Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2010, round 3, Kaanaa

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
F0110k:n jathtaaminen vei sitten monta kierrosta, mutta aikanaan hänetkin tavoitin ja alkoi epätoivoinen ohituspaikan etsintä. Follo osasi peittää niin hyvin paikat, että tilaisuutta ei tarjoutunut vaikka olin aivan kontissa kiinni ja vähintään puolenkymmentä kertaa piti nostaa reilusti ettei kolahtanut (taisi peräti kaksi kertaa Follon kanssa kolahtaakkin siitä huolimatta. Onneksi niistä ei mitään vakavampaa koitunut). Lopulta se ohituspaikka löytyi toiseksi viimeisellä kierroksella kun työnsin väkipakolla taas ykkösjarrutuksessa sisäreunaan. Eli C-finaalin toinen sija, nopein kierros ja hyvä mieli oli lopputuloksena.
Ihan ansaitusti menit ohi. Ei vain mahtanut suorilla mitään, kaikkensa yritin mutkissa skarpata koska niissä auto oli hyvä mutta suorilla tuli takkiin niin paljon että ihme kun et aiemmin mennyt ohi...

Vähän hävetti kyllä peippailla väkisin siinä edessä kun tiesin että ohi menee pari kaveria jossain kohtaa kumminkin....
Mutta ajattelin että kisa on kisaa ja saadaanpahan kunnon vääntöä jos ei muuta
(sen verran kuitenkin muistaa missä tuolla kannattaa peipata ja missä ei :D)
Kolahduksista ei hätiä, siistiä ajoa kaikinpuolin oli :thumbup:

edit. Nastyn kommentit #8:n vauhdista on kiva kuulla kyllä myös :D
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13801
edit. Nastyn kommentit #8:n vauhdista on kiva kuulla kyllä myös :D
Joo. Silti viime vuotisista (5km/h tutkattiin) eroista tultu pienempiin. Nyt ehkä 3km/h (enempi samanpainoisilla) eli imussa jo nippanappa saattoi pysyäkin.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13801
Mahdollisesti realisminsekaista spekua ajeluista:

1. Racer X
Sai keskinkertaisen #2n aika-ajoon ja tulos siinä ryppäässä suora A-paikka pienin eroin.
Kisaan #6 joka kulki hienosti kun PeePee osti ilmaa renkaaseen. Ajokin aivan kuumimman kärjen tasoista kotiradallaan.

2. Haikki
Toinen hopea putkeen. Aika-ajo keskinkertaisella #12lla mutta tehopainosuhde avitti toiseen riviin. Kisaan ennakkosuosikki #1llä mutta DW:n jarruvika ja osuma huono munkki. Hieno nousu nopeimmalla kierroksella osaavalta kuljettajalta. Kierrosajan ylivoimaisuus Raceriin tulee kilogrammoista kun molemmat varmasti ajoivatkin hyvin. Jokusen kerran pöläytit kuitenkin hiekkoja, kovaa yritystä.

3. WoPe
#1llä eturivi ja taatusti loistavalla ajolla. Taso kuitenkin tiedossa. Kisan #2 kesympi jolla imussa nippanappa pysyi, mutta toisinpäin tultiin lennokkaasti ohitse.

4. Nasty Boy
#1llä kieltämättä odotetusti vähän kevyempänä vielä WoPen edelle paalupaikalle. Piti siis hyvän tasonsa. Kisaan #8 jolla taistelu samanlaista kuin WoPellakin. Eli jos jäi imusta, peli menetetty. Oliko tosiaan tasoissa Nipsun kanssa ruutulipulla? Komiaa.

5. Nipsuhuuli
Aika-ajo ilmeisesti myöskin keskinkertaisella #7lla kun meni siihen ryppääseen pienin eroin. Kisa-auto #10 taisi olla muuten oikein hyvä mutta olikohan jarruissa tehonpuutetta..? Kierrosaika kuitenkin melko kova.

6. Andy
Aika-ajoon myöskin tasaisen keskinkertainen #9 jolla ryppääseen suoralle A-paikalle. Sama autotuuri jatkui kisaan #7lla, ei sen puolesta siis mahkuja ihan kärkeen. Perushyvä lopputulos.

7. Jacques
Aika-ajoon keskink. #8 jolla B:hen. Siihen ilmeisen kova #6 jolla yllätyksekseni jätti kotiradan Askonkin #1llä taakseen. A:han sitten #9 joka ei ainakaan huonolta vaikuta vrt. esim. Racerin #6 vauhtiin. 0,65s eroa kierrosajoissa ja muutama kymmenys lienee kuskeillakin. #9 siellä ehkä vähän "keskinkertaisten" edellä. Mutta hyvä kisa ja ennustitkin itseäsi mahdolliseksi mustaksi hevoseksi.

8. DickW
Tämä jarruvarjo #9llä toiseen riviin. Kisaan sitten #12 jolla olisi voinut podiumista taistella mutta jarrut kun yllättäen häviävät, ei kovin jees fiilis.

9. Cmoney
Keskink. #12 ja #8 toi samanlaiset tuloksetkin. Tällä radalla on erityisen pienet erot ajajilla. Kisa oli silti kunnon kisa.

10. Asko S.
Aika-ajo #9llä reilu puoli sekkaa DW:hen. Eroakin reilu 10 kg. Kisaan #1 jota veikkasin haastajakseni mutta liekö sitten ruuhkiin jäänyt aikaa häviämään?

11. PeePee
Harmillinen aika-ajo kun sai #6lla vain yhden kierroksen ok rengaspaineilla ennen ruutulippua. Olisi mennyt heittämällä ohitseni. Kisaan #2 josta ei hurraamista. Eränousu suorakulkuisten autojen hommaa Kaanaassa.

12. jari5
Aika-ajo laiskemmalla #2lla ja tulos keskikastiin. Kisaan hyvä #10 jolla B:n nopein kierros.

13. Powered by BMW
A-a #7lla ja 9 kymppiä Nipsua jäljessä. Kisaan sama #7 kuin Andylla ja ero tähän reilu puoli sekkaa. Pitkälti se 16 kiloa. Näyttäisi että ajoi kisassa selvästi paremmin jo. Tosin autotkin voivat muuttua (kulumista/huoltoa) päivän aikana.

14. lfb
#2, #1 ja #9. Askokin oli #1llä yllättävän vaisu, sopiko sitten ajettavuudeltaan joillekin huonommin. Yllätys että #9llä ajoit nopeimpasi. Tosin imuavut jonkin verran sekoittavat arviointeja.

15. Totke
A-a #1 ja pitoa ekassa aika-ajoerässäkin kärkikuskien tulosten perusteella kyllä oli. Kisassa olit paljon parempi vaikka alla heikompi #12. Tatsi löytyi kisaan.

16. Pyryf
Ei sittenkään ihan voittovauhdissa. Aika vähän ajellut? Silti muutama jäi taakse eli ei pahakaan.

17. FO110K
Samat autot kuin mulla. 9 kymppiä (silti 20 kiloakin) mutta itsekin totesit niin ruostetta vähäisistä ajokilometreistä johtuen.

18. kouvotsvoni
Mukana nautiskelemassa kesäpäivästä ja kisassa jo jonkunlaista vauhtiakin.

19. Dominic
Ei huono Kaanaa-rookieksi vrt. samalla autolla (#7) aika-ajaneisiin Nipsuun ja Bemariin. Huippuvauhtiakaan ihan ei oikein ollut reilua odottaa. Kisassa #2lla vain 6 kymppiä jo nopeahkosta PeePeestä. Vissiin 12-14 kiloa eroakin.

20. öö ruz
Paska säkä kun vasta aika-ajosi jälkeen #6n rengas täytettiin kohdilleen. Olisi ollut pikkaisen eri tulos. Kisaan #12 jolla pysyi aika lähellä muita. Imusta putoaminen vain paha juttu tällä radalla.

21. Puhis
Ei sansseja top15een isona kaverina vaikka olisi ollut mikä auto tahansa. Hyvinkäällä jo toinen juttu kun kuski pystyy tekemään eron paljon paremmin.

22. Williams-
Jo ihan eri vauhdissa kuin viime vuonna. Ajoit ilmeisesti myös vajaalla rengaspaineella aika-ajon ennen PeePeen asian korjauttamista. Harmi tosiaan se kisaulosajo, ja Puhis oli sitten hyvä jänis radalla. Jos kehittyminen jatkuu tätä tahtia, ensi vuonna täällä saatat olla taas vähän nopeampi + virheettömämpi jolla oletkin valmis taistelemaan porukassa ja tiedostamaan imuavun tärkeyden. Nytkin tiesit mutta spinnaus pudotti kyydistä.

On tämä rata-autoilu vaan hienoa taiteilua pidon rajoilla.
Ja jokaisesta KKWCS-kilpailusta saisi vaikka kirjan :)
 
Viimeksi muokattu:

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
10. Asko S.
Aika-ajo #9llä reilu puoli sekkaa DW:hen. Eroakin reilu 10 kg. Kisaan #1 jota veikkasin haastajakseni mutta liekö sitten ruuhkiin jäänyt aikaa häviämään?
Kisassa en varmaan saanut yhtäkään täysin ehjää kierrosta ajettua, aina oli joku edessä ja/tai takana. Siinä mielessä tuo mun nopein kierrosaika ei kauheasti kerro. Joihinkin mutkiin tuli otettua ehkä liiankin peittävää linjaa...

Sellainen juttu vielä muuten, että ei noilla #2:lla ja #9:llä voi kovin isoa eroa olla kierrosajallisesti. Mulla ja Racerilla kun on tosiaan tuolla radalla se neljä kymmenystä eroa normaalistikin.

Niin ja #1 kyllä kulki suorilla tosiaan, mutta #9:ssä oli mun mielestä parempi pito.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13801
Sellainen juttu vielä muuten, että ei noilla #2:lla ja #9:llä voi kovin isoa eroa olla kierrosajallisesti. Mulla ja Racerilla kun on tosiaan tuolla radalla se neljä kymmenystä eroa normaalistikin.
Jep, muistan. Uskon silti että jonain päivänä voi olla 3,5, jonain 5 kymmenystä. Ihmisillä on parempia ja huonompia päiviä. Ja tuona kauniina lauantai-iltapäivänä RX oli aivan liekeissä. Mutta ilman nahisteluja olisit todennäköisesti saanut mut kiinni. Vielä kiva saada nähdä videota kisasta.

E: #2 ja #9 vertailussa juu itsekin meinaan ettei isoa eroa ole. Kumpikaan ei ihan nopeimpien autojen tasoa. Jos jompi kumpi aavistuksen parempi niin kallistun #9iin. Liki samaa tasoa kumminkin.
 
Viimeksi muokattu:

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Niin ja #1 kyllä kulki suorilla tosiaan, mutta #9:ssä oli mun mielestä parempi pito.
Näin se munkin mielestä meni, #1 oli ehkä hitusen huonokäytöksinen muihin ajamiini autoihin verrattuna. Jos noista kahdesta pitäisi valita toinen, ottaisin kyllä ykkösen. Ajoin kuitenkin B-finaalissa ysillä aavistuksen verran nopeamman kierroksen, kun C-finaalissa ei ollut lopussa tarvetta puristaa ihan täysillä. Ja löysinhän minä B-finaalissa vielä pari ajolinjajuttuakin, joilla kierrosajoista varmastikin lähti kymmenys tai pari.
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Kisaraportti

Aika-ajot auto #12
Näin nopealla radalla sisäkarting-autolla ajaminen oli outo kokemus. Muutenhan itse rata on hauska ajaa kanttareineen. Alussa oli aika tahmeaa ja sopivan ajotyylin löytäminen autolle oli hankalaa. Nipsuhuuli otti kiinni ja pysyi siinä hyvin perässä kunnes menin varikolle säätämään polkimia. Lopulta sain hyvät pari kierrokset kun auto alkoi pitämään paremmin ja pystyin viimeiset kierrokset ajamaan yhtään nostamatta nopean oikean (viides tai kuudes mutka?) osin senkin takia että auto kulki heikosti suorilla. Kolmas sija ja kisaan lähdettin hakemaan podiumia-sijoitusta.

Kisa auto #1

Lämppärillä huomasin heti että #1 on vähän eri tason auto kuin #12 niin ajattelin että tästä tulee mielenkiintoista. Startissa auto ei mitenkään hyvin lähtenyt viivalta mutta kiihtyi sen verran hyvin että sain kuitattua wopen ekassa mutkassa. kolmanteen mutkaan (ensimmäinen jarrutuspaikka) olin jo Nastyboyn imussa ja pääsin sisäkautta ohi. Kuudennessa mutkassa yritin mennä nostamatta mutta meni auttamatta leveäksi ja johtopaikka vaihtui neljänneksi. toisella kierroksella pääsin alussa DickW:stä ohi ja kolmanteen mutkaan kääntäessäni tultiin konttin semmoisella vauhdilla että lerpikkoon mentiin. Ajattelin heti että tuskin kukaan tuollaista täällä tahallaan tekisi ja jarruvikahan paljastui kolarin syyksi. Nyt olin jäänyt kauaksi kaikista ja yritin vain ajaa käyttämällä joka sentin radasta ei-mitään menetettävää asenteella.

Kierros 8 viimeisessä vasurissa jakkuesista ohi. Kierros 9 pääsuoralla Andystä ohi, hyvin puolusti sijaansa muutaman mutkan ajan. Kierros 11 Nastystä ohi kolmannessa mutkassa. Kierros 13 suoralla ohi Nipsuhuulesta sekä Wopesta ja Racer X:ää tavoittamaan, hirveä oli yritys mutta mitään virhettä ei RacerX tehnyt ja lopulta sekunnin perässä maaliin. Sekin tuntui samalta kuin voitto kaiken kisassa koetun jälkeen:)
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Kiitokset vielä järjestäjille ja kaikille muille kuskeille hienosta kisasta. Jälleen oli hauskaa niin radalla kuin varikollakin.Niin ja kisan jälkeen oli hieno ele DickW:ltä pyytää anteeksi päälleajoa vaikka eihän se hänen vika ollut, tekniikka kun pettää niin ei mahda mitään. Tälle miehelle saisi olla jo parempaa tuuria seuraavissa kisoissa! Ja vielä onnittelut RacerX:lle upeasta voitosta, todella kovaa on menty jo pelkän kierrosajankin perusteella! Ja onnittelut Wopelle kolmannesta sijasta mikä on maksimi suoritus noin huonokulkuisella autolla. Lopuksi täytyy vielä nostaa hattua Nipsuhuulen suoritukselle A-finaalissa.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ja raporttia..

Valmistautuminen
Totaalinen tyhjennysharjoitus edellisenä päivänä 125km maantiepyöräilyä helteessä. Näin pudotetaan pari kiloa hetkellisesti. :D

Aamulla oli yllättävän freesinä, mutta jo junalle kävellessä huomasi, että jalat on kyllä aika puuta. Noh, ei sitä onneksi jaloilla ajeta.. Pasilasta lähdimme aikataulussa ja haimme WoPen ja Jonin kyytiin. Joni korkkasi heti alkuun lonkeron. Tästä se lähti.
Matka meni yllättävän nopeasti ja väsymyksestäni huolimatta olimme aika nopeasti Tampereella mäkkärissä, jossa söin pari hampurilaista.. Eli otin ne edellispäivän pyörälenkille hukkaamani pari kiloa takaisin..

Saavuimme radalle, jossa sitten ensimmäisenä menin varaamaan itselleni kypärän ja sen jälkeen menin vessaan päästämään ne mäkkärissä otetut lisäpainot posliinitorven syvyyksiin.

Ilmapiiri oli tosi rento ja ihmiset olivat hyväntuulisia. Siinä rupateltiin leppoisasti hetken aikaa, mutta pientä sähköä oli kuitenkin ilmassa.. Aika pian tulikin sitten ykkösryhmälle kutsu ajamaan.

Aika-ajot
Seurasin ensimmäistä ryhmää mielenkiinnolla. Välillä kävin ottamassa valokuvia ja välillä kävin katsomassa kierrosaikoja monitorista. Erityinen mielenkiintoni kohdistui Pyryfiin, koska hän ajoi samalla autolla, joka minullekin tulisi käyttööni. En kuitenkaan pystynyt päättelemään ajoista mitään, kun en tiennyt Pyryfin tasoa. Ajon jälkeen yritin kysyä jotain autosta ja ymmärsin ensin, että siinä olisi vikaa. Sitten kävikin ilmi, että Pyryf oli vain ajanut pihalle ja epäili rikkoneensa autoa.

Ajo lähti tosi huonosti liikkeelle. Tajusin heti alussa että polkimet olivat liian kaukana. Siis normaalisti ne olisivat olleet sopivalla etäisyydellä, mutta edellispäiväisen pyörälenkin jäljiltä en jaksanut pitää jalkoja niin suorassa. Sen takia oli pakko ajaa jo parin kierroksen jälkeen varikolle siirtämään polkimia pari pykälää lähemmäs. Ajaminen helpottui huomattavasti ja pystyin jopa ajamaan. Auton ajettavuus oli mielestäni hyvä ja sain sen hyvin lapaseen. Suoranopeuksistahan oli hyvin vaikea sanoa, kun ei kukaan tullut takaa enkä toisaalta saanut ketään kiinni.

Olin tyytyväinen suoritukseeni ja mielestäni sain useampiakin puhtaita kierroksia. Tuntuma oli vielä sellainen, että viimeinen kierros olisi ollut paras, ja se piti paikkansa. Ehkä siis vähän samaa kuin viime vuonnakin täällä, eli 15 minuutissa en ehdi saada tarpeeksi tuntumaa rataan. Toisaalta en usko että olisin montaa kymmenystä pystynyt ajasta pudottamaan tuolla autolla.
Lähtöruutu oli suurinpiirtein sitä mitä odotinkin. B-finaalin keskivaiheilla. Ainoastaan Totke yllätti nopealla ajollaan ja pääsi edelleni. En ollut hänestä kuitenkaan huolissani, ja tiesin että ohitan Totken kyllä varsin nopeasti.

Ajon jälkeen katseltiin vielä kolmannen ryhmän ajot, ja olin taas radan reunalla hyppimässä kameran kanssa.

Kilpailu
Jännitys nousi kun C-finaali alkoi ja se olikin äärimmäisen mielenkiintoista vääntöä. lfb ajoi hienosti ja nousi B-finaaliin. Mielestäni myös FO110K ajoi hyvän kilpailun ottaen huomioon auton huonommat suoranopeudet. Voisi ehkä sanoa torjuntavoitoksi, koska pahimmillaan sieltä olisi voinut domppari ja kouvokin kuitata ohi.

B-finaaliin menin sitten luottavaisin mielin. PeePeen kertoman perusteella auto oli hyvä lopussa ja myös Pyryf osoitti sen ajamalla todella nousujohteisen kilpailun.. Tässä vaiheessa en tosin vielä tajunnut sitäkään, että se #8 oli huono, koska kyllähän se lapaseen istui. Tajusin asian vasta sitten kun lähdin lämmittelykierrokselle ja huomasin ihan kunnolla, että ihan erilailla vetää.

Kilpailun aloitin sitten tapani mukaan suht hyvällä reaktiolla. Auton kiihtyvyyskin varmasti auttoi siinä, että pystyin kuittaamaan Totken jo heti startissa.. Ensimmäisillä kierroksilla oli vielä ajo vähän hakusissa, koska auto käyttäytyi mutkissa vähän ärhäkkäämmin kuin se kasi. Pääsuoralla kuitenkin sain sen pienen kaulan heti kiinni ja silloin tajusin miten hyvä kulkuinen peli se auto olikaan.. Edelläni ajoivat siis Cmoney, Asko S ja PeePee aika pienin eroin toisistaan. PeePee hiillosti Askoa ja sen takia Cmoney sai ajella suht rauhassa. Itse hyödynsin suoranopeuden ja parin kierroksen jälkeen tein iskuni. Olin aivan PeePeen imussa pääsuoralla ja kun näin että hän lähtee ohittamaan Askoa ekan mutkan jarrutukseen, niin lähdin myös rinnalle. Tilanne oli kieltämättä vähän kamikazemainen ja saattoi ehkä kolahtaa Askon autoon (anteeksi siitä!).
Mutkan pitkäksi menon takia kuitenkin PeePee pääsi kuittaamaan takaisin edelleni.

Huomasin taas, että pääsin imuun tosi helposti eikä mennyt kauaa kun pääsin kuittaamaan tiimikaverini pääsuoralla. Cmoney oli siinä vaiheessa saanut pienen kaulan, mutta sain sen nopeasti kiinni. Sitten alkoikin minun ja Cmoneyn välinen kissa-hiirileikki. Vaihdeltiin rooleja tasaisin väliajoin. Ensin minä ohitin suoralla ja vähän myöhemmin Cmoney ohitti ekan jarrutuksen jälkeen, koska se mutka mulla meni aina vähän huonommin. Sama kuvio toistui siis useaan kertaan ja tilanne oli vähän samankaltainen niinkuin Rene Arnouxilla ja Gilles Villeneuvella aikoinaan.

Lopussa Cmoney siirtyi aina pääsuoralla oikealle blokkaamaan ohitustani, mutta omasta mielestäni se sopi mulle vielä paremmin, koska pääsin ekaan loivaan kaarteeseen paremmalla pidolla ja kuittaamaan ulkokautta. Viimeiselle kierrokselle lähdettyämme Cmoney näytti mulle etusormea viimeisen kierroksen merkiksi samalla kun siirtyi taas oikealle. Sen oli vissiin tarkoitus olla provosoiva ele, mutta mä luulin että Cmoney luovutti. Se nimittäin näytti ihan siltä, että hän olisi väistänyt, koska heti sormen osoittelun jälkeen kuittasin taas ulkoa ohi ja kärkeen. Ohipäästyäni otin sitten varman päälle kaikki mutkat enkä halunnut tehdä ainuttakaan virhettä, josta Cmoney pääsisi vielä kuittaamaan. Lopulta sitten kävikin niin, että tämä viimeinen kierros olikin minun nopein kierros ja ehkä voitto olisi tullut helpommin, jos olisin ajanut joka kierroksen samalla tavalla. :D

Fiilis oli kuitenkin aivan huikea ja tuuletin voittoa tietenkin koko sydämestäni. Hypättyäni autosta meinasin kaatua, koska oli paikat sen verran jo jumissa. Olotila oli muutenkin vähän sellainen, että jaksaakohan sitä vielä A-finaalia ajaa. Nopeasti sitä kuitenkin palautui kun joi vähän nestettä.

A-finaalin lämmittelykierroksella minusta ainakin tuntui, että myös auto #9 oli aika hyväkulkuinen suoralla ja se nosti itseluottamusta. Startissa ohitinkin Andyn, koska ilmeisesti autoni kiihtyi sen verran paremmin. Kauaa ei mennyt kun kärkipäässä tapahtui ja Haikki & DickW kolaroivat kolmosmutkassa. Siinä samassa pääsin myös kuittaamaan Nipsuhuulen ja olin yhtäkkiä A-finaalin neljäntenä ja ajelin Racer X:n perässä pienen hajuraon päässä. Mielestäni kuitenkin pysyin Racerin perässä ihan hyvin kunnes sitten kolmosmutkaan tuli itselleni jarruongelma. Jarrutin nyt ekan kerran ns. normaalijarrutuspaikassa ja jarru ei sitten tehonnutkaan kunnolla ja ajoin pitkäksi. Nipsuhuuli pääsi ohitse ja kun jouduin muuttamaan ajoani varovaisemmaksi niin pääsi myös Andy kuittaamaan aika pian. Tämän jälkeen roikuin yllättävän pitkään ihan parin sekunnin päässä Andystä, kunnes Haikki sitten tuli ohitseni. Haikin ohituksen jälkeen alkoi kärki koventaa vauhtiaan. Ilmeisesti Racer X pääsi samoihin aikoihin itse kärkipaikalle mikä aiheutti tämän nopeuden kasvamisen. Itse en pystynyt siihen vastaamaan, ja jäin sitten pikkuhiljaa enemmän ja enemmän.
Ruutulipulle päästyäni fiilis oli tietenkin korkealla, koska mulla oli kuitenkin koko kisan ajan näköyhteys koko kärkiporukkaan. Eli en kuitenkaan niin kauheasti jäänyt tässäkään porukassa.

Kyllähän tämä tulos melkeinpä voitolta tuntui, ja itseasiassa paljon paremmalta kuin Myllypuron nelossija. Vaikka B-finaalin kutonen hyvä auto olikin, niin voisi kuitenkin sanoa tämän tuloksen tulleen enemmän ajamalla. Ja tosiaan se, että pystyin A-finaalissa roikkumaan aika pitkäänkin ihan lähietäisyydellä muihin, kertoi varmasti siitäkin, että kehitystäkin on ehkä tullut.

Ainakin se Forssan katastrofi jäi täysin unholaan. :D

Jäkitunnelmat
Kisan jälkeen siirryimme sitten möötteen leppoisissa tunnelmissa. Aika-ajojen seuraaminen meni vähän siinä sivusilmällä. Harmikseni jouduin poistumaan paikalta jo ajoissa, kun rupesi väsy painamaan. Hauskaa oli kuitenkin. :)

Kiitokset vielä järkkäreille ja onnittelut Racer X:lle upeasta suorituksesta! Näytit nuorille junnuille närhen pelivälineet! :ahem:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kilpailu
Jännitys nousi kun C-finaali alkoi ja se olikin äärimmäisen mielenkiintoista vääntöä. lfb ajoi hienosti ja nousi B-finaaliin. Mielestäni myös FO110K ajoi hyvän kilpailun ottaen huomioon auton huonommat suoranopeudet. Voisi ehkä sanoa torjuntavoitoksi, koska pahimmillaan sieltä olisi voinut domppari ja kouvokin kuitata ohi.
Domppari tulikin. Tosin veti heti pitkäksi ja pääsin kuittaamaan takaisin :D
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
Alkuun onnittelut reiserille!! Voitto ei tullut auton tai painon takia vaan AJAMALLA!! Makeaa varmasti voittaa näin! KKWCS-historian upein ohitus:thumbup: Ja mikä parasta: kahdesta sarjan parhaimmistoon kuuluvasta kuskista. Samalla raceri osoitti että myös painavampi voi voittaa suoravoittoisella radalla. Eli edelleen paljon homma on myös kuskista kiinni.

Q:
auto: #7
Uusi rata, joten opetteluksi meni ja heti aika-ajoon. Rata osoittautui todella makeaksi ulkoradaksi. Pitkiä täysillä ajettavia mutkia on monta ja niissä joutui taiteilemaan, jotta linja pysyi kurissa ja vauhtia ei menisi liikaa. Autot ovat selvästi painavampia kuin forssassa ja kiihtyvät heikommin, mutta vauhtiin päästyä rata oli vauhdikas ja haastava. Pikkuhiljaa oppi mutkat ja toivoi ettei vielä tulisi ruutulippua. Paras benchmarkki on nipsu samalla autolla ja eroa oli 0.9s ja 7s beefinaaliin.

Race:
Hitaasti viivalta liikkeelle vaikka hyvä reaktio. Lfb taisi mennä jo suoralla ohi ja eikun perään. Ekassa mutkassa jotain hässäkkä ja hidastelua, joten eikun sisältä kahdesta ohi lfb:stä ja totkesta ohi. Lfb taisi kuitata jossain välissä kun lipesin hiekalla hieman mutta sain pian oman paikkani takaisin. Seuraavat olivat näköyhteydellä mutta eipä niitä tahtonut saavuttaa. Nyt siis odottamaan muiden virheitä. Jari5 ja peepee combatin yllyttyä sain nämä kiinni ja päätin liittyä partyihin:) Yllätyssyöksy rinnalle mutka 6:een ja ohihan se meni! Tai no..Jari5 osoitti taistelijan luonteensa ja pysyi ulkopuolella koputtelusta huolimatta:cool: Näin sillä sisälinja ja katsoin paremmaksi odottaa seuraavaa suoraa. Tarkasti en muista mutta jotain vääntöä siinä vielä oli.

Fiilikset kisan jälkeen.
Aurinko posotti niin mukavasti että huonohko sijoitus unohtui ja päälimmäisenä mahtavat taistelut lfb:n ja jari5:n kanssa! Tiukkaa taistelua mutta hyvässä hengessä! Kausi ei alkanut parhaalla mahdollisella tavalla mutta eiköhän tämä tästä. Onneksi on ollut kuitenkin loistavia kamppailuja.
 
Viimeksi muokattu:

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
Mahdollisesti realisminsekaista spekua ajeluista:

13. Powered by BMW
A-a #7lla ja 9 kymppiä Nipsua jäljessä. Kisaan sama #7 kuin Andylla ja ero tähän reilu puoli sekkaa. Pitkälti se 16 kiloa. Näyttäisi että ajoi kisassa selvästi paremmin jo. Tosin autotkin voivat muuttua (kulumista/huoltoa) päivän aikana.
Hyvä yhteenveto ja aikalailla samaa mieltä autojen eroista!

Kaana uusi rata mulle, joten tarkkoja vertailuja autoista paha tehdä. Seiska käyttäytyi hyvin eikä siinä ollut kummallisuuksia. A-a jälkeen keksin yhden mutkan miten ajetaan paremmin. Ajasta putosi heti lähes puolisekunttia. Seiska varmastikkin ihan ok muttei ihan kaikkein parhaimpiakaan. Kisassa puolisekuntia vielä eroa samalla autolla andyyn mikä on aika paljon. Painoero ei kyllä selitä tuota eroa. Eli vielä on radassa oppimista.
 
Viimeksi muokattu:

Puhis

Banned
Liittynyt
20.11.2009
Viestit
1449
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Seiska varmastikkin ihan ok muttei ihan kaikkein parhaimpiakaan. Kisassa puolisekuntia vielä eroa samalla autolla andyyn mikä on aika paljon. Painoero ei kyllä selitä tuota eroa. Eli vielä on radassa oppimista.
Itsellä huomasin sen nopeuden puutteen karulla tavalla; vaikka kisassa ajoin selvästi paremmin kuin a-a:ssa, niin silti kisassa paras kierros oli selvästi huonompi kuin #10 ajettu aika-ajokierros.

Siitä #10 vielä sen verran että ajoin sen aika-ajoissa kerran varikolle juurikin siksi ettei siinä oikeasti ollut jarruja. En tiedä mistä johtui, mutta poljin oli erittäin pehmeä ja jarruja piti sitten lätkäistä ihan pohjaan kunnes edes pientä hidastumista/hankaamista tapahtui.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Siitä #10 vielä sen verran että ajoin sen aika-ajoissa kerran varikolle juurikin siksi ettei siinä oikeasti ollut jarruja. En tiedä mistä johtui, mutta poljin oli erittäin pehmeä ja jarruja piti sitten lätkäistä ihan pohjaan kunnes edes pientä hidastumista/hankaamista tapahtui.
:rolleyes:
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
Silti vituttaa tämä autotuuri, ei vaan hellitä sitten millään :jaska:
Tuloksia katsomalla autosi näyttää ihan ookoolta. Aina ei kyllä parasta saa alle muttei ajamasi autot huonoltakaan vaikuttaneet. Aika-ajossa samalla autolla ajettiin kolmanneksi ja A-finaalissa myöskin kolmanneksi, B-finaalissa toiseksi sadasosan jääneenä ja C-finaalissa itsekin ajoit jaetulle kolmossijalle. Suorilla ei ehkä paras jarrutukissa tai mutkissa taas muita hieman parempi.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Tuloksia katsomalla autosi näyttää ihan ookoolta. Aina ei kyllä parasta saa alle muttei ajamasi autot huonoltakaan vaikuttaneet. Aika-ajossa samalla autolla ajettiin kolmanneksi ja A-finaalissa myöskin kolmanneksi, B-finaalissa toiseksi sadasosan jääneenä ja C-finaalissa itsekin ajoit jaetulle kolmossijalle. Suorilla ei ehkä paras jarrutukissa tai mutkissa taas muita hieman parempi.
No jarruissa ja mutkissa auto oli ok. Suorilla puuttui tehoa (#8)
#12 taas sitten oli toisinpäin, käsittääkseni suoralla oli ok, mutta jarrujen takia jarrumatkaa oli pidennettävä.
Tosin #12 suhteen en osaa sanoa oliko äijä ruosteessa vai mikä.
#8:lla tuli joka jätkälle pataan finaaleissa, Cm ajoi silläkin ihan hyvin kyllä...

Eli voi olla äijästäkin, mutta kun ajeli C-finaalissa niin tasapainonen kaveri (lfb) meni ihan omia menojaan #1:llä suorilla, mutkissa taas sain sitä kiinni aina.
Tämä siis visiirin läpi tehty huomio :)

edit. mutta juu, samapa kai tää on, paskasti meni kuitenkin kisa, painoluokassani tietty ihan ok tulos.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13801
#8:lla tuli joka jätkälle pataan finaaleissa, Cm ajoi silläkin ihan hyvin kyllä...
Thanks :alppu: Niin ajoi Nastykin. tärkeää oli vaan ettei putoa imusta.
Ja oli sun autolykky heikohkoa, sun massalla (toistaiseksi) ei tehottomasta autosta saa irti mitään mitä Haikki sai. Itsellekin tää ois ihan hirveetä jos ois viel 83kg :D Monta jäbää nyt niin pienin eroin.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Raportti

Kerrottavaa olisi enemmän kuin laki sallii, joten koitan kirjoittaa mahdollisimman lyhyesti. :cool:

Ennen kisaa

Aamulla huomasi jo, että on tulossa lämmin ja hieno päivä. :ahem: Yaris oli täynnä (minä, Wope, Jacques, lfb ja Joni) jo menomatkalla, vaikka päivää ennen kisaa näytti vielä siltä, että menomatkalla olisi lisäkseni vain lfb ja Jacques. Huonoista yöunista huolimatta jaksoin aamulla ajaa ne 230km yllättävän kevyesti ja odottelin kisaa innolla. Pysähdyttiin Tampereella Mäcissä ja hampurilaisella sai tyydytettyä nälän. Kisapaikalla tunnelma oli rento, mutta kuten Jacques sanoi, niin pientä sähköä oli ilmassa.

Omat tulokset: Aika-ajon 6.(#7) ja A-finaalin 5. (#10)

Arviot autoista

#7: Hyvä pito mutkissa ja hyvät jarrut, mutta suoranopeutta puuttui hieman. Vaikka ajoin Haikin kontissa kiinni, niin en saanut juurikaan hyötyä imuavusta.

#10: Suoranopeus oli yksi parhaista, mutta pito olisi voinut olla parempi ja jarrut tuntuivat tehottomilta. Jouduin jarruttamaan monta metriä aikaisemmin kuin seiskalla. Autolla oli helppoa ohittaa suoranopeuden ansiosta, mutta jarrutuksissa oli puolestaan helppoa hävitä sijoituksia.

Aika-ajo

Odotukset ei ollut kovin suuret, kun viime vuonna tuli hävittyä reilusti kärjelle. Yllätyin siis, kun sain ekojen kierrosten aikana Haikin kiinni ja pysyin ihan lähietäisyydellä kunnes Haikki meni varikolle. Polkimet ei tosin aluksi sopinut Haikille ja myöhemmin aika-ajossa tämä olikin lennossa! Toiseksi viimeisellä kierroksella päästin Jussin edelleni ja viimeisen kierroksen yritin ajaa hänen perässään ja onnituinkin siinä yllättävän hyvin. Osasin odottaa kovaa aikaa, kun radalla vauhti tuntui olevan kohdallaan muihin verrattuna. Yllätyin kuitenkin, että lopulta aika riitti A-finaalin 6. sijaan.

A-finaali

En muista läheskään kaikkea, kun taistelua oli niin paljon, mutta yritän parhaani. :eek:

Lämmittelykierroksella huomasin saman, mistä Puhis oli varoittanut, eli jarrut olivat tehottomat autossa. Lähtö sujui hyvin ja pääsin Jussin rinnalle, mutta ulkolinjan vuoksi ei ollut mahdollisuuksia ohittaa. Jarrutuksessa otin varman päälle ja joko Jacques tai Andy pääsi ohi. Vielä toinen heistä tuli ohitse ekan kierroksen aikana ja olin tippunut viimeiseksi. :D Muistaakseni ohitin jommankumman tokan kierroksen alussa ja toisen heistä ekojen kierrosten aikana ajovirheen seurauksena.

Haikki ja DickW kolaroivat toisella kierroksella Dickin jarruvian seurauksena ja sain ilmaiseksi kaksi sijaa taas. Olin aika nopeasti neljäntenä ja edellä Nasty, Wope ja Jussi kävivät kovaa taistelua ja pysyin hyvin perässä, kun sijoitukset vaihtuivat vähän väliä. Edellä lopulta Jussi siirtyi kärkeen ja alkoi kasvattamaan eroa.

Jossain välissä pääsin Nastyn edelle ja aloin painostamaan Wopea. Pääsin hyvän suoranopeuden seurauksena monesti ohi, mutta Wope kuittasi aina joko ekassa jarrutuksessa (jouduin jarruttamaan aikaisin ja Wope oli aina kontissa kiinni tai puoliksi rinnalla) tai siinä pitkässä vasemmalle kääntyvässä mutkassa. (en ollut siinä mielestäni kovin vahva) Kolmannesviimeisellä kierroksella koitin peittää siinä vasurissa ettei Wope ohittaisi, mutta sieltä se Wope vaan tuli kuitenkin sisältä ohi. Wope menetti pidon ja me vähän osuttiin ja menin leveäksi ja samalla Nasty pääsi ohi. Tässä vaiheessa Haikki oli jo mennyt meistä ohi. Pari vikaa kierrosta taistelin Nastyn kanssa, mutta Nastykin pääsi aina ohitusteni jälkeen kuittaamaan. Maaliin tultiin rinnakkain ja sadasosissa mitattuna samalla erolla kärkeen, mutta Nasty oli ihan vähän edellä.

Kisan jälkeen

Fiilikset oli ristiriitaiset ja vähän pettyneet. Palkintopalli oli saavutettavissa ja olin parhaimmillaan toisena, mutta toisaalta viides sija ylitti jo ennakko-odotukset selkeästi. Paremmilleni hävisin joka tapauksessa. :) Taistelu sarjan kovimpia kuskeja vastaan oli hienoa, ja Wope ja Nasty olivat mielestäni ehdottomasti vaikeimmat kuljettajat pitää takana ohituksen jälkeen niistä kuskeista, joiden kanssa olen taistellut KKWCS-kisoissa koskaan. Varokaa vaan, jos joudutte näitä kuskeja vastaan taistelemaan jatkossa!

Jussin voitto kotiradallaan oli hieno juttu ja voitto oli puhtaasti ajamalla saavutettu! Onnittelut vielä kärkikolmikolle, kun en tainnut onnitella kisapaikalla. :eek:

Kisa pyyhkiytyi nopeasti mielestä, kun suunnistimme kohti O'Harasia katsomaan aika-ajoa. Aika-ajon jälkeen vaihdettiin paikkaa Oluthuone Esplanadiin, jossa meille oli varattu tila yksityiskäyttöön. Palvelu pelasi ja ruoka oli hyvää! :ahem:

Ruokailujen jälkeen päätettiin lopulta mennä pussikaljalle Koskipuistoon. Itsehän en tietenkään voinut kaljoitella, kun olin kuskina. Ilma oli hieno ja lämmin, joten ulkona viihtyi hyvin! Pienien suostuttelujen jälkeen päästiin lopulta lähtemään kohti Helsinkiä klo 22 aikoihin. Kyydissa oli Wope, Joni, Totke ja lfb. Paluumatka venyi sattuneista syistä ja porukat oli "yllättäen" monta kertaa puheliaampia kuin menomatkalla. :D Lopulta olin himassa klo 1:30. Kaljatölkkejä ja roskaa oli kertynyt taas kiitettävästi autoon. :D

Kiitti vielä kisan sekä mööten järkkäämisestä!
 
Ylös