Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2010, round 3, Kaanaa

Puhis

Banned
Liittynyt
20.11.2009
Viestit
1449
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Tapiola, 09:00. Vanhemman mallinen farmari-Volvo kaartaa hotelli Tapiola Gardenin pihaan. Väsynyt mies sammuttaa auton, avaa oven ja nousee seisomaan autoa vasten. Pari minuuttia on jo mennyt, mutta ketään ei näy. Muutama bussi tulee ja menee suhteellisen rauhallisella päätepysäkillä, ihmisiä liikkuu kohti kauppoja mutta ei hirveästi. Aurinko paistaa, lämpö on jo selvästi yli 20 asteen vaikka onkin vasta aamu ja kasvitkin alkavat jo pikkuhiljaa kukkia. On Toukokuun puoliväli, ja kevät alkaa vaihtua kesäksi.

On kulunut kohta kymmenen minuuttia, ja vaalealettinen volvomies odottaa vieläkin paikallaan. Eteen kaartaa taas bussi, joita on jo muutama tänä aikana mennyt ohi. Bussista tulee kuitenkin tällä kertaa hahmo ulos. Pitkä ja roteva kaveri, lämpimällä kelilläkin mustaa nahkatakkia pitävä ja olkalaukkua kantava mies katselee hieman ympärilleen kunnes näkee Volvon ja miehen odottamassa. Vaihdetaan kuulumiset ja pahoitellaan myöhästymistä. Sitten on aika lähteä.

Riihimäki, 09:50. Parrakas, kaljutukkainen mies sytyttää tupakan palamaan. Vieressä odottaa hieman lyhyempi, hiukset omistava mies. Ovat odottaneet jo muutaman minuutin, kunnes pihaan kaartaa harmaa Volvo. Farmarimalli. Ulos astuu paksumpi, mustaa t-paitaa pitävä hahmo sekä hieman lyhyempi mutta laiha, blondi mies. Paksumpi kaveri avaa takaluukun ja kaivaa takin taskusta tupakka-askin, samalla kun partamies lopettelee omaansa ja siirtyy autoon. Kun muutkin siirtyvät autoon, paksukainen päättää keskeyttää omansa ja siirtyä myös etupenkille, että päästään liikkeelle.

Kaanaa, 11:30. Liitokone kiertelee Tampereen ympäristön taivasta, ja lähistöllä muutama nuorukainen ajelee crossipyörillään. Samaan aikaan muutama mieshenkilö istuskelee paikallisen kahvion pihalla, ja muutama käyskentelee ympäriinsä. Pari on jo vaihtanut haalarit päälleen. Pitkälettinen mies, joka tunnetaan nimellä "Loréal", kaivaa laukkuaan takakontista ja muutama muu pyörivät auton ympärillä, osa kanniskelee laukkuaan ja osa siirtyy jo kahviota kohti. Samalla parkkipaikalle ajaa pitkäperäinen Volvo, josta astuu ulos neljä miestä, joista kaksi seurustelee. Ei kuitenkaan keskenään. Miehet ottavat tavarat takakontista, ja partamies sekä paksukainen juttelevat taktiikoista ja polttavat tupakat. Tämän jälkeen partamies siirtyy vessaan ja paksukainen varikolle.

Varikolla istuskellaan muiden hahmojen kanssa puolisen tuntia, kunnes käy käsky siirtyä autoihin. Ei kuitenkaan niihin millä tultiin paikalle, vaan pieniin karting-autoihin, jotka ovat uskollisesti odottaneet varikolla miesjoukkion saapumista. Kuusi miestä ja yksi nainen laittavat kypärät päähän ja istuvat autoon haalareissaan. Tämän jälkeen autojen moottorit käynnistetään henkilökunnan toimesta ja autot siirtyvät yksi kerrallaan Kaanaan moottoriradalle. Noin 15 minuuttia myöhemmin autot saapuvat takaisin varikolle, ja seuraavat 7 hahmoa siirtyvät autoihin. Samaan aikaan paksukainen on hieman huolissaan huomatessaan, että hän saa kylmän auton omalle ajovuorolleen, koska viimeisessä ryhmässä on 8 kuskia. Huolissaan hän vaihtaa haalarit päälle, hakee kypärän ja sytyttää tupakan. Hieman myöhemmin saapuvat autot jälleen varikolle, ja on hänen aika istua autoon. Istuessaan autoon #10 hän onnekseen huomaa, että penkit ovat tällä kertaa tarpeeksi isoja myös hänen raameilleen. Siihen onni tulisi päättymäänkin sen päivän osalta.

Jälleen koneet käynnistetään ja viimeisen ryhmän ajajat siirtyvät jälleen radalle. Jokainen ottaa ensimmäisen kierroksen hieman varovasti, paksukainen huomaa kuitenkin toisessa mutkassa kauhukseen että autossa ei toimi jarrut. Hän selviää mutkan läpi juuri ja juuri ilman ulosajoa ja kiroilee huonoa tuuriaan. Kuudennessa mutkassa hän on jo hieman tottunut auton käyttäytymiseen ja huomannut heiluvansa paljon autossa. Tästä tulisi pitkä päivä. Noin kaksi sekuntia myöhemmin hän huomasi kutosmutkan tiukkenevan loppua kohti, käänsi tiukasti sisään, menetti auton hallinnan ja spinnasi hiekalle. Auto pysyi kuitenkin käynnissä ja ei tarvinnut ryhtyä työntöhommiin. Forssan painajaiset kummittelivat vieläkin hänen päässään, siellä tuli työnneltyä hieman liikaakin. Hän muisti ohjeet; Aja varikolle jos neljä rengasta käyvät radan ulkopuolella. Ennen viimeistä mutkaa hän huomasikin varikon sisääntulon ja painoi jarrua, mutta oikeastaan mitään ei tapahtunut. Auton vauhti hidastui marginaalisesti mutta hän ohitti varikon sisääntulon. Suoralla hän näytti varikolle signaaleja käsillään osoittaen jarrupoljinta ja vasenta jalkaa, jarruissa vikaa hän yritti viestittää. Seuraavalla kierroksella hän pyörähti jälleen samassa kohtaa, kirosi, ja tuli hiljaista vauhtia varikolle.

Varikolta säntäsi työntekijä kohti autoa, kysyi missä vika, mies vastasi että jarrut eivät toimi. Mekaanikko kokeili jarruja, totesi ne erittäin pehmeäksi mutta mainitsi samalla että ko. auto on vapaana olevista paras vaihtoehto. Näin mies siirtyi jälleen radalle, kiroillen itsekseen. Hieman yli kymmenen minuuttia hän ehti nyt kiertää rataa, enemmän tai vähemmän tapellen auton kanssa, ja ruutulipun tultua vastaan hän tuli varikolle pettyneenä, vatsalihakset kipeänä ja suu kuivana. Mies siirtyi vessaan juomaan vettä.

Häntä varikolle tultuaan hieman pelotti että olisi ollut koko joukon viimeinen, eikä pelko ollutkaan täysin turha. Aika-ajoista oli tuloksena kuudes sija seitsemästä, C-finaalissa. Tiimikaveri oli kymmenyksen nopeampana viides C-finaalissa, Forssan pistemenestyksestä oli turha haaveilla. Nyt oli kuitenkin turha haaveilla mistään muustakaan, oli aika ajaa kilpaa. Paksukainen sai auton #7 alle, jonka käyttäytyminen olikin parempi kuin kympin. Auto kuitenkin vaikutti hitaalta kiihdytykseltä ja nopeudeltaan, eikä kyse ollut pelkästään painosta. Jarrut kuitenkin toimivat moitteetta, ja auto kääntyikin mutkiin nätisti sisään. Lämmittelykierroksen jälkeen mies jarrutti lähtöruudukkoon luottavaisin mielin, ja siirsi katseen valoihin. Ensiksi syttyivät viisi punaista valoa, jotka sammuisivat parin sekunnin sisään. Jännitys nousi kuljettajilla, muutama suunnitteli jo edellä ajavan ohittamista, ja omaa kisataktiikkaa. Valot sammuvat, ja autot ampaisevat liikkeelle.

Paksukainen painaa myös kaasun pohjaan ja pään alas. Auto nytkähtää liikkeelle ehkä nopeiten valon sammuttua kaikista autoista, mutta siihen se nopeus sitten hyytyykin. Edessä ajavat autot ottavat hieman eroa heti lähdössä, ja vierestä lähtenytkin ampaisee ohi kuin raketti. Ensimmäiseen mutkaan tullessa paksukainen on selvästi viimeisenä, muutama kymmenen metriä muista jäljessä. Hän kuitenkin huomaa seiskan vahvuudet nopeasti, auto käyttäytyy mutkissa hyvin ja jarrut toimivat. Hän ei tässä vaiheessa tiennyt että auto oikeasti on hidas suorilla ja kiihdytyksissä, vaan luuli tämän johtuvan täysin painoerosta. Hän saavuttaakin edessä ajaneen naiskuljettajan nopeasti, ja suunnittelee jo ohitusta. Autot ovat muutaman metrin päässä toisistaan parin kierroksen jälkeen, hän on saalistaja ja edessä ajava saalis, valmistautumassa ohitukseen. Yhtäkkiä hän näkee edessä ajaneen auton pitkällä vasemmalla, ja sekuntia myöhemmin pöllähtää hiekka. Hän ajaa ohitse, toisaalta hieman huojentuneena sijoituksesta mutta pettyneenä menetetystä taistelusta ja siitä, miten ohitus tapahtui, kyseessä oli lähinnä edessä ajaneen virhe eikä oma ansio.

Hän ajelikin yksikseen suurimman osan kilpailusta, hetkellisesti saavuttaen erään toisen kuljettajan joka myös teki virheen mutta ajoi itsekin mutkan hieman leveäksi eikä näin pystynyt hyödyntämään tilannetta vaan jäi tasaisesti muusta joukosta. Hän kuitenkin saavutti aikaisemman tuttavuutensa kierroksella, ja pienen painostuksen jälkeen ajoi viimeisessä mutkassa ohi. Tämän jälkeen kilpailu muuttuikin hieman tylsäksi, hän lähinnä keskittyi ajamaan auton maaliin ja pitämään naiskuskin takanaan. Hän kuitenkin piti autoa #7 nopeampana kuin autoa #10 jolla ajoi aika-ajoissa, josta syystä ihmettelikin miksei koskaan saavuttanut muita vaan lähinnä jäi runsaasti joka kierroksella, eikä edes onnistunut karistamaan kierroksella jäänyttä perästään.

Ruutulippu heilahti vihdoin, hän oli tullut maaliin C-finaalin kuudennella sijalla, ja oli luonnollisesti pettynyt mutta tuuletti kuitenkin sarkastisesti tultuaan maaliin. Varikolla hän seurasi B-finaalin ja erään triathlonistin nousun A-finaaliin, sekä A-finaalin kamppailut kamera kädessä katsomon puolelta. Otti hän muutaman kuvankin. Kilpailun loputtua ja sen ratkettua sarjan seniorikuskin hyväksi hän onnitteli voittajan ja seurasi podiumjuhlinnat. Sitten vaihdettiin vielä kuulumiset muiden kuskien kanssa, vaihdettiin haalarit siviileihin sekä poltettiin yksi tupakka jonka jälkeen siirryttiin Volvoon kotimatkalle. Tällä kertaa autossa olivatkin vain blondi taksikuski, joka oli kilpailussa muuten 11. eli B-finaalin kolmas.

Eipä juuri muuta. Pettymyshän tuo oli, toki ympäristö ja rata olivat hienoja mutta en vain saanut autoa kulkemaan, ja huomasin tuossa aikoja verratessa että #10 oli selkeästi nopeampi kuin #7, ja jos olisin osannut radan ja saanut ehjiä aika-ajokierroksia alle olisin ollut pari sijaa korkeammalla aika-ajoissa, mutta kun ei niin ei.

Hyvinkäätä odotellessa, toivottavasti siellä sujuu paremmin. Järkkäreille taas iso kiitos kisan järjestämisestä!
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Aika-ajo
Koodi:
Kuljettaja	Aika	Auto#	Kierros	A-a ryhmä
Nasty Boy	53.13	1	16	3
Wope		53.26	1	10	2
Haikki		53.75	12	14	1
DickW		53.88	9	16	3
Racer X		54.03	2	14	1
Nipsuhuuli	54.23	7	16	1
Andy		54.25	9	10	1
Cmoney		54.38	12	8	2
[B]Asko S.		54.40	9	14	3[/B]
[B]PeePee		54.49	6	9	2[/B]
Totke		54.64	1	6	1
Jacques		54.77	8	15	2
Jari5		54.81	2	13	2
Powered by BMW	55.13	7	15	3
FO110K 		55.31	12	6	3
Dominic		55.39	7	14	2
lfb		55.42	2	13	3
[B]öö ruz		55.56	6	10	2[/B]
Pyryf		55.71	8	12	1
kouvotsvoni	56.30	8	13	3
Puhis		56.43	10	11	3
Williams-	56.79	6	11	1
Noissa on jotain mätää... Itsehän ajoin ajoryhmässä numero 2. Oliskohan PeePee ajanut kolmannessa? Ja mun aika oli 54.49 eli lähdin B-finaalin kolmannesta ruudusta. Racerin ajan muistin olevan 54.08, koska sanoin ennen omaa ajoryhmääni ajavani 54.48 ajan, koska meillä on se 4 kymmenystä ollut eroa. :)
 
Viimeksi muokattu:

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Raportti!

Pääsin ajamaan viimeiseen aika-ajoryhmään, jolloin rata oli varmastikin nopeimmillaan. Autoksi arpa oli heittänyt numeron 2, joka vaikutti ennakkoon tarkasteltuna ihan hyvältä. Hyvältä se tuntuikin, ei puskenut eikä luistanut liikaa. Session lopussa sain ajettua muutaman suht onnistuneen tuntuisen kierroksen, aika riitti lopulta C-finaalin kolmanneksi, mikä oli näin isompikokoisena kuskina siellä paikkeilla mitä olin etukäteen arvellutkin.

C-finaalissa sain hyvän lähdön ykkösautolla ja pysyin suurin piirtein samoilla sijoituksilla ensimmäiset mutkat. Kovin tarkkoja muistikuvia ensimmäisistä kierroksista ei ole, sijoitukset vaihtelivat aika monta kertaa. Pääsin melko pian ohi Dominicista ja sitten tähtäimessä olikin vanha kilpakumppani Follo. Mulla oli suorilla selkeästi nopeampi auto, huomasin heti sen vetävän suorilla aivan eri tavalla kuin aika-ajoissa ajamani #2, joka taisi olla vähän laiska. Jossain kolmannen kierroksen paikkeilla Follo pölläytti hieman hiekkoja pitkän vasurin jälkeen ja menetti vauhtia, käytin tilaisuuden hyväkseni ja pääsin paremmalla suoravauhdilla karkuun. Vilkaisin muutaman kerran taakseni, mutta kukaan ei päässyt enää iskuetäisyydelle. Suurin osa kisasta olikin siis kärkipaikan fiilistelyä ja kohtalaisen vauhdin ylläpitämistä, ihan täysillä ei tarvinnut puristaa. Maalissa pienet tuuletukset ja uran ensimmäinen finaalivoitto. Jes!

Nousin siis B-finaaliin, alla #9. Lähtö oli taas ihan onnistunut, pääsin ensimmäisellä kierroksella kuittaamaan pari kuskia mutta sijoituksen pitäminen on tällä radalla tosi hankalaa. Siinä sitten väännettiinkin kierroskaupalla, ainakin Totke ja Bemari olivat taistelutovereina. Jossain vaiheessa tultiin kolme rinnan minä ulkokaarteessa radan keskiosan pitkään oikeaan, hyvin siitäkin näytti mahtuvan. Bemari pääsi kuitenkin jossain vaiheessa karkaamaan minulta ja Totkelta ja jatkoimme kisaa kaksintaisteluna. Suorilla jäin, kuten kaikille muillekin, mutta parissa kohdassa olin nopeampi, pystyin tappelemaan vastaan ja lopulta painostin Totken virheeseen (ts. häneltä hävisivät jarrut). Olin kuitenkin mielestäni nopeampi! Kisan loppu menikin aika kruisailuksi, BMW ja muu porukka oli sen verran kaukana että imuun ei ollut asiaa ja olivathan he muutenkin vähän nopeampia. 14. sija kokonaiskisassa oli siellä minne olin itseni etukäteen arvioinutkin.

Omasta mielestäni ajoin ihan hyvin, ainakin ajolinjoihin jäi toki vielä parannettavaa. Taakse jäi kuitenkin tälläkin radalla muutama kevyempi kaveri, joten täytyy olla lopputulokseen tyytyväinen. Tiimillekin tuli varsin hyvät pisteet ja tavoite kolmen joukkoon sijoittumisesta vaikuttaa realistiselta.

Ajamistani autoistakin voisi muutaman sanan sanoa. #2 oli hyväkäytöksinen, mutta suorilla turhan hidas. #1 oli kahden nopeimman menopelin joukossa, luisteli aluksi hieman varsinkin pitkässä oikeassa mutta parani kisan edetessä. #9 oli varsin neutraali tapaus, jäin muista metrin-pari suorilla mutta laitetaan se painon piikkiin. Itsekin ajoin kolmosmutkan kerran pari metriä pitkäksi kun jarrut eivät ottaneet kunnolla kiinni, mutta ei siinä mitään vakavampaa käynyt. Mitään täydellistä miinaa ei tällä kerralla tainnut olla mukana, vaikka joidenkin kymmenyksien eroja autoissa olikin.

Kisasta vielä onnittelut Racer X:lle upeasta voitosta, A-finaali oli loistavaa moottoriurheiluviihdettä. TV-oikeudet vaan myyntiin, tää on valmis tuote. Ainakin Jacques pitää vielä mainita erikseen B-finaalin huippusuorituksensa ansiosta, vaikken sitä sattuneesta syystä pystynytkään itse seuraamaan.

Kiitokset jälleen kerran hyvin toimineista järjestelyistä, homma pelaa tällä hetkellä todella hienosti! Ja kiitos vielä kilpakumppaneille, vääntö oli taas kovaa mutta rehtiä ja tässä sarjassa on hienoa ajaa :thumbup:

Jälkipelit kaupungin puolella olivat myös oikein viihtyisät, kiitokset niihinkin osallistuneille. Muutama uusi hahmokin tuli tavattua. PK-seudun suuntaan maltoimme suunnata joskus puoli kymmenen maissa kun pussikaljat oli saatu juotua. Kiitokset vielä Nipsuhuulelle autokyydistä ja pitkästä pinnasta meidän kyytiläisten kanssa :eek:

Toivottavasti tavataan taas Hyvinkäällä!
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Raportti:
-Plussat: hieno rata, sain aurinkoa.
-miinukset:ei jaksa edes listata:p

Jussille onnittelut mahtisuorituksesta.:ahem:
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Noissa on jotain mätää... Itsehän ajoin ajoryhmässä numero 2. Oliskohan PeePee ajanut kolmannessa? Ja mun aika oli 54.49 eli lähdin B-finaalin kolmannesta ruudusta. Racerin ajan muistin olevan 54.08, koska sanoin ennen omaa ajoryhmääni ajavani 54.48 ajan, koska meillä on se 4 kymmenystä ollut eroa. :)
Meiän ajat on väärin päin. Mulla oli 54.40 ja sulla 54.49, lähdithän kuitenkin mun perässä kisaan. Vaikket kauaa pysynytkään. :p
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Ja kisasta en jaksa satuilla nyt.

Aika-ajo meni tyhjällä renkaalla, joka huomattiin 2 min ennen ajon päättymistä. Tuloksena yhden kierroksen aika-ajo, joka ei nyt sitten riittänyt sinne minne piti.

B-finaalissa hyvää taistelua, mutta kuten Wope A-finaalissakin varmasti huomasi, #2 ei vaan jaksanut suoralla painaa. Vaikka pääsuoralle tuli ihan puskurissa kiinni, edellä oleva ajoi karkuun ja takaa tultiin lentämällä ohi.

En aina haluaisi olla se joka kitisee autoista, mutta voisi joskus olla kisa, jossa ei olisi epäonnea. Kisasta toiseen on tullut tahkottua autoilla, jolla ei oo kunnollista mahdollisuutta taistella.

Kiitos kuitenkin Asko S:lle ja jari5:lle hyvästä ja rehdistä taistelusta B-finaalissa. Pahoittelut turhista käsimerkeistä.

Kiitos myös järjestäjille!
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13801
En aina haluaisi olla se joka kitisee autoista, mutta voisi joskus olla kisa, jossa ei olisi epäonnea. Kisasta toiseen on tullut tahkottua autoilla, jolla ei oo kunnollista mahdollisuutta taistella.
Tiedän tunteen. Itsellä autolykkyä Myllikässä kun 2:ksi paras osui. Silti vaadittavaa 6 kymmenystä (Alonso tietty joo) ei olisi kukaan löytäny silläkään Nastyn haastamiseen. Forssassa aika-ajoauto hajosi. Kisassa keskitason autolla ajoin heikohkosti. Kaanaassa sain paljon irti heikommista #12sta ja #8sta. Hyvinkäällä ainakin monta tasavahvaa autoa yleensä ollut. Sitä odotellessa.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
En aina haluaisi olla se joka kitisee autoista, mutta voisi joskus olla kisa, jossa ei olisi epäonnea. Kisasta toiseen on tullut tahkottua autoilla, jolla ei oo kunnollista mahdollisuutta taistella.
Samat fiilikset täälläkin. Eli et ole ainoa kuitenkaan...
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Noissa on jotain mätää... Itsehän ajoin ajoryhmässä numero 2. Oliskohan PeePee ajanut kolmannessa? Ja mun aika oli 54.49 eli lähdin B-finaalin kolmannesta ruudusta. Racerin ajan muistin olevan 54.08, koska sanoin ennen omaa ajoryhmääni ajavani 54.48 ajan, koska meillä on se 4 kymmenystä ollut eroa. :)
Meiän ajat on väärin päin. Mulla oli 54.40 ja sulla 54.49, lähdithän kuitenkin mun perässä kisaan. Vaikket kauaa pysynytkään. :p
Joo, oli mennyt väärinpäin.. kiitos huomiosta, nyt pitäisi olla kunnossa. :)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Se tuntuu onni suosivan toisia ja toiset sitten keräävät sen kaiken epäonnen kollektiivisesi.
Jep näin tuntuu olevan.
Nyt pakko sanoa että #12 todellista nopeutta en saanut selville, äijä oli ruosteessa ja teoriassa olis voinut pinnistää kymmenyksen tai kaks jostain, mutta ei vain löytynyt luottoa siihen...
Säälin sinänsä koska 1 sijan parannus tai heikennys olis nostanut eri autolle ajamaan, ja sitäkautta parempaan tulokseen...
Nyt sitten kisaan alle #8 joka oli todella lussu suorilla, mutta toisaalta kulki sentään mutkissa hyvin.
Huonoa tuuria osuu siis, mutta oli äijässäkin vikaa eilen: liikaa painoa tässä porukassa noille autoille on vielä, eli tulos oli odotetulla tasolla sinänsä...
Lisäksi ajamattomuus näkyi aika-ajossa, ehkei vaan uskaltanut painaa tarpeeksi, who knows...

Noh, Hyvinkäälle pakko yrittää ees kerran treenaamaan, toivonmukaan tulee parempi kisa siellä.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13801
Se tuntuu onni suosivan toisia ja toiset sitten keräävät sen kaiken epäonnen kollektiivisesti.
Samaa huomannut joidenkin kohdalle. Itse en kuulu oikein kumpaankaan eli pidemmällä aikavälillä osunut hyvää ja huonoa autoa kumpaakin kohdalle.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Aika-Ajo
Ajoin ensimmäisessä setissä autolla nro 8. Myöhemmissä seteissä samaa autoa käyttivät Jacques ja Kouvotsvoni. Tämä oli hyvä asia siksi, että olin entuudestaan katsonut näiden kahden herran suorituksia aiempien kisojen tuloksista, joten heidän ajoistaan saisi hyvän vertailukohdan omaan vauhtiin.

Rata oli entuudestaan tuntematon, joten aika-ajo meni enemmän tai vähemmän ihan pelkän opettelun piikkiin. Racer-X:n ohjeet auttoivat kuitenkin kummasti ja ainoat ongelmaa tuottavat asiat olivat ensimmäinen jarrutus ja radan kutosmutka. Tiesin olevani auttamattoman hidas joihinkin muihin radalla olijoihin verrattuna, joten koitinkin pälyillä taakseni josko sieltä on joku ohitse haluamassa ja koitin päästää aina muut menemään ohi. Racerille ei tarvinnut tätä optiota tarjota, vaan mies tuli enemmän puskista kuin sata jänistä ja pyyhkäisi ohi että heilahti. Aika-ajon viimeisellä kierroksella sitten luulin rikkoneeni auton kun ensimmäisessä jarrutuksessa perä veti lukkoon ja auto teki hahmosta matkustajan. Perä edellä mentiin kohti pöpelikköä ja kuulosti, että auto olisi sammunut. Kun vauhti pysähtyi radan viereen, totesin olevani hengissä ja auton yhä käynnissä. Ajelin varikolle ja kuvittelin moottorissa olevan jotain vikaa, kun vetoja ei oikein löytynyt. Tosiasiassa taisin vain unohtaa, että noissa vehkeissä ei ihan ensimmäisellä sekunnilla ole kaikki teoreservit käytössä.

Tavoitteena oli olla aika-ajon jälkeen joku muu kuin viimeinen ja se tavoite täyttyi, olin neljänneksi viimeinen.

Kisa
C-finaalin vitosruutu ja auto numero kuusi olivat lähtökohdat joista kisaan lähdin. Otin taas tavoitteeksi olla joku muu kuin viimeinen ja varatavoitteeksi olla maalissa ennen Dominicia ja Kouvotsvonia. Sain onnistuneen lähdön ja pääsin edelläolevan auton aivan välittömään imuun. Ykkösmutkassa oli niin paha ruuhka, että se ei tarjonnut ohituspaikkaa, mutta jarrupaikkaan tultaessa otin sisälinjan yleisesti nopeampana pidetyn ulkolinjan sijasta ja pääsin nousemaan yhden sijan. Toinen syy sisälinjan käyttämiselle tässä mutkassa oli se, että aika-ajojen ulosajo oli luultavasti johtunut töyssyjen kohdalla jarruttamisesta, enkä halunnut sen toistuvan kisassa.
Hetken näytti, että edelläni olevat kolme kaveria karkaavat lailla pierun saharaan, mutta parin kierroksen jälkeen löysin uskoakseni optimilinjan siihen kirottuun kutosmutkaan ja sen jälkeiseen shikaaniin, joten aloin saada eroa kiinni ja pääsin pääsuoralla hyvin muiden imuun. Sain poimittua muutaman ohituksen, joskin tulin välillä itsekkin ohitetuksi. Tovin kuluttua olin kuitenkin jo toisena ja aloin unelmoimaan kilpailun voitosta. Taas kuitenkin ykkösjarrutuksessa tapahtui, tai paremminkin sen jälkeen. Tulin mutkasta ulos ulkoreunaa pitkin kun edessäni olikin kartingauto keula minua kohti. Jouduin nostamaan kaasun kokonaan ja en ollut varma oliko radan puolella ruuhkaa, joten väistin radan ulkopuolelle. Vauhti katosi tyystin ja ukkoa meni ohi kuin Kovalaisen Lotuksesta. Tässä kohtaa olisi ratavirkailijan ohjeiden mukaisesti pitänyt käydä varikolla näyttämässä autoa, että ei se hajonnut. Mutta näin en suinkaan aikonut toimia. Päätin, että seuratkoon hylkäys tai julkinen paheksunta, en aio pilata kisaani menemällä varikolle ulkonakäynnin seurauksena, johon en itse ollut syyllinen. (se ilmeisesti oli Williams- jota väistin. No hard fiilings, vaikka tekstistä saattaisi muuta luullakkin. Näitä sattuu, eikä se ole vakavata. Pääasia ettei kolahtanut).

Edelläni oli siis Kouvotsvoni, LFB, Dominic, F0110k ja Öö ruz. Sitten alkoi kisan mielenkiintoisin ja viihdyttävin vaihe kun aloin saavuttamaan pikkuhiljaa edelläni olevia. Ohituspaikkoja löytyi kaiken kaikkiaan neljä: Pääsuoran alku, pääsuoran loppu, ensimmäinen jarrupaikka ja kutosmutka jossa minä ja auto numero kuusi viihdyimme sisäkurvissa muiden käyttäessä ulkolinjaa. Hienoin hetki oli se, kun menimme kolmen auton nipussa pääsuoran loppuun ja hahmo Kouvotsvoni oli se, joka pääsi ensimmäisenä taittamaan mutkaan ja selvisi täten ensimmäisenä ulos mutkasta. Sain kuitenkin heti jarrupaikassa kuitattua Kouvon takaisin. Domppari ja Kouvo roikkuivat ihan takarontissa kiinni pitkään, mutta en tiedä tekivätkö sitten jonkun kolaroinnin keskenään, kun hetkessä eroa tulikin parin sekunnin verran.

F0110k:n jathtaaminen vei sitten monta kierrosta, mutta aikanaan hänetkin tavoitin ja alkoi epätoivoinen ohituspaikan etsintä. Follo osasi peittää niin hyvin paikat, että tilaisuutta ei tarjoutunut vaikka olin aivan kontissa kiinni ja vähintään puolenkymmentä kertaa piti nostaa reilusti ettei kolahtanut (taisi peräti kaksi kertaa Follon kanssa kolahtaakkin siitä huolimatta. Onneksi niistä ei mitään vakavampaa koitunut). Lopulta se ohituspaikka löytyi toiseksi viimeisellä kierroksella kun työnsin väkipakolla taas ykkösjarrutuksessa sisäreunaan. Eli C-finaalin toinen sija, nopein kierros ja hyvä mieli oli lopputuloksena.

Olisi ollut mielenenkiintoista nähdä, olisinko pystynyt haastamaan Lfb:tä voittotaistelusta ilman ulosajoani, mutta tällä tavoin ajettuna kilpailu tarjosi todella monta hyvää kaksinkamppailua. Jälkikäteen mietittynä muutama ohitustilanne oli niin täpärä, että niiden reiluus oli vähintäänkin hieman kyseenalainen, mutta ohi on päästävä ja adrenaliinin virratessa ei ole mikään ihme jos pieniä virhearviointeja syntyy. Onneksi kolhuilta kuitenkin vältyttiin. Eikä keneltäkään tullut nyrkistä kisan jälkeen.

Tulipahan pitkä tarina vaikka piti vain muutama lause kirjoittaa. Tuon jos joku jaksaa lukea, niin pisteet hänelle.
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Le Raportti!

Alkuspekulaatiot:

Jo hyvän aikaa ennen kisaa oli ennakko-odotukset kisan suhteen, ja spekulaatio kisan kulusta ajautunut pääkoppaan, lähinnä viime vuotisen kokemuksen pohjalta. Nyt kun ynnään eilisen kisan ja sen mitä oletin sen tulevan olemaan niin veikkaus meni aika lailla nappiin.

Practise/Qualifying

Melko hyvin oli rata muistissa kaikkine pomppuineen edellisvuodelta, ja pääsikin heti hyvään vauhtiin, vertasin ajon aikana eroa muihin ja näin saavuttaman kaikkia, nopeus siis tyydytti, mutta auto #1 olikin ilmeisesti joukon paras vehje! varsinkin suoranopeudessa! Nasty repäs kuitenkin samalla autolla vielä hitusen kovemman ajan ja paalulle, tokasija a-a:ssa oli kuitenkin yli odotusten Kaanaassa.

Tuskien taival Kisa

Autoksi siunaantui #2, ja kun katteli ennen a-finaalia miten PeePee ajoi samalla autolla muita vastaan, varsinkin suorilla, niin siinä kyllä palkintopalli vilahteli pois mielestä, tai sitten me ei vaan osata PeePeen kanssa painaa kaasua pohjaan, kun jäätiin suorilla niin monta metriä että ihan hirvittää..

Ei kyllä silti voi moittia Racerin, Haikin tai Nipsuhuulen suoritusta, jotka pääsi mua ohittelemaan, vaikka onkin käsittämätöntä miten voi aluksi suoran alussa menettää 4-6 auton mitan kaulan ja näkevän muiden menevän jo ruutulipun kohilla heittämällä ohi ja vaihtavan vielä ajolinjaa edessä noin lyhyellä suoralla.. En harrasta mitään itsekehuja, mutta henk.koht. oon enemmän kuin tyytyväinen omaan ajoon, ja kolmanteen sijaan, sain kaiken irti autosta, korvasin mutkissa osittain sen mitä suorilla menetin ja virheetön kisa tuntuu melkeinpä voitolta! Koska yksikin virhe ois tiputtanu ulos podiumilta

Racer ajo mielestäni virheettömämmin kärkipäästä, mitä perässä ajelin, huomaa kotiedun taistelutahdon, vaikka #6:n olikin ilmeisen ok auto, vaikkei niin nopea suorilla kuin esim #1 tai #10 (tai painoeron takia) niin hieno ja täysin ansaittu voitto ja saavutuksen riemu, tällästä sarja tarviikin! Gongrats! kisan kannalta oli aivan loistava kokoonpano autoerojen suhteen, sai taistella kun jääkiekossa Kiina Canadaa vastaan, toinen luistelee ohi mutta ite pitäs tehä maalit? vaikeeta, mutta hauskaa! Nasty sai varmaan kokea samanlaista tyydytystä #8:lla :)

Ainahan näistä autoeroista puhutaan ja sysätään kaikkea sen niskaan, ja kakkuna päälle vielä painoerot, ilmeisen kovia faktoja kylläkin, mutta Kaanaassa ainakin omaan päähän jäi hyvä mieli taistelun suhteen, kun näki mitä kyytiä Haikki ja Nipsuhuuli meni suorilla, niin siinä mietti ite ajavansa eri sarjan autolla=) Mutta olihan mullakin joukon nopein kaara aika-ajossa, joten mistään huonosta tuurista ei voi puhua. Varsinkaan kun joillakin jää koko kisa väliin huonon tuurin takia, joten pitää olla hiljaa :) Kisassa vaan jaetaan pisteet joten toivois senkin autotuurin menevän toistepäin=)

jälleen suurkiitokset järkkäreille ja follolle kun oli halua selvitellä autokyytejä vielä kisan jälkeen! ja hommat hoitu!

Jatkot oli ihan onnistunut tempaus, näitä on hyvä olla aina välillä, ja melko myöhään oltiinkin ennen kuin takasin kotiseudulle lähettiin. Tästä on hyvä jatkaa!=)
 
Viimeksi muokattu:

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Hän ajelikin yksikseen suurimman osan kilpailusta, hetkellisesti saavuttaen erään toisen kuljettajan joka myös teki virheen mutta ajoi itsekin mutkan hieman leveäksi eikä näin pystynyt hyödyntämään tilannetta vaan jäi tasaisesti muusta joukosta. Hän kuitenkin saavutti aikaisemman tuttavuutensa kierroksella, ja pienen painostuksen jälkeen ajoi viimeisessä mutkassa ohi. Tämän jälkeen kilpailu muuttuikin hieman tylsäksi, hän lähinnä keskittyi ajamaan auton maaliin ja pitämään naiskuskin takanaan. Hän kuitenkin piti autoa #7 nopeampana kuin autoa #10 jolla ajoi aika-ajoissa, josta syystä ihmettelikin miksei koskaan saavuttanut muita vaan lähinnä jäi runsaasti joka kierroksella, eikä edes onnistunut karistamaan kierroksella jäänyttä perästään.
Tähän kommenttia, meidän nopeimmissa kierrosajoissa ei ollut paljoa eroa joten sen perusteella ei kai se nyt mikään ihme ollut että pysyin perässä. :) Senpä takia onkin sääli että tein alussa sen virheen, olisi muuten voinut kehittyä hyvä kilpailu..
Koodi:
21	Puhis	        56.53	
22	Williams-	56.66
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Huojentavaa kuulla, ettei se kakkonen kauhean hyvin suorilla kulkenut. Itte en oikein osannut tuota arvioida ja syyllisenä heikkouteeni pidin ajotaitoja ja ihania läskejäni.

Opin koko ajan radasta ja autosta vähän lisää ja parhaimman kierroksenikin ajoin vasta viimeisellä kierroksella.

Oli meillä kyllä hyvää kisaa, että kylmäksi finaali ei jättänyt.
 
Ylös