Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2010, round 2, Forssa 1 GP

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
mutta miten helkkarissa sä heitit jossain finaalissa sen auton vikassa mutkassa varikon edessä sladiin, sitten avasit visiirin kesken sladin ja jatkoit hallitusti? Onko toi nyt edes mahdollista? :nope:
En tuota muista mutta kyllä sitä voi yhdelläkin kädellä noin hitaissa vauhdeissa autoa käskeä:)
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Toivottavasti et silti kyllästy vastuksen puutteeseen, homma on eri mallilla kun päästään kuivalle radalle :ahem:
Tais olla varsinkin B-finaalin porukoilla huono auto-tuuri, eiköhän ne jannut kaanassa pistä eri lailla kampoihin. Kuivaa keliä sinne kovasti toivon niin voi ajaa taas niin kuin on opetellut:)
 

Örfil

Guest
Foorumikisat 2008-2010 Jussi/Racer X 1-10 Cmoney. Jatketaanko vaan ajamisia?
Totta kai. Kaanaassa laitan kampoihin ja lujaa! Viimeksi nilkutin ruutulipulle kolme vikaa kierrosta puhjenneella takakumilla.

Hyvä että saatiin toi Haikki mukaan sekoittamaan kärkisijoja. Podiumit ei ole enää itsestään selviä! Nasty ja Wope saa vähän vastusta ja siinä sivussa meille muille vähän oppia :ahem:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13802
Totta kai. Kaanaassa laitan kampoihin ja lujaa! Viimeksi nilkutin ruutulipulle kolme vikaa kierrosta puhjenneella takakumilla.

Hyvä että saatiin toi Haikki mukaan sekoittamaan kärkisijoja. Podiumit ei ole enää itsestään selviä! Nasty ja Wope saa vähän vastusta ja siinä sivussa meille muille vähän oppia :ahem:
(jos sut painostettiin siinä nipussa rikkomaan renkaasi)
Juu ja Haikilta nähdään vielä paljon ja erilaisia kisoja erilaisilla radoilla ja autoilla ja eri keleissä jne. Aika laajaa laatutasoa jo näissä kisoissa ja näen kyllä itsellänikin saumoja pärjätä. Eilisestä huolimatta. Vähän enemmän ehtinyt yli vuosikymmenessä kuitenkin nähdä jo. Nyt ei paljoakaan saumoja enää yli 80kiloisella kärkeen palavasti mielivällä kuskilla.
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Nyt ei paljoakaan saumoja enää yli 80kiloisella kärkeen palavasti mielivällä kuskilla.
Joo, kärkikuskit painaa 6-7 alkavilla lukemilla. Mutta turha ruikuttaa painosta sillä siiihen voi vaikuttaa vain itse.
Kuskin hyvyyttä, jos treenaa itsensa tiukkaan kuntoon!
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Toivottavasti et silti kyllästy vastuksen puutteeseen, homma on eri mallilla kun päästään kuivalle radalle :ahem:
Minä kirjoitin jo aikaisemmin, että kyllä se järjestys tulee vielä tällä kaudella olemaan toisinkin päin, kuin mulla ja Haikilla C-finaalissa. Haikki oli eilen parempi ja onnittelinkin häntä siitä heti C-finaalin jälkeen. Aion tsemata jatkossa paremmin. Periaatteessa ajoni alkoi olla jo ihan hyvää Forssassa. Apina selässä alkaa menettää otettaan kaulastani. Ei heitetä jätkät pyyhettä kehään
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13802
Ei heitetä jätkät pyyhettä kehään
Nimenomaan. Voimasuhteet elää aina vähemmän ja enemmän. Ja ajoit kovaa sillä #6lla.

Niin kauan kun me ajetaaan vuokra-autoilla, joka on koko homman idis niin näitä eroja on ja pysyy.

Siksi omalta osaltani ainakin lopetan "autotuuri" ruikuttamisen.
Jep, täytyy koittaa asennoitua niin että "voi juku mulle on tässä tällainen laite jolla etenen kilpaa muiden laitteellaetenijöiden kanssa ja on mukavaa..."
tuloksista sitten kyllä aika hyvin näkee kunkin laitteen tasoa (erot onneksi monilla ja monesti pieniä) kun eri etenijät niillä eri etenemiserissä edenneet. Sitten vaan itseruoskimista (minä, toukokuu 2010) ja/tai oman ajon arviointia. Tai baariin heittämään dartsia.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Siksi omalta osaltani ainakin lopetan "autotuuri" ruikuttamisen.
Helppohan se on sanoa jos tuuri on paskaa joskus.
Kun sitä kestää kisasta toiseen on ihan normaalia että vituttaa.
Toki palautetta annetaan rakentavasti, mutta kyllä mä ainakin "ruikutan" jos siihen on aihetta.
(jälkeenpäin toki forumilla)
Mulla on vuosi kohta täynnä paskaa säkää "tuurin" kanssa, eli lieneis joku Aku Ankka pysti varmaan oikeutettu...

edit. Siis toki hommaan kuuluu ns. paska nakki, ja sen jälkeen on jatkettava eteenpäin.
Mun pointti onkin siinä että jos ajaa vain tässä sarjassa, ja vähän harkkojakin johtuen
rahatilanteesta niin tämmönen 5 kisaa putkeen penkin alle alkaa jo vähän turhauttamaan...
Noh, josko sitten Hyvinkäällä menis paremmin hieman...

Jos silti homman ideana on että pettymykset on pakko niellä hiljaa ja istua nurkassa niin ehkä se sopii joillekin, mutta mä ainakin lopetan ajamisen siihen sillä kohtaa, yhtälailla ne pettymykset kuuluu lajiin, ja pettynyt saa ja myöskin pitää olla jos ei oma ja/tai tekniikka alue ole kunnossa.
(ei tää kuitenkaan pelkkää ruusuilla tanssimista saa olla keskustelunkaan osalta, jos on aihetta valittaa niin saa ja pitää)

Sanoin jo -08 PP:n kohdalla että liikaa paskaa menee yhdelle kaverille, nyt sama on omalla kohdalla, ja helppo sanoa ettei tää herkkua ole.
Lähinnä ekana alkaa hakemaan virheitä omasta ajosta, ja sitä kautta nekin kertaantuu kun rupee pohtimaan liikaa (kai)
Varsinkin kun oma osaaminen on lapsenkengissä vielä, niin tavallaan huonolla autolla hyvin ajaminen on mahdotonta kun ei tiedä mitä/missä pitäis korjata :frown:

Noh, nyt on onneks aikaa hetki miettiä tulevaa rauhassa taas mutta ei, ei tän kauden sentään ihan näin pitänyt alkaa... :eek:
Ja jos alkaa kisa toisensa jälkeen vetoamaan "paskaan autotuuriin" nin alkaahan se jo paistaa läpi :ahem: Se ei ole vaan tilastollisesti mahdollista.
Rattimies on rattimies :cool::thumbup: Hyvällä autolla kuka tahansa ajaa palkintopallisijoja tässä sarjassa.

Eli lopetetaan se nillitys, koska vuokra-autoilla ajetaan nyt ja jatkossa.
OK, ilmeisesti olen sitten vain paska.
 
Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Mitä kattelin, niin kyllähän #6 autolla otettiin paalu ja FW08 3. ryhmän toiseksi nopein..Kisassakin ihan keskinkertaista menestystä sillä.

#4 ei näemmä kummoinen ollut, MUTTA MINÄ MINÄ pidin siitä ja lopun monsuunissa pistin Dominicia pataan:p
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mitä kattelin, niin kyllähän #6 autolla otettiin paalu ja FW08 3. ryhmän toiseksi nopein..Kisassakin ihan keskinkertaista menestystä sillä.
Jep, huonoin se ei ollut, tosin en osaa sanoa millainen se oli kuivalla...
Märällä radalla aika onneton, ainakin mun käsissä. Mutta ei silloinkaan radan huonoin.
(olinhan mä ryhmäni keskivaiheilla kuitenkin sillä, eli senkin puolesta oikeutettua sanoa noin )
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Faktat totesin, ja mun ensimmäinen lause taisi alkaa ennemminkin "V***u että olin p***a".. :D Sitten kun aina se autokin tulee puheeksi, niin kyllä kai siitäkin voi rehellisesti sanoa, että "ei sekään kyllä hyvä ollut"..
Ainakin D-finaalin jälkeen tulit melkein heti mulle sanomaan "tais olla auto aika paska kun ei se mennyt mihinkään?"
Sen verran hyvin sen #4:n kunto tais näkyä ulospäin :D
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13802
Toki palautetta annetaan rakentavasti, mutta kyllä mä ainakin "ruikutan" jos siihen on aihetta.
Sama, jos siltä tuntuu. Keskustelupalsta tää onkin. Nyt itselläni silti juuri takana KKWCS:n selvästi heikoin ajosuoritukseni vaikka kisa-auto oli jo ok yleisellä tasolla.

Siis toki hommaan kuuluu ns. paska nakki, ja sen jälkeen on jatkettava eteenpäin.
Mun pointti onkin siinä että jos ajaa vain tässä sarjassa, ja vähän harkkojakin johtuen
rahatilanteesta niin tämmönen 5 kisaa putkeen penkin alle alkaa jo vähän turhauttamaan...
Toisaalta aikalailla etukäteen tiedossakin ettei voi saada parastaan irti vähäisestä tuntumasta johtuen.
 

Örfil

Guest
OK, ilmeisesti olen sitten vain paska.
Joo, tai sitten puristat rattia liian tiukkaan kisassa. Relax man!

Mulla puhkes viime vuonna 2009 kisoissa kolme kertaa rengas (KKWCS ja NSN kisat). Tilastolliset sattumat oli siinä.
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Nyt kun pahin leijuminen ollaan jo ehkä saatu aisoihin, niin koitetaanpa kirjoittaa kisaraportti.

Alkutunnelmat:
Olin ilmoittautunut aikaisin radalle pääsevien joukkoon. Ilmassa leijui sateenuhka. Mieleen hiipi jo ajatus, että tällä kertaa saatetaan nähdä täysin sateensotkema lähtöruudukko. Toivoin kuivan kelin pysyvän, koska en ollut ikinä päässyt Forssassa kuivalla ajamaan. Sadekelikään ei olisi haitannut, kunhan olosuhteet olisivat pysyneet kaikille suunnilleen samana, noin niin kuin kilpailullisessa mielessä.


Aika-ajot #7: 44.03
Sää oli pysynyt kuivana, joskin radalle lähdön aikaan pari pientä pisaraa oli satunnaisesti putoillut. Ei kuitenkaan vaikuttanut rataan vielä.

Radalle lähtiessa meinasi usko loppua, kun auto ei vetänyt pääsuoran aikana lainkaan, vähän kuin olisi Raketin kone laitettu mun Pösööni... Tilanne kuitenkin normalisoitui puolen kierroksen jälkeen vaikka hitaista mutkista ulostulo oli koko ajan tahmeata. Muutoin auto tuntui ihan tasapainoiselta.

En oikein saanut kuivankelin linjoja haltuun, kun auto ja kelit olivat kylmät ja kierrosten tasaisuus oli melkoisen surkeaa luokkaa. Sain kuitenkin yhden melko hyvän kierroksen aikaiseksi jolla jäi Askosta eteenpäin kaikki muut perään. PeePeen paaluaikaan jäi silti lähes 2 sekuntia ja Öö ruziinkin 1,2. Täysin tyytyväinen en ollut, vaikkei tässä vaiheessa edellä ollutkaan muita kuin odotettuja nimiä. Omasta aika-ajoryhmässä tuli siis kolmas sija.


Odottelua:
Sadetta alkoi vihmoa jo enemmän ja rupesi näyttämään siltä, että B-finaalin kärkisijat olisi huonointa mitä aika-ajoista voi tänään tulla. Toinen aika-ajoerä pääsi vielä aloittamaan suhteellisen kuivalla radalla, mutta loppua kohden autot lipsuivat jo siihen malliin ettei aikaparannuksia ollut luvassa. Seiskalla ajanut Cmoney hyytyi radan varteen ja starttiavun jälkeen sai auton ajettua melkein perille asti varikolle, jokin vika siihen iski ettei kone pysynyt käynnissä, liittyikö sitten meikäläisen tuntemukset siihen kanssa, en osaa sanoa. Auto huilikin tämän jälkeen tovin.

Tokan aika-ajoryhmän tulokset nähdessä oli selvää, että tänään tulee uran paras KKWCS-tulos. Taakse kun jäi mm. sellainen nimi kuin WoPe, ja sateentulo vain jatkui. Tässä kohtaa A-finaalin kolmosruutu näytti varmalta.

Sadetta tuli aina vain lisää ja loput aika-ajosessiot meni muiden spinnailua seuraillessa. Muutama auto näyttivät täysin mahdottomilta ajettavilta sadekelillä, mielenkiinto alkoikin kääntymään siihen että mitkä ovat pahimmat miinat ja miten minkäkin auton puutteita saisi paikattua itse finaalissa.

Finaaleja startatessa alkoi hymy leviämään huulille: Hyvä onni kun näytti jatkuvan. Autot kun tulivat numerojärjestyksessä, niin että finaalin voittajalle ykkönen ja muille siitä järjestyksessä eteenpäin. Kolmonen vaikutti tasapainoiselta ja vähintään hyvin vetävältä autolta, joten alkoi hiipiä jo muistot siitä kuinka viime kauden Forssa II:ssa ajoin samankaltaisella autolla aivan suvereenisti muihin ryhmäläisiin verraten. Sormet olivat ristissä, ettei vain kolmeen ensimmäiseen autoon sattuisi mitään, jolloin auto olisi vaihtunut vikuroivaan neloseen.

Muiden pyöriessä silmiin sattui Haikin huima nousu D-finaalista A:han asti. Sellainen suoritus että hattua on pakko nostaa, tulokas tai ei. Mahtaa tuo määrä finaaleita jo alkaa tuntumaan kylmässä ja märässä kelissä.

Kaksi ja puoli tuntia aika-ajon jälkeen kylmässä sateessa värjöteltyä keskittyminen alkoi pikkuhiljaa siirtyä kohti tulevaa finaalia...

A-finaali #3 1:07.779:
Hieman jännittyneenä lähdettiin ajamaan, rata oli todella märkä: märempi kuin kummassakaan aikaisemmassa märällä ajamassani Forssan kisassa ja ensimmäinen sessio oli ajettu kuivalla. Uuteen autoon ja radan tilan arviointiin totuttelemiseen olisi vain yksi lämmittelykierros, jonka jälkeen piti olla tiukasti peesissä lentävää lähtöä varten. Auto tuntui juuri niin hyvältä kuin ennakko-odotukset olivat, "pitoa löytyi", kääntyili loogisesti ja veti myös hitaista vauhdeista.

Lämmittelykierroksella huomasin ettei kakkoskinkkiin voi todellakaan tulla kaasu pohjassa, auto meni vain suoraan, siis radan helpoin kohta joka vastasi kuivalla tai kosteallakin lähinnä suoraa. PeePee otti ennen viimeistä mutkaa porukan kasaan, Öö ruz oli ulkoillut useampaankin otteeseen lämppärillä joten meni vähän odotteluksi.

Startti! Sekavat fiilikset. Keskityin vain iskemään nelosmutkaan. Auto lipsuili. Taisin jonkun ohittaakin. Muistikuvat parista ekasta kierroksesta aivan hukuksissa. Spinnasin joko toisella tai kolmannella kierroksella ykkösmutkaan jarrun mentyä liian myöhäiseksi. Pysyin kuitenkin radan puolella, eikä kukaan tullut kylkeenkään. Tässä rytäkässä menetin pari sijaa ja liityin letkan jatkoksi Askon perään joka taisi olla siis sijalla kolme siinä kohtaa. Pari seuraavaa kierrosta taisteltiinkin Askon kanssa, ihan kaksistaan ajettiin. Yritin vähän joka mutkassa ohi, mutten uskaltanut ottaa pyörähtämisen riskiä, joten päätin odottaa Askon virhettä. Se tulikin pian (olikohan nelosmutkassa?) ja pääsin hyväpitoisella kolmosella sisälinjaa ohi. Saatoin muutaman kerran taistellessa sisälinjalta yrittäessä meinata puskea Askoa kylkeen, mutta tilaa jäi joka kerta ja liityin vain herran perään takaisin, ei kontakteja.

Ohi päästyäni Asko roikkui pari kierrosta perässä, mutta jossain kohtaa sitten alkoi jäämään ja pääsin ajelemaan rauhassa. Ajelin muuten sitä ykkösmutkaa spinnin jälkeen ylivarovaisesti, joten siitä johtuni se että otit mut aina kiinni siinä.

Karkuun päästyäni päätin, että nyt hoidetaan homma vaan varman päälle, varsinkin kun edellämenijät olivatkin jo takanani. Loppukisa menikin virheettä pieniä linjanlevennyksiä lukuunottamatta, radan puolella pysyin koko kisan, joskin pari kertaa oli hilkulla. WoPe tuli vielä kierroksella ohi viimeisessä mutkassa.

Maalissa oli täysin sekava olo, monesko mä edes olin? Koska pari ekaa kierrosta oli täysin unohduksissa ja muistin spinnanneeni, niin en ollut varma että olivatko muut menneet vain karkuun. Kun porukkaa kävi onnittelemassa, niin tajusin että täähän tais mennä sitten pallille tänään. Uran paras KKWCS-sijoitus isolla marginaalilla, huiman tuurin saattelemana, mutta kaikki lasketaan. Edelle jäivät kuitenkin vain WoPe ja Haikki, joten en ainakaan kenellekään huonommalleni hävinnyt. Huipputulos ja olen siitä iloinen ja ylpeä!
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ainakin D-finaalin jälkeen tulit melkein heti mulle sanomaan "tais olla auto aika paska kun ei se mennyt mihinkään?"
Sen verran hyvin sen #4:n kunto tais näkyä ulospäin :D
Joo, no sun menosta kyllä näkyi selvästi se, että oli jossain muussakin vikaa kuin miehessä.. Sen verran heittämällä menin suoralla (sillä kutosella) ohi, ettei se pelkästään painoerollakaan selity. :D
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Huipputulos ja olen siitä iloinen ja ylpeä!
Tuommosen jälkeen saa ihan ansaitusti leijuakin hetken :ahem:

Ei vaan, vaikka varikolla B-finaalin aikana monet turisivatkin että lienee tason suhteen kovin porukka nyt ajamassa, niin onhan se totta että
A-finaaliin selviytyneet oli ensinnäkin onnekkaita, mutta myöskin
taitoa siinä vaadittiin koska 2. ryhmän porukka oli suht lähellä ajoissa, kuten Wopen ajo osoitti.

Eli hyvin ajoi koko A-finaalin porukka, hatunnosto siitä teille :)
Omassa ajossa ei paljon kehumista ollut, meni kyllä niin pirueteiksi tuo kisalähtö että huhhuh...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Joo, no sun menosta kyllä näkyi selvästi se, että oli jossain muussakin vikaa kuin miehessä.. Sen verran heittämällä menin suoralla (sillä kutosella) ohi, ettei se pelkästään painoerollakaan selity. :D
No osittain vikaa oli siinä auton puskemisessa.
Se meinaan vaati vauhdin hidastamisen niin alas että koneen kierroksetkin putos
(selittänee osittain kiihtyvyyttä myös)
Varikolla sanoin rengaspaineista, ja Ville oli vähän samoilla linjoilla mutta eivät kerinneet katsomaan sitä kun #1:n kanssa oli niin paljon pulmia...
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Säännöt.
12.1 Kisan kolmella ensimmäiseltä (A-finaali) on lehdistötilaisuuspakko 2 vuorokauden sisällä kisasta. Muille tämä on vapaaehtoinen mutta suotava. Lehdistötilaisuuden laistamisesta seuraa 5 sijan korotus seuraavan kisan lähtöruutuun.
Nostetaas tää taas ylös, ettei kukaan unohtele seuraavissa kisoissa. (WoPea muistutettu ;))
 
Viimeksi muokattu:

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Kuten joku ehka huomasikin, minulla oli parempi puolisko Forssassa mukana kuvaamassa. Tein Flickriin profiilin ja uppasin tusinan verran kuvia sinne. Lisää tulee alkuviikosta, kunhan vaan ehdin asialle jotain tehdä.

Aika radikaalilla tavalla noista näkee sen, että teleobjektiivi on vielä hankkimatta, mutta ehkä niistä jotain iloa on. Olen yrittänyt kuskeja osaamiseni mukaan tunnistaa, mutta jos joku on mennyt väärin, niin korjatkaa ihmeessä.

Linkki
 
Ylös