Pienellä kiireellä kapusin ensimmäisen aika-ajoryhmän alkaessa autoon numero 4. Heti lämmittelykierrokselle lähtiessäni meinasin ajaa kävelyvauhdilla WoPen jaloille, kun auto ei meinannut kääntyä. Tämä kertonee jotain renkaiden kylmyydestä. En tiedä tajusiko WoPe tilannetta kameran kanssa pyöriessään, mutta meikä kyllä kiroili kypärän sisällä. Oishan se 160 kg sattunut sääriluuhun.
Noh, osasinpahan olla varovaisempi ekalla kierroksella. Ajelin ekat kiekat öö ruzin perässä ja renkaat lämpenivätkin aika nopeesti. Huomasin olevani hitaampi kuin öö ruz, mutta ajattelin sen siitä tasaantuvan aika-ajon edetessä. Välillä kuitenkin tuntui silmämäärin tulevan samojakin kierrosaikoja.
Puhiksen (?) ohittamisessa meni vajaan kierroksen verran, vaikka olin hieman nopeampi. Sitten ohitustilanteeseen päästessäni PeePee olikin jo saanut minut kiinni ja oltiin yhden mutkan verran kolmen rinnan. Muisti pätkii, mutta olisikohan kyseessä ollut vitosmutka? Oikealle päin kuitenkin kääntyi mielestäni.
Aika-ajon edetessä vesipisaroita jäi koko ajan enemmän kypärän visiiriin, mutta toisaalta renkaat ja rata taisivat lämmetä/puhdistua kovaa tahtia myös. Muistaakseni ajoin itsekin parhaan kierrosajan viimeisellä kierroksella.
Aika-ajon jälkeen olin tosi pettynyt suoritukseeni. Mielestäni kaikki meni normaalisti, mutta ero PeePeehen ja öö ruziin oli lähes hulvaton. Jari5:sen aikaa katsoessani tiesin kyllä, etten ainakaan huonoimmalla autolla ajanut.
Sade ei varsinaisesti kiihtynyt toiseen aika-ajoryhmään, mutta kyllähän tuo pienikin sade huononsi rataa selkeästi. Toisen aika-ajoerän tulokset nähtyäni (WoPe jäi taakseni) tiesin, että A-finaali on aika varmasti itselle tulossa, sateen loppuessakin B-finaalin kärkipää olisi pahin skenaario. Hyvä sijoitus ei äärettömästi piristänyt, kyllä se oma suoritus on ainakin itselle tärkeämpi asia kuin sijoitus.
No eihän se sade loppunut, neljäs sija aika-ajoista ja A-finaaliin olisi tulossa nelosauto taas. Muiden ajamista katsellessa ykkönen ja nelonen näyttivät niin vaikeasti ajettavilta, että aloin haaveilemaan lopputuloksissa kuudennesta sijoituksesta, tuskin parempaan olisi mahdollisuuksia.
D-finaalia lukuunottamatta kisat startattiin lentävällä lähdöllä, mielestäni ihan mukava piristysruiske. Lämmittelykierroksella sain ihan hyvän fiiliksen päälle ja sai vähän tuntumaan märkään rataankin. Päätin olla pyörimättä kisassa, varmaa oli kuitenkin, että muut tulisivat pyörimään.
Eka kierros jokseenkin unohtunut mielestä, mutta kisan alkupuolella Totke pyörähti edestäni ja järjestys oli kuta kuinkin WoPe - Haikki - Asko - Totke - ...
Vaikka olin suht kivasti Totkea edellä, niin huomasin, että hän kyllä saavuttaa minua koko ajan. Varmaan pari kierrosta hän ajoi aika lähellä perässäni, kunnes ajoin vitosmutkassa hieman pitkäksi. Sain kuitenkin suljettua oven kohteliaasti. Seuraavalla kierroksella sitten ajoin saman mutkan pahemmin pitkäksi ja Totke meni sisäreunaa viiltäen kiltisti ohi. Tuli kyllä kiroiltua ihan kunnolla, kun jätkä meni ohi kuin hidastettuna eikä itse voinut asialle yhtään mitään.
Seuraavat pari kierrosta ajoin Totken perässä. Kaksi ekaa mutkaa ajoin kai hulluuttani merkittävästi nopeammin kuin Totke, mutta kokonaisuutena kierrokseni olivat hitaampia. Varsinkin ekassa mutkassa sain välillä kiinni ehkä jopa 0.5-1.0 sekuntia. :doubtful:
Muutaman kierroksen jälkeen tosiaan aloin jäämään Totkesta tasaisesti. WoPe ohitti pari kierrosta ennen kisan päättymistä minut kierroksella pääsuoralla. Loppukisa menikin siinä WoPen linjoja katsoessa ja koitinkin vähän eri tavalla ajaa. Paha sanoa, miten paljon siitä oli apua, no myöhäistä se silti oli, koska ruutulippu heiluikin jo aivan hetken kuluttua. Maalissa olin siis neljäntenä.
Jäähdyttelykierroksella olin aivan puhki. Ratin ja polkimien kanssa sai oikeasti tehdä ihan sairaasti töitä koko ajan. Visiiriä sai myös pyyhkiä koko ajan, että eteensä näki... Istuma-asentoni autossa oli varmaan myös mielenkiintoisen näköinen. Nojailin koko ajan eteenpäin, kun se jotenkin tuntui kivemmalta asennolta siinä liukastellessa keskittyneenä.
Kun pääsin varikolle, huomasin ettei sormissa ole minkäänlaista tuntoa. Näpräsin hetken aikaa, että sain edes sammutettua auton napista. No äkkiähän sitä veri alko taas kiertämään. JÄTKILLÄ OLI MUKAVAA ja homohypyt hypättiin. Tai kuka hyppäs ja kuka ei.
Vaikka Totkelle hävisinkin (), niin kisan jälkeen fiilis oli todella hyvä. Kisa meni omalta osaltani mielestäni niin hyvin kuin tällä taitotasolla voi mennä... Ei tullut pyörähtämisiä eikä ulosajoja ja sain auton pidettyä kohtuullisen hyvin kurissa. Pitkäksi toki pari kertaa meni, mutta ei loppujen lopuksi kovin pahasti, asvaltilla pysyttiin helposti.
Vauhdin puolesta toki mulla on kehittymisen varaa vaikka kuinka, mutta silti fiiliksen puolesta en mielestäni ihan huonosti ajanut vauhdillisestikaan tällä autolla. Autotuuri ei siis ehkä ollut paras mahdollinen, mutta kelituuri kyllä kuittas sen helposti. Olisi se silti kivempi päästä tasavertaisissa olosuhteissa sinne A-finaaliin.
Hyvä mieli ja uupunut keho oli, kun kotiin pääsi. Tästä on hyvä jatkaa Kaanaaseen. Vaikka näitä sadekisoja nyt on ollutkin, niin mulle aika sama mimmonen keli Kaanaaseen tulee. Toki kuiva olisi kivempi noin seuraamisen kannalta. Seuraava Forssa olisi kuitenkin kiva ajaa ihan vaihtelun vuoksi kuivalla.
Noh, osasinpahan olla varovaisempi ekalla kierroksella. Ajelin ekat kiekat öö ruzin perässä ja renkaat lämpenivätkin aika nopeesti. Huomasin olevani hitaampi kuin öö ruz, mutta ajattelin sen siitä tasaantuvan aika-ajon edetessä. Välillä kuitenkin tuntui silmämäärin tulevan samojakin kierrosaikoja.
Puhiksen (?) ohittamisessa meni vajaan kierroksen verran, vaikka olin hieman nopeampi. Sitten ohitustilanteeseen päästessäni PeePee olikin jo saanut minut kiinni ja oltiin yhden mutkan verran kolmen rinnan. Muisti pätkii, mutta olisikohan kyseessä ollut vitosmutka? Oikealle päin kuitenkin kääntyi mielestäni.
Aika-ajon edetessä vesipisaroita jäi koko ajan enemmän kypärän visiiriin, mutta toisaalta renkaat ja rata taisivat lämmetä/puhdistua kovaa tahtia myös. Muistaakseni ajoin itsekin parhaan kierrosajan viimeisellä kierroksella.
Aika-ajon jälkeen olin tosi pettynyt suoritukseeni. Mielestäni kaikki meni normaalisti, mutta ero PeePeehen ja öö ruziin oli lähes hulvaton. Jari5:sen aikaa katsoessani tiesin kyllä, etten ainakaan huonoimmalla autolla ajanut.
Sade ei varsinaisesti kiihtynyt toiseen aika-ajoryhmään, mutta kyllähän tuo pienikin sade huononsi rataa selkeästi. Toisen aika-ajoerän tulokset nähtyäni (WoPe jäi taakseni) tiesin, että A-finaali on aika varmasti itselle tulossa, sateen loppuessakin B-finaalin kärkipää olisi pahin skenaario. Hyvä sijoitus ei äärettömästi piristänyt, kyllä se oma suoritus on ainakin itselle tärkeämpi asia kuin sijoitus.
No eihän se sade loppunut, neljäs sija aika-ajoista ja A-finaaliin olisi tulossa nelosauto taas. Muiden ajamista katsellessa ykkönen ja nelonen näyttivät niin vaikeasti ajettavilta, että aloin haaveilemaan lopputuloksissa kuudennesta sijoituksesta, tuskin parempaan olisi mahdollisuuksia.
D-finaalia lukuunottamatta kisat startattiin lentävällä lähdöllä, mielestäni ihan mukava piristysruiske. Lämmittelykierroksella sain ihan hyvän fiiliksen päälle ja sai vähän tuntumaan märkään rataankin. Päätin olla pyörimättä kisassa, varmaa oli kuitenkin, että muut tulisivat pyörimään.
Eka kierros jokseenkin unohtunut mielestä, mutta kisan alkupuolella Totke pyörähti edestäni ja järjestys oli kuta kuinkin WoPe - Haikki - Asko - Totke - ...
Vaikka olin suht kivasti Totkea edellä, niin huomasin, että hän kyllä saavuttaa minua koko ajan. Varmaan pari kierrosta hän ajoi aika lähellä perässäni, kunnes ajoin vitosmutkassa hieman pitkäksi. Sain kuitenkin suljettua oven kohteliaasti. Seuraavalla kierroksella sitten ajoin saman mutkan pahemmin pitkäksi ja Totke meni sisäreunaa viiltäen kiltisti ohi. Tuli kyllä kiroiltua ihan kunnolla, kun jätkä meni ohi kuin hidastettuna eikä itse voinut asialle yhtään mitään.
Seuraavat pari kierrosta ajoin Totken perässä. Kaksi ekaa mutkaa ajoin kai hulluuttani merkittävästi nopeammin kuin Totke, mutta kokonaisuutena kierrokseni olivat hitaampia. Varsinkin ekassa mutkassa sain välillä kiinni ehkä jopa 0.5-1.0 sekuntia. :doubtful:
Muutaman kierroksen jälkeen tosiaan aloin jäämään Totkesta tasaisesti. WoPe ohitti pari kierrosta ennen kisan päättymistä minut kierroksella pääsuoralla. Loppukisa menikin siinä WoPen linjoja katsoessa ja koitinkin vähän eri tavalla ajaa. Paha sanoa, miten paljon siitä oli apua, no myöhäistä se silti oli, koska ruutulippu heiluikin jo aivan hetken kuluttua. Maalissa olin siis neljäntenä.
Jäähdyttelykierroksella olin aivan puhki. Ratin ja polkimien kanssa sai oikeasti tehdä ihan sairaasti töitä koko ajan. Visiiriä sai myös pyyhkiä koko ajan, että eteensä näki... Istuma-asentoni autossa oli varmaan myös mielenkiintoisen näköinen. Nojailin koko ajan eteenpäin, kun se jotenkin tuntui kivemmalta asennolta siinä liukastellessa keskittyneenä.
Kun pääsin varikolle, huomasin ettei sormissa ole minkäänlaista tuntoa. Näpräsin hetken aikaa, että sain edes sammutettua auton napista. No äkkiähän sitä veri alko taas kiertämään. JÄTKILLÄ OLI MUKAVAA ja homohypyt hypättiin. Tai kuka hyppäs ja kuka ei.
Vaikka Totkelle hävisinkin (), niin kisan jälkeen fiilis oli todella hyvä. Kisa meni omalta osaltani mielestäni niin hyvin kuin tällä taitotasolla voi mennä... Ei tullut pyörähtämisiä eikä ulosajoja ja sain auton pidettyä kohtuullisen hyvin kurissa. Pitkäksi toki pari kertaa meni, mutta ei loppujen lopuksi kovin pahasti, asvaltilla pysyttiin helposti.
Vauhdin puolesta toki mulla on kehittymisen varaa vaikka kuinka, mutta silti fiiliksen puolesta en mielestäni ihan huonosti ajanut vauhdillisestikaan tällä autolla. Autotuuri ei siis ehkä ollut paras mahdollinen, mutta kelituuri kyllä kuittas sen helposti. Olisi se silti kivempi päästä tasavertaisissa olosuhteissa sinne A-finaaliin.
Hyvä mieli ja uupunut keho oli, kun kotiin pääsi. Tästä on hyvä jatkaa Kaanaaseen. Vaikka näitä sadekisoja nyt on ollutkin, niin mulle aika sama mimmonen keli Kaanaaseen tulee. Toki kuiva olisi kivempi noin seuraamisen kannalta. Seuraava Forssa olisi kuitenkin kiva ajaa ihan vaihtelun vuoksi kuivalla.
Viimeksi muokattu: