Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2010, round 3, Kaanaa

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Aika-ajo
Koodi:
Kuljettaja	Aika	Auto#	Kierros	A-a ryhmä
Nasty Boy	53.13	1	16	3
Wope		53.26	1	10	2
Haikki		53.75	12	14	1
DickW		53.88	9	16	3
Racer X		54.03	2	14	1
Nipsuhuuli	54.23	7	16	1
Andy		54.25	9	10	1
Cmoney		54.38	12	8	2
PeePee		54.40	6	14	3
Asko S.		54.44	9	9	2
Totke		54.64	1	6	1
Jacques		54.77	8	15	2
Jari5		54.81	2	13	2
Powered by BMW	55.13	7	15	3
FO110K 		55.31	12	6	3
Dominic		55.39	7	14	2
lfb		55.42	2	13	3
öö ruz		55.56	6	10	2
Pyryf		55.71	8	12	1
kouvotsvoni	56.30	8	13	3
Puhis		56.43	10	11	3
Williams-	56.79	6	11	1

Kilpailut

Koodi:
Finaali	Sijoitus	Kuljettaja	Nop.	Ero 	Auto #	kier	fl lap	Pisteet	
A-finaali	1	Racer X		53.51	0	6	15	14	25	
		2	Haikki		[B]53.13[/B]	1.00	1	15	15	21	FL
		3	WoPe		53.85	3.25	2	15	5	16	
		4	Nasty Boy	53.72	4.12	8	15	12	13	
		5	Nipsuhuuli	53.59	4.12	10	15	10	12	
		6	Andy		54.07	5.28	7	15	15	11	
		7	Jacques		54.16	11.83	9	15	7	10	
		8	DickW		-		12	1	-	9	
B-finaali	-	Jacques		54.22	0	6	15	15		
		9	Cmoney		54.18	0.40	8	15	13	8	
		10	Asko S		54.37	5.45	1	15	9	7	
		11	PeePee		54.48	6.92	2	15	9	6	
		12	Jari5		[B]54.17[/B]	7.29	10	15	9	6	FL
		13	Powered by BMW	54.62	7.42	7	15	8	4	
		14	lfb		54.75	11.92	9	15	8	3	
		15	Totke		54.34	47.44	12	15	8	2	
C-finaali	-	lfb		54.79	0	1	15	6		
		16	Pyryf		[B]54.67[/B]	5.81	6	15	5	2	FL
		17	FO110K		55.09	7.61	8	15	5	0,5	
		18	Kouvotsvoni	54.99	7.85	10	15	5	0,5	
		19	Dominic		55.09	8.19	2	15	15	0,5	
		20	Öö ruz		55.39	12.48	12	15	10	0,5	
		21	Puhis		56.53	28.56	7	15	7	0,5	
		22	Williams-	56.66	1 lap	9	14	9	0,5
Kuvia

Videoa:

B-finaali osa 1

B-finaali osa 2

A-finaali alku (loppuosaa en saanut tallennettua, koska muistikortti oli mennyt täyteen)

A-finaali ja aika-ajoa by Nasty Boy

Ja sitten raportteja! Itse panttaan omaani taas huomiseen.
 
Viimeksi muokattu:

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
KISARAPO KAANAA 2010

AIKA-AJO #9

Omassa ryhmän 2.nopein Nastyboyn jälkeen. Nastyn ja WoPen ajama #1 vaikutti lyömättömältä autolta. Haikille hävisin kymmenyksen ja taisin olla viimeinen 54alittaja. Paikka A-finaalin 4.ruutu. Kotikentän isäntä Racer X iskeytyi perääni 5.ruutuun.

Odotukset oli korkeammat kuin viikon takaisessa Forssassa, vaikka Asko S. ajoi muistaakseni samalla autolla pirun hyvin. Eroa vain muutama kymppi meikäläisestä, muistin kuitenkin että hänenkin kotirata oli kyseessä.

KISA #12

Auto vaikutti B-finaalin kierrosaikojen perusteella loistavalta. Totkella oli silloin kun ruudulta katsoin, kisan nopein kierros hallussaan.

Oma finaalin startti ei maailman paraskaan, mutta pystyin pitämään paikkani. Ekaan jarrutukseen tulimme ilman ongelmia ja Kärkikaksikko keskinäisen väännön seurauksena päästivät Haikin kärkeen. Seuraavan oikean ulostulossa Haikki pöllytti hiekkaa ja pääsimme WP, NB, DW kuittaamaan. Kiristyvään vasuriin tallikaverin sanoin kuulemma kolme rinnan taas sukellettiin. Eka kierros täyttyi ja WP sekä NB jatkoivat vääntöä. Itse sain hyvän imun ja otin 3metriä kiinni kun taitettiin ekaan oikeaan. Haikki pääsi mäen päällä takaisin ohi minusta ja tulimme ekaan jarrupaikkaan. Tiesin tarkkaan, missä kohtaa herrat jarrua painavat. Olin Haikin kontissa kiinni ja piti jarrua painaa..........ei mitään eloa niissä, suoraan toisen perään ja molemmat ulos. Ja blondille lupasin etten aja päälle.

Takaisin radalle päästyäni ajoin suoraan varikolle ja huvikseni kokeilin jarruja uudestaan. MIKSI NE NYT TOIMIVAT?
Olisivat antaneet jatkaa, mutta tietyt asiat menevät kisan edelle omalla kohdalla. Mieluummin 8., kuin kuollut.

JÄLKITUNNELMAT

Pettynyt ja kiukkuinen :

Auto #12 oli lähtenyt samasta syystä jo aikaisemmiltakin kuskeilta lapasesta. En siitä ennen kisaa tiennyt. Myös #9:lläkin aika-ajossa kerran ohjelmaa, mutta sain pidettyä sen radalla kun kerkesin pumppaamaan jarrua. Meni pari metriä pitkäksi ja ajattelin silloin vielä ettei mikään suurempi vika, kuin ei sitten ollutkaan. Tuo jarrujen katoaminen oli jollain muillakin autoilla kuulemma. Mitä helvettiä? Viime vuonna en muista tällaisia tapauksia olleen, ja nytkin vakuuteltiin että jarrut on ilmattu ja huollettu keväällä. Olisi kait pitänyt kysyä : kuka? Tämä on asia jonka otin esille, koska niin monessa oli näitä murheita. Modet voivat moderoida, mutta kannattaa miettiä, jos se olisikin mahdollinen karhunpalvelus. Scuderia Mancester voisi välittää radalle terveiset, että kannattaisi ehkä asia tutkia paremmin. Seuraavaksi ei välttämättä ajamassa olekaan meidän tason ryhmää.

Ja loppukevennyksenä kuitenkin vilpittömät onnittelut Racer X:lle kotivoitosta. Jos lähtee 5.ruudusta tuossa porukassa ja voittaa, niin se on kympin suoritus. Samoin myös Haikille ja WoPelle. Haikille pahoittelut, taisin voiton avaimet nyt riistää.

No Hyvinkäällä jatkuu. Enää ei olisi varaa epäonnistua
 

Timanfaya

Group Speed Devils
Liittynyt
15.5.2010
Viestit
1589
AIKA-AJO #9

Omassa ryhmän 2.nopein Nastyboyn jälkeen. Nastyn ja WoPen ajama #1a herrat jarrua painavat. Olin Haikin kontissa kiinni ja piti jarrua painaa..........ei mitään eloa niissä, suoraan toisen perään ja molemmat ulos. Ja blondille lupasin etten aja päälle.
Oi DickW, ei se haittaa ku oot niin söpö :ahem: Ei sille voi mitään ku auto pettää ja tulee yhteen törmäys. Videolta ku katsottiin niin ei ollut mitään tehtävissä. Onneksi kuitenkin suosta noustiin Nastyn ja Wopen edelle! :alppu:
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Myös #9:lläkin aika-ajossa kerran ohjelmaa, mutta sain pidettyä sen radalla kun kerkesin pumppaamaan jarrua. Meni pari metriä pitkäksi ja ajattelin silloin vielä ettei mikään suurempi vika, kuin ei sitten ollutkaan.
Ajoin myös A-A:n ysillä ja eipä siinäkään tosiaan kovin ihmeelliset jarrut olleet. Minua ei se sinänsä haitannut, kun mulla on muutenkin tapana tulla mutkaan alonsotyylisesti ylikovaa, minkä takia siis pärjään yliohjaavalla autolla ja olen hukassa aliohjaavalla. Sulla, mitä olen perässäsi ajanut ja huomioinut, taitaa olla tapana heittää auto jarrulla mutkaan. Sen takia huonot jarrut haittaavat varmasti enemmän sun suoritusta kuin minun
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Myös #9:lläkin aika-ajossa kerran ohjelmaa, mutta sain pidettyä sen radalla kun kerkesin pumppaamaan jarrua. Meni pari metriä pitkäksi ja ajattelin silloin vielä ettei mikään suurempi vika, kuin ei sitten ollutkaan. Tuo jarrujen katoaminen oli jollain muillakin autoilla kuulemma.
Ajoin myös A-A:n ysillä ja eipä siinäkään tosiaan kovin ihmeelliset jarrut olleet. Minua ei se sinänsä haitannut, kun mulla on muutenkin tapana tulla mutkaan alonsotyylisesti ylikovaa, minkä takia siis pärjään yliohjaavalla autolla ja olen hukassa aliohjaavalla. Sulla, mitä olen perässäsi ajanut ja huomioinut, taitaa olla tapana heittää auto jarrulla mutkaan. Sen takia huonot jarrut haittaavat varmasti enemmän sun suoritusta kuin minun
Komppaan! Itse nousin alun kolarointien jälkeen neljänneksi ja pysyin suht lähellä Racer X:ää kunnes yhtäkkiä siinä neulansilmässä ei jarru toiminutkaan kunnolla ja meinasin ajaa pöpelikköön. Sen verran menetin, että siinä pääsi Nipsu ohi, ja hetkeä myöhemmin Andy kuittasi, kun aloin ottamaan varovaisemmin sen jarrun kanssa. Siinä sitten pikkuhiljaa porukasta jäinkin, mutta se kyllä johtui enemmän siitä, että kärki kovensi tahtia. Alussa pysyin perässä, kun kärjessä vaihdeltiin sijoituksia. Noh.. siitä myöhemmin omassa raportissani.
 

Timanfaya

Group Speed Devils
Liittynyt
15.5.2010
Viestit
1589
Komppaan! Itse nousin alun kolarointien jälkeen neljänneksi ja pysyin suht lähellä Racer X:ää kunnes yhtäkkiä siinä neulansilmässä ei jarru toiminutkaan kunnolla ja meinasin ajaa pöpelikköön. Sen verran menetin, että siinä pääsi Nipsu ohi, ja hetkeä myöhemmin Andy kuittasi, kun aloin ottamaan varovaisemmin sen jarrun kanssa. Siinä sitten pikkuhiljaa porukasta jäinkin, mutta se kyllä johtui enemmän siitä, että kärki kovensi tahtia. Alussa pysyin perässä, kun kärjessä vaihdeltiin sijoituksia. Noh.. siitä myöhemmin omassa raportissani.
;)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13799
Kaanaan kisaraportti

Aika-ajoon #12. Mielenkiintoista seurata autolla aikoja kuskeilla Haikki (53,75) -> Cmoney (54,38) -> FO110K (55,31). Aina merkittävä kilolisäys.
Olin veikkaillutkin Haikin ja miun eroksi 5-7 kymmenystä. Harmi kun piti paikkansa :)
WoPe karkasi sekunnin kierroksella, #1 kova auto kovalla kuskilla. Sama tahti jatkui Nastyn kanssa.

Kisaan mulle #8 josta Follo toivotti onnea vaan! :D Katselinkin kyllä että lfb saman kokoluokan kaverina meni selkeästi kovempaa. Ennakkoon veikkailin vaikeuksia Askon suunnalta kun tällä #1. Myös PeePeen tiesin nopeaksi, mutten ollut varma #2staan. Taaempaa rynnikin Jacques #6lla ja meni heittämällä pääsuoralla ohi. 3een kertaan tosin kun onnistuin kiusaamaan ja kuittaamaan kahdesti takaisin (kerran tulin kylkeenkin kun sulla meni neulansilmä pitkäksi ja mun ulostulovauhti näytti ylivoimaiselta sillä hetkellä. Mitään vakavampaa ei onneksi tapahtunut) Haalarinkin kaverille lainasin, ja sitten vie multa jatkopaikan. Mukava kaveri mutta radalla näemmä täys k****** :) Kunnon kuski siis :thumbup:

A-finaali sitten oli hienoa katseltavaa kun niin pienin eroin menivät. Nyt osui Nastylle ja WoPellekin aika-ajoa heikommat laitteet. DW olisi voinut tuoda kunnon tiimipisteet mutta jarrujen häviäminen harmillinen takaisku. Siinä meni Haikinkin sanssit. Kaveri tippui kolarissa ehkä 8 sekunnin päähän mutta nousi toiseksi asti. #1llä. Racerille komea voitto #6lla. Myös kova auto mutta ajokin oli hyvän näköistä, ja ajolinjat pysyivät hyvin kurissa.

Tästä mielenkiintoista jatkaa Hyvinkäälle, ja kilpailun tasaisuuden vuoksi toivon kyllä mieluummin poutaa. Foorumikisa siellä 2009 meni hyvin, samoin syksyn erilliskisa jossa olin hyvin Haikin ja 4stroken vauhdissa. Silti, todennut että sekunnin eroja sielläkin voi joillain autoilla olla. Itse en onnekseni ole sellaiseen joutunut tyytymään. En silti sateellakaan heti heitä toivoani. 2010 Forssa I:stä huolimatta. Mieluummin 2009 Forssa III:sen vuoksi uskoa löytyy.

Kiitokset kaikille, vaihteleva kauden alku on ollut eikä mikään ole selvää. Syksyyn on vielä pitkä matka.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Aika-ajoon #12. Mielenkiintoista seurata autolla aikoja kuskeilla Haikki (53,75) -> Cmoney (54,38) -> FO110K (55,31). Aina merkittävä kilolisäys.
Olin veikkaillutkin Haikin ja miun eroksi 5-7 kymmenystä. Harmi kun piti paikkansa
Olen tähän asti kuvitellut, että mun 64 kiloa on jo ihan kova suoritus, mutta kuulin tänään varkikkomuurilla huhuja, että Nasty on päässyt liki kuuteenkymmeneen ja Haikki mittauttanut jopa 59 kiloa. Kai se munkin on alettava taas sille hernekeittodietille
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13799
Olen tähän asti kuvitellut, että mun 64 kiloa on jo ihan kova suoritus, mutta kuulin tänään varkikkomuurilla huhuja, että Nasty on päässyt liki kuuteenkymmeneen ja Haikki mittauttanut jopa 59 kiloa. Kai se munkin on alettava taas sille hernekeittodietille
Niin Haikki vissiin oikein kisakuskin lukemissa eli 5lla alkaa. Kai. Itsekin voin kyllä 6lla alkavaan päästä. Paino alkaa oikeasti olemaan melko kriittinen tekijä jos kärkeen mielii. Sun 64 silti kilpailukykyinen tässä porukassa. Ja aika moni on siellä 69-74 haarukassa. Minäkin nykyjääns :)
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Kaanaan kisaraportti

Vuorossa oli siis Kaanaa, joka tuotti viime vuonna vaikeuksia..

Vähän kaksijakoiset tunnelmat jäi:

Loppujen lopuksi sai poistua hyvin mielin pois paikalta, viime vuoden erheet korjattiin kunnolla ja muutenkin meni omasta mielestä ihan OK hyvin. (eikä pelkästään omasta mielestä, muutamilta hahmoilta tuli sellaista palautetta, jollaista on aina yhtä mukavaa saada) Ei se sijoitus aina ole se tärkein juttu. :) Toisaalta se kisan toisella kierroksella 3. mutkassa tapahtunut ulosajoon johtanut virhe lievästi sanottuna v*tuttaa vieläkin. Jep, kisaa ei todellakaan ”voiteta” 2. kierroksella, hävitä sen siinä kyllä voi.. :rolleyes:


Aika-ajot, ryhmä 1. (#6)
Pari kertaa olen aiemmin tällä radalla ajanut, mutta viime vuoden perusteella oli lähdettävä ”puhtaalta pöydältä” liikkeelle, parannettavaa oli ja paljon (suurimmat ongelmat rohkeus kaarteissa, linjojen lisäksi) Eikä onnistumisesta ollut tietenkään takeita.. Lähdettäessä toisella kierroksella ja tullessani ensimmäistä kertaa pääsuoralta ekaan mutkaan, mulla ei kuitenkaan oikeastaan ollut minkäänlaisia uskaltamisenvaikeuksia ajaa sitä kaasu pohjassa, kuten ei muissakaan täysillä ajettavissa mutkissa. Rehellisesti sanottuna en ymmärrä miten viime vuonna sain tehtyä tuosta suuren ongelman. :D No ehkä sen voi laittaa silloisen kokemattomuuden syyksi ja sitä kautta myös rohkeuden piikkiin.. Kierrosaikaa tuli uusittua 8 sekunnilla.

C-finaali (#9)
Auto #9 ja lähtöpaikka c-finaalin 7. ruutu. Startti meni ihan OK ja menin Puhiksesta ohi heittämällä, kiitos keveyden. Tässä vaiheessa siis sijalla 6, eka kierros + 2 ekaa mutkaa tokasta meni hyvin, sain pidettyä paikkani. Mutta sitten.. ei jumalauta, 3 mutkaan liian kovalla vauhdilla ja ulosajoksihan se meni, se siitä hyvästä alusta. Arvatkaa v*tuttiko.. :jaska: Idioottimainen virhe, en ala säästelemään nyt sanojani. Mikä hemmetti siinä on että yhdestä, samanlaisesta erheestä ei voi oppia että sitä ei kannata toistaa? Sain onneksi ohjattua auton takaisin radalle, hiekkaa kyllä tuli auton mukana jonkun verran.. Siltä kierrokselta sitten ohjeistuksen mukaan näyttämään autoa varikolle ja matka jatkui.. Jonkin ajan kuluttua alkoi tulla kierroksella ohittajia (en muista montako autoa siinä oli mukana) taakse ja seuraava action oli valmis: meni sitten mutka nro 3 vähän leveäksi ja vasemman puolen renkaat kävi radan ulkopuolelle, tästä sitten seurasi pieni spinni keulan osoittaessa tulosuuntaan päin. Anteeksi, jos aiheutin joillekin häppeninkiä ko. tapauksen ansiosta. :eek:

Jonkin ajan kuluttua edellä mainitusta Puhis ohitti kierroksella, mutta positiivista tässä oli se että sen jälkeen ko. hahmo ei päässytkään multa karkuun vaan ajettiin lopun kisan ajan toistemme lähietäisyydessä. Ohi en kuitenkaan päässyt, ei ollut missään vaiheessa kunnollista paikkaa ja oishan se kieltämättä voinut olla nöyryyttävää Puhikselle. :D Joissakin mutkissa hävisin aikaa, mutta pääsuoralla saatoin saada Puhista kiinni (rikollisen keveyden ansiosta).. Vaikkei tuossa ”takaa-ajossa” nyt mitään oikeaa kilpailua ollutkaan, niin mulle se toi motivaatiota, ajaminen oli hauskaa eikä mennyt yksin puurtamiseksi. Sääli tuo ulosajo, koska ilman sitä olisi voinut kehittyä hyvää kilpailua ainakin Puhiksen kanssa.. Ja Jacquesille sellaiset terveiset, että toiveesi toteutui :) (sanoit ennen kisaa mulle että ohita Puhis - ja sehän tapahtui lähdössä)

Summa summarum: kaudesta on ajettu kolme kisaa ja jokaisessa kisassa sija on vaihdellut (hetkellisesti/lopullinen tulos) eli ei olla oltu viimeisiä. Näemmä se vuoden kehitystyö on kannattanut, hyvään suuntaan ollaan menossa. :)

Kiitos järjestäjille sekä kaikille paikalla olleille hienosta päivästä. Jatketaan Hyvinkäällä..
 
Viimeksi muokattu:

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Kootut pikaselitykset, varsinainen kisarapo seuraa, jos harmistukseltani jaksan:

Aika-ajo meni ihan hyvin: B-finaalin puoliväli oli juuri sitä mitä realistisesti saattoi odottaa. Ykkönen oli ihan jees, mutta "likainen" rata painoi vielä kierrosajoissa.

Kisassa meni sitten kaikki ohi ennen kierroksen puoltaväliä: auto (#12) oli varsinkin alussa aika tuhnu, tehoa puuttui hivenen alussa, hännillä muita peesatessa pääsin nippa nappa vauhtiin parin kierroksen jälkeen. Kisan loppuvaiheilla katosi yllättäen jarrut radan ainoassa tiukassa jarrupaikassa, onneksi aloitin kisatilanteesta johtuen jarruttamisen ajoissa, kun ajattelin ottavani vauhdikkaamman ulostulon mutkasta ja linja meni "vain" 5 metriä sivuun. Ulosajon seurauksena jäin kuitenkin sen verran jälkeen, että sijoitustaistoa ei enää voitaisi käydä, joten kävin ohjeistuksen mukaan näyttämässä autoa varikolla. Sisäänajossa jarrut yllättäen vähän purivatkin ja spinnasin varikolleajon mutkassa.

Pääsin jatkamaan matkaa ja ensimmäisellä kierroksella jarrut taas toimivat, mutta luotto oli mennyttä. Tässä vaiheessa en oikein kokemattomuuttani tiennyt oliko kyseessä vain oma toistuva jarruvirhe. Maaliin kurvasin reilu puoli kierrosta muuta porukkaa jäljessä ja menin kiroamaan kypärääni pukukoppiin. Valitettavasti DickW ehti lähtemään samalla autolla radalle ja keskeytti jarrujen kadottua alkuvaiheessa. Vielä kerran pahoitteluni tästä: jarrut, vaikkeikaan Kaanaassa niin tärkeä elementti, ovat kuitenkin turvallisuuteen suuresti vaikuttava seikka. Mun olisi heti pitänyt mainita henkilökunnalle asiasta niin oltaisiin saatu toimiva auto tilalle finaaliin. Tulevaisuudessa luotan fiiliksiini autosta, niillä näköjään on jo jotain painoarvoa.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Lyhyesti alkuun, pidempää rapoa huomenna...

Autotuuri tuntuu jatkuvan, aika-ajoon 12 jossa jarrut toimi niin ja näin...
Kisaan 8 jolla järjestään jokainen paalumies otti pataan, Cmoney vähiten, Nasty eniten...
Ei tunnu helpottavan tuolla saralla millään... :nope:

hieno kisa kuitenkin, X:n ja Jacqn taistelua oli kiva katsoa ja säänin suosi.
Omat tavoitteetkin ylittyi.

Tarkempaa rapoa huomenna kun pahin pettymys väistyy...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Äh ei jaksa odottaa, tässä tulee....

Pre-Race
Nauttimista auringosta ja seurasta varikolla, pientä toivomista myös autotuurin kääntymisestä....
(eihän aina voi sama nakki napsahtaa, eihän?)

Qualifying
Ajoon alle auto #12 jolla Haikki veti hyvin ekassa ryhmässä, mutta Cmoney jäi selkeästi 2. ryhmässä Wopelle ja #1:lle...
Auto tuntui olevan ns. neutraali käytökseltään, tosin tehottomat jarrut siinä oli ja
jouduin hyppäämään jarrulle liian aikasin useasti...
(muistikuvaa ei ole että ne olis hävinneet kokonaan, mutta välillä sai painaa poljinta tosissaan kyllä)
Ykisinajelua valtaosa setistä, jotenka ei mitään hajua vauhdista, enempikin vain vanhalta pohjalta mutkia läpi...
Loppuvaiheessa ohitin Puhiksen, samalla kun Nasty ohitti mut :D
Noh, Nastya seuratessa alkoi karu totuus paljastua, kaveri veti kierroksen aikana reilua kaulaa, alkoi huolestuttaa...

C-finals
Joop, C-finaaliin odotetusti vei tie, tosin yllättäen paalulle eikä sijalle 3 tmv...
Alle napsui auto #8 josta ei ollut mitään hajua...
Kisan startti oli ok, auto tuntui kiihtyvän ok.
Ekassa mutkassa sitten karu totuus, #12 oli ollut surkea, tällä mentiin mutkat ihan eri tahtiin.
Jarrupaikat ihan eri kohtaa, ja mutkavauhditkin oli ihan eri tasolla. Sai ajaa "normilinjaa"...
Suorilla taas tulikin sittne takkiin, lfb about saman painoisena hävisi mutkissa, mutta aina suoran koittaessa meni karkuun koko ajan...
Pyryf & domppari yritti ohi tiuhaan, mutta yritin rimpuilla vastaan niin paljon kuin mahdollista, osittain jopa onnistuen siinä...
Lopulta Pyryfkin tuli ohi, ja kolmas sija oli maalissa...

Tavoite täyttyi, paransin ed. kisasta vaikka tiesin Kaanaan vaikeaksi tällä elopainolla.
Silti vituttaa tämä autotuuri, ei vaan hellitä sitten millään :jaska:

After-race:
Jacquekselle pointsit noususta, vaikka tiesin CM:n taistelun #8:lla B-finaalissa olevan vaikea, niin hienosti silti Jacq siinä peippasi ja otti ansaitun A-finaalipaikan.
A:ssa sitten Haikilta hieno nousu, ja Dickillä käsittämätön säkä auton suhteen :(
X:n nousu voittoon lämmitti myös mieltä, tiimi keräsi kivasti pinnoja tällä kertaa :)

Plussana myöskin se että pääsin heilutteleen ruutulippua tiimikaverille, eli ei ihan turha päivä sentäs :D

Ei vaan, hieno päivä oli vaikka kisa paskasti taas menikin. Kivaa oli ja uusia kasvojakin näki.
Hieno reissu, tästä on kiva jatkaa Hyvinkäälle, toivonmukaan alkaa autotuurikin hellittään siellä pikkuhiljaa :)

Timanfaya tervetuloa forumille myös :thumbup:
 

jari5

Well-known member
Liittynyt
17.2.2009
Viestit
578
Sijainti
Täällä jossain,ehkä?
Kisarapo

Tämä kisa oli kyllä KKWCS kisojen kisa itselleni.
Loppusijoitus(12) ei päätä huimaa mutta nyt oli vautia ja vaarallisia tilanteita ja kaiken lisäksi edelliytykset kyllä oli parempaankin sijoitukseen,,,vauhdin puolesta:)

noin viikko ennen kisaa
Kävin radalla viimeisen kerran reenaamassa 6.5.2010
Keli oli aika kolea mutta ei onneksi satanut .
ajat ja ajolinjat ei onnistunut alkuunkaan eli,siitä harjottelusta ei ole paljonkaan lapsenlapsille kerrottavaa jäänyt. Aikani oli muistaakseni 55.3..?
kun joku oli samana päivänä vetäny kumminkin 54.2...?
eli taas oli lähdettävä kisaan mielialalla "kohti uusia pettymyksiä"....
no ei nyt ihan,,,jälkeenpäin harjotusta analysoituani kelasin jo pari paikka jossa erityylillä ja vähän eri ajolinjalla aikani paranisi ainakin hivenen.

"Päivää enne H-hetkeä"
No arvottiin vähän kyytejä tampereelta kaanaan suuntaa:rolleyes:
Kisa Jännitystä taisi olla ilmassa sen verran että päätin sitä vähän lieventää muutamalla keskiketterällä taloyhtiön talkoo juomista:jaska:

"Aamulla ei kyllä kisa jännittänyt" :wink:
[
...Ennen kisaa

kyyti asiat oli saatu sovittua aamun aikana ja kerkesin juuri minuutilleen sovittuun paikkaan,, aikani pyörittyä samaa kortelia ympäri.

noniin eli itse kisaan...
Aika-ajo
Aika-ajo meni ihan jees..aika oli vaan huono, ei sen pahempaa:D.
Olin ensteksi merkattu kolmos ryhmään mutta, sitten olisiko ollut "bemari" kuka ilmoitti että myöhästyy ja hänet piti siirtää mun tilalle kolmoseen ja mut sen tilalle kakkos ryhmään,,ei se kyllä mua haitannnu yhtään sillä, auto oli ainakin yhtähyvä jollei parempi kun seiska joka olisi kolmos ryhmässä mulle osunut ja ryhmässä oli vielä tarjolla hyviä kirittäjiä.
Auto nro.2 sesta sen verran että muuten hyvä mutta huippunopeus oli huonompi kun nro.10 jolla ajoin kisan.Muuten ihan OK.

B-finaali
autona nro10
Ennen starttia Totke joka startasi mun edestä 4 ruudusta antoi isällisen neuvon "älä kiilaa mua tiukan vasurin jälkeisessä shikaanissa",
no tätä neuvoa noudatin koska menin Totkesta ohitte jo ekassa "jarrussa" röyhkeästi sisältä:thumbup: no Totkella kyllä kävi huono arpa auton kanssa B-finaalissa,,mutta niin kävi mulla taas forssassa eli kaikille vuorollaan...
B-finaali oli kyllä kovaa vääntöä alusta loppuun ensteksi Asko S:sän ja peepeen ja lopussa tähän meidän kolmen letkaan tuli vielä Powered by BMW.
Välillä näyteltiin kansainvälisiä käsimerkejä ja välillä ei ihan niin kansainvälisiä. Kisan edetessä tiukkaa oli mentiin kahden ja kolmen rinnan useemmin mutkaan kun yksisteen no ehkä pikkasen liiottelua mut kumminkin.
Kisan edetessä sijoitus vaihtu 3-5 sijan välillä lopulta viimesellä kieroksella ajelin peepeen kontissa kiinni ajattelin että kyllä siinä pitkässä vasurissa vielä koitan iskeä sisäkautta ohitse,,,no kyllähän sieltä mahtu tietysti kun klikkasi eli pakotti toisen ulkopuolelle väkivalloin,,peepee koputti takapuskuriin siihen malliin seuraavassa shikaanissa ettei ollut varmaan ihan tyytyväinen meikäläisen ohitus tekniikkaan joten aattelin että päästän hänet ohitseni ennen ruutulippua ja näin myös tein .Olisi ollut mielestäni typerää pilata hienoa taistelu, mikä meillä oli läpi kisan typerään klikkaukseen mikä olisi lopulta jäänyt tästä kisasta itselleni mieleen nyt siitä jäi hyvä,kova ja myös rehti vääntö varmaan mieleen muillekkin kun itelleni.

Lopppujen lopuksi...

12 sija.
paras kierros aikani 54.18 samalla se oli B-finaalin nopein kierrosaika ja kokonaisuudessaan 9 paras kierrosaika kun otetaan huomioon kaikkien aika-ajo kierrokset ja kisa kierrokset.Eli kierros aikaan olen tyytyväinen mutta sijoitukseeni en mutta taistelu oli niin kovaa että parilla paremmalla ohituksella se olisi voinut olla pari sijaa parempi...Hiljainen oma tavote oli A-finaali paikka nyt se ei toteutunut:cool: mutta ehkäpä ensi kerralla sitten.
Itseluottamusta kilpailemiseen tuli onneksi kaanaasta mukaan rutkasti enempi kuin tuon omalta osaltani ollut suruisan forssan fiaskon jälkeen.
Tämä oli vasta neljäs karting kilpailuni ikinä eli kyllä täältä vielä tullaan.

KIITOSET!!
Tampere-kaanaa-Tampere välin ahtautuneena samaan autoon olleet Pryyf
Asko S,FO110K ja tietysti isoin kiitos kuljettajalle ja kisan voittaneele RacerX:lle.
ja tietysti niin...
Hienoista taisteluista radalla Pee Pee,Asko S ja Powered by BMW:thumbup::thumbup: "Tämmösiä kisoja lisää!!"

Hyvinkäälle osallistumisesta en ole varma mutta jos lähden niin olisi kylä mukava jos vaikka pääsisi samalla kyyti systeemillä niin ei tarvisi yksin ajella kun en ole ikänä siellä edes käynyt...Paikkaa on sen verran nyt jo kehuttu että mieli kyllä tekisi lähteä mutta katsotaan nyt,
Forssassa viimeistään sitten eli koko porukalle "kiitoksia,anteeksi ja näkemisiin":D
 
Viimeksi muokattu:

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Rapoa tiedossa myöhemmin. Nyt on auto parkkipaikalla, kaljatölkit ja roskat siivottu autosta, kotiuduttu ja käyty suihkussa. :cool:
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Enakko, Harjoitukset/Aika-ajo, Kisa:
Päin vittua meni.

Jatkot:
Loistavat

Ei muuta. Palataan.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Kuvia löytyypi täältä.. Laittakaa viestiä vaikkapa privaan, jos haluatte, että poistan sieltä jonkun kuvan.. :)
 
Ylös