Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS season 2009, round 7 / Kaanaa GP

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Örfil

Guest
Kisat ajettu, sade alkoi samalla kun A-finalistit ylittivät maalilinjan.

Ja tässä tulokset:

A-finaali

1. Nasty Boy 52.65, #11 *finaalin nopein
2. Wope 53.40, #10
3. DickW 53.09, #1
4. Mike Milk 52.94. #7
5. Andy 52.88, #9
6. Cmoney 54.14, #8
7. Racer X 52.94, #6
8. Jacques 54.89, #12

B-finaali (suluissa loppusijoitus)

1. Jacques 54.01, #11
2. Nipsuhuuli [9] 53.88, #1 *finaalin nopein
3. Asko S. [10] 53.93, #9
4. Alber Oil [11] 55.01, #8
5. lfb [12] 54.80, #10
6. Otto Hokkanen [13] 56.52, #6
7. Totke [14] 54.09, #7
8. Williams- [15] 1.04.48, #12


Aika-ajot:

1. Andy 53.04, #7
2. Nasty Boy 53,17, #6
3. Cmoney 53.62, #11
4. DickW 53.83, #9
5. Mike Milk 54.00, #11
6. Wope 54.05, #8
7. Racer X 54.22, #12
8. Asko S. 54.43, #7
9. Jacques 54.77, #6
10. Albert Oil 55.21, #10
11. Nipsuhuuli 55.41, #8
12. Totke 55.52, #9
13. lfb 56.14, #12
14. Otto Hokkanen 57.77, #1
15. Williams- 1.04.59, #10

Kiitos kaikille osallistujille!

Kokonaispisteet kisasta, mukana lähdön nopeimmasta saatu +1 pt

  1. Nasty Boy 17
  2. Wope 14
  3. DickW 12
  4. Mike Milk 10
  5. Andy 9
  6. Cmoney 8
  7. Racer X 7
  8. Nipsuhuuli 6
  9. Jacques 6
  10. Asko S 4
  11. Albert Oil 3
  12. lfb 2,5
  13. Otto Hokkanen 2
  14. Totke 1,5
  15. Williams- 1


Kokonaispistetilanne, kausi 2009, 7/10 kisaa ajettu


*Pos* *Driver* *Total pts* *Races* *Avg pts/race*
  1. Nasty Boy *** 98 *** 7 *** 14,0
  2. Cmoney *** 71 *** 6 *** 11,8
  3. Andy *** 71 *** 7 *** 10,1
  4. Racer X *** 61 *** 7 *** 8,7
  5. PeePee *** 52 *** 6 *** 8,7
  6. Powered by BMW *** 51 *** 6 *** 8,5
  7. Wope *** 48 *** 3 *** 16,0
  8. DickW *** 36 *** 3 *** 12,0
  9. FO110K *** 33,5 *** 6 *** 5,6
  10. Nipsuhuuli *** 26 *** 5 *** 5,2
  11. Jacques *** 25,5 *** 7 *** 3,6
  12. Albert Oil *** 24,5 *** 6 *** 4,1
  13. Mike Milk *** 22 *** 3 *** 7,3
  14. Jari5 *** 17 *** 3 *** 5,7
  15. lfb *** 15 *** 6 *** 2,5
  16. Nipzyyz *** 14 *** 1 *** 14,0
  17. Asko S *** 14 *** 6 *** 2,3
  18. öö ruz *** 13 *** 3 *** 4,3
  19. Totke *** 8 *** 4 *** 2,0
  20. Jusban *** 7 *** 1 *** 7,0
  21. Jaska *** 4,5 *** 2 *** 2,3
  22. Williams- *** 4,5 *** 5 *** 0,9
  23. Otto Hokkanen *** 4,5 *** 3 *** 1,5
  24. Frank *** 3 *** 1 *** 3,0
  25. Jason D *** 2,5 *** 3 *** 0,8
  26. The Stig *** 1,5 *** 1 *** 1,5
  27. kouvotsvoni *** 1,5 *** 2 *** 0,8
  28. Vender *** 1 *** 2 *** 0,5
  29. Bleu *** 0,5 *** 1 *** 0,5
  30. Kaktus *** 0,5 *** 1 *** 0,5
 
Viimeksi muokattu:

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Kansa Hollannissa janoaa tuloksia!

Kuka oli märistä märin, ja kuka osasi flaamin kielen?
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Käytännössä pannukakuksi muodostuneen kisani raportti, odotin parempaa mutta toisin kävi. En jaksa erityisemmin selitellä, tänään ei vain tuntunut sujuvan.. Lisäksi autonarvontatuuri oli mitä oli, (terveisin nimim. auto nro #10 ja #12) joka selittänee osittain vaisuuden.

Harjoitukset
Harjoituksiin sain auton nro #10 ja harkat alkoivatkin omalta osaltani loistavasti: heti 1. kierroksella toisessa mutkassa (se oikealle kääntyvä) virhe! Vissiin tulin siihen vähän liian kovalla vauhdilla, jarrutin liian myöhään & voimakkaasti, spinnasin ja päädyin nurmikon puolelle. Autokin sammui, ei sitten muuta kuin autosta ylös ja työntöhommiin.. Sen jälkeen yritin epätoivoisesti käynnistää autoa, mutta eihän siitä mitään tullut.. Jokusen kierroksen jälkeen joku reilu samaan aikaan radalla ajanut forumilainen pysähtyi helppimään mua käynnistäen mun auton. Mulle jäi epäselväksi kuka hahmo oli kyseessä? Vielä kerran kiitokset kuitenkin kyseiselle kaverille! :thumbup: Eipä harkoistakaan ole paljoa sanottavaa, vähän tuntui siltä että nyt ei suju.. Onneksi tästä sessiosta ei otettu aikoja, en olisi edes halunnut tietää omaani.. :nope:

Aika-ajot
Autolla nro #10 jatkettiin aika-ajoihin. Mikäpäs siinä, kun varikolla sain kuulla ennen aika-ajoja että kyseinen auto ei mikään paras mahdollinen ole.. :dunno:
Ei tuntunut sujuvan aika-ajoissakaan kovin hyvin, siitä kertoo jo aikakin (meni yli minuutin, kuinka se on mahdollista? :nope:) Tai sitten tuo Kaanaan rata ei vain sovi mulle tms.. Yhdelläkään muulla ulkoradalla Hyvinkäätä lukuunottamatta erot eivät ole olleet tuota luokkaa mitä ne oli täällä.. Sen ainakin huomasin jo harjoituksissa, että mulla ei ole kanttia ajaa sitä ykkösmutkaa kaasu pohjassa, vaikka sen kuulemma pystyy sillain ajamaan. Ajaksi 1:04.59, joka oikeutti B-finaalin viimeiseen lähtöruutuun. Alkaa olla jo vähän liian turhan tuttu paikka.. :rolleyes: Ja nopeimmasta ajasta sen verran, että odotin hieman parempaa. Tuo tuntui aika surkealta..

Kisa (B-finaali)
Kisaan auto nro #12 eikä mulla ollut mitään ennakkotietoja, että millainen se on.. Kisan jälkeen selvisikin sitten, että se on suorilla hidas tms. Jee, todella hienoa. :jaska: Lähdössä sain suht hyvän startin, sillä pääsin Otosta ohi. Tosin vain hetkellisesti, jo ekan mutkan jälkeen olin jälleen viimeisenä. Vaikka parhaani teinkin, niin jo ensimmäisellä kierroksella peli oli selvä: koko edellä oleva porukka karkasi näkyvistä nopeasti. Ajele siinä sitten yksin, loppuaika menikin sitten siinä, kyn yritin parantaa kierrosaikaani mahdollisimman paljon. Tässä vaiheessa en tiennyt tuosta että auto on suorilla hidas, ehkä parempi niin.. Pakko myöntää, että siinä ajallessani oikeasti mietiskelin miksi ihmeessä mä haluan maksaa tällaisesta esim. nyt sen 45 euroa. Kisasta ei juuri muuta kerrottavaa ole, se oli yksinkertaisesti mun kannalta katsottuna tylsä. Aika turhautunut fiilis..

Lopputulos: viimeinen sija 2-3 kierrosta kärjelle jääneenä, paras aika oli 1:04.48 eli parannusta ei juuri tullut. Sain mä sentään kuitenkin jopa kokonaisen pisteen, kun yleensä se on ollut se puolikas piste. :D

Hieman pettynyt olen päivään kokonaisuutena, tämä kisa oli tähän mennessä kauden pohjanoteeraus.

..siitä huolimatta nähdään seuraavaksi Forssassa, (sorry, ette te musta niin helposti eroon pääse :)) toivottavasti siellä olisi parempi tuuri autojen suhteen.

Lopuksi järjestäjälle kiitokset kisasta! Ja Jussille vielä tiedoksi, että se ei tosiaan kaada mun mailmaa, jos mä en saa "omaa yksityistä" pukeutumispaikkaa, jossa vaihtaa ajokamat päälle. No problems, kyllä se onnistuu siinä yhdessä samassa tilassa missä muutkin on..
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Wilzku harmi ettei siitä testireissusta ollut mitään hyötyä :dunno:
Semmosella kunnon vesikelillä olisit varmastikin ollut kova yllättäjä siellä :)
Kiva huomata että ei into laannu vastoinkäymisistä, noi automurheet on turhankin tuttuja :dunno:
 

Örfil

Guest
Ja tuloksia laitettu!

Omat ilon ja surun aiheet raportoin huomenissa :thumbup:

T: nimim. kolmas puhjennut takarengas kaudelle 2009 :jaska:
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Soft compound -palkinnon voi laittaa tännepäin. Voi per****. H. Kovalainen tippui toisesta neljänneksi, minä ekasta viidenneksi. Ja se 20:n kierroksen aikana!

Edit: Tähän kisarapoa sitten kun ketutus antaa myöden
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Lopuksi järjestäjälle kiitokset kisasta! Ja Jussille vielä tiedoksi, että se ei tosiaan kaada mun mailmaa, jos mä en saa "omaa yksityistä" pukeutumispaikkaa, jossa vaihtaa ajokamat päälle. No problems, kyllä se onnistuu siinä yhdessä samassa tilassa missä muutkin on..
Sori, mä en tajunnutkaan ennen kuin vasta nyt että sä halusit nimenomaan vaihtaa kamat samassa tilassa 14 raavaan uroon kanssa. Kun ajattelin asiaa toisinpäin (14 naista ja minä vaihtamassa kamoja samassa kopissa :eek!:) niin oivalsin homman ;) ;) :D
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13781
Radalla oli muutamia kosteita läikkiä vielä harkoissa mutta aika-ajossa radan kunto oli jo melko hyvä. Kävi taas niin kuin Forssassa, eli sain nopean auton aika-ajoon (ja hitaan kilpailuun), ja #11llä irtosi 3. lähtöruutu ilman parhaita mahdollisia ajolinjoja ekassa jarrupaikassa (meni aina puolisen metriä irti kanttarista jarrupaikkaa epäröidessä), sekä sitten takasuoran jälkeisessä nippanappa täysillä-oikeassa. Sen vedin vaan liian tiukasti jolla joutui hiukan nostamaan.

Sitten ennen A-finaalia tutkattiin joitakin autoja (nipussa olevia Mattelin tutka ei lukenut, piti olla 1 auto kerrallaan), ja saatiin Alpun #8lle 75-76 tuloksia ja sitten #7lle ja #11lle 80-81 (Andy käveli varikolla 4km/h). Ei ihme että WoPe jäi sekunnin Andyn paalusta vaikka mielestään ei juuri enempää olisi voinut saada irti autosta. Tiesin jo että omat sanssit menneet kun #8 oli 3-ruudun auto. Myös ainakin #12 oli hidas.

No, A-finaalissa jo ennen ekaa jarrutusta olin tippunut jonnekin sijoille 5-6. Ennakoimani NB #11llä karkasi voittoon mutta hänen takanaan nipussa vetivät Andy DW, RX, WoPe, sekä harvemmin podiumtaistossa mukana oleva Mike Milk tasaista skabaa. RX siellä sitten pakitti vastaan vähän ennen maalia oikea takakulma oudon alhaalla. Arvelinkin että rengasrikko.

Näin, uskon että autojen rungot, ja rengaspaineet kunnossa (ainakin omissa autoissani) jolloin suorakulku ratkaisee liki kaiken. 53s radalla kun mennään varmaan 49-50s kaasu pohjassa. No, ajoin sitten vain yksikseni ajamisen ilosta enkä usko että enää paljoa tuota kovempaa olisin voinut tuolla autolla päästä. Ne 2 aika-ajon väärin ajettua kohtaa keksin päästä kisassa jo huomattavasti paremmin.
 

Mike Milk

Well-known member
Liittynyt
9.3.2001
Viestit
280
Sijainti
Milkyland
Jees, kivaa oli! Iso kiitos Racerille järjestelyistä, homma pelasi hienosti. :thumbup:


Harkat: Rata ja autot oli uusia mulle, radan onneksi oppi nopeasti ja autot oli helppoja ajaa. Ekojen harkkojen alussa rata oli paikka paikoin aika märkä ja meinasin kiskaista heti ekassa jarrussa pitkäksi. Mutkista vaikeuksia tuotti lähinnä se kirraava vasen ennen shikaaneja, mutkan pystyi ajamaan suht nopeasti monella eri tavalla, kisan jälkeenkin jäi arvoitukseksi mikä tavoista oli nopein. Harkoissa ja aika-ajossa autona oli Häkkisen Lotus eli numero 11, se tuntui varsin hyvältä autolta, kisassa ajamani 7 saattoi silti olla hitusen nopeampi, mutta ero ei ollut suuri.

Aika-ajot: Rata oli selkeästi nopeampi kuin harkoissa ja parani koko ajan kun ajettiin lisää. A-ryhmän aika-ajoissa rata oli vielä varmaan huomattavasti nopempi. :rolleyes: Muuten meni hyvin, mutta suunnilleen puolivälissä kiskaisin niissä shikaaneissa jälkimmäisen suoraksi kun jouduin jarruttamaan edessä menevän hitaamman auton vuoksi. Kävin sitten näyttämässä autoa varikolla kun niin oli ohjeistettu, vaikka ei autolle varmaankaan käynyt mitään. Onneksi ehdin vielä lopussa ajaa hyvän kierroksen. Aika 54:00 ja sijoitus koko joukon viides, johon olin luonnollisesti tyytyväinen.

A-finaali: Jäin lähdössä vähän pussiin ja taisin tippua toiseksi viimeiseksi. Sieltä sitten hiljalleen nousin, oli kyllä tosi hienoa kilvanajoa. Kisavauhti tuntui olevan kohdallaan, varsinkin suorilla ja nopeissa mutkissa saavutin muita. Parhaimmillaan taisin olla toisena, mutta sitten tipuin pari-kolme sijaa.

Kun Andy pyöri, nousin hetkellisesti kolmanneksi, katsoin taakse ja ajattelin jo että tästä ajellaan helposti podiumille, mutta yhtäkkiä DickW olikin rinnalla ja porhalsi ohi. Tuli kyllä ihan puskista se ohitus, jouduin nostamaan aika paljon kun väistin Andyä ja sait ilmeisesti paremmat vauhdit siihen suoralle. Ihan reilu ohitus se silti oli, vaikka olit kisan jälkeen huolissaan. :thumbup:

Maaliin siis sijalla neljä ja kierrosaikaan olen erityisen tyytyväinen, yli sekunnin parannus aika-ajoihin.

Näyttikö se järjestejäukko muuten sitä 10 kierroksen kylttiä? Itseltä meni ainakin ihan ohi.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Sen ainakin huomasin jo harjoituksissa, että mulla ei ole kanttia ajaa sitä ykkösmutkaa kaasu pohjassa, vaikka sen kuulemma pystyy sillain ajamaan
Vinkkinä, kannattaa nojata penkissä ulkokaarteen puolelle. Ethän pane pahaksesi että neuvon? Satuin siis katsomaan ajoasi ykkösmutkassa ja pisti silmääni että nojasit väärään suuntaan. Tärkein syy nojata ulkokaarteeseen on, että karting-auton akseli on suora; auto kääntyy paremmin kun sisemmällä takarenkaalla on mahdollisimman vähän painoa. Toinen syy on, että ulkokaarteeseen nojaamalla yksinkertaisesti massaa siirtyy sille renkaalle, joka tekee käytännössä suurimman työn mutkassa. Kolmas, että ajaminen paljon rennompaa kun ei tarvitse jännittää itseänsä penkin sisäreunaan. Sen kun lösähtää penkin ulkoreunaan ja nauttii kyydistä. En usko, että ykkösmutkaa olisikaan selvinnyt nostamatta jos ei olisi nojannut ulkoreunaan.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13781
En usko, että ykkösmutkaa olisikaan selvinnyt nostamatta jos ei olisi nojannut ulkoreunaan.
Mitä nopiampi mutka, sen "viistommin" keskipakovoima joka tapauksessa vie painoa ulkokaarteen pyörille. Itse en nojannut ulkokaarteeseen mutta kyllä sen täysillä sen ekan mutkan pääsi :)
 

Örfil

Guest
Juu, kyllä kylttejä näytettiin ja pyysin järkkäreitä näyttämään vielä viiden kierroksen kylttiäkin. Ja mulle näytettiin vielä erikseen viimeisen kierroksen merkkiäkin. Varmaan koitti lohduttaa että yksi kierros enää taiteilua kolmella renkaalla jäljellä :(
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Tulin kotiin vasta tunti sitten, ja olen niin väsynyt, että pistän huomenna tai ylihuomenna raporttia. Sen voin jo sanoa, kisa oli aivan loistava ja muutenkin oli hauska päivä!! :thumbup:
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Kisan kommenttia

Pre race
Ensin laitetaan osallistujalistaan automaattisesti, sitten vasta ilmoittaudutaan. Otetaan vko pari myöhemmin nokkapokkaa broidin kanssa ja sen seurauksena vetäydytään koko hommasta. Menee taas viikko ja suostuttelun jälkeen palaan osallistujalistaan, tosin salanimellä ja vasta kisapaikalla muutkin saavat tietää kuka on Mister Y.

Kauas on pitkä matka sanotaan. Kotoa kisapaikalle 2h 40min:eek!: Onneksi Pirkanmaakin on EU:n alueella, sillä ei itsellä ole voimassaolevaa passia tällä hetkellä. Harvemmin ulkomailla kun käyn:D

No kisamatka itsessään meni hyvin ja 11.30 tavoite onnistui. Paikalla 11.27 ja ensimmäisenä siellä.

Harjoitukset
Saimme tälle radalle kohtalaisesti ajoaikaa, niinkuin oli luvattu. Aloitin oman setin autolla #9 ja oletin sen olevan täysin ylivoimainen. Syy oletukseen oli, kun en edes ajanut vielä täysillä, niin muuan WoPe tulee #8:lla perä edellä vastaan. No vaikea oli sen enempiä autoja vertailla tässä vaiheessa, kun kierrosaikoja ei vielä otettu keneltäkään. Radalla oli vielä märkiä kohtia ja niitä sai vältellä vielä tässä vaiheessa. Ensivaikutelma radasta oli: lentokoneiden varalaskupaikka.

Aika-ajot
Auto pysyi samana kuin harkoissa ja rupesi nuo voimasuhteet selviämään vähitellen. Rata oli jo käytännössä kokonaan kuiva tässä vaiheessa, joten muutaman mutkan saattoi ottaa jo eri ajolinjoilla. Andy lähti varikolta edeltäni ja oli koko ajan yli 5 sekunnin päässä. Erän lopussa en ollut enää samaan aikaan pääsuoralla hänen kanssaan, joten arvasin hävinneeni hänen ajalleen. WoPe oli minun perässä samanlaisen matkan päässä ja havaitsin meidän olevan joka kierros suunnilleen samalla kohtaa, ehkä 10-20metriä sain eroa häneen koko erän aikana. No aikaveikkailut menivät oikein. Andy otti kisan paalupaikan ja ainoa joka edes lähellä oli Nastyboy. Cmoney pääsi kuin varkain myös edelleni ja itse 4.ruutuun ajalla 53.83. WoPe jäi pari kymmenystä omasta ajastani, mutta todellinen pommi oli aikaisemmassa erässä Mike Milk, kun onnistui kiilaamaan viidenneksi:thumbup: Onnistumiset pitävät mielenkiintoa kisoihin yllä, joten kai Mikellekin hyvä piristysruiske oli tämä. Racer X ja Albert Oil eivät aika-ajossa olleet niin kovassa vauhdissa, mutta täytyy todeta, että autot eivät olleet välttämättä iskussa vaikka äijät ehkä olivatkin.

Kisa
A-finaali ja lämmittelykierroksen jälkeen asetuimme ruutuihin. Itsellä oli ulkokaarteen puoleinen paikka, mikä oli onneksi ajolinjalla. En ollut huolissani siis renkaiden sutimisesta startissa:tongue:. Meinasi vaan käydä kämmi ennen valojen sammumista: jalka lipesi vähän jarrulta ja auto nytkähti hieman. Se ei onneksi liikkunut eteenpäin. Olisi voinut stop&go:ta paukkua.

Valot sammuu ja startissa olin jo aikaisemin päättänyt hyökätä Cmoneyn ohi ulkokautta ensimmäisessä täysillä ajettavassa kaarteessa. Se onnistui, mutta mistä helvatista WoPe kerkesi siihen minun eteen vielä ennen ekaa jarrupaikkaa. Taisi hänen Kers toimia paremmin. Huomasin vain ettei #1autolla ollut niin kovaa suoranopeutta kuin olin toivonut. Nipsulla B-finaalissa tosin 80km/h(kovimpia lukemia erässä), joten itse en vain osannut näemmä:). Vähän sen seurauksena jäi alun härdellisssä noin 1-2 sekuntia kärkikavereista, kun Mike ja Racer X:kin tunkivat jossain kohtaa ohi. Cmoney jäi huonomman auton vuoksi taakse vaikka itse olin puoliksi ulkonakin radalta yhdessä vaiheessa. B-finaalin nousijaa Jacquesta en myöskään saanut kimppuuni, mikä varmaan johtui siitä kun jo lähtöruudukoissakin oli niin pitkä välimatka. Meni ajo sitten vähän odotteluksi ja katseluksi kun WoPe, Mike Milk, Andy ja Racer X ohittavat toisiaan 107 kertaa kisan aikana. Nasty meni kärjessä menojaan...heippa.

Ei pääse itse kunnolla edes lähelle edellä olevaa nelikkoa, kunnes noin kolme kierrosta ennen ruutulippua tapahtuu. Racer X ajaa kirraavan vasurin ulkokaarteeseen rengasrikosta johtuen. Sen seurauksena Andy spinnaa, kun ottaa vähän väärän linjan ja Mike säikähtää sitä ja nostaa kaasua. Itse kerkeän pienestä erosta johtuen reagoimaan ja ohi aseettoman X:n ja keula väärään suuntaan olevan Andyn. Kiitos pojat. Jäljellä oli Mike, joka oli nostanut kaasua. Minä en.Ennen pääsuoraa olevat pari "ysikymppistä" tarjoaa paikan. Ensimmäisen otan ulkolinjalle, kun arvaan Miken katsovan taakseen sisäkaarteen puolelle. Oikein meni. Miken katse suuntautuu eteenpäin, jolloin välittömästi linjanvaihto viimeisen kurvin sisälinjalle. Onnistui nousu 6.sijalta 3.sijalle viidessä sekunnissa (Hannu Hanhi), ajotaito sivuroolissa. Mike yrittää vielä ottaa paikan takaisin radan takaosalla. Joudun ottamaan pienemmän suoranopeuden takia sisälinjan takasuoralla ja arvasin Miken yrittävän vielä ulkokautta ohi seuraavassa kaarteessa. En nähnyt kaveria, mutta veikkaus osui kohdalleen. Olin päättänyt pitää ulostulossa linjani, koska olin edellä. Mike melkein ulos reunakiven päälle. Tämä oli kohta mistä sanoin: jos rangaistus tulee niin sit tulee. En kiilannut sentään keskellä suoraa niin kuin joku muu. Vai mitä RX?:D Homma OK. Minun puolesta tulokset ovat ne mitä ovat. Pääasia jos kaikki viihtyivät. No Aika-ajon 4. ja kisan 3. Oli noususuuntainen kisa loppupeleissä vaikka aina voisi mennä paremminkin. Nastylle onnittelut voitosta:thumbup: Oli sinun vuoro tänään.

Kommenttia noin muuten
B-finaalin taisto kärjessä oli mielenkiintoinen. Jacquesille:thumbup: myös. Oli myös kisan yksi onnistujista kun sai ylivoimaisella 0,01sek. erolla A-finaalipaikan Nipsuhuuleen. Nipsulle toivotan parempaa onnea seuraavaan kertaan oli hyvä nousu sinultakin:thumbup:

Rata ja nyt käytössä olleet autot eivät kuulu mielestäni samaan pakettiin meidän tasoiselle ryhmälle. Liian yksitoikkoista ajoa 3 sekuntia kaasu pois ja 50sekuntia kaasu auki. Täytyi nyt kuitenkin tämäkin rata kokeilla. Ei tosin paras kokemus. Sorry vaan.

Loppuun kiitokset kisaajille ja kisajärjestäjälle sekä henkilökunnalle. Katsotaan miten Forssan suhteen menee, tullako vai eikö.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Pre race
Ensin laitetaan osallistujalistaan automaattisesti, sitten vasta ilmoittaudutaan.
Tää on se ns. reilu meininki :D
Otetaan vko pari myöhemmin nokkapokkaa broidin kanssa ja sen seurauksena vetäydytään koko hommasta. Menee taas viikko ja suostuttelun jälkeen palaan osallistujalistaan, tosin salanimellä ja vasta kisapaikalla muutkin saavat tietää kuka on Mister Y.
Jeps, toisaalta hyvä että osallistujia on eikä niinpäin että niistä on pulaa.
Hyvin paikkasit kuitenkin, ei sua turhaan A-ryhmään lykätty :)
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Laitan oman raportin myöhemmin, mutta wilzkulle laittaisin sellaisen valitettavan myöhäisen vinkin, jonka tajusin vasta muutaman tuopin ottaneena. Eli siis muutamaan kertaan sut ohittaneena voisin sanoa, että ajoit aivan liian keskellä rataa. Siis toisinsanoen tismalleen samaa ajolinjaa kuin sateella pitäisi ajaa (ilmeisesti sadekelin treeneistä oppineena?). Esim. Viimeiset 2 mutkaa ajoit liian kaukaa ulkoa, kun ne olisi pitänyt ajaa ihan kanttareiden päältä. Väitän että siinä menetit 0,5s per mutka. :)
Mutta kuten sanoin vähän turhan myöhäinen vinkki, siitä pahoitteluni. En vaan älynnyt sanoa aiemmin kun olin kai jotenkin keskittynyt omaan tekemiseeni. Mutta olkoon nyt sitten vaikka vinkkinä ensi vuoden Kaanaata varten ja tietty se pätee muihinkin ratoihin yhtälailla. Kannattaa rohkeasti kysyä muilta ajolinjoista, kyllä vinkkejä varmasti tulee.
 

Örfil

Guest
Jos Wiltzu tulee Forssaan, sopisiko joku herrasmies hänen kanssaan että ajaa kaksi ekaa kierrosta a-a:ssa peräkanaa hänen kanssaan normiajolinjat peräkanaa läpi? Sekin auttaisi jo varmasti paljon :idea:
 

Örfil

Guest
Olipas kisat!

Aamu valkeni virallisella punnituksella ja toteamisella että painotavoite oli saavutettu juuri kisapäivän aamuun mennessä: 70.6 kg! Kukkakeppivalli pamahtaa rikki aivan kohta.

Sitten perusaamiainen, suihku, venyttelyt sekä autossa pakolliset jäätelötötterö & nestetankkaukset ja Nesteelle miittipaikalle.
Siitä sitten ensimmäinen "harjoitusosio" Otto the Greatin ruudikkaan Eskon takapenkillä Kaanaaseen.

Aamun aikana tuli todettua että päivän nopeimmat miehet olivat ennen kisaa ne hitaimmat. Wope hamppareidensa kanssa ja Andy saapumisten suhteen ;) mutta vauhti parani kyllä kisassa.

Autojen pika-arvonta Cmoneyn kanssa ja ajolistat seinille. Kaanaassa on kätevää kun ajo/tuloslistat saa siihen heti ovensuuhun missä on henkilökunnan operointipiste, niin informaatio on helposti kaikkien nähtävillä. Lisäksi kisassa kierrosajat näkyvät monitorissa ulos muille, joten kokonaistilanne oli hyvin nähtävissä sieltä varikolta käsin.

Treenit, #12 (??.??)
Valitettavasti emme saaneet siitä sessiosta aikalappuja (harkoissa ei ole kisaohjelma ajanottosysteemissä päällä), joten aika-ajoon mentiin pienoisen epätietoisuuden vallitessa. Alla oli #12, joka ei tuntunut mitenkään poikkeuksellisen huonolta (muttei taasen hyvältäkään) ja edellä ajava Nasty oli jotakuinkin saman matkan päässä edessä koko ajan, joten ajattelin siinä vaiheessa että pullat on kai sitten hyvin uunissa.
Rata oli vielä paikoin liukas ja pari kylkimyyryä tuli otettua ekassa jarrupaikassa sekä kirraavassa. Onneksi rata kuivui aika-ajoon normaaliin kuntoon, eikä tarvinnut enää ajella sekalaisia ajolinjoja.

Aika-ajo, #12 (54.22)

Ekan ryhmän aikojen perusteella päättelin että nyt olisi onnistuttava, koska kakkosryhmän kaveritkin ajelivat jo hyviä aikoja. Mike Milkin ja Askon ajat pistivät jo vähän miettimään.

Totuus autosta (tai miehestä) alkoi kuitenkin paljastumaan, kun kavereita alkoi mennä ohi session aikana. Pelissä oli myös vähän perinteistä rattijännitystä ja tuntui että ei saanut yhtäkään kierrosta oikein istumaan kohdalleen ja muutaman kerran kierros meni pilalle liian ahnaiden ajolinjojen ja virheiden vuoksi. Takanatulijat taisivat saada vähän hiekkaakin silmille pariin otteeseen.

Varikolla sitten tuloslistojen silmäilyjen perusteella kävi ilmi että Alppu pelasti mut tippumiselta B-finaaliin ja viimeinen suoraan A-finaaliin nousijan paikka oli taskussa. Onneksi kisaan tulisi toinen auto ja B-finaalista nousija saisi samaisen #12 auton alleen eli ainakin 7. sija olisi mahdollista kisassa, riippumatta siitä kuka B:stä nousee taakseni.

Andy nappasi mahtavan paalun, eikä se ollut mikään yllätyspaalu sillä näyttää nyt siltä että kun mies saa hyvän auton alleen, tulos on aina sen mukaista. Hieno suoritus, Lahden mies nappasi parit kovat päänahat ;)

Kisa, #6 (52.94)

Sitä ennen oli kuitenkin B-finaalin seuraaminen ja sen voitto ratkaistiin huikaisevan minimaalisella marginaalilla - minäkin luulin että Nipsu nappasi B-finaalin voiton, sillä 5-10 metriä ennen maaliviivaa näytti että Nipsu oli edellä apaut 10 cm, mutta Jakkues sai kirittyä vielä takas edelle. Tulosmonitori näytti kuitenkin todellisen tilanteen ja Jakkues nappasi B-finaalin voiton - well done!

Pojilla oli hyvä skaba Askon, Jakkuesin ja Nipsun kesken ja se oli mukavaa seurattavaa. Nipsu joutui valitettavasti maistamaan nyt vähän motorsporttia ja Askolla meni kisa alussa vähän pieleen jo lähtössä, kun meinasi lähteä punaisilla liikkeelle ja auto vähän stumppasi (?) ruutuun.

Oma kisa, alla tuttu #6: kuten tavallisestikin, rec-toiminto on vain ajoittain päällä kisassa, joten tässä hataria muistikuvia kisasta.

Lähtö meni hyvin, ohitin ekojen mutkien aikana jo yhden kuskin ja toisenkin ekan kierroksen kahinoissa. Auton kulku oli aivan toista luokkaa kuin edellisellä ja ekaan jarrutukseen tultaessa vauhti oli kisan alkuvaiheessa parempaa kuin edellä menijöillä. Samoin kirraavasta ulostulo ja pääsuoralle tullessa meno oli vauhdikasta ja autolla pystyi vetämään ihan täysillä omalla limiitillä.

Ohituksia tuli tehtyä ainakin pääsuoran päässä ja lusikkamutkassa. Kaanassa riittää näköjään paljon hyviä ohituspaikkoja. Pääsuoran päässä tuli hauskin ohitus, kun tein "melkein Häkkiset" ;) Meitä oli kolmen rypäs tulossa pääsuoralle, meikäläinen viimeisenä. Keskimmäisenä ajava vetäisi imusta
sisäpuolelle ja minä hänen perästään imusta vielä sisemmälle ja sitten kavereista ohi. Siinä ryppäässä ajo oli kyllä nautittavaa ohitusrallia.

Siinä mutkassa tuli kisoissa paljon ohituksia, paluumatkalla Mike muistutteli että kiilasin siinä hänet kerran nurmikolle, mutta itse en (valitettavasti) muista tarkkaan ko. tilannetta :( Hatara muistikuva on että jonkun ohitin siinä ja auto luisti liian tiukan ajolinjan takia hieman eli olisiko ollut sama tapaus. Joka tapauksessa sori - se oli kyllä puhdas vahinko!
Samoin Dick mainitsi suoralla eteen ajamisesta. Mutta jos se oli se ekan jarrupaikan tapaus, niin siinä omalta kannaltani tapaus meni niin että vilkaisin taakseni, näin että olit ihan takana ja sisempänä ja koska siinä musta oltiin tultu jo pari kertaa ohi kun ajelin normaalia ajolinjaani, niin vaihdoin ajolinjaa kerran keskelle (olin puhtaasti edellä) ja ajoin mutkan läpi peittävällä ajolinjalla pitääkseni paikkani.

Niin, tuli siis kai annettua, mutta tuli vähän otettuakin mutta kisa meni rehdissä hengessä ja vääntö oli hyvää ja nautinnollista!

Back to the track: siinä hetken kakkosena jo ajellessani ja tehtyäni vähän jopa rakoa takana tuleviin, ajattelin että nyt vaan kruisailen komeasti palkintopallille. Mutta...auto alkoi vaan hyytymään (liekö rengas alkanut jo tyhjentymään?) ja kaverit ajoi uudestaan mut parin kiekan jälkeen kiinni. Siinä oli taas sitä ohitusrallia puolin ja toisin. Välillä paikkailin sijoituksiani takaisin ja nousin takas sijalle neljä tai viisi (?) ja edellä ajavat olivat taas kiikarissa mutta sitten: olisiko ollut kirraava edeltävä mutka kun käännöksessä alkoi takaa kuulua sellainen "tsiptsip" ääni ja auto alkoi vikuroida. Rimpuilin seuraavaan mutkaan saakka ja jollain ihmeellä sain pidettyä auton radalla (tunnetuin seurauksin). Se meni sitten ihan plörinäksi, sillä auto kellahti pahasti taakse takarenkaan tyhjentyessä lopullisesti.

Jatkoin kuitenkin ajoa epätoivoisesti, sillä tiesin että vitosen merkki oli jo annettu maaliviivalla ja kisaa oli enää muutama kierros jäljellä ja takanani oli vielä kaksi kaveria, joita ei näkynyt vielä missään. Pari mutkaa meni kyllä pahasti hiekan kautta, mutta kuin ihmeen kaupalla pysyin radalla. Ennen ruutulippua Cmoney tuli vielä ohi ja kun lippumies näytti että yksi kierros jäljellä, koitin ajaa aivan riskirajalla maaliviivalle, sillä viimeinen kuski (Jakkues) näkyi aika kaukana takana. Tuloksena 7. sija ja onneksi en ajanut heti varikolle kun rengas puhkesi, sillä se pelasti edes yhden sijan.

Vedin maaliviivan jälkeen heti auton ympäri, pirssi varikolle ja autosta noustessani menin autokontin taakse hetkeksi aikaa päästelemään pahimmat höyryt ulos :D Vitutus oli hetken aikaa aikalailla tapissaan, sillä ulottuvilla oli jopa palkintopallisija. Ja se taisi olla jo kauden kolmas kisassa puhjennut rengas (firmakisoissakin niitä on mennyt). No, se meni siinä ohi aika nopeasti ja palkintopallille nousivat ihan oikein ne minua nopeammat kaverit, joten maailma on edelleen järjestyksessä ;)

Mutta henk.koht. kisasaldona oli hyvä setti: kisassa oma nopein kelpo 52.94 ja tulipa koettua sellaistakin harvinaista herkkua että ohitin Wopen! Nasty meni taas ihan omia menojaan, mutta muun porukan kesken oli ankaraa ja opettavaista kisailua. Samoin nyt viimenkin saan osumaan ekan jarrupaikan tasaisesti aina kohdilleen.

Comments
Poiketen Dickin mielipiteestä, tämä eka kisakokemus Kaanaasta oli minusta oikeinkin mukava. Vaikka autoilla ajetaan kaasu pohjassa pitkät pätkät, radalla on muutama suht vaikea mutka ja kun ohituspaikkoja on paljon ja autot melko tasaisia, se tuottaa hyviä skabaamisia.

Olen kyllä sillä kannalla että tuolla ajetaan ensi vuonnakin! Onhan se pitkän ajomatkan päässä etelän/v-suomen kuskeille, mutta koitetaan ensi vuonna painottaa/jaotella kisat maantieteellisestikin kaikille sopivasti.

Ja siitähän oli jo puhetta useammankin kanssa että toiveena oli että ensi vuonna järjestetään kahdeksan kisaa ja panostetaan enemmän laatuun kuin määrään. Kymmenen kisaa on budjetin puolesta monelle vähän raskasta ja kun lyhennetään kisakautta, niin saadaan kuitenkin ajettua tiivis sarja ilman pitkiä taukoja. Tässä on kuitenkin muutama idis hautumassa niiden varalle jotka haluavat ajaa enemmän, mutta näistä enemmän kun idearaakileet saadaan kypsytettyä valmiiksi ;)

Kiitos taas kaikille kuskeille. Hyvä että saatiin ruudut täyteen. Jengi ajaa hienosti (+kehittyy koko ajan), siististi, ei riko autoja tai törttöile eli varmaan monen radan puolestakin hyvä asiakasporukka. Ja etäkiitos myös ratahenkilökunnalle joka hoiteli finaalijärjestykset ajolistaan oma-aloitteisesti ja piti tulostaulun aina ajan tasalle ja muutenkin hoisi leiviskansä
mallikkaasti.

Kaanaan fasiliteetit on hyvät kahvioineen kaikkineen. Risat ajohaalarit voisi kyllä paikata/vaihtaa, mutta muuten vessojen siisteys, kahviopalvelut ja autojen & radan kunto on top-luokkaa. Renkaita nyt vaan puhkeaa, sille ei voi mitään ;) t.nimim. "ostan ensi vuonna kaikkiin kisoihin omat kumit" ;)
 
Viimeksi muokattu:

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Jos Wiltzu tulee Forssaan, sopisiko joku herrasmies hänen kanssaan että ajaa kaksi ekaa kierrosta a-a:ssa peräkanaa hänen kanssaan normiajolinjat peräkanaa läpi? Sekin auttaisi jo varmasti paljon :idea:
Näin olemme tehneet kerran isäni kanssa, kun hän halusi oppia Kart'in Clubin ajolinjat eikä hänellä ole juurikaan kokemusta.
 
Ylös