurimutkaa, ja sitten kääntymällä tämän perään samalle linjalle. Olettaisin että lähtötilanteessa ainakin siinä olisi muitakin heti tulossa samasta välistä. Eli vasurimutkan aikana putoaisin tuossa PeePeen rinnalta kokonaan taakse. Kuten kävi WoPea vastaan vartti myöhemmin.
 

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
Lähtötilanteistahan on yleisesti ottaen paha pistää rankkuja kenellekään, koska tilanteet tulee niin nopeasti silmille. Jos selkeätä tahallisuutta ei havaita, niin aika boldia olisi manipuloida tuloksia jälkikäteen.

Edit: Siis tietenkin, jos pilaa toisen kilpailun aivan täysin ja pääsee itse hyötymään k.o. tapahtumasta, niin sitten kannatan negatiivista sanktiota.

Tämä nyt tällaisena mahdollisimman puolueettomana ja vilpittömänä mielipiteenä.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
http://youtu.be/ZatB8uK7Pos

Katsoin monta kertaa isolla ruudulla, ja kuva että Jacques ei aja kaasu pohjassa (tai auto ei lähteny kunnolla) kun PeePee kiihdyttää ulkokautta ohi ekassa oikeassa. lfb näkee saman raon ekassa jarrutuksessa, mutta Jcq ja lfb osuvat.

PeePeen kypäräkuvan perusteella Jcq sitten taas hidastaa selvästi ekassa oikeassa kun Andy kääntyy vasemmalta etuviistosta mutkaan. Sinänsä en ihmettele että lfb näki saman raon jolta puolelta PeePeekin meni ohi. Mutta sitä ei näy, ajaako lfb suoraan päin (luulisi ettei) kääntymättä mutkaan.
Ei mulla ehkä mikään paras silmä ole kilpa-ajotilanteisiin, mutten itse tuossa edes ajattelisi yrittää päästäväni PeePeetä kokonaan ohi ennen vasurimutkaa, ja sitten kääntymällä tämän perään samalle linjalle. Olettaisin että lähtötilanteessa ainakin siinä olisi muitakin heti tulossa samasta välistä. Eli vasurimutkan aikana putoaisin tuossa PeePeen rinnalta kokonaan taakse. Kuten kävi WoPea vastaan vartti myöhemmin.
Oletko siis sitä mieltä, että mun olisi pitänyt ajaa Andyn perään?
Yritin Andyn rinnalle ekaan loivaan oikeaan, mutta en päässyt läheskään rinnalle asti, jolloin oli pakko antaa Andylle tilaa. Jouduin hidastamaan liian aikaisin sen takia, koska muuten tolla ajolinjalla olisin törkännyt Andya takakulmaan ja hän olisi pyörähtänyt.

Nyt kun mun vauhti hidastui väistön takia niin peepee pääsi kuittaamaan eikä mulla kyllä ollut tuossa mitään mahdollisuutta pitää häntä takanani ilman sikailua, koska vauhtini oli kuoleentunut.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Oletko siis sitä mieltä, että mun olisi pitänyt ajaa Andyn perään?
Yritin Andyn rinnalle ekaan loivaan oikeaan, mutta en päässyt läheskään rinnalle asti, jolloin oli pakko antaa Andylle tilaa. Jouduin hidastamaan liian aikaisin sen takia, koska muuten tolla ajolinjalla olisin törkännyt Andya takakulmaan ja hän olisi pyörähtänyt.

Nyt kun mun vauhti hidastui väistön takia niin peepee pääsi kuittaamaan eikä mulla kyllä ollut tuossa mitään mahdollisuutta pitää häntä takanani ilman sikailua, koska vauhtini oli kuoleentunut.
Joo ensin mun perään että pyörähdän ja sen jälkeen sikailu PeePee:lle, niin oltaisiin käyty tiimin sisäinen nyrkkitappelu pukkarissa ja sovittu sen jälkeen kättä päälle. Se olisi ollut käsitelty heti pois alta sitten eikä olisi tarvinnut jarnata enää näitä.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Joo ensin mun perään että pyörähdän ja sen jälkeen sikailu PeePee:lle, niin oltaisiin käyty tiimin sisäinen nyrkkitappelu pukkarissa ja sovittu sen jälkeen kättä päälle. Se olisi ollut käsitelty heti pois alta sitten eikä olisi tarvinnut jarnata enää näitä.
Jep.. velkasaneerauksen kaltainen käsittely ja homma ok! :)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13749
Oletko siis sitä mieltä, että mun olisi pitänyt ajaa Andyn perään?
Yritin Andyn rinnalle ekaan loivaan oikeaan, mutta en päässyt läheskään rinnalle asti, jolloin oli pakko antaa Andylle tilaa. Jouduin hidastamaan liian aikaisin sen takia, koska muuten tolla ajolinjalla olisin törkännyt Andya takakulmaan ja hän olisi pyörähtänyt.
En tiijä, oliko Andyn & sun ajolinjat merkittävästi erilaiset kuin Slugilla ja mulla startissa: http://www.youtube.com/watch?v=ERCB2xFErXk
Vähän mun vauhti hidastui osumassa kun Slug käänsi mutkaan.

Nyt kun mun vauhti hidastui väistön takia niin peepee pääsi kuittaamaan eikä mulla kyllä ollut tuossa mitään mahdollisuutta pitää häntä takanani ilman sikailua, koska vauhtini oli kuoleentunut.
Juu PeePee oli sua edempänä jo vasuriin tullessa mutta mitä siitä eteenpäin tapahtui? Yrititkö pitää vauhtia yllä siellä keskemmällä rataa, vai kääntyä PeePeen imuun ennen vasurin apexia..? Racing incidentinä lfb:n kanssa nyt alustavasti pitäisin tilannetta.

E: tsiigaillaan vielä videoita.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Totkelta kysymättä tein hahmokkeen kypäräkamerasta vähän pätkää tuosta startista.

Löytyy 5 min päästä seuraavasta osoitteesta, osalliset huudelkoot videon nähtyään mielipiteitä.

http://youtu.be/sIAGldTD0c4
Näytti vähän siltä että #11 puskettiin Jacqua päin, eli siinä oli vähän sen näkönen tilanne että 3 yritti mennä mutkaan samaan aikaan, tai siis 2 yritti hyödyntää Jacqun jättämän hieman avoinaisen oven.
lfb ajoi tulosten mukaan #11:sta, kuka tuolla vasemmassa reunassa on niin en näe itse ainakaan tuosta videosta sitä...

edit. olisko muuten #2 eli scyber, Wilzku näyttää kuitenkin ajautuvan tilanteeseen vasta kun on jo kolahtanut...
edit2. lfb näköjään oli maalissa Jacqun edellä, Scyber perässä, eli aika tasapuolisesti tuossa jokainen kyllä näytti kärsineen silti.
(Jacq eniten silti)
 
Viimeksi muokattu:

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
En tiijä, oliko Andyn & sun ajolinjat merkittävästi erilaiset kuin Slugilla ja mulla startissa: http://www.youtube.com/watch?v=ERCB2xFErXk
Vähän mun vauhti hidastui osumassa kun Slug käänsi mutkaan.
Käänsin ehkä liian ahnaasti ekaan oikeaan ja tunsin pienen kosketuksen takakulmaan. Jos olisin ottanut ajolinjan muutaman kymmenen senttiä vasemmalle oltas varmaan paremmin päästy mutkasta läpi.

Näytti vähän siltä että #11 puskettiin Jacqua päin, eli siinä oli vähän sen näkönen tilanne että 3 yritti mennä mutkaan samaan aikaan, tai siis 2 yritti hyödyntää Jacqun jättämän hieman avoinaisen oven.
lfb ajoi tulosten mukaan #11:sta, kuka tuolla vasemmassa reunassa on niin en näe itse ainakaan tuosta videosta sitä...

edit. olisko muuten #2 eli scyber, Wilzku näyttää kuitenkin ajautuvan tilanteeseenv asta kun on jo kolahtanut...
Tuosta on paha sanoa mitä siinä kävi. Varikolta näin vaan kun Scyber #2 kiilautui tolpan ja Lfb:n #11 väliin. Sitä en ehtinyt näkemään että yrittikö Scyber liian pieneen rakoon vai oliko tilanne mutkassa jo päällä ja sattui olemaan vain väärässä paikassa.

Edit: Hidastuksesta näkee että Scyber osuu Lfb:n kulmaan/kylkeen jonka seurauksena Lfb osuu Jacquesiin
Edit2: Osuu muuten Lfb samaan aikaan Jacquesiin kun Scyber Lfb:hen. Paha sanoa olisiko Lfb ilman Scyberin osumaa ehtinyt hidastaa sen verran että Jacq ei olisi spinnannut, tyyliin mun ja Cmoneyn tilanne A:ssa.
Edit3. Tarpeeks monta kertaa kun kattoo hidastuksen menee sekaisin. Eipä taida Lfb osua Jcquun ennen Scyberin osumaa? Paha sanoa, olen hiljaa.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Tuosta on paha sanoa mitä siinä kävi. Varikolta näin vaan kun Scyber #2 kiilautui tolpan ja Lfb:n #11 väliin. Sitä en ehtinyt näkemään että yrittikö Scyber liian pieneen rakoon vai oliko tilanne mutkassa jo päällä ja sattui olemaan vain väärässä paikassa.

Edit: Hidastuksesta näkee että Scyber osuu Lfb:n kulmaan/kylkeen jonka seurauksena Lfb osuu Jacquesiin
Edit2: Osuu muuten Lfb samaan aikaan Jacquesiin kun Scyber Lfb:hen. Paha sanoa olisiko Lfb ilman Scyberin osumaa ehtinyt hidastaa sen verran että Jacq ei olisi spinnannut, tyyliin mun ja Cmoneyn tilanne A:ssa.
Jep samaa olin näkevinäni, scyber & lfb tömähtää aika samaan aikaan, eikä tuo osuminen Jacquunkaan ole siinä kuin ihan pienen hetken päässä.
Vähän näyttää Totken kameran mukaan siltä että kolmelta autolta loppui samassa mutkassa tila samaan aikaan...

edit. kun vertaa Jacqun kamerakuvaan tuota niin ihan oiken hän menetteli itse, vasemmalta tulee kaveri ohi ja yrittää sulkee heti sen jälkeen rakoa mutta näköjään sinne oli sitten jo kerinny pari muutakin, tosin niin paljon vielä taaempana ettei mitenkään mahdollista Jacqun ollut niitä huomata.
 
Viimeksi muokattu:

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Jep samaa olin näkevinäni, scyber & lfb tömähtää aika samaan aikaan, eikä tuo osuminen Jacquunkaan ole siinä kuin ihan pienen hetken päässä.
Vähän näyttää Totken kameran mukaan siltä että kolmelta autolta loppui samassa mutkassa tila samaan aikaan....
Kaikki tapahtuu niin samaan aikaan että paha sanoa. Videon mukaan Jacques väistää PeePeetä ja ajautuu auton verran leveäksi. Lfb näkee aukon ja yrittää ajaa Jacquesin rinnalle vasemmalle puolelle, mutta ei huomaa Scyberiä joka on tulossa Lfb:n sivulle, myös takaa vasemmalta.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kaikki tapahtuu niin samaan aikaan että paha sanoa. Videon mukaan Jacques väistää PeePeetä ja ajautuu auton verran leveäksi. Lfb näkee aukon ja yrittää ajaa Jacquesin rinnalle vasemmalle puolelle, mutta ei huomaa Scyberiä joka on tulossa Lfb:n sivulle, myös takaa vasemmalta.
Jep, ja Jacquesilla ei ole mitään saumaa nähdä tuota takakulmaansa ennen sisälle kääntämistä.
 
Ylös