Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2010, round 7, Hyvinkää 3 GP

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Andy menee vielä muutaman sadasosan oman aikani alle. Hänkin mielestäni parantanut ajoaan viime Hyvinkäästä, nyt hyvin sekunnin sisällä (0,7) päivän nopeimmasta kuskista samalla autolla.
Päätin nyt, kun ajoni on pidemmän aikaa ollut aika hukassa, palata perusasioihin eli jarruttaa aikaisemmin ja ajaa mutkat mahdollisimman vähin ratinliikkein (vrt. tenniksenpelaaja, joka turvautuu koko matsin ajan pääasiassa yläkierteisiin kämmeniin, jotka paukuttaa takakentälle ja kahdella kädellä lyötäviin krossi-rystyihin). Sain ulostulovauhdit paremmiksi, mikä on varmasti vielä kovempi juttu Forssassa ja varsinkin sisäradoilla.

Kun ajaa pelkkää "peruspeliä", on seitsemän kymmenyksen ero Haikkiin ihan ok. Kunhan perusyläkierteet saa taas varmoiksi, voi yrittää kikkailemalla kuroa eroa umpeen
 

Örfil

Guest
"En voi olla näin käsi, että häviän naisillekin heittämällä", tuumasin.
Heh, lyödäänpäs miehelle motivaatiota lisää eli hävisit myös 16-v pojalle jonka kisakokemus on tasan 1 kpl ennen tätä ;)
 

Örfil

Guest
Päätin nyt, kun ajoni on pidemmän aikaa ollut aika hukassa, palata perusasioihin eli jarruttaa aikaisemmin ja ajaa mutkat mahdollisimman vähin ratinliikkein
Tismalleen samaa taktiikkaa tänään myös sovelsin. Omat ajot parantuivat sen myötä etten ryysinyt mutkiin liian lujaa. Etenkin neulansilmään. Jarrutus ajoissa, tiukka kääntö, välittömästi ratti ja renkaat suoriksi ja lämä pohjaan ja näin ulostulonopeus oli parempi eikä vauhti hukkunut. Ei se riittänyt tänään sen ylemmäksi, mutta olisi huonomminkin voinut mennä.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13811
Päätin nyt, kun ajoni on pidemmän aikaa ollut aika hukassa, palata perusasioihin eli jarruttaa aikaisemmin ja ajaa mutkat mahdollisimman vähin ratinliikkein (vrt. tenniksenpelaaja, joka turvautuu koko matsin ajan pääasiassa yläkierteisiin kämmeniin, jotka paukuttaa takakentälle ja kahdella kädellä lyötäviin krossi-rystyihin). Sain ulostulovauhdit paremmiksi, mikä on varmasti vielä kovempi juttu Forssassa ja varsinkin sisäradoilla.

Kun ajaa pelkkää "peruspeliä", on seitsemän kymmenyksen ero Haikkiin ihan ok. Kunhan perusyläkierteet saa taas varmoiksi, voi yrittää kikkailemalla kuroa eroa umpeen
Tämä kerta toi silti mieleeni auton vaikutuksenkin. Eli mitä teidän ero Haikin kanssa olisi hyväpitoisella autolla... Mutu että ehkä isompi. But who knows. Itse törmäsin ekaa kertaa ikinä Hyvinkäällä autoon jolla ei kuivalla radalla tulekaan tulosta muutoin toimivalla, pidon mukaan, ajamisella. Omaan järkeeni aivan järjettömällä riehumisella ja repimisellä vauhti löytyikin kun ihan väkisin yritin sun vauhdissa pysyä. Edellä oleminen olikin hankalaa heikon pidon takia muttei silti oikein voinut kauhean aikaisin jarruttaakaan kun kärkyit siinä takana. Siinä lähtikin vähän väliä perä alta, kuten ehkä huomasitkin :)
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Tämä kerta toi silti mieleeni auton vaikutuksenkin. Eli mitä teidän ero Haikin kanssa olisi hyväpitoisella autolla... Mutu että ehkä isompi. But who knows. Itse törmäsin ekaa kertaa ikinä Hyvinkäällä autoon jolla ei kuivalla radalla tulekaan tulosta muutoin toimivalla, pidon mukaan, ajamisella. Omaan järkeeni aivan järjettömällä riehumisella ja repimisellä vauhti löytyikin kun ihan väkisin yritin sun vauhdissa pysyä. Edellä oleminen olikin hankalaa heikon pidon takia muttei silti oikein voinut kauhean aikaisin jarruttaakaan kun kärkyit siinä takana. Siinä lähtikin vähän väliä perä alta, kuten ehkä huomasitkin :)
Itse asiassa Haikki vaikuttaa viihtyvän Hyvinkäällä suhteessa muihin sitä paremmin, mitä enemmän pitoa on. Mun ajaminen taas on ollut sen verran sekaisin, että en itsekään osaa sanoa, mikä pitotaso mulle sopii parhaiten. Todennäköisesti silti Haikki on mua suhteessa nopeampi pidon lisääntyessä.

Kisassa taas: kun olin sun takana, sain pidettyä paketin kasassa, mutta ohi päästyäni keskittyminen herpaantui. Edellä ollessa keskittyminen ja ajatusten koossapitäminen on mielestäni aina vähintään kymmenen kertaa vaikeampaa
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Tismalleen samaa taktiikkaa tänään myös sovelsin. Omat ajot parantuivat sen myötä etten ryysinyt mutkiin liian lujaa. Etenkin neulansilmään. Jarrutus ajoissa, tiukka kääntö, välittömästi ratti ja renkaat suoriksi ja lämä pohjaan ja näin ulostulonopeus oli parempi eikä vauhti hukkunut. Ei se riittänyt tänään sen ylemmäksi, mutta olisi huonomminkin voinut mennä.
Hyvä aika-ajo oli sulla, varsinkin kun et ilmeisesti ole viime aikoina paljoa ajanut
 

Örfil

Guest
Edellä ollessa keskittyminen ja ajatusten koossapitäminen on mielestäni aina vähintään kymmenen kertaa vaikeampaa
On se kumma että kuinka alkaa hermo livetä, auto luistaa, rystyset valjeta ja vauhti hiipua kun joku on kontissa kiinni :nope: Takaa-ajajana on paljon helpompaa.

No, se on se ero joka erottaa hyvän ja mediumkuskin toisistaan. Lisää kisoja, sillä se (kai) fixaantuu.

T: Medium
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13811
Itse asiassa Haikki vaikuttaa viihtyvän Hyvinkäällä suhteessa muihin sitä paremmin, mitä enemmän pitoa on. Mun ajaminen taas on ollut sen verran sekaisin, että en itsekään osaa sanoa, mikä pitotaso mulle sopii parhaiten. Todennäköisesti silti Haikki on mua suhteessa nopeampi pidon lisääntyessä.
Niin... en tarkkaan sun ajosta osaa ja uskallakaan sanoa varmaa mutta ehkä luistatat Haikkia hiukan enempi paremmalla pidollakin. Perstuntumaa vaan autoon.

Kisassa taas: kun olin sun takana, sain pidettyä paketin kasassa, mutta ohi päästyäni keskittyminen herpaantui. Edellä ollessa keskittyminen ja ajatusten koossapitäminen on mielestäni aina vähintään kymmenen kertaa vaikeampaa
Hyvinkää 2:ssa mulla oli hyväpitoinen auto eikä mitään ongelmaa ajaa kovaa yksinään. Toi oli aika hirveä toi #38 kun takana nopea kaveri jolla parempi pito.
Olisi kanssa mielenkiintoista nähdä kierrosaikojani kisassa ennen ja jälkeen kun menit ohi. Varmaan ainakin puoli sekkaa parani. Heitin kaiken loppujen lopuksi turhan varovaisuuden helkuttiin.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
On se kumma että kuinka alkaa hermo livetä, auto luistaa, rystyset valjeta ja vauhti hiipua kun joku on kontissa kiinni :nope: Takaa-ajajana on paljon helpompaa.

No, se on se ero joka erottaa hyvän ja mediumkuskin toisistaan. Lisää kisoja, sillä se (kai) fixaantuu.

T: Medium
Tuttu tunne. Pakko myös mainita, että kokeneet kuskit osaa löytää ohituspaikkoja paljon helpommin ja käyttää niitä selkeästi paremmin kuin esim mä. Tarttisin paljon kisakokemusta lisää, jotta olisi enemmän ballseja ohituksiin.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Menomatka:
- Mukavaa!

Harjoitukset:
- Liukasta!
- Pelottaa.

Aika-ajot:
- Lfb:n takalisto näyttää eroottiselta.
- Pelottaa.

Kisa:
- Pelottaa.

Paluumatka:
- Mukavempaa!

Juuri nyt:
- Oivalluksia elämästä
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Niin... en tarkkaan sun ajosta osaa ja uskallakaan sanoa varmaa mutta ehkä luistatat Haikkia hiukan enempi paremmalla pidollakin. Perstuntumaa vaan autoon.
Mä uskaltaisin väittää että perstuntumasta mulla ei oo kiinni,. Enemmän varmaan siitä, että multa puuttuu kokemusta, kuinka paljon kannattaa ajaa sladissa tietyllä radalla/pitotasolla/autolla jne.

Vaikka oon vääntänyt näissä tapahtumissa vuodesta jo 2008, niin monella muulla on kokemusta paljon enemmän. Toisaalta taas, ekan KKWCS-kisan ajoin täysin perstuntumalla, kun ulkoratakokemusta ei ollut, ja se sujui suunnilleen samantasoiseti, kuin nykyiset kisani. Ehkei vain pitäisi nytkään ajatella mitään.
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Itse asiassa Haikki vaikuttaa viihtyvän Hyvinkäällä suhteessa muihin sitä paremmin, mitä enemmän pitoa on. Mun ajaminen taas on ollut sen verran sekaisin, että en itsekään osaa sanoa, mikä pitotaso mulle sopii parhaiten. Todennäköisesti silti Haikki on mua suhteessa nopeampi pidon lisääntyessä.
Joo siinä mielessä olet oikeassa että minusta on aina mielekkäämpi ajaa mitä enemmän on pitoa autossa kunhan auto ei vaan kovin aliohjaa. #38:illa luisui takarenkaat paljon mutta silti sopi hanskaan hyvin mutta vielä paremmin sopi kisa-auto #20. mitä oon sun ajoa seurannut niin ilmeisesti sulle sopii auto mitä pitää viedäkin vähän luistossa kuten #38:sia tänään. Jokatapauksessa paransit ajamistasi paljon viimeisiin hyvinkään kisoihin verrattuna :thumbup:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
(yleisestikin hienoa kisaa muuten Wilzkun, junnun ja Sue_Me:n välillä. :thumbup:)
Yritin olla törmäämättä muihin ja siinä onnistuin hienosti. Williams osasi peippailla oikeissa paikoissa joten olin aseeton jarrutuksissa. Juniori tuli sitten vielä sekoittamaan pakkaa joten kolmen keskenkin skabattiin tiukasti pari kiekkaa.

Hauskaa oli, vaikka tuhrinkin kisani spinniin. Luultavasti olisin ollut viimeinen ilman ajovirhettäkin.
 
Ylös