Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2010, round 3, Kaanaa

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Thanks :alppu: Niin ajoi Nastykin. tärkeää oli vaan ettei putoa imusta.
Ja oli sun autolykky heikohkoa, sun massalla (toistaiseksi) ei tehottomasta autosta saa irti mitään mitä Haikki sai. Itsellekin tää ois ihan hirveetä jos ois viel 83kg :D Monta jäbää nyt niin pienin eroin.
Tätä ajoin takaa nimenomaan. Ja hävetti kisassakin kun peippaili "väkisin" muiden edessä, niin lujaa porukka tuli rinnalle kumminkin suorilla...
Ihme ettei useempi tullut takaa ohi....
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13802
Laitteet. Autojen parhaista ajoista päätellen (ei siis sisällä painavempien ja kokemattomampien aikoja, mukana vielä PbB 80kg)

A-ryhmää

#1 (WoPe kokonsa puolesta äärimmäisen nopea)
A-a
Nasty 53,13 - WoPe 53,26
Kisa
Haikki 53,13

#6
Kisa (kun puolityhjä rengas täytetty)
Racer X. 53,51 - Jacques 54,22

#10
Kisa (kun vain 103-kiloinen aika-ajoi)
Nipsuh. 53,59 - jari5 54,17

Noi autot vakuuttivat meikäläisen kun Nipsu ja RX kumminkin Nastya ja Haikkia muutaman kymmenyksen painavampia.

Loput autot

#2
A-a
Racer X 54,03
Kisa
WoPe 53,85 - PeePee 54,48

#7
A-a
Nipsuh. 54,23
Kisa
Andy 54,07 - PbBMW 54,62

#8
A-a
Jacques 54,77
Kisa
Nasty 53,72 - Cmoney 54,18

#9
A-a
DickW 53,88 - Andy 54,25 - Asko S. 54,44
Kisa
Jacques 54,16

#12
A-a
Haikki 53,75 - Cmoney 54,38
Kisa
Totke 54,34



Noinpa noin :) Enkä usko että paljoa yli 2 kymmenystä ainakaan oikein voi imuavutkaan yhdellä kierroksella vääristää auton tasoa paremmaksi kun siinä luulisi ajolinjojen jo jossain sekoavan/toisen olevan tiellä. Muutenkin 2 kymmenystä on 4-5 metriä huippuvauhdeissa.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
#8
A-a
Jacques 54,77
Kisa
Nasty 53,72 - Cmoney 54,18
Huomionarvoista on sekin että mulla oli C-finaalissa 55.09 #8:lla, eli vain +0.32s Jacqua perässä.
Kuitenkin meilläkin on se 25kg ollut kisassa vielä (69 vs. 94) niin ei älyttömän paha.
Toki täytyy muistaa että Jacq ajoi a-a:n reilusti ennen C-finaalia, ratakin parempi varmasti jo tuolloin...
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13802
Huomionarvoista on sekin että mulla oli C-finaalissa 55.09 #8:lla, eli vain +0.32s Jacqua perässä.
Kuitenkin meilläkin on se 25kg ollut kisassa vielä (69 vs. 94) niin ei älyttömän paha.
Toki täytyy muistaa että Jacq ajoi a-a:n reilusti ennen C-finaalia, ratakin parempi varmasti jo tuolloin...
Joo siellä on muuttuvia tekijöitä kyllä. Mutta on melko mahdotonta laittaa kuskijoukkoa ajotaidolliseen paremmuusjärjestykseen (erityisesti yhdellä kierroksella), niin pirun tasaista saletisti monilla eri kuskeilla tällä radalla.
Mutta eri elementit kuuluu KKWCS:ään ja siksi saa jännätä aina seuraavaakin kisaa :thumbup:
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
Thanks :alppu: Niin ajoi Nastykin. tärkeää oli vaan ettei putoa imusta.
Ja oli sun autolykky heikohkoa, sun massalla (toistaiseksi) ei tehottomasta autosta saa irti mitään mitä Haikki sai. Itsellekin tää ois ihan hirveetä jos ois viel 83kg :D Monta jäbää nyt niin pienin eroin.
Itse asiassa kun laskeskelin niin vertaamalla Haikin, CM ja follon aikoja niin painokilon syyksi saadaan 0.08%(haikki 59kg, cm 74kg, follo 94kg). Oletuksena tässä on siis että CM ja Haikki ovat yhtä taitavia (ei liene metsässä??) ja ero johtuu painosta. Tällöin follo olisi jäänyt vain 0.1s muuten kuin painon takia, eli parastahan follokin pisti. Kisassa näiden kahden ero kutistui 0,06s. Erot on niin pienet että lopulta kaikki ajoi yhtä kovaa:eek!:
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13802
Itse asiassa kun laskeskelin niin vertaamalla Haikin, CM ja follon aikoja niin painokilon syyksi saadaan 0.08%(haikki 59kg, cm 74kg, follo 94kg). Oletuksena tässä on siis että CM ja Haikki ovat yhtä taitavia ja ero johtuu painosta. Tällöin follo olisi jäänyt vain 0.1s muuten kuin painon takia, eli parastahan follokin pisti. Kisassa näiden kahden ero kutistui 0,06s. Erot on niin pienet että lopulta kaikki ajoi yhtä kovaa:eek!:
Merkittävä informasjöön vielä, onko 59 Haikin ajovarusteissa-paino vai kalsonkipaino (viime vuonna jutteli 55stä). Mutta juu, kuten ylempi viestini... :)
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
Laitteet. Autojen parhaista ajoista päätellen (ei siis sisällä painavempien ja kokemattomampien aikoja, mukana vielä PbB 80kg)
Näin kun vertaa aikoja samalla autolla niin vaikuttaa hyvinkin loogisilta nuo erot! Useimmat on alle puolen sekunnin eroilla ja kun ottaa huomioon vielä painoerot niin ajotaitojen erot on luokkaa 0-0.3s.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13802
Joo kahteen tasoporukkaan tuntuvat menevän. Nopeimmat 3 autoa nopeimmilla (ehkä Nasty ja Haikki) kuskeilla 53,1-53,3 tasoa. Loput 5 autoa samoilla kuskeilla voisivat mennä haarukkaan 53,6-53,8.
Toki sitten ajettavuuseroilla joillekin sopivuudesta voi tulla vielä pientä eroa mutta ei kokeneilla kuskeilla paljoa.
 
Viimeksi muokattu:

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
16. Pyryf
Ei sittenkään ihan voittovauhdissa. Aika vähän ajellut? Silti muutama jäi taakse eli ei pahakaan.
:D Eikä kyllä pitänytkään olla, muuta kun omien liioitteluidensa puolesta. Kuusi tai seitsämän kertaa olen eläissäni ajanut kartingautolla.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Huomionarvoista on sekin että mulla oli C-finaalissa 55.09 #8:lla, eli vain +0.32s Jacqua perässä.
Kuitenkin meilläkin on se 25kg ollut kisassa vielä (69 vs. 94) niin ei älyttömän paha.
Toki täytyy muistaa että Jacq ajoi a-a:n reilusti ennen C-finaalia, ratakin parempi varmasti jo tuolloin...
Joo siellä on muuttuvia tekijöitä kyllä. Mutta on melko mahdotonta laittaa kuskijoukkoa ajotaidolliseen paremmuusjärjestykseen (erityisesti yhdellä kierroksella), niin pirun tasaista saletisti monilla eri kuskeilla tällä radalla.
Mutta eri elementit kuuluu KKWCS:ään ja siksi saa jännätä aina seuraavaakin kisaa :thumbup:
Yhden muuttuvan tekijän huomaa kun katsoo mun aikoja autolla #9. Siinä huomaa, että mitä enemmän sain kierroksia alle niin sitä parempia aikoja sain tehtyä. Ajoin ysillä paremman ajan kuin kutosella, vaikka kutonen istui paremmin lapaseen ja oli suorilla nopeampi. Ja tosiaan parempi aika kuin Andyllä ja Askolla, + vain 3 kymppiä DickW:stä (Dick tietty ajoi 'kylmällä' radalla, mikä vaikutti asiaan). Tietysti asiaan vaikutti myös se, että ajoin A-finaalissa nopeampien perässä. En ollut suoralla oikein imuetäisyydellä (joten ei sitä etua tullut), mutta mutkaosuudella hyödyin peesauksesta kun pystyin oppimaan itseäni parempien ajolinjoista.

Ja tietysti päälle myös nuo muut mainitut muuttuvat tekijät, niin alkaa selittyä se miksi olin ysillä ajaneista toiseksi nopein.. :)
 
Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
-edit- Ihme sekoilua!

Aika-ajot #8
Eihän se mennyt kuin unissa.. Rataa opetellessahan se aika meni. Kerran vaan spinnasin, mutten hiekoille asti päätynyt.. Hommaa vaikeutti, kun ei tallikaveri voinut peileihin kattoa:frank: Ei riittänyt puhti suorilla ohittamaan edes imusta, niin piti jo hasardia tehdä, jottei nyt aika-ajo lopu Puhiksen peesissä..No sehän meni ihan hyvin ja olinkin hiekoilla. Eikun varikolle vaan (moni rutjake ei kyllä käynyt).. Vielä ehdin pari kierrosta vetämään ja taisin olla ensimmäinen, jolle heilutettiin ruutulippua. Takana vain Puhis ja Wilzku..edellä Pyryf:thumbfh:

Kilpailu #10
Kuudennesta ruudusta matkaan ja tavoitteena oli vain nousta. Hyvinhän tuo meni ja nousinkin pari sijaa sentäs. Follokin jäi vaan parin kymmenyksen päähän, mutta ei vaan ohi millään päässyt. Edelleenkin harmittavasti Pyryf edelläni..olisi kyllä saanut siellä varikolla käydä, niin olisin edes kolmas ollut. Auto kulki kuin ohjus suorilla ja hyvää taistelua oli. Jatkopelit menivät yhtä lahjakkaasti kuin kisa, niin no.
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Kiitos jakkues videosta. Nyt alkaa omatkin mielikuvat palaamaan että kuinka se kisa menikään. Rapoilen viimeistään huomenna...voitonhuuma sekoitti pään kokonaan.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Eikös tulosliuskoissa näkynyt nopeudet maaliviivalla? Niistäkin vaan rapoa:ahem: Toki imuavut sun muut sotkevat, mutta luulisi silti olevan eroa autojen välillä.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Eikös tulosliuskoissa näkynyt nopeudet maaliviivalla? Niistäkin vaan rapoa:ahem: Toki imuavut sun muut sotkevat, mutta luulisi silti olevan eroa autojen välillä.
Ei.. papereissa oli mielestäni vain keskinopeudet. Voin toki vielä tarkistaa asian illalla..

Eikö C-finaalista ole videota? :doubtful:
Ei incar-videoa, mutta WoPen ja Dompparin kameroilla varmaan kuvattiin myös C-finaalia.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Mie ainakin haluaisin nähdä sen, kun ohitin 2 autoa pääsuoralla, muusta ei niin väliä:p
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Jacquesin on turha vähätellä #9:n kierrosaikaa. Saattoi olla meillä samat olosuhteet sen kanssa. Koko ajan lähemmäs tulee ajat. Ei Cmoneynkään lyömiseen riitä, että on vain paremmalla autolla liikkeellä. Sitä tarttee vähän ajaakin.

Ja Totken on turha pahoitella, mitä radalla tapahtui. Ei ole sinun eikä KKWCS-järkkärien moka, vaan syyttävä sormi on ratayrittäjän suuntaan. Siellä homma on ryssitty jos oikein kunnolla etsitään.

Omat järkkärit hoitivat päivän mallikkaasti, niinkuin ennenkin. Kiitos siitä.

Se hyvä puoli tämmöisessä vkonlopussa on, että nyt on maanantai, eikä silti vituta......ainakaan paljoa.
 

Örfil

Guest
vaan syyttävä sormi on ratayrittäjän suuntaan. Siellä homma on ryssitty jos oikein kunnolla etsitään.
Nyt on paha sanoa, kun ei tiedä mikä vika oli. Jos joku tekninen vika ilmaantuu tuosta vaan suht yllättäen, sellaista on paha ennakoida yrittäjänkään.

Voihan olla että joku "turisti" on ajellut auton pihalla, vioittanut autoa niin ettei se näy päälle eikä ole puhunut ulosajostaan ratahenkilökunnalle. Esim. näin, kaikki on mahdollista.

Toisaalta meilläkin ko. autossa oli näköjään ilmaantunut jo aiemmin ongelmia, mutta niistä ei oltu mainittu varikolla, jolloin asiaan olisi voitu ehkä puuttua ajoissa eli vaihtaa auto, korjata tämä yksilö jne.
 
Ylös