Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS season 2009, round 5 / Hyvinkää GP

• Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Ajathan oli ihan vertailukelposia aika-ajon kanssa, esim sulla ja mulla putos aikalailla saman verran kisavauhti vrt. aika-ajoon.
Jaskalla pysyi about samana, ja alppu ajoi hieman nopeammin jopa.
Silti ohituksiin ei päästy ja sunkin kierrokset oli aika tasavarmoja, jäit vain parissa kohtaa selvästi, muuten kierrokset oli samankaltasia
(ainakin tuntui siltä kun meni kierros toisensa jälkeen samoilla linjoilla ja about samalla kaasun käytöllä)

Tosin ihan 100-varma en ole kun ei kelloa nähnyt missä sulla tuli se nopein aika...
Olis muuten asiallinen nähdä kierroksensa kisan aikana, Formulakeitaassa oli kai joskus tuommonen näyttö mikä selkeeesti näytti 3:n kuskin ed. kierroksen ajat kerralla
(lähtöviivan jälkeisellä suoralla muistaakseni se näyttö katossa kiinni, harmi ettei muissa ole otettu tota käyttöön)
Tarkoitin sitä että mun kierrosajat vaihtelee kisoissa (ilmiö on havaittu joka kisassa). Mä en kovin montaa yhtä nopeaa kierrosta pystynyt tekemään kisassa enkä aika-ajoissa. Silloin kun ajoitte perässäni, niin ajolinjani oli erilaiset kuin yksin ajaessa.. Veikkaan nopeimman kisakierrokseni tulleen silloin kun mulla oli vähän kaulaa teihin muihin.

Tai ehkä kisassa kierrokseni oli tasaisen hitaita, mutta aika-ajon kaltaisiin kierroksiin en kovin montaa kertaa kyennyt.

Örfil

Guest
Kierrosaikojen näkyminen etenkin treenatessa olisi suunnaton etu. Saisi heti palautetta että kuinka kierros meni ja saisi "palautetta" kierroksesta välittömästi.

Vihdissä olen ajellut kerhon autolla, jossa näkyy myös väliaika ja oli todella ilo ajella kun sai heti vahvistusta onnistumiselle/mokalle ja pystyi oppimaan ajamisesta.

Joskus on käynyt mielessä että värvään jommankumman junnun jollekin radalle mukaan, handsfree korvaan ja poika saa huudella kierrosajat aina korvaan.

Ja kisassa tieto muiden kierrosajoista sekä miten välimatkat muuttuu kisassa olisi aika hieno homma. No, tämä viimeinen alkaa olla jo liian utopistinen toive kun miettii millä tasolla tässä loppujen lopuksi ajellaan ;)

WoPe

KKWCS Driver
Sijainti
Vantaa
Videon teosta.

Osaakos joku suoraan kertoa miten voin purkaa sellasen videofilun joka on n: 200mb ja käsittää monta eri pätkää sieltä sun täältä, kun laittaa tuon filun tuohon ohjelmaan millä kasaan koostevideon ni se näyttää vaan sen ekan pätkän siitä filusta, kun noihan on siis noita VTS_01_3.VOB tiedostoja, voiko niitä purkaa koneelle että ne tulis kaikki pätkät erikseen? Osahan noista videoista on suoraan kuvattuja joten niissä ei synny ongelmaa. Täytyy ottaa selvää vielä.

Örfil

Guest
Ulkoratakausi päätetty: kävimme neljän forumistin ja kolmen muun kuskin voimin osallistumassa tänään Haaparannan järjestämään kutsuvieraskisaan. Valitettavasti paikalle tuli vain puolet kuskeista (14 piti tulla), mutta silti saatiin hyvää kisaa aikaiseksi ja finaalissa koko sakki ajoi n. 8 kympin sisään ja Haaparantakin ihmetteli että tasaista oli meno.

Toivon mukaan tuli värvättyä myös kaksi uutta KKWCS kuskia/forumistia ensi kauden kisoihin!

Kisan hinta oli 90 e sisältäen aamukahvin/sämpylän ja pullan, kaksi treenisessiota, aika-ajon, kaksi semifinaalia ja finaalin eli ajaa sai (6 vetoa) koko rahan edestä ja lopuksi päälle vielä lämmin ruoka ja juomat + pokaalit voittajille.

Oli hieno päivä ajella, harjoitussessioissa rata oli paikoin todella liukas varjopaikoissa, mutta auringon noustessa aika-ajoon ja kolmeen kisavetoon mennessä, rata oli hyvässä kunnossa ja kaikki ajoivat loppujen lopuksi parhaina aikoina 49.xx ajat.

Paikalla oli forumisteja siis Nasty Boy, Cmoney, DickW ja Racer X. Ensi vuonna koitetaan saada vastaaviin Hyvinkää-sessioihin mukaan enemmän forumisteja, mutta tästä kuviosta sitten myöhemmin lisää.

Viimeksi muokattu:

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Sijainti
Ypäjä
Valitettavasti paikalle tuli vain puolet kuskeista (14 piti tulla), mutta silti saatiin hyvää kisaa aikaiseksi ja finaalissa koko sakki ajoi n. 8 kympin sisään ja Haaparantakin ihmetteli että tasaista oli meno.

Paikalla oli forumisteja siis Nasty Boy, Cmoney, DickW ja Racer X. Ensi vuonna koitetaan saada vastaaviin Hyvinkää-sessioihin mukaan enemmän forumisteja, mutta tästä kuviosta sitten myöhemmin lisää.
Minua ei kukaan ainakaan kysynyt tapahtumaan, edes peruutuspaikoille.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Minua ei kukaan ainakaan kysynyt tapahtumaan, edes peruutuspaikoille.
Mäkään en oikein tiennyt aiemmin, mistä kisasta tarkemmin kyse, ja oisin voinut Andyn muistaessani vaikka eilen soitellakin hänelle tuosta kisasta kun Haaparannan kanssa puhelimitse ensin juttelin :dunno:
Jotain juttua tuosta on ohimennen ollut täälläkin, mutta siis hyvinkin ohimennen:
Mulla jaa nyt kylla salaharjoittelukin valiin tuolloin lokakuun alussa. On se yks Hyvinkaan salakisa silloin ja liian paljon puuhaa kotona vkonloppuna eli pakko tulla ihan kylmiltaan Turkkuseen.

Ellei sitten ennen kisaa ehtis ajaa yhden setin?
Mutta joka tapauksessa ajoja lisää tulossa. Hyvinkäälläkin.

Quasimodo

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Hyvinkää on sellainen paikka, jonne haluan ehdottomasti ajamaan mahdollisimman pian!

DW

2009-2016
Itsekään en kisaa kommentoinut täällä, koska ei ole foorumin kisa. Enkä kommentoi enempää muutenkaan, kun ei jäänyt kommentoitavaa:thumbfh:
(alppu ja peepee mahtuuko kerhoon?)

Örfil

Guest
Kisa oli alunperin tarkoitettu keskiviikkoisin Hyvinkäällä ajaneille ja tietyn aikarajan + kriteereiden alittaneille.

Omalta osaltani kyseinen keskiviikkotreeni tapahtui ennen forumin kisaa ja silloin Haaparanta nappas mua ja Nastya ja sen kaveria hihasta kiinni ja kysyi että kiinnostaako tälläinen kisa. Meitä kiinnosti.

Sitten kun soittelin meidän kisan jälkeen muissa merkeissä Hyvinkäälle syyskuun (?) alussa ja varmistin samalla että ajetaanko tämä kisa ja kysyin että onko porukkaa tarpeeksi, sain luvan kysyä kahta kuskia itseni lisäksi mukaan, koska porukkaa ei ollut tulossa välttämättä tarpeeksi. Ekana tuli mieleen veljekset Matti ja Teppo, koska tulevat samalla autolla ja täyttivät Haaparannan ajalliset ja ajolliset kriteerit kummatkin (alle 50.00 aika ja ei mustia lippuja aiemmissa ajoissa) ja tiesin että kaverukset saapuvat kelistä ja rahatilanteesta riippumatta eli ovat ns. takuuvarmoja kuskeja, jos ilmoittautuvat.

Haaparanta itse myönsi että hänellä ei itsellään ollut tarpeeksi aikaa markkinoida kisaa enemmän ja toki jos itse olisin tiennyt että eilen perjantai-iltana neljä kuskia onkin perunut kisan ja sitä ennen olisin ollut noi pari viikkoa kotomaan kamaralla eli täällä Suomessa, niin toki oltaisiin kysytty porukkaa täältäkin lisää mukaan.

Ihan kaikkea ei ehdi, varsinkin kun kisa ei ollut mun järkkäämä ;)

Olikin kiva pitkästä aikaa ajaa kisa siten, että tuli vaan paikalle ja ajoi eikä ollut mitään muuta hommaa sen lisäksi!

Viimeksi muokattu:

PeePee

Team 107
Sijainti
Kiertoradalla
Itsekään en kisaa kommentoinut täällä, koska ei ole foorumin kisa. Enkä kommentoi enempää muutenkaan, kun ei jäänyt kommentoitavaa:thumbfh:
(alppu ja peepee mahtuuko kerhoon?)
Ehdottomasti. Olet selvästi sijaiskärsijä kun itse en pääse teknisiä murheita kokemaan.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Eilisessä kisassa kyllä Racerin vauhti yllätti, ei enää varmaan kukaan olisi häntä yli 1,5 nopeammin ajanut kuten vielä heinäkuussa. Itsellä sellainen olo että jätkät siellä olivat kyllä melko osaavia kuskeja, silti kaikki oltiin saman sekunnin sisällä.

Örfil

Guest
Tänks - mulla oli vaan sikahyvä auto ;)

Sijoitukset 5 -6 -7 kertovat totuuden :D

Mutta toisaalta koko porukka oli sekunnin sisällä eli oli tasaista vääntöä :ahem:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Tänks - mulla oli vaan sikahyvä auto ;)

Sijoitukset 5 -6 -7 kertovat totuuden :D
Siinä saatiin karsittua se #31 pois kun selkeästi oli tehoton alhaisilla kierroksilla 2 eri kuskilla (ohituskieltomutkan jälkeinen oikea piikki niin siinäkin kaasu pohjassa kääntyessä hieman hyytyi käännöksen aikana). En usko että niissä normaalimmin toimivissa autoissa suuria eroja voi olla. Se oli silti silmiinpistävää että Nasty pysyi vielä kärkiporukassa alkuerissä, muttei ihan enää finaalissa. Liukkaamman oloiseksi autonsa kävi.

Örfil

Guest
Siksipä en lähtenyt autoa vaihtamaan, koska mun ajat oli 0.5 sekan sisällä Nastyn ajoista eli se oli mun kannalta hyvä merkki.

Nastylle ei :( Sai mies taas sopimattoman auton alle.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Pidän mahdollisena että vain renkaat oli Nastylla jo vähän lopussa. Omalla autolla jäin muista hieman kiihdytysvaiheessa, mutta sain sen kiinni pääsuoran päässä kun huiput oli taas vähän paremmat.
Ja itsekin olen saanut aimo annoksen viimeaikoina huonosta autotuurista, mutta on se joka kerta etukäteen jännää kun ei tulevista autoistaan tiedä ennen ajoja. En muuta erityisesti odota, kuin sadekisaan auto joka on näyttänyt hyvältä jo esim. edellisessä finaalissa. Kuivalla onkin sitten ollut autoja laidasta laitaan.