Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2013, 1. kisa, KiC Helsinki

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
edit. olisko muuten #2 eli scyber, Wilzku näyttää kuitenkin ajautuvan tilanteeseen vasta kun on jo kolahtanut...
edit2. lfb näköjään oli maalissa Jacqun edellä, Scyber perässä, eli aika tasapuolisesti tuossa jokainen kyllä näytti kärsineen silti.
(Jacq eniten silti)
Tärkeä huomio, ettei kukaan juuri hyötynyt vaan enemmänkin päinvastoin.

Tila vaan tuntui loppuvan kesken 2-mutkaan tullessa. Jatkossa ensimmäisen kierroksen ensimmäisiin mutkiin voisi ehkä ajaa hiukan rauhallisemmin :D

Avauskisan "paineet" ymmärtää kyllä ja mahdollisen rattiruosteenkin joten eiköhän otteet tuosta siistiydy jatkossa.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Scyberin ajolinja on mielestäni vähän outo. lfb ajaa normaalia ajolinjaa, ja scyber yrittää jotain kummallista sukellusliikettä (samalla tavalla kuin minä follosta)? Koska lfb on osittain mun rinnalla ja scyber kilkkasi häntä niin minä pyörähdin.

En nyt ihan normaalina kilpailutilanteena pitäisi scyberin osalta. lfb taas ei mielestäni tehnyt mitään väärin tuon videon perusteella.

Mahdollisia sanktioita mietittäessä huomauttaisin myös, että scyberillä on putki päällä (Jyväskylän kilkkailut). :)
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Tärkeä huomio, ettei kukaan juuri hyötynyt vaan enemmänkin päinvastoin.
Sen ei pitäisi mielestäni vaikuttaa, koska Scyberin yritys oli verrattavissa mun yritykseen follosta ja samasta rikkeestä pitäisi tulla sama sanktio.. (+ tuo mun mainitsemani huomio siitä, että scyber sai penaltyä edellisessäkin kisassa jyväskylässä).

Noin sijoituksellisestihän tämä on se yksi ja sama. Tämän kisan tulokset saan toivottavasti vähennettyä loppupisteistä pois. :)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Sen ei pitäisi mielestäni vaikuttaa, koska Scyberin yritys oli verrattavissa mun yritykseen follosta ja samasta rikkeestä pitäisi tulla sama sanktio..
Tahallaan kaasu pohjassa kylkeen ajaminen suutuspäissään tuskin on verrattavissa ekan mutkan kolarisumaan?
(edit. no ei ihan kaasupohjassa, välähtäähän siellä sulla jarruvalot hieman)
Ekassa mutkassa tuskin kukaan tahallaan ajaa ketään päin, vaan yleensä kyse niissä kohtaa on turhasta optimismista.

Sun vikas se toki ei ollut, mutta eipä tuossa tilanteessa yksikään teistä kolmesta kyllä hyötynyt, päinvastoin kaikki kärsivät.
Toisaalta taas meikäläinen joka kiersi koko roskan osumatta kehenkään sai palkkioksi paskana olevan käden ja _täysin_ pilalle menneen kisan.

Mutta hallitus toki päättäköön sanktioista erikseen.

tv.nimim. vasen käsi ei suoristu vieläkään kunnolla, lekuria odotellessa.
 
Viimeksi muokattu:

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Koitetaan nyt muistella tuota ekaa mutkaa. Sori kun kesti, oli menoa viikonloppuna.

Ensiksikin, tilanne tuli pirun nopeasti silmille eikä mulla ole siitä tarkkoja muistikuvia. Kuten videolta näkyy, olin Jacquesin perässä ja Scyber meikäläisen takana. Jaqun sisäpuolella tokassa mutkassa oli tilaa, joten yritin siihen rakoon. En tosiaan tiedä, kuka osui ensiksi ja keneen, mutta siitä olen varma, että Jaqu pyörähti minun kontaktistani. Olisin voinut jättää menemättä siihen väliin, ja näin jälkikäteen mietittynä tein virhearvion. Kuten sanottu, kaikki tapahtui tosi nopeasti eikä tilanteessa ollut liiemmin aikaa miettiä, menin refleksinä sinne missä näytti olevan tilaa. Jos minua päätetään rangaista tilanteesta, hyväksyn sen. Tahallani en tietystikään hakenut kontaktia.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13749
Oma näkemykseni on, että Jacques (ajoi oikealla ja sisäpuolella yhdelle autolle tila, kuten monikin jättäisi), ja lfb (loogisen varovasti tuli ekaan jarrutukseen seuraten PeePeetä vasemmalla puolella rataa) ottivat startin sopivan maltilla.
Mutta Elmerii... siis Scyber... Räväkkä taistelija... Oli kyllä ohitusyritys lfb:stä ja varmaan mitään spinnejä ei olisi sattunutkaan ilman 3 auton ketjureaktiota, josta spinnasi Jacques vaikka oli jättänyt autonmentävän tilan vasemman puolen jonolle.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
... josta spinnasi Jacques vaikka oli jättänyt autonmentävän tilan vasemman puolen jonolle.
Huomioi myös se että Jacqun omasta kamerasta näkee kuinka hän itse lähtee sulkemaan ovea heti PeePeen mentyä ohi.
Normireaktio sekin, mutta sinne olikin jo kerinnyt lfb.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13749
Huomioi myös se että Jacqun omasta kamerasta näkee kuinka hän itse lähtee sulkemaan ovea heti PeePeen mentyä ohi.
Normireaktio sekin, mutta sinne olikin jo kerinnyt lfb.
Pieni kontakti/nojaaminen onkin normaalia sisäratastartissa, se ei olisi aiheuttanut spinnausta ilman nyt tapahtunutta tärskyä.
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Huomioi myös se että Jacqun omasta kamerasta näkee kuinka hän itse lähtee sulkemaan ovea heti PeePeen mentyä ohi.
Normireaktio sekin, mutta sinne olikin jo kerinnyt lfb.
lfb ei omasta mielestä ole Jacqun vasemmalla puolella, vaan hieman perässä. Siksi Jacques spinnaakin, sillä osuma takakulmaan.

Hieman samalla tavalla kuin mun ja Haikin tilanteessa.
 

Scyber

Well-known member
Liittynyt
7.5.2012
Viestit
284
Sijainti
Hyvinkää
Totkelta kysymättä tein hahmokkeen kypäräkamerasta vähän pätkää tuosta startista.

Löytyy 5 min päästä seuraavasta osoitteesta, osalliset huudelkoot videon nähtyään mielipiteitä.

http://youtu.be/sIAGldTD0c4
Juu, tuostahan se tilanne näkyykin. Eli mä oon sisällä ja lfb alkaa ajamaan sisälinjaa kattomatta että mä oon siinä. Se miks mä oon sisällä johtuu siitä et lfb:n täyty hidastaa (kuten filmiltä jarruvalo näkyy) eka oikeaan ja mä pääsin senki täysillä. Jacques oli tässä vaiheessa vielä hienosti oikealla ajolinjalla. lfb alko leikkaamaan Jacquesin sisälle.

Sit osun lfb:hen kiilautuessa ja otan ponttoonit syliin ja lfb osuu hitaaseen Jacquesiin. Enkä mä olis kiilautunu jos olisin lfb:n takana.

Kyllä tossa kohtaa mun mielestä oikean rivin olis pitäny huomata et vasen rivi voi tulla sitä sisälinjaa :D Kuten A-finaalissa Wopen ja Cmoneyn lähtöesimerkki näyttää.

En mä ainakaan olis voinu välttää tota tilannetta mitenkään ja mun kisa meni plörinäks siinä. Toisaalta B-finaali niin no hard feelings.

Suomeksi: ymmärrän muiden kisaajien reaktiot kyseisessä tilanteessa ja kilpailuhetkessä aivan täysin enkä vaadi kenellekään mitään sanktioita. Ihmisiä me vaan ollaan.

Edit. Kiitos vielä Peepee ja totke videopätkästä :)
 
Viimeksi muokattu:

Scyber

Well-known member
Liittynyt
7.5.2012
Viestit
284
Sijainti
Hyvinkää
Sen ei pitäisi mielestäni vaikuttaa, koska Scyberin yritys oli verrattavissa mun yritykseen follosta ja samasta rikkeestä pitäisi tulla sama sanktio.. (+ tuo mun mainitsemani huomio siitä, että scyber sai penaltyä edellisessäkin kisassa jyväskylässä).

Noin sijoituksellisestihän tämä on se yksi ja sama. Tämän kisan tulokset saan toivottavasti vähennettyä loppupisteistä pois. :)
Mä oon odottanu siitä Jyväskylän rytäkästäki videomatskua. Rangaistus kyl tuli..
 
Viimeksi muokattu:

KKWCS

Well-known member
Liittynyt
12.2.2011
Viestit
344
Hallituksen tiedonanto tähän väliin ensimmäisen kierroksen tapahtumista:

Hahmolle Jacques 20 sekunnin aikarangaistus sukellusohituksesta ja kolmen kisan seurantajakso hahmon seuraaviin kilpailuihin. Tämän seurantajakson aikana mahdolliset rikkeet käsitellään ankarammin.

Hahmolle Scyber ensimmäisen mutkan turhasta riskinotosta 10 sekunnin aikarangaistus ja kolmen kilpailun seurantajakso hahmon seuraaviin kilpailuihin. Mahdolliset rikkeet seurantajaksolla johtavat ankarampiin rangaistuksiin. Scyberin osalta muistissa oli Jyväskylän tapahtumat, joista jo rangaistus alla. Aikarangaistus ei kuitenkaan vaikuta kilpailun lopputuloksiin.

Yleisesti hallitus tahtoo muistuttaa, että vaikka sisäradoilla kontaktit ovat lähes väistämättömiä, ei niitä kuitenkaan ole tarkoitus käyttää ohitusten mahdollistamiseen. Lahdessa asia on kaikkien kuljettajien osalta suurennuslasin alla ja ulkoradoille siirryttäessä kontaktit jäävät pois.
 

Scyber

Well-known member
Liittynyt
7.5.2012
Viestit
284
Sijainti
Hyvinkää
Selvä homma. Tyydyn tähän ja pyrin vastedes olemaan tarkempi ja tulemaan tilanteisiin pienemmällä vauhdilla.

Anteeksi lfb ja Jacques että tulin päin ja aiheutin tilanteen.
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Selvä homma. Tyydyn tähän ja pyrin vastedes olemaan tarkempi ja tulemaan tilanteisiin pienemmällä vauhdilla.

Anteeksi lfb ja Jacques että tulin päin ja aiheutin tilanteen.
Tässä ei ole siis millään tavoin tarkoitus ajojahdata kuljettajia tai viedä motivaatiota pois. Kunhan muistutetaan ihan yleisesti, jotta kilpailu pysyy jatkossakin rehtinä.

Olet ollut oikein hyvä lisä näihin kilpailuihin ja kyllä jatkossa selvitään ilman jälkipyykkejäkin. :)
 

Scyber

Well-known member
Liittynyt
7.5.2012
Viestit
284
Sijainti
Hyvinkää
Tässä ei ole siis millään tavoin tarkoitus ajojahdata kuljettajia tai viedä motivaatiota pois. Kunhan muistutetaan ihan yleisesti, jotta kilpailu pysyy jatkossakin rehtinä.

Olet ollut oikein hyvä lisä näihin kilpailuihin ja kyllä jatkossa selvitään ilman jälkipyykkejäkin. :)
Toivottavasti itse en ainakaan henkilöydy jatkossa näihin. :frown:

Totuus vain on että mulla ei ole mahdottomasti kilvanajokokemusta ja se varmasti näkyy erikoistilanteissa. Intoa olis kyllä mennä ohitte.

Tämän lisäksi jossain välissä hommailen sen kypäräkameran niin ei tuu ees aloitettua vianetsimistä muista kuin itsestään ja pääsee jo paikanpäällä pyytämään anteeksi.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Tahallaan kaasu pohjassa kylkeen ajaminen suutuspäissään tuskin on verrattavissa ekan mutkan kolarisumaan?
(edit. no ei ihan kaasupohjassa, välähtäähän siellä sulla jarruvalot hieman)
no hohhoh! Vaikka se ehkä uskomattomalta kuulostaakin niin tarkoitukseni ei ollut tietenkään puskea sua ulos vaan hakea ohituspaikkaa, mutta paikka oli väärä ja törkeä virhearviointi tapahtui. Oli tarve päästä epätoivoisesti ohi mahdollisimman pian EIKÄ purkaa pettymystäni johonkin ihan vaan tahallaan kolaroimalla.

ps. Onhan sulla vakuutukset kunnossa? Ilmoittele, jos tarvitset jotain lausuntoa tms. vakuutuskorvauksia varten.

Hallituksen tiedonanto tähän väliin ensimmäisen kierroksen tapahtumista:

Hahmolle Jacques 20 sekunnin aikarangaistus sukellusohituksesta ja kolmen kisan seurantajakso hahmon seuraaviin kilpailuihin. Tämän seurantajakson aikana mahdolliset rikkeet käsitellään ankarammin.

Hahmolle Scyber ensimmäisen mutkan turhasta riskinotosta 10 sekunnin aikarangaistus ja kolmen kilpailun seurantajakso hahmon seuraaviin kilpailuihin. Mahdolliset rikkeet seurantajaksolla johtavat ankarampiin rangaistuksiin. Scyberin osalta muistissa oli Jyväskylän tapahtumat, joista jo rangaistus alla. Aikarangaistus ei kuitenkaan vaikuta kilpailun lopputuloksiin.

Yleisesti hallitus tahtoo muistuttaa, että vaikka sisäradoilla kontaktit ovat lähes väistämättömiä, ei niitä kuitenkaan ole tarkoitus käyttää ohitusten mahdollistamiseen. Lahdessa asia on kaikkien kuljettajien osalta suurennuslasin alla ja ulkoradoille siirryttäessä kontaktit jäävät pois.
Hyväksyn päätöksen ja pistän jäitä kypärään jatkossa.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Hyvä, nyt voi ahdistaa tulevissa kisoissa Scyberin ja Jacqeuksen ahtaalle, koska on banniuhka päällä.

T: Grosjeanin tappaja.
 
Ylös