Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2013, 2. kisa, Kartingkeskus Lahti

KKWCS

Well-known member
Liittynyt
12.2.2011
Viestit
346
Koodi:
HARKAT          Aika    #   Ajoryhmä   AIKA-AJOT       Aika    #   Ajoryhmä
 1. WoPe        43,39   9   3           1. WoPe        42,20   9   3
 2. Nasty Boy   44,17   1   2           2. Nasty Boy   42,47   1   2
 3. Haikki      44,73   2   2           3. Haikki      42,82   2   2
 4. Nipsuhuuli  44,73   9   2           4. Scyber      43,08   8   3
 5. Scyber      44,77   8   3           5. Nipsuhuuli  43,22   9   2
 6. Williams-   44,88   8   2           6. 4stroke     43,34   2   3
 7. Jatenski    44,90   6   2           7. Williams-   43,38   8   2
 8. Slug        45,09   1   1           8. Andy        43,47   1   3
 9. Cmoney      45,11   4   2           9. Jatenski    43,51   6   2
10. Andy        45,30   1   3          10. PeePee      43,66   6   3 (4krs, jonka jälkeen vaihtoi #4een jolla paras 43,84)
11. PeePee      45,42   6   3          11. Cmoney      43,94   4   2
12. Sue_me      45,50   9   1          12. Slug        44,12   1   1
13. Racer X     45,63   8   1          13. FW08        44,42   5   3
14. DW          45,82   5   1          14. DW          44,50   5   1
15. Pwrd b BMW  45,89   4   1          15. Sue_me      44,56   9   1
16. Totke       45,94   5   2          16. Racer X     44,67   8   1
17. 4stroke     46,27   3   3          17. Totke       44,68   5   2
18. Jacques     47,12   7   1          18. Pwrd b BMW  44,83   4   1
19. FW08        47,17   7   3          19. Jacques     44,87   6   1
20. abc         48,20   3   1          20. abc         46,79   3   1
Kilpailu: (suhari, erot, paras kierrosaika, auto, pisteet)
Koodi:
A:
 1. WoPe         13krs   43,890   4  50
 2. Nasty Boy    +0,20   [b]43,585[/b]   8  43
 3. Haikki       +0,68   43,711   5  36
 4. Scyber      +13,83   44,633   1  32
 5. 4stroke     +14,44   44,536   6  29
 6. Nipsuhuuli  +14,83   44,462   9  26
 7. Williams-   +15,47   44,703   2  24
B:
    Williams-    13krs   43,952   1
 8. Andy         +6,14   43,874   5  22
 9. Jatenski     +6,64   43,800   9  20
10. DW          +16,27   43,905   2  19
11. Slug        +18,38   [b]43,504[/b]   8  17
12. Cmoney      +22,37   44,014   6  14
13. PeePee       -1krs   45,707   4  12
C:
    DW           13krs   [b]43,600[/b]   1
14. Racer X      +8,43   44,182   5  10
15. FW08        +18,09   44,757   6   9
16. Pwrd b BMW  +18,53   44,304   2   8
17. Jacques     +19,43   44,313   4   7
18. Totke       +22,15   43,674   9   6
19. Sue_me      +26,68   44,874   3   5
20. abc         +30,82   44,493   8   4
Päivän nopein kaikilta:
42,20 WoPe
42,47 Nasty Boy
42,82 Haikki
43,08 Scyber
43,22 Nipsuhuuli
43,34 4stroke
43,38 Williams-
43,47 Andy
43,50 Slug
43,51 Jatenski
43,66 PeePee
43,67 Totke
43,90 DW
43,94 Cmoney
44,18 Racer X
44,30 Powered by BMW
44,31 Jacques
44,42 FW08
44,49 abc
44,56 Sue_me
 
Viimeksi muokattu:

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Huh mitä kolinaa C-finaalissa Sue-Me:n pidätellessä erityisen hitaalla autolla muuta letkaa perässä. :eek:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Huh mitä kolinaa C-finaalissa Sue-Me:n pidätellessä erityisen hitaalla autolla muuta letkaa perässä. :eek:
Oisitte menny ohi. :frank:

Oli kyllä helppo pidätellä porukkaa takana tuollaisella radalla, vaikka auto oli 1-2 sekuntia hitaampi kierroksella kuin muut. Lopulta ei sitten kuitenkaan enää mahtanu mitään...
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Oisitte menny ohi. :frank:

Oli kyllä helppo pidätellä porukkaa takana tuollaisella radalla, vaikka auto oli 1-2 sekuntia hitaampi kierroksella kuin muut. Lopulta ei sitten kuitenkaan enää mahtanu mitään...
Helpotit mun kisaa kumminkin, että kiitos siitä.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Lahteen lähdettiin tavoitteena pysyä toiseksi hitaimman vauhdissa. Harjoituksissa olin vaikeuksissa rataa opetellessa ja ero muihin oli valtava.

Aika-ajoihin mennessä pääsin vähän sinuksi radan/auton kanssa. Tulos oli kuitenkin pettymys, sillä olin edelleen valtavalla erolla muita perässä. KIC:n positiivisen kokemuksen perusteella olin pettynyt vauhtiini. Aika-ajojen jälkeen kuulin huhua, jonka mukaan olin ajanut todella hitaalla autolla harjoitukset ja aika-ajon. Kokemattomuuttani en tietenkään ollut osannut epäillä, että hitauden syy voisi olla muuallakin kuin kuskissa.

Joka tapauksessa lähdin kisaan hieman varovaisella asenteella. Koska olin aika-ajoissa niin paljon muita hitaampi ajattelin ajaa alun ihan rauhallisesti ja katsoa riittääkö vauhti. Startissa ja alkukierroksilla pysyin hyvin edellä ajaneen Jacquesin perässä. Jollain typerällä liikkeellä olisin voinut yrittää ohitusta, mutta jätin yritykset tekemättä.

Vähän väliä edessä kolaroitiin kevyesti ja välillä edessä ajanut auto vaihtui. Positiivista oli se, että huomasin pysyväni helposti letkan perässä. Jälleen kerran kokemuksen puutteesta johtuen törmäsin erään edessä tapahtuneen pikkuhässäkän jälkeen edellä ajeneen auton perään siten, että pyörähdin ja auto jumuiutui seinusta vasten. Siinä sitten nysväsin ainakin 10 sekuntia ja kisa oli siinä.

Lopussa keskityin ajamaan täysillä niin lujaa kuin pääsin. Pääsinkin siinä jo ihan hyvään vauhtiin ja sain ajettua 2 sekuntia paremman kierrosajan kuin aika-ajoissa. Suurimmaksi osaksi tämä ero johtui varmaankin paremmasta autosta.

Hieman ristiriitaiset fiilikset jäi Lahden kisasta. Kisassa vauhti riitti muiden peräpään miesten tahtiin (ainakin kun siellä oli se auto numero 3 hidastamassa). Jälleen kerran vauhti löytyi valitettavan myöhään. Edelleen ajometrejä tarvitaan lisää, mutta ehkä täältä noustaan vielä kauden edetessä. Seuraavaksi siirrytäänkin ulkoradoille, joista minulla on vielä sisäratojakin vähemmän kokemusta.

Lisätään vielä, että kiitokset järjestäjille ja muulle porukalle. Sekä erityismaininta hahmolle, joka jakoi minulle auliisti vinkkejä radan ajamiseen aika-ajon jälkeen. Omistan ainakin pari kymmenystä kierrosajan parannusta hänelle, jonka nimimerkkiä en tietenkään muista :/
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kisarapo

Ennakko:

Treenit jäivät tälle kaudelle perinteiseen tapaan ajamatta ja odotukset olivat liukkaan radan takia muutenkin nollissa. Katsotaan mitä tapahtuu.


Harkat: #9

Rataan pääsi yllättävän helposti "sisään" ja ajo tuntui luontevalta alusta alkaen. Ennakkoon pelkäämäni yliliukkaus oli turhaa pelkoa. Aika omassa ryhmässä ihan kohtuullinen, Racerin päänahka tuli joten ihan hyvin.


Aika-ajot: #9

Sama auto alle ja tiesin WoPen vauhdin perusteella samalla kalustolla että enää on vain kuskista kiinni. No, kuskista se olikin kiinni: C-finaalin kolmosruutu tuloksena. WoPe pamautti samalla autolla 2,4s kovemman ajan. Auts!

Racerin päänahka jälleen, se oli ihan hyvä juttu.


C-finaali: #3

Ennakkoon tutkailin jo 4stroken kelvottomaksi haukkuman auton arpoutuneen itselleni kisarassiksi. Ajattelinkin, että koitan pyristellä minkä pyristeltävissä on.

Startissa jo huomasi, ettei kaikki pollet ole kotona. Racer nousi ohi jo ennen lähtösuoran loppua. Muut jäivät taakseni ja sainkin pidäteltyä porukkaa yllättävän tehokkaasti. Edellä oli lisäksi kova taistelu akselilla FW08 - DW - RacerX ja se esti edelläajaneita karkaamasta. Hetken jo kyttäsin uudelleen ohituspaikkaa Racerista.

Sitten kärjen taistelu helpotti ja porukka hävisi maisemaan. Takana kolistelivat puskuriin vuoroin BMW, Totke ja Jacques. Ihmettelin näiden ajotapaa että miksi ohittajana ajaa ensin ohitettavan perään suoran aluksi. Itse sain ilmeisesti näiden "työntöapujen" ansiosta ajettua niinkin hyvän kierrosajan kuin 44,9s

Lopulta kaikki murjoivat tiensä väkisin ohi kunhan ensin muistivat olla tuuppimatta itselleni lisää vauhtia suorille. Maaliin tullessa vain abc jäi taakse ja sekin ainoastaan oman spinninsä ansiosta.


Loppuyhteenveto:

Paska kisa omalta kohdalta paskalla autolla. Mutta sen tein minkä pystyin.

Tiimikaveri Scyber ansaitsee kyllä kehut omasta ajamisestaan. Palkintopallisija voi hyvinkin toteutua jossain sisäratakisassa. :thumbup:

++Scyberin hieno kisa
+ WoPen kova aika-ajokierros
+ Rata oli parempi kuin luulin

- Radalla ei juuri ollut ohituspaikkoja

Kiitoksia varsinkin PeePeelle kisajärkästä ja Lahden radan henkilökunnalle. Hyvin onnistui ajot, vaikka pari autoa olikin selkeästi pommeja verrattuna muihin.


Forssassa sitten seuraavaksi.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Takana kolistelivat puskuriin vuoroin BMW, Totke ja Jacques. Ihmettelin näiden ajotapaa että miksi ohittajana ajaa ensin ohitettavan perään suoran aluksi. Itse sain ilmeisesti näiden "työntöapujen" ansiosta ajettua niinkin hyvän kierrosajan kuin 44,9s
:D
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Pakko olla tyytyväinen. DW (samalla autolla), Racer X, BMW, Jacques ja Sue me takana aika-ajossa ei ole mitään jokapäiväistä herkkua.

Kuutonen ei kisassa ollut yhtä hyvä kuin vitonen aika-ajossa, mutta DW ja RX katosivat ohi ja horisonttiin mahdollisuuden saatuaan.

Mielenkiintoinen rata. Houkuttelee riuhtomaan liikaa. Maximum attack onkin helposti minimum result.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Kuutonen ei kisassa ollut yhtä hyvä kuin vitonen aika-ajossa
Hassua, miten eri tavalla eri kuskit kokee autot. Minusta on juuri päin vastoin; vitosella jos vähänkin runttaa, pito katoaa, mutta kutonen kestää runnomisenkin.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13766
Raporttia. Ajat tuntuvat paranevan todella paljon aina seuraavassa ajoerässä. Itsellä harkoissa ja aika-ajoissa auto #4 joka tuntuu kait ihan ookoolta, silti pitkä matka erässäni edelläolevien aikoihin. Epäilen kyllä autoa huonoksi.
Kisaan saan sitten #6n jonka uskon olevan siihen asti nähdyn perusteella selvästi parempi. Ja onhan siinä pitoa paljon enempi, mutta kierrokset huutaa kaasulla muttei kiihtyminen mene mitenkään samaan tahtiin. Tulee mieleen kytkimen luistaminen. Slug kiihdyttänyt heti startissa ohi, ja pysyn helposti PeePeen #4-letkassa mutta aina suorilla jään Slugin puskurista. Päästän siis DWn edelle, hänellä tod. näk. iskukykyisempi auto jos paikka aukeaa. Itse olen jo pari kertaa jättänyt väliä kierrosajan ajamista varten, mutta olen sen verran lähellä että näen DWn 2 sijan nousuohituksen. Pian PeePee päästää kait luovuttaneena mutkin ohi, ja siinähän yksinäni ajelen.
Josain välissä Jatenski vielä tokaisee #6n jälkeen saamansa #9n olevan ihan eri tason menopeli. Pikku vitutus tämän kerran autotuurista, mutta tuovatpahan ne erot väriä tuloksiinkin.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Nonni, ny nääkin on koettu.

1.C-finaali
2.Turpaan aika-ajosssa FW08:lta samalla autolla.
3. Turpaan Wilzkulta. Vuosi sitten jo ennustin jotain tällaista tapahtuvaksi. Onnea.
4. JPP näyttää samalta, kuin avattaressa.(ei saa ottaa vakavasti)

Rata ja kalusto on tulosten suhteen todella arvaamaton. Joskus voitat, joskus olet kymmenes. Eipä järkytä, osasin tätäkin tulosta odottaa. Itsellä oli palikat kaikilla kolmella ajamallani autolla hukassa. #1:llä vähiten, #5:lla eniten. Kohokohta oli kuitenkin todeta radan leveyden riittävän kolme rinnankin ajoon.

E: Cmoneyn luovutus ei parantanut fiiliksiä.
 
Viimeksi muokattu:

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Kisaan saan sitten #6n jonka uskon olevan siihen asti nähdyn perusteella selvästi parempi. Ja onhan siinä pitoa paljon enempi, mutta kierrokset huutaa kaasulla muttei kiihtyminen mene mitenkään samaan tahtiin.
Ai no sitten ymmärrän jos kytkin on alkanut nyt luistaa ihan hiljattain, että vitonen tuntui paremmalta.
 

Örfil

Guest
Harkat:Onneksi oli pohjalla edellisen päivän treenit ja kun aika parani siitä heti kaks sekkaa (=> rata muuttuu mielettömästi yhden vuorokauden aikana!) niin ekassa setissä suht hyvä fiilis.

A-a: Harkkojen kuluessa oli jo selvää että ajoryhmäjärjestys ratkaisee nämä skabat. Joka setin jälkeen ajat sen kun koveni kun rata nopeutui.

Sija huononi a-a:ssa harkkoihin verrattuna: FW:n sponssaama "maximun attack - minimum result" teki osansa tuossa. Auto oli ihan jees, tuttu jo edelliseltä päivältä, mutta liikaa vaan yliyrittämistä ja sladaamista.

Ekan kerran vikassa finaalierässä ja keskivaiheilla vieläpä. Tulipa sekin päivä koettua :D Jakkues jäi kuin jäikin taakse - pitkään olimme tuloslistalla peräkkäin - mutta ihan vikoilla kierroksilla pääsin bemarin edelle a-a listalla ja yksi kuski tuli sentään siihen väliin + Totke kakkosryhmästä lisäksi toisena.

C-finaali ja neljäs ruutu siis lähtötilanne kisaan.

Kisa:Lähdössä Sue jäi kuin seisomaan, häkellyin itsekin että mitä ihmettä! Kolmantena heti ekaan mutkaan, lupaava alku.

W -kirjaimet (D & F) kisasivat tiukasti edessä. Vauhti muuttui pojilla usein niin yllättäen että tökkäsin tahattomasti DW:tä useamman kerran perään - sori!

En muista mikä kierros se oli (2. tai 3.?) kun DW pukkas mutkassa sisäpuolelle ja minä rymistelin samaan rakoon ja kumpikin FW:stä ohi.

Koska Sue oli ollut hyvänä tulppana taaempana ja FW jäi pikkuhiljaa kyydistä, loppu kisa meni lähinnä DW:n loittonevia perävaloja katsellessa. Sen kyytiin ei ollut jakoa, vaikka tosissani puskin. Hyvästi B-finaali.
Etenkin lopussa taisin jo rutistaa kumeksetkin siihen kuntoon, että 44:n alitus ei sitten onnistunut :(

Loppufiilikset:
Rata on paha ajaa, siinä joutuu palaamaan taas ihan ajamisen perusasioihin.
Mutta se on siksi haastava sekä profiili on hyvä, vaikka ohituspaikat on etenkin kärkikuskeilla todella piukassa. A-finaali oli ihan peräkkäin ajelua alusta loppuun.

Harmi että ajoryhmien järjestys (=radan muuttuminen) saneli näin paljon sitä mihin a-a:ssa on mahikset, mutta näillä mennään. 10 pojoa sekä tiimikaverikin sai pisteitä joten ei ihan tyhjin käsin kotiin lähdetty.
Ja tiimikaverikin tuli möötettyä sekä kävihän siellä JPP:kin paikalla morjenstamassa :)

Tänks kisajärkkäreille ja radalle myös. Homma pelas hienosti.

Kaks seuraavaa onkin "kotikisoja" (Frs I, Kaanaa) joten tanssit Jakkuesin kanssa jatkuvat tutulla musiikilla ja askelkuvioilla ;)
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Nonni, ny nääkin on koettu.

1.C-finaali
2.Turpaan aika-ajosssa FW08:lta samalla autolla.
3. Turpaan Wilzkulta. Vuosi sitten jo ennustin jotain tällaista tapahtuvaksi. Onnea.
4. JPP näyttää samalta, kuin avattaressa.(ei saa ottaa vakavasti)
Kiitos, mutta eiköhän noin merkittäviin eroihin vaikuttanut parempi pito ja autojen erot, vai mistä lähtien mä olen oppinut ajamaan paremmin kuin sinä ja Cmoney. :idea: B:n voittokin tuntui luvattoman helpolta, toki sitä edesauttoi Andyn ja Jatenskin keskinäinen taistelu.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13766
Kiitos, mutta eiköhän noin merkittäviin eroihin vaikuttanut parempi pito ja autojen erot, vai mistä lähtien mä olen oppinut ajamaan paremmin kuin sinä ja Cmoney. :idea: B:n voittokin tuntui luvattoman helpolta, toki sitä edesauttoi Andyn ja Jatenskin keskinäinen taistelu.
Varmaan vaikuttikin, mutta muutenkin kyllä sulla on hyvä tuntuma autoon viedäkin sitä kovaa varsinkin liukkaammalla radalla. Samaan suuntaan potentiaalia on ulkoradoillakin (2011 Hyvinkäällä 51-aikoja).
 

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Kisarapoa

Edellinen Hollolan kisa oli täysi katastrofi, joten eipä suuria odotuksia tästä Lahden kisasta. Mutta rohkeasti kisaan vaan mukaan.

Harkat #1
Säikähdin kun ilmoitettiin että viisi kierrosta harkkoja ja siitä jatkuu suoraan aika-ajo. Heitin mielessäni jo hanskat tiskiin että tämä oli nyt tässä. Rata tulee parantumaan jotain 4 sekuntia viimeseen ryhmään.
Onneksi homma muuttui niin että kaikki ryhmät sai ajaa ensin harkat alle.
Olin oman ryhmäni nopein, eli sikäli ihan jees treenit.
Ja kyllähän se rata parani koko ajan.

Aika-ajo #1
Olin taas oman ryhmäni kärjessä ja rata tuntui huomattavasti paremmalta kun treeneissä. Ihan jees sekunnin parannus harkka aikaan. Mutta jäi tunne että rata parani loppua kohden entisestään. Ei muuta kun odottelemaan karua totuutta. Lähes kaikki kahdesta seuraavasta ryhmästä ajeli ohi. Sijoituksena viimeinen B-Finaali paikka.

B-Finaali #8
Auto tuntui heti varikolta lähtiessa pirteämmältä kun aikaisemmin ajamani #1, eikä sekään huono ollut. Lähdössä kiihdytinkin suoraan Cmoneyn ohi ja PeePeen perään. Siihen se nousujohteinen ajo sitten päättyikin. Ei vaan löytynyt ohituspaikkaa vaikka PeePee autolla 4 oli todella hidas. Vähän kolistelinkin takapuskuriin ja yritin jotain ihan toivottomia ohituksia muutamia kertoja, mutta päästin PeePeen takaisin eteen kun meinasin spinnauttaa hänet. Radan keskivaiheilla yritin taas epätoivoista ohitusyritystä, ajauduin väärälle puolelle ja tiesin että perseelleen meni tämäkin homma, ja DW ajoi nätisti molemmista ohi.
PeePee päästi sitten minutkin ohi ja lähdin tavoittelemaan lähdön nopeinta kierrosta. Ajoin DW:n kiinni, en edes yrittänyt ohitusta vaan jättäydyin taaksepäin ja ajoin taas pari nopeeta. Nopein kierros sieltä tulikin.

Kisa meni loppujenlopuksi omalta osalta juuri niin huonosti kun odotinkin, eli ei mitään ylläreitä. Kun ei vauhti vaan riitä, niin ei se riitä.

Järjestelythän toimi taas loistavasti, niin kisan kun radankin puolelta. Kiitos vaan, ja uusia pettymyksiä odotellessa. Enhän mä tätä lajia lopeta vaikka ei sujukaan :tongue:
Onnea voittajille!
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13766
Kun ei vauhti vaan riitä, niin ei se riitä.

Järjestelythän toimi taas loistavasti, niin kisan kun radankin puolelta. Kiitos vaan, ja uusia pettymyksiä odotellessa. Enhän mä tätä lajia lopeta vaikka ei sujukaan :tongue:
Onnea voittajille!
Ei pidä unohtaa, että olet kuitenkin MM-tilanteessa 3ntena :alppu:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13766
Siellä joku edellä varmaan WaPisee jo :cool:
 
Ylös