Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2009, round 9, Turku

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
854
Tulipa vähän tarkemmin katsottua videoita ja omaa ajoa:

Radan ensimmäinen oikealle kääntyvä mutka:
-Tässä käytin usein pyöreämpää linjaa jotta pääsisisi mutka 2:een (M2) laajemmalla kaarroksella ja sitä kautta voisi säilyttää vauhdin seuraavalle suoralle. Kärki kuitenkin (ja moni muu) ajoi kovemmalla vauhdilla sisään M2:een, ja käänsi jyrkästi vasta mutkassa. Huomasin kyllä että tuossa M2 mutkan keskellä on erityisen hyvä pito asfaltissa, mutta mielestäni siinä vauhti kuoleentuu..

Varikkoa vastapäisen hallin kulman oikea neulansilmä
-Tässä yritin ulostulossa pysyä suht sisällä jotta pääsisi seuraavan mutkan nostamatta. Huomasin että jotkut jarruttivat myöhempään & jyrkemmällä käännöllä ja hiukan siten uhrasivat seuraavaa loivaa vasenta mutkaa. Joutuiko tässä muut edes hieman nostelemaan tai perä heitti jos ajoi edellisen mutkan hiukan kovemmalla ulostulo vauhdilla?

Oman ajon seuraamiseen nämä videot kyllä auttavat!
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Kämmi report:
Kohdassa 3:00 Asko takes 3. place from Jacques, not 4.
Siel on toinenkin kämmi. Yhdes vaihees listaan tuloksia, ja väitän että FW08 ois 7., vaikka oli hetkeä aikaisemmin minut ohittanut ja itseasiassa minä olin seitsemäs. Mutta otin kyllä seuraavalla kierroksella sijan takaisin. :eek:
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Tulipa vähän tarkemmin katsottua videoita ja omaa ajoa:

Radan ensimmäinen oikealle kääntyvä mutka:
-Tässä käytin usein pyöreämpää linjaa jotta pääsisisi mutka 2:een (M2) laajemmalla kaarroksella ja sitä kautta voisi säilyttää vauhdin seuraavalle suoralle. Kärki kuitenkin (ja moni muu) ajoi kovemmalla vauhdilla sisään M2:een, ja käänsi jyrkästi vasta mutkassa. Huomasin kyllä että tuossa M2 mutkan keskellä on erityisen hyvä pito asfaltissa, mutta mielestäni siinä vauhti kuoleentuu..

Varikkoa vastapäisen hallin kulman oikea neulansilmä
-Tässä yritin ulostulossa pysyä suht sisällä jotta pääsisi seuraavan mutkan nostamatta. Huomasin että jotkut jarruttivat myöhempään & jyrkemmällä käännöllä ja hiukan siten uhrasivat seuraavaa loivaa vasenta mutkaa. Joutuiko tässä muut edes hieman nostelemaan tai perä heitti jos ajoi edellisen mutkan hiukan kovemmalla ulostulo vauhdilla?

Oman ajon seuraamiseen nämä videot kyllä auttavat!
Mulla ainakin perä heitti jos en nostanut, jos tulin mutkaan liian sisältä.

Samoin pyrin myös saamaan tuohon nopeaan sellaisen linjan ettei varmasti tarvitse nostaa ja liukumiset ois minimoitu tai lähes poissa.

Eka mutkassa tuli näemmä valuttua aina liian ulos. Eli jätin varmaan jarrutuksen tosi myöhään ja yritin sit ohjaamalla pelata luistot poissa, mutta siinä tietty liukuu ulos. Lähes kaikki A-sarjan kaverit vetää todella tiukasti sisälinjaa ton ekan mutkan.

Se näkyy tuosa A-finaalissa kunhan se nettiin asti saan pyöräytetyä.

BTW, kuvasuhde mun videoissa on väärä kun on kuvattu laajakuvana, mutta supirtettu 4:3-moodiin.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Radan ensimmäinen oikealle kääntyvä mutka:
-Tässä käytin usein pyöreämpää linjaa jotta pääsisisi mutka 2:een (M2) laajemmalla kaarroksella ja sitä kautta voisi säilyttää vauhdin seuraavalle suoralle. Kärki kuitenkin (ja moni muu) ajoi kovemmalla vauhdilla sisään M2:een, ja käänsi jyrkästi vasta mutkassa. Huomasin kyllä että tuossa M2 mutkan keskellä on erityisen hyvä pito asfaltissa, mutta mielestäni siinä vauhti kuoleentuu..

Varikkoa vastapäisen hallin kulman oikea neulansilmä
-Tässä yritin ulostulossa pysyä suht sisällä jotta pääsisi seuraavan mutkan nostamatta. Huomasin että jotkut jarruttivat myöhempään & jyrkemmällä käännöllä ja hiukan siten uhrasivat seuraavaa loivaa vasenta mutkaa. Joutuiko tässä muut edes hieman nostelemaan tai perä heitti jos ajoi edellisen mutkan hiukan kovemmalla ulostulo vauhdilla?
Minä otin mallia sinun ajolinjoistasi kun ajoin aika-ajossa pitkään takanasi. Sisäradoilla usein järjellä ajatellut, perinteiset ajolinjat eivät päde. Sekin yksi syy, miksi ainakin minusta sisäradat tuntuvat hankalammilta
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Kiitos Dompparille vaivannäöstä:) Loistosettiä olivat.

Mielenkiinnolla seurasin myös kun porukka taittoi ekaan vasuriin. Cm ajoi kaikista tiukimmalla linjalla WoPe ja Nasty hieman loivemmalla. Itse vedin aika loivaa linjaa heihin verrattuna, mutta siihenkin oli syy: Nipsuhuuli tukkeena edessä, joten loiva linja S-kurvissa antoi paremman alkuvauhdin takasuoran alkuun, kun vähän papan touhut takana huolestutti. Eipähän ollut loppujenlopuksi missään kohtaa (alkua lukuunottamatta) kunnolla iskuetäisyydellä edes:D Siinä hälle hiturit:tongue:

Andy ja BMW veti kyllä ihan omia polkujaan:nope:Heillä oli tosin autotkin luokattoman paskoja. Videot on hyvät siitä, kun näistä voi aina jälkeenpäin ottaa oppia:ahem:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13717
Mielenkiinnolla seurasin myös kun porukka taittoi ekaan vasuriin. Cm ajoi kaikista tiukimmalla linjalla WoPe ja Nasty hieman loivemmalla.
Toi on monesti toiminu. Kun suorilla jään, pyrin lyhentämään ajomatkaa (harmi kun nuo 2 osasivat myös nopeammat ajolinjat :) ). Tällä kertaa kaverit ei ollu mitään tavis-oskuja, vaan ajoivat hieman karkuun.

Andy ja BMW veti kyllä ihan omia polkujaan:nope:Heillä oli tosin autotkin luokattoman paskoja. Videot on hyvät siitä, kun näistä voi aina jälkeenpäin ottaa oppia:ahem:
Oli se sullakin, arvioidusti 7nneksi paras 8sta autosta.
Mutta Andy ja RX ajoivat samoilla autoilla toisinpäin a-ajon, silloin Andy hieman edellä. Tasaisia ukkoja, noinkin pienet autoerot ratkaisee sijoja.
 

Örfil

Guest
.
Mutta Andy ja RX ajoivat samoilla autoilla toisinpäin a-ajon, silloin Andy hieman edellä. Tasaisia ukkoja, noinkin pienet autoerot ratkaisee sijoja.
Duoda: jotain muuttui radalla!

A-A
Andy #11 24.15
Rx #10 24.35

Kisa
Andy #10 23.66
Rx #11 23.36

Laskiko geemani tosta tuon "hieman edellä":n?
Molemmat ajoi autoilla apaut 7-8 kymppiä nopeammin kisassa.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Duoda: jotain muuttui radalla!

A-A
Andy #11 24.15
Rx #10 24.35

Kisa
Andy #10 23.66
Rx #11 23.36

Laskiko geemani tosta tuon "hieman edellä":n?
Molemmat ajoi autoilla apaut 7-8 kymppiä nopeammin kisassa.
:D:D:D

Kun katsot dompparin videot B-finaalin alusta ja A-finaalin alusta. Ei nuo keltaiset päätyrenkaat taida olla ihan samassa kohtaa. B:n kaverit tais vetää vähän mutkia suoriksi.:cool: Vaikka sitä ei silmällä niin huomannut.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
:D:D:D

Kun katsot dompparin videot B-finaalin alusta ja A-finaalin alusta. Ei nuo keltaiset päätyrenkaat taida olla ihan samassa kohtaa. B:n kaverit tais vetää vähän mutkia suoriksi.:cool: Vaikka sitä ei silmällä niin huomannut.
Mä ainaki hipasin monta kertaa niitä shikaanin renkaita. Milli kerrallaan ne siirty. :D
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13717
Duoda: jotain muuttui radalla!

A-A
Andy #11 24.15
Rx #10 24.35

Kisa
Andy #10 23.66
Rx #11 23.36

Laskiko geemani tosta tuon "hieman edellä":n?
Molemmat ajoi autoilla apaut 7-8 kymppiä nopeammin kisassa.
Joo mutta tarkoitin sitä että ensin Andy 15 sadasosaa nopeampi kierros -päittäinvaihto- RX 30 sadasosaa nopeampi kierros. Eli aina sama auto oli hieman edellä kun kuskeilla sen verran pienet erot.
 
Ylös