Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2013, 6. kisa, Lavinto

Örfil

Guest
Anna Olkku poikien kähistä. Kuuluu pelin henkeen.
Ei tämä mikään marttakerho ole ;)

Ymmärrän että Jakkuesilla oli jokin syy avautua, ehkä koki siinä tilanteessa toisin kuin miltä nyt jälkiviisasteluna näkyy ja tuntuu.
Jakkuesilla on mielipiteen vapaus, mutta kuten Quiq sanoi, myös vastuu siitä että kaikki ei ole samaa mieltä ja sen kestäminen. Pääasia on että saa sanoa jatkossakin mielipiteensä kuka tahansa.

En kuitenkaan lähtisi kanssakisaajia nimittelemään k:lla alkavalla sanalla.
 
Viimeksi muokattu:

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Anna Olkku poikien kähistä. Kuuluu pelin henkeen.
Ei tämä mikään marttakerho ole ;)

Ymmärrän että Jakkuesilla oli jokin syy avautua, ehkä koki siinä tilanteessa toisin kuin miltä nyt jälkiviisasteluna näkyy ja tuntuu.
Jakkuesilla on mielipiteen vapaus, mutta kuten Quiq sanoi, myös vastuu siitä että kaikki ei ole samaa mieltä ja sen kestäminen. Pääasia on että saa sanoa jatkossakin mielipiteensä kuka tahansa.

En kuitenkaan lähtisi kanssakisaajia nimittelemään k:lla alkavalla sanalla.
Niin annankin. En ole Jacquesta syytellyt.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Anna Olkku poikien kähistä. Kuuluu pelin henkeen.
Ei tämä mikään marttakerho ole ;)

Ymmärrän että Jakkuesilla oli jokin syy avautua, ehkä koki siinä tilanteessa toisin kuin miltä nyt jälkiviisasteluna näkyy ja tuntuu.
Jakkuesilla on mielipiteen vapaus, mutta kuten Quiq sanoi, myös vastuu siitä että kaikki ei ole samaa mieltä ja sen kestäminen. Pääasia on että saa sanoa jatkossakin mielipiteensä kuka tahansa.

En kuitenkaan lähtisi kanssakisaajia nimittelemään k:lla alkavalla sanalla.
Kyseessä oli täysin tietoinen avautuminen ja tiesin etukäteen jo aiemman samasta aiheesta väännetyn jorinan perusteella mitä tuleman pitää, mutta koska mielipiteeni ei ollut muuttunut, niin päätin jatkaa. Tulipahan ainakin selväksi mitä mieltä asiasta olen.

Ja komppaan siis Jussin tekstille ja tosiaan ainoa missä toimin ala-arvoisesti oli nimittely. Pahoittelen sitä.
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
858
Pahoittelen huonoa sanankäyttöäni. Minä sitä vaan haluan silti painottaa, että bmw:n ajotyyli on todella aggressiivinen ja mä pelkään, että tolla tavalla jatkettaessa jotain vielä tapahtuu. Minä olen saanut varoituksen ja ottanut siitä opiksi, mutta ehkä muillakin voisi olla peiliin katsomisen paikka. Ei ohitustilanteessa työnnetä toista kuljettajaa milliäkään sivuun. Jos ohitustilannetta edeltää töniminen niin on kohteliasta jättää tilanne hyödyntämättä.

Tämä ei ole mitään kritiikkiä ko. kuljettajan ajotaitoihin enkä ole millään tavalla katkera hänen autotuuristaan tai siitä että oma kisani meni päin sitä itseään. Olen vain havainnut tällaisen asian erään kuljettajan ajotavassa ja halusin nostaa sen vielä kerran esille. Teidän mielestä se on turhaa, mutta jos tämä lässytys nyt edes vaikuttaa jonkun alitajuntaan ja nostaisi Hyvinkäällä varovaisuutta, niin tämä sekoileva kommentointini on kannattanut.
Näen vasta nyt wopen koosteen, kun video ei tahdo mobiilina näkyä. En edelleenkään ymmärrä itkuasi. Samanlaisia töytäisyjä tapahtuu joka ikisessä kisassa ja tässäkin muiden kuljettajien osalta. Vuoden kahden sisään omalla kohdallani "tilanteita" on ollut todella vähän ja tämäkin kovin vaatimaton. Jos tästä töytäisystä meni pasmat sekaisin, niin parempi keskittyä kahvin ryystämiseen!
Mitään sen suurempaa vaaraa tuossa ei olut kuin tässä:
http://youtu.be/aeNp-5OpPuE?t=3m11s
Virheitä sattuu jokaiselle. Ja jos saivarrellaan niin jätitkö tarpeeksi tilaa rinnalla olijalle @ 4:55?
http://youtu.be/Meu04canSus?t=4m51s

Peepeestä ohitus ei ollut kaunein mahdollinen ja pahoittelut tästä. Mutta kuten videolta näkyy, niin yritystä on jättää auton mentävä rako, 30cm lisää olisi pelastanut tilanteen. Kisaan mahtui kuitenkin kymmenkunta onnistunutta ja puhdasta ohitusta!
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Mitä Jacques tuossa teki väärin? Perään ajaminen sisäradalla KKWCS-sarjassa on ok, sekä minun ja Jatenskin tapauksen mukaan myös se, että takana ajava yrittää takarenkaasta ulkokaarteeseen työntämällä saada edelläajavan pyörähtämään.

Ja jos saivarrellaan niin jätitkö tarpeeksi tilaa rinnalla olijalle @ 4:55?
http://youtu.be/Meu04canSus?t=4m51s
Jätti. Kohdassa 4:54 näkyy kuinka Jacques käänsi rattia vasemmalle jättääkseen tilaa takanatulevalle, joka tunki autonsa keulaa Jacquesin auton rinnalle nojaten Jacquesin auton takarenkaaseen. Jacques käänsi mutkaan sisään vasta sitten kun takana oleva auto oli kokonaan Jacquesin takana.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mitä Jacques tuossa teki väärin? Perään ajaminen sisäradalla KKWCS-sarjassa on ok, sekä minun ja Jatenskin tapauksen mukaan myös se, että takana ajava yrittää takarenkaasta ulkokaarteeseen työntämällä saada edelläajavan pyörähtämään.
Takakulmaan ajaminen ei toki varmaankaan ole sallittua.
Lisäksi ko. hahmolla oli ehdollinen päällä ko. kisassa niin töniminen ja kontakti tuskin pitäisi olla "rajoilla" silloin muutenkaan.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Jacques ajoi kyllä aika rajusti perään tuossa Lahden klipissä.

Vaikuttaisi vaan jarrutusvirheeltä, ei niinkään tahalliselta tempulta. Vaikka ko. kiistakumppaneiden historian tietäen voisi ehkä muutakin olettaa. :tongue:
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Monien tutkimusten mukaan popcornien terveysvaikutukset ovat suurempia, mitä äkkiseltään voisi olettaa.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13749
Mitä Jacques tuossa teki väärin? Perään ajaminen sisäradalla KKWCS-sarjassa on ok, sekä minun ja Jatenskin tapauksen mukaan myös se, että takana ajava yrittää takarenkaasta ulkokaarteeseen työntämällä saada edelläajavan pyörähtämään.
Jos olisi oikeasti yrittänyt, varmaankin olisi onnistunut.

Jätti. Kohdassa 4:54 näkyy kuinka Jacques käänsi rattia vasemmalle jättääkseen tilaa takanatulevalle, joka tunki autonsa keulaa Jacquesin auton rinnalle nojaten Jacquesin auton takarenkaaseen. Jacques käänsi mutkaan sisään vasta sitten kun takana oleva auto oli kokonaan Jacquesin takana.
Näen näissä jo rutkasti vaan tiimikaverin puolustamislisää. Yhtälailla Jacqun ajolinjatiukennus, Nipsuhuulen edellä takia, vaikutti aika pieneen osumaan ("nojaten", älä viitsi). Ja pläjäysvideon perusteella mutuilen Bemarin hiukan nostaneen loistavasti mutkista lähtevällä #4llaan koska Jacqu kääntää mutkaan... Nää on niin äkkinäisiä tilanteita.
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Näen vasta nyt wopen koosteen, kun video ei tahdo mobiilina näkyä. En edelleenkään ymmärrä itkuasi. Samanlaisia töytäisyjä tapahtuu joka ikisessä kisassa ja tässäkin muiden kuljettajien osalta. Vuoden kahden sisään omalla kohdallani "tilanteita" on ollut todella vähän ja tämäkin kovin vaatimaton. Jos tästä töytäisystä meni pasmat sekaisin, niin parempi keskittyä kahvin ryystämiseen!
Mitään sen suurempaa vaaraa tuossa ei olut kuin tässä:
http://youtu.be/aeNp-5OpPuE?t=3m11s
Tästä myönsin virheeni ja pahoittelin sitä. Se myös muistaakseni sovittiin saman tien paikanpäällä. Huom! En myöskään hyödyntänyt tilannetta ohitusyritykseen vaan rauhoitin tilanteen selvästi. Virheitä sattuu tönimisten muodossa, mutta niitä ei saa hyödyntää ohittamiseen.

Virheitä sattuu jokaiselle. Ja jos saivarrellaan niin jätitkö tarpeeksi tilaa rinnalla olijalle @ 4:55?
http://youtu.be/Meu04canSus?t=4m51s
Pläjärivideosta näet hyvin, että tulit tilanteeseen hyvin kaukaa. Minä tajusin, että rinnalla/takana on joku vasta siinä vaiheessa kun kolahti. Tämä luonnollisesti vahvistaa kriittistä reaktioa tähän. Edit: pointti siis se, että tulet tilanteeseen kauempaa, näet hyvin mitä edessä tapahtuu, et varo yhtään vaan pusket täysiä päälle niinkuin en olisi siinä radalla ollenkaan. Sitten jatkat tilannetta normaalisti ohitustilanteeseen asti. Ikäänkuin tämä olisi joku playstation-peli.

Virheitä tosiaan sattuu, ja jos ne myöntää ja hoitaa tilanteen asiallisesti, niin ei kai siinä sitten mitään.


Peepeestä ohitus ei ollut kaunein mahdollinen ja pahoittelut tästä. Mutta kuten videolta näkyy, niin yritystä on jättää auton mentävä rako, 30cm lisää olisi pelastanut tilanteen. Kisaan mahtui kuitenkin kymmenkunta onnistunutta ja puhdasta ohitusta!
Hyvä että sentään jotain osaat myöntää.. En kiistä onnistuneiden ohitusten määrää, mutta turha repiminen on mielestäni hölmöä etenkin kun sulle asiasta huomautin jo ennen B-finaalia.
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Jos olisi oikeasti yrittänyt, varmaankin olisi onnistunut.


Näen näissä jo rutkasti vaan tiimikaverin puolustamislisää. Yhtälailla Jacqun ajolinjatiukennus, Nipsuhuulen edellä takia, vaikutti aika pieneen osumaan ("nojaten", älä viitsi). Ja pläjäysvideon perusteella mutuilen Bemarin hiukan nostaneen loistavasti mutkista lähtevällä #4llaan koska Jacqu kääntää mutkaan... Nää on niin äkkinäisiä tilanteita.
Onhan ne äkkinäisiä tilanteita kun tullaan usean auton mitan takaa, nähdään että edessä joutuva väistää asiallesti välttääkseen kontaktin ja painaa sitten itse päälle hullun kiilto silmässä nähdessään tilaisuuden hyökätä yllättäen. Hupsista tulipa tilanne eteen äkkiä. :D

"koska Jacqu kääntää mutkaan"
- Olisiko mun pitänyt ajaa nurmikolle? :D
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
858
Tästä myönsin virheeni ja pahoittelin sitä. Se myös muistaakseni sovittiin saman tien paikanpäällä. Huom! En myöskään hyödyntänyt tilannetta ohitusyritykseen vaan rauhoitin tilanteen selvästi. Virheitä sattuu tönimisten muodossa, mutta niitä ei saa hyödyntää
Sovittiin, tämä olikin esimerkkinä että Lavinnon tapahtuman vaara oli samaa suuruusluokkaa kuin tässä. Samanlaisia virheitä sattuu itsellesi myös eikä niistä kukaan ala vouhottaa "kohta koko kkwcs porukka makaa teholla jos Jacques jatkaa ajamista"..

Ohitus tapahtui 2-3 mutkaa myöhemmin, joten kauanko perään tulisi jäädä odottelemaan kun autoni oli selvästi nopeampi? Olisin ehkä päässyt rinnalle jo osumaa seuraavassa mutkassa, mutta tila loppui kesken. Ok, ei tämä minua haittaa, mutta osoittaa että pieniä virheitä sattuu jokaiselle. Ja tässä kohdin tien sulkeminen on ok kun sitä edelsi osuma.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Sovittiin, tämä olikin esimerkkinä että Lavinnon tapahtuman vaara oli samaa suuruusluokkaa kuin tässä. Samanlaisia virheitä sattuu itsellesi myös eikä niistä kukaan ala vouhottaa "kohta koko kkwcs porukka makaa teholla jos Jacques jatkaa ajamista"..
Sain asiasta virallisen varoituksen, jonka jälkeen olen mielestäni kiinnittänyt asiaan huomiota ja yrittänyt välttää kontaktia erityisesti ulkoradalla. Kaikki ei näköjään tee niin, ja olen vähän hämilläni. Voiko mua siitä syyttää? :)
 
Ylös