Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2010, round 2, Forssa 1 GP

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Pienellä kiireellä kapusin ensimmäisen aika-ajoryhmän alkaessa autoon numero 4. Heti lämmittelykierrokselle lähtiessäni meinasin ajaa kävelyvauhdilla WoPen jaloille, kun auto ei meinannut kääntyä. Tämä kertonee jotain renkaiden kylmyydestä. :) En tiedä tajusiko WoPe tilannetta kameran kanssa pyöriessään, mutta meikä kyllä kiroili kypärän sisällä. Oishan se 160 kg sattunut sääriluuhun.

Noh, osasinpahan olla varovaisempi ekalla kierroksella. Ajelin ekat kiekat öö ruzin perässä ja renkaat lämpenivätkin aika nopeesti. Huomasin olevani hitaampi kuin öö ruz, mutta ajattelin sen siitä tasaantuvan aika-ajon edetessä. Välillä kuitenkin tuntui silmämäärin tulevan samojakin kierrosaikoja.

Puhiksen (?) ohittamisessa meni vajaan kierroksen verran, vaikka olin hieman nopeampi. Sitten ohitustilanteeseen päästessäni PeePee olikin jo saanut minut kiinni ja oltiin yhden mutkan verran kolmen rinnan. :eek: Muisti pätkii, mutta olisikohan kyseessä ollut vitosmutka? Oikealle päin kuitenkin kääntyi mielestäni. :)

Aika-ajon edetessä vesipisaroita jäi koko ajan enemmän kypärän visiiriin, mutta toisaalta renkaat ja rata taisivat lämmetä/puhdistua kovaa tahtia myös. Muistaakseni ajoin itsekin parhaan kierrosajan viimeisellä kierroksella.

Aika-ajon jälkeen olin tosi pettynyt suoritukseeni. Mielestäni kaikki meni normaalisti, mutta ero PeePeehen ja öö ruziin oli lähes hulvaton. Jari5:sen aikaa katsoessani tiesin kyllä, etten ainakaan huonoimmalla autolla ajanut.

Sade ei varsinaisesti kiihtynyt toiseen aika-ajoryhmään, mutta kyllähän tuo pienikin sade huononsi rataa selkeästi. Toisen aika-ajoerän tulokset nähtyäni (WoPe jäi taakseni) tiesin, että A-finaali on aika varmasti itselle tulossa, sateen loppuessakin B-finaalin kärkipää olisi pahin skenaario. Hyvä sijoitus ei äärettömästi piristänyt, kyllä se oma suoritus on ainakin itselle tärkeämpi asia kuin sijoitus.

No eihän se sade loppunut, neljäs sija aika-ajoista ja A-finaaliin olisi tulossa nelosauto taas. Muiden ajamista katsellessa ykkönen ja nelonen näyttivät niin vaikeasti ajettavilta, että aloin haaveilemaan lopputuloksissa kuudennesta sijoituksesta, tuskin parempaan olisi mahdollisuuksia.

D-finaalia lukuunottamatta kisat startattiin lentävällä lähdöllä, mielestäni ihan mukava piristysruiske. Lämmittelykierroksella sain ihan hyvän fiiliksen päälle ja sai vähän tuntumaan märkään rataankin. Päätin olla pyörimättä kisassa, varmaa oli kuitenkin, että muut tulisivat pyörimään.

Eka kierros jokseenkin unohtunut mielestä, mutta kisan alkupuolella Totke pyörähti edestäni ja järjestys oli kuta kuinkin WoPe - Haikki - Asko - Totke - ...

Vaikka olin suht kivasti Totkea edellä, niin huomasin, että hän kyllä saavuttaa minua koko ajan. Varmaan pari kierrosta hän ajoi aika lähellä perässäni, kunnes ajoin vitosmutkassa hieman pitkäksi. Sain kuitenkin suljettua oven kohteliaasti. Seuraavalla kierroksella sitten ajoin saman mutkan pahemmin pitkäksi ja Totke meni sisäreunaa viiltäen kiltisti ohi. Tuli kyllä kiroiltua ihan kunnolla, kun jätkä meni ohi kuin hidastettuna eikä itse voinut asialle yhtään mitään. :eek: :D

Seuraavat pari kierrosta ajoin Totken perässä. Kaksi ekaa mutkaa ajoin kai hulluuttani merkittävästi nopeammin kuin Totke, mutta kokonaisuutena kierrokseni olivat hitaampia. Varsinkin ekassa mutkassa sain välillä kiinni ehkä jopa 0.5-1.0 sekuntia. :doubtful:

Muutaman kierroksen jälkeen tosiaan aloin jäämään Totkesta tasaisesti. WoPe ohitti pari kierrosta ennen kisan päättymistä minut kierroksella pääsuoralla. Loppukisa menikin siinä WoPen linjoja katsoessa ja koitinkin vähän eri tavalla ajaa. Paha sanoa, miten paljon siitä oli apua, no myöhäistä se silti oli, koska ruutulippu heiluikin jo aivan hetken kuluttua. Maalissa olin siis neljäntenä.

Jäähdyttelykierroksella olin aivan puhki. Ratin ja polkimien kanssa sai oikeasti tehdä ihan sairaasti töitä koko ajan. Visiiriä sai myös pyyhkiä koko ajan, että eteensä näki... Istuma-asentoni autossa oli varmaan myös mielenkiintoisen näköinen. Nojailin koko ajan eteenpäin, kun se jotenkin tuntui kivemmalta asennolta siinä liukastellessa keskittyneenä.

Kun pääsin varikolle, huomasin ettei sormissa ole minkäänlaista tuntoa. :eek: Näpräsin hetken aikaa, että sain edes sammutettua auton napista. No äkkiähän sitä veri alko taas kiertämään. JÄTKILLÄ OLI MUKAVAA ja homohypyt hypättiin. Tai kuka hyppäs ja kuka ei.

Vaikka Totkelle hävisinkin (;)), niin kisan jälkeen fiilis oli todella hyvä. Kisa meni omalta osaltani mielestäni niin hyvin kuin tällä taitotasolla voi mennä... Ei tullut pyörähtämisiä eikä ulosajoja ja sain auton pidettyä kohtuullisen hyvin kurissa. Pitkäksi toki pari kertaa meni, mutta ei loppujen lopuksi kovin pahasti, asvaltilla pysyttiin helposti.

Vauhdin puolesta toki mulla on kehittymisen varaa vaikka kuinka, mutta silti fiiliksen puolesta en mielestäni ihan huonosti ajanut vauhdillisestikaan tällä autolla. Autotuuri ei siis ehkä ollut paras mahdollinen, mutta kelituuri kyllä kuittas sen helposti. Olisi se silti kivempi päästä tasavertaisissa olosuhteissa sinne A-finaaliin.

Hyvä mieli ja uupunut keho oli, kun kotiin pääsi. Tästä on hyvä jatkaa Kaanaaseen. Vaikka näitä sadekisoja nyt on ollutkin, niin mulle aika sama mimmonen keli Kaanaaseen tulee. Toki kuiva olisi kivempi noin seuraamisen kannalta. Seuraava Forssa olisi kuitenkin kiva ajaa ihan vaihtelun vuoksi kuivalla.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Joo mutta paaluaika on kuivankelin aika.
Näin juuri.
Kuivalla nuo autot on niin erilaisia että vertailua ei oikein voi edes tehdä,
esim. paaluaika oli 42,1 ja A-finaalissa paukuteltiin yli minuutin aikoja kärjenkin osalta.
Lisäksi kun muistaa rataporukan turinat #7:n ominaisuuksista, niin helppo sanoa että autojen paremmuus saattaa hyvinkin heittää kuperkeikkaa märällä (vrt. kuivaan rataan siis)
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Puhiksen (?) ohittamisessa meni vajaan kierroksen verran, vaikka olin hieman nopeampi. Sitten ohitustilanteeseen päästessäni PeePee olikin jo saanut minut kiinni ja oltiin yhden mutkan verran kolmen rinnan. :eek: Muisti pätkii, mutta olisikohan kyseessä ollut vitosmutka? Oikealle päin kuitenkin kääntyi mielestäni. :)
Toi oli tosiaan hieno hetki! Katselin että Puhis siirtyi ihan vasemmalle antamaan tilaa ja sä lähit ohittamaan keskeltä. Päätin itse että mahdun oikealle jäävästä raosta vielä. Kyllähän se sieltä sitten menikin! Onneksi et siirtynyt oikealle kun olisi tullut pahaa jälkeä. :thumbup:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13802
Voi olla, mutta mielestäni kutosen kisatulokset olivat sen tasoisia, että ei se sateellakaan ihan susi ollut.
Niinhän itsekin sitä sanoin ookooksi mutten ihan parhaiden autojen rintamaankaan sitä näe...

Mä kyllä sanoisin, että #6 tilalle sinne niin sitten alkais oleen järjestyksessä.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Voi olla, mutta mielestäni kutosen kisatulokset olivat sen tasoisia, että ei se sateellakaan ihan susi ollut.
Oli se.
Seurasin Andya, Haikkia ja BMW:tä aika-ajossa sillä (eka kunnon sadekeliryhmä kuitenkin)
ja mutkista lähteminen oli ihan myrkkyä sille.
Ei vain kääntynyt kunnolla sisään ja levottomasti ulos, esim. #5 lähti ihan erilailla joka mutkasta.
Lisäksi jarrut oli mitä oli, välillä puri lujaa kiinni, välillä normisti.
Spinnasin muutaman kerran a-a:ssa sillä kun käytös ei ollut millään tavalla johdonmukaista, joka kierroksella 1. & 2. mutkia lukuunottamatta pitotaso vaihteli.
Lopussa olisi voinut ehkä saada parempaa aikaan, mutta siinä vaiheessa oli jo luotto ko. autoon niin kadoksissa että peli oli jo pelattu...

Se #6 ei ollut NIIN susi kuin #1 ja #4 varmastikaan, mutta olisin kyllä
ollut iloinen tuostakin autosta D-finaalissa nyt saamaani neloseen verrattuna...
Mutta #3/#5/#7 oli ihan eri kastissa eilen kyllä, ei niiden vauhdille mitään voinut.
edit. siis aika-ajossa ja D-finaalissa omasta kantista katsottuna. Haikki sai lisäksi #2:n
kulkeen D:ssä hyvin, mutta kun en kerennyt näkemään sen käyttäytymistä niin en halua
kommentoida sitä sen pahemmin...
 
Viimeksi muokattu:

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Nostaisin seuraavat hahmot esille:

- Kouvotsvoni: Aivan loistava kierrosaika C-finaalissa. Mitä ihmettä!? :doubtful:

- Haikki: Loistavaa työtä rankoissa olosuhteissa. Moni olisi jättänyt leikin kesken vapaaehtosesti (olit oikeasti aivan kalpea ennen A-finaalia) ja vielä useampi ei vaan olisi pystynyt samaan suoritukseen.

- Totke: Onnittelut ensimmäisestä podiumista KKWCS-sarjassa! :thumbup: Pirulainen, kun veit nenän edestä. ;)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13802
Andy ja Haikki näyttivät että #6ssakin oli potentiaalia melko hyvään suoritukseen. Sillä vain tuli oudon suuria suorituseroja eri kuskeille. Esim. itsellä ei edelleen hahjuakaan, miten olisin sillä muka voinut mokata joka kierros 2-3 sekkaa. Niin se vaan silti meni.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Andy ja Haikki näyttivät että #6ssakin oli potentiaalia melko hyvään suoritukseen. Sillä vain tuli oudon suuria suorituseroja eri kuskeille. Esim. itsellä ei edelleen hahjuakaan, miten olisin sillä muka voinut mokata joka kierros 2-3 sekkaa. Niin se vaan silti meni.
Jep, sama tarina kuin #2:n kanssakin mielestäni. Pari poikkeusta, mutta muutoin vaikutti sudelta.
 

Puhis

Banned
Liittynyt
20.11.2009
Viestit
1449
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Toi oli tosiaan hieno hetki! Katselin että Puhis siirtyi ihan vasemmalle antamaan tilaa ja sä lähit ohittamaan keskeltä. Päätin itse että mahdun oikealle jäävästä raosta vielä. Kyllähän se sieltä sitten menikin! Onneksi et siirtynyt oikealle kun olisi tullut pahaa jälkeä. :thumbup:
Mä en edes muista koko tilannetta :D
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Kun nyt hahmoja nostetaan tapetille, niin pakko nostaa kyllä myös Asko S:n suoritus korkeaan arvoon. Ajoi kuitenkin sillä autolla #4, ja pystyi pitkään pitämään Totkea takanaan.. Oli mielenkiintoista katseltavaa! :)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kun nyt hahmoja nostetaan tapetille, niin pakko nostaa kyllä myös Asko S:n suoritus korkeaan arvoon. Ajoi kuitenkin sillä autolla #4, ja pystyi pitkään pitämään Totkea takanaan.. Oli mielenkiintoista katseltavaa! :)
Jep ihan samaa mieltä.
Henk. koht. kyllä olen sillä kannalla että A-finaali kokonaisuudessaan saa kiitosta,
ensinnäkin moni ensikertalainen siellä oli ja sekoitti pakkaa mukavasti myös autojen lisäksi.
Erikoinen tulos, ja kun vain 1 nousi per finaali, niin montaa vakihahmoa ei A:ssa nyt ollut.
Vähän kuten Myllypurossakin, yllätyksiä tuli roppakaupalla.

Noh, sais kuitenkin jo loppua noi lottoarvonnat pikkuhiljaa, onhan se La. iltaisinkin nähty ettei mulle koskaan tule 7-oikein tulosta niin turha sitä on odottaa varikollakaan :D
 

Örfil

Guest
Tarkoitatko kuitenkin takasuoran pikku mutkaa? Sitä jota ei ole ratakartoissakaan mutkaksi merkattu. :D
Jep, eli pätkää välillä 1-2. Se meni ainakin mulla autoilla 3 ja 5 koko ajan pitkäksi ja jarrulla se piti ajaa. Ei muuten kääntynyt.
 

Örfil

Guest
Itsekin olisit aivan varmasti valittanut kuin yleinen syyttäjä, jos olisit joutunut ajamaan ykkösellä tai nelosella.. :D
Jakkues, en olisi! Jotain sitä tähän ikään mennessä oppii eikä viitti munata itteään julkisesti :ahem:
Auto kuin auto, ei se valittamalla parane!
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13802
Yläkertaani tuli juuri välähdys ja ehkei ihan ilman älyä...
Epärealistinen, ihan sekuntien pudotus per kierros omaan tasoon tuli luultavasti painopisteen kriittisyydestä tasauspyörättömään autoon (ja tätähän pystyy säätelemään penkissä keikkumisen lisäksi hallintalaitteitakin käyttämällä). Suorilla kun osaan sentään suoristaa nilkan, suuri tappio tuli käännöksissä. Tärkeisiin asioihin täytyy seuraavalla kerralla taas osata kiinnittää huomiota.

Nyt menee kelin suhteen plussat kummallekin tapaukselle tärkeiksi Kaanaaseen:

Jos poutaa:
+Mukava ulkoilma

Jos sataa:
+Saa katsoa, mihin pääsee.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös