Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2010, round 7, Hyvinkää 3 GP

Örfil

Guest
A)
Jacques on muuten aika kikolo: ensiksi sillä ei ole yhtään tyttöystävää ja yhtäkkiä sillä on kaksi, ja saksalaista!

On tainnut olla aikamoiset synttäribileet kisan jälkeen. Lucky you :ahem: :wink: :cool: :thumbup:

Jakkues on kyllä tästä lähtien sarjan virallinen p-makneetti ja pornokeisari ;)

B) Junnun puolesta kiitokset. Kundille jäi hampaankoloon siitä C-finaalista kun oli mielestään "ihan varmasti nopein" ;) :D Oli tosiaan mukavaa seurattavaa kun Sue Me ja junnu vuoron perään ohittelivat toisiaan. Siinä tuli hyvää oppia kaikille kolmelle. Wilzku oli ässä! Taktiikka toimi.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
A)
Jacques on muuten aika kikolo: ensiksi sillä ei ole yhtään tyttöystävää ja yhtäkkiä sillä on kaksi, ja saksalaista!

On tainnut olla aikamoiset synttäribileet kisan jälkeen. Lucky you :ahem: :wink: :cool: :thumbup:

Jakkues on kyllä tästä lähtien sarjan virallinen p-makneetti ja pornokeisari ;)
Kavereita olivat vain. :tongue:
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Harkat:

Alle tuli auto numero 36. Liukasta oli, meinasin spinnata heti ekassa mutkassa täysin kylmällä autolla. Muutaman kierroksen jälkeen pito parani jonkin verran, mutta en lähtenyt repimään turhia. Sessiosta mieleen jäi lähinnä auton liukkaus.

Aika-ajo:

Samalla luistelevalla 36:lla mentiin. Lisäsin vähän puristusta ja sladittelin varsinkin jarrutuksissa normaalia enemmän. Sain pari suhteellisen hyväntuntuista kierrosta, aika 51,0 vei odotetusti C-finaaliin, kakkosruutuun. Tavoite oli B:ssä, josta jäin kuitenkin kolmisen kymmenystä. Mikään valtava pettymys ei lähtöruutu silti ollut.

Kisa:

Jo lämmittelykierrokselle lähdettäessä huomasin, että auto numero 30 ei lähde paikaltaan mihinkään, paalumies vetäisi jo lämppärille startattaessa parinkymmenen metrin eron meikäläiseen. Koitin antaa aavistuksen verran kaasua juuri ennen oikeaa starttia, ei auttanut. Vissiin neljä miestä tuli ohi ennen ekaa mutkaa. Myöskin huonon startin saanut Dominic oli edelläni, mutta olin jonkin verran nopeampi. Pari kertaa olisin päässyt rinnalle ennen vikaa mutkaa, mutta ohituskielto vesitti kuittausaikeeni. Ohituspaikka löytyi kuitenkin joskus kolmannen tai neljännen kierroksen paikkeilla toisen mutkan jarrutuksesta, Domppari jätti hyvin tilaa ja pääsin siististi ohi.

Tässä vaiheessa tuntui, että olisin ollut hieman muitakin edelläajavia nopeampi. Iloa kesti kierroksen verran kun edelläni pyörittiin juuri "sopivasti". Toisen mutkan jarrutuksessa/sisääntulossa oli auto keula tulosuuntaan juuri ajolinjalla ja jouduin väistämään nurmikon kautta. Kuittasin pyörähtäneen Jacquesin, mutta Domppari tuli takaa ohi. Aikaa tuhraantui kierrosaikalapun perusteella 4-5 sekuntia. Sitten vain ajamaan Dominicia takaa, mutta kisa loppui jälleen yllättävän aikaisin ja eroa jäi pari sekuntia. Normaalilla tuurilla sijoitus olisi siis voinut olla vähän parempi, mikä jäi hitusen kaivelemaan.

#30 oli selvästi rauhallisempi mutkissa kuin #36, mutta suorilla ilmeisesti puuttui potkua jonkin verran. Kierrosaika huononikin puolisen sekuntia aika-ajoista.

Muuta:

Hyvinkäällä on vain aina mukavaa ajella kovakulkuisen kaluston ja hienon radan ansiosta. Sijoitukseeni olen pettynyt, mutta olihan tuolla jälleen oikein kivaa. Järkkäreille jälleen kiitokset kisasta, olen todennäköisesti mukana taas Forssassa.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Älä edes sano ettet saanut :mad_old:
Jacqulla nyt Ironmanin jälkeen niin kovasti vientiä ettei se anna ihan jokaiselle :D

Asiasta kukkaruukkuun: onko keltään tulossa stillikuvia johonkin galleriaan?
 

Örfil

Guest
Olis ollut kiva päästä Nipsu/Jussi/PP junan mukaan, mutta kun ei niin ei.
Vähän oli yksinajelua siis.
0.7 kymppiä puuttuu sulla vielä nopeudesta että pääset "junaan" mukaan. Meikäläinen taisteli 10 kg kevyempiä kavereita vastaan hiki päässä ja ajoin sitten kumit luikkaiksi. Pidän yliohjaavasta autosta mutta sitten käy yleensä niin että ajan gummit luikkaiksi ja loppukisa menee vituix. Ajelin ihan kuin kevätjäillä loppukisan ja onneksi PeePee ajoi vikan mutkan pitkäksi. Siinä vaiheessa olin jo aivan aseeton.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
0.7 kymppiä puuttuu sulla vielä nopeudesta että pääset "junaan" mukaan. Meikäläinen taisteli 10 kg kevyempiä kavereita vastaan hiki päässä ja ajoin sitten kumit luikkaiksi. Pidän yliohjaavasta autosta mutta sitten käy yleensä niin että ajan gummit luikkaiksi ja loppukisa menee vituix. Ajelin ihan kuin kevätjäillä loppukisan ja onneksi PeePee ajoi vikan mutkan pitkäksi. Siinä vaiheessa olin jo aivan aseeton.
Jooh, vaikka aika a-a:sta paranikin niin ei vaan osunu hanskaan toi #23.
Tiedä sit olisko millään muulla päässyt sen nopeampaa, mutta eilen ei ollut parempaan asiaa.

Ajoit muuten kisan samalla millä mä a-a:n, samoja huomioita tein #27:sta kanssa.
Oli muutenkin suht luisteleva auto eilen, eli yliohjautumista riitti.
Ei sen puoleen, sama täällä, pidän kanssa mieluummin yli- kuin aliohjaavasta.
#23 puski ihan kunnolla, siitä syystä meni jokaisen mutkan sisääntulo pitkäksi.... ei vaan osannut.

edit. Uskosin kyllä että #23:lla olis osaava mennyt paljonkin lujempaa, alavääntöä puuttui
mutta oikea tekniikka mutkassa olis varmasti jelpannut sillä.
Miehestä oli kiinni.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
0.7 kymppiä puuttuu sulla vielä nopeudesta että pääset "junaan" mukaan. Meikäläinen taisteli 10 kg kevyempiä kavereita vastaan hiki päässä ja ajoin sitten kumit luikkaiksi. Pidän yliohjaavasta autosta mutta sitten käy yleensä niin että ajan gummit luikkaiksi ja loppukisa menee vituix. Ajelin ihan kuin kevätjäillä loppukisan ja onneksi PeePee ajoi vikan mutkan pitkäksi. Siinä vaiheessa olin jo aivan aseeton.
0,7 sekuntia tai 7 kymppiä :idea:
Kun katselee aika-ajotuloksia, melkolailla maksimi #38:lla ois mulle ollu B:n paalupaikka. Ja siihen eri auto myös silloin siis. Nyt hiki hatussa tajusin kisan aikana vasta, miten ajaa yliohjaavalla autolla. Tasapainoinen pito varmaan heikkenisi sladittelulla, tuolla autolla sai paremmin hyödynnettyä etupään pidon kun vaan sladitti perää.
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
AIKA-AJO #20
Olin melkoisen hukassa, kun paalusta olin silti sekunnin verran perässä. Heikolla romulla olisin kait ollut C-Finaalin paalulla. Aika parani harjoituksista hieman 49,23 ja Bemarikin oli yhä mielissään, sillä hän oli samalla autolla jäänyt vain muutaman satkun minusta. Ei kait ihan arvoton ole minunkaan päänahka, joten täytyy osata iloita silloin toistenkin puolesta.

Pikainen itsepetos anaalisointi. Olin harkoissa kärkeä 1,2s. jäljessä, aika-ajossa 1sekunnin. Kisassa sain eron reiluun puoleen.sekuntiin pakostikin, kun sain 5.sijan pidettyä heikoksi väitetyllä autolla.
Luen rivien välistä ettet oo ihan täysin tyytyväinen? Lue listaa myös alemmas niin huomaat että monta kovaa nimeä jäi taakse (myös kisavauhdissa). Kärki menee huimaa vauhtia ja täällä hyvinkäällä erot on isoja. Oma suoritus meni kokolailla nappiin ja kyllä sullakin tais onnistua! Molemmilla jopa pienet mahkut 4. sijaan!
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
varikolla yllärinä follon nopea paluu! Ja hvyä niin!

harjoitukset:

hyvä auto -->hyvä tulos


aika-ajo:
Lähdin heti haapiksen merkin jälkeen liikkeelle ja sainkin muutaman lapin ajella yksikseni. Sitten päästin nopeammat ohi ja jatkoin sooloilua. harmillisesti KW:lle jäin vain 60 tuhannesosaa..Lopputuloksena 6. ja yksi parhaita ulkorata sijoituksia. Alla siis ehkäpä paras auto, mutta forssan autotuurin jälkeen väliläl näinkin päin=)

Kisa:
Yksi extra lämppäri ajettiin. Mahtoiko syynä olla se että vedin letkaa ja erot muodostui liian suureksi ja jouduttiin liikaa odottelemaan ja renkaat jäähtyi? Tää jäi epäselväksi miksi 2 lämppäriä.

Noh, ruutulippu heilui. Andy saa lähtöruudukon metrin eron kiinni ja ekaan mutkaan rinta rinnan. Andy sisällä lähtöpaikan mukaisesti ja mä ulkopuolella. Ei siinä kande yrittää. Sisälinja tukossa ja siellä madellaan. Lähden ulkoa kiertää hazardia ja ulostulossa huomaan olevani jo KW rinnalla. sisäpuolelle ja päättäväisesti ohi. Nyt siis 5s ja Andyn kontiin kiinni. Vahvuutena on aina ollut ekat pari kiekkaa kun muut vielä lämmittelee. Pysyin alussa helposti perässä mutta en saanut muodostettua kunnon ohituspaikkaa. Muutamassa jarrutuksessa kontissa kiinni, mutta väärä kohta (piikki).Sitten andy alkoi karata ja katsoin dw on jo muutaman kymmenen metrin päässe. Siis cruisailuksi menee. Ekan vasurin sisääntulo täysin väärin ja ulostulo normaalisti vasemman kautta, jolloin kw iski yllättäen. En tiennyt että oli niinkin lähellä. Ei siinä vonut estellä tai tehdä mitään. Taas takaa-ajoa. Kierroksen kaksi pysyin perässä mutta sitten dw vauhti parani ja se sai pientä eroa. Maalissa kuitenkin vain 2 kymppiä perässä. Auto aliohjasi ja oli hankalampi ajaa kuin #20, mutta silti ajassa eroa vain 2 kymppiä. Eli jälleen perstuntuma ei vastaa sitä mitä kello sanoo.

Jos olisi kaikki mennyt nappiin olisin voinut ohittaa andyn alussa ja sen jälkeeen toimia tulppana. Andy ja dw oli kierroajoissa hieman edellä (siis kisan loppua kohden, kun taas alussa mulla oli paremmin vauhti päällä).

Oppihan myös dw perässä ajellessa yhden kohdan vielä missä on parannettavaa ja toisaalta sain dw:n aina kiinni tietyllä osuudella.
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Pre-race
Aamulla saksalaisten kyytiin.. Ahtasivat mut pienen kirppuauton takapenkille niin, että jalat olivat ihan linkussa.. Pelkäsin etten selviä matkasta hengissä, mutta saksalainen ajoi liikenteessä paremmin kuin yksikään suomalainen.

Radalla tuli sitten pieni hämmentävä hiukan vaivaannuttava hiljainen hetki kun olivat ryökäleet ostaneet synttärilahjaksi teräsmiespaidan, jonka juoni paljastui myöhemmin. Olin kuitenkin otettu tästä ylläristä ja siitä vielä kiitokset kaikille!

Harjoitukset, #28
Tässä vaiheessa sitten selvisi juoni, paita oli kryptoniitista tehty, ja sain susiruoskan polkuauton ajettavakseni. Jarrut oli älyttömän herkät ja tein lukkojarrutuksen melkein joka mutkaan. Lisäksi takaosan S-mutkat olivat tosi vaikeita, koska auto yliohjasi mutkan sisääntulossa ja aliohjasi ulostulossa. Jos yritti ajaa normaalikaasulla niin auto lähti käsistä. Aika oli säälittävä 52.77, mutta en yksinkertaisesti pystynyt tuolla autolla parempaan.

Aika-ajot, #28
Olin päättänyt yrittää riskillä hyvää aikaa. Tiesin, että C-finaali on niin todennäköinen ettei varmistelu kannata. B-finaalimahdollisuus olisi vain jos yrittää isoa riskiä. Jätin kuitenkin teräsmiespaidan päälle, mikä oli tietenkin virhe. Aika-ajon alussa tuntuikin olevan paremmin pitoa ja ajattelin parin kierroksen jälkeen, että voisin yrittää ajaa S-mutkat kunnolla. Sitten paidan kryptoniitit alkoivat höyryämään ja auto lähti lapasesta radan toiseksi nopeimmassa kohdassa ja ajauduin todella syvälle puskaan.. Kiireellä aloin sitten työntämään autoa radalle, enkä paniikissa älynnyt lämmittää renkaita tarpeeksi. Siispä heti seuraavalla kierroksella radan kakkosmutkassa jarrut lukkoon ja perä edellä nurmikolle taas.. Ja työntöhommiin, paniikki kasvoi.

Otin nyt pari kierrosta iisisti ja puhdistelin renkaita. Sitten rupesin ajamaan kunnolla niin eikös superhypernopea 4stroke tullut ohi S-mutkassa juuri siinä kohdassa missä ruoska-autoni alkoi heittelemään kaikkein pahiten.. Pieni osuma taisi tulla, pahoitteluni jos pilasin kierroksesi, mutta yhtään en älynnyt että sieltä tulee joku takaata.. Noh tämän seurauksena pyörähdin kuitenkin taas, mutta tällä kertaa pysyin radalla.. Keräsin kuitenkin taas niin paljon paskaa renkaisiin ettei ajosta tullut yhtään mitään..
Ensimmäinen ulosajoni S-mutkassa oli kuitenkin niin hurja etten uskaltanut ajaa sitä mutkaa sillä autolla enää myöskään kunnolla.

Toisessa aika-ajoryhmässä PeePee ajoi taas samalla autolla ja ehti ajaa pari kierrosta kunnes se laukesi lopullisesti. Kävin tietty vielä varmistamassa mekaanikolta että enhän mä rikkonut autoa ulosajoillani ja selvisi että syy oli täysin tekninen.. En tiedä sitten oliko se vika vaikuttanut jo auton levottomuuteenkin.. Anyway, radan varressa hiukan iloitsin, että nyt PeePee saa paremman auton, kunnes sitten huomattiinkin, että se auto taisi olla vielä huonompi, tai renkaat ainakin niin kylmät ettei kunnon aikaa tullut.. Joten molemmat Livestrong-kuljettajat C-finaalin häntäpäässä! Ei nyt mennyt ihan niinkuin piti.

C-finaali, #38
Päätin pitää teräsmiespaidan päällä, vaikka sen kryptoniitti kuumotti jo itseäkin ja hiki valui paikoista, joista ei pitäisi.

Keräsin lisää itseluottamusta torjuntavoitto mielessäni.. Näin kisa-autoni (#38) pukilla, ja epäilys alkoi taas nousemaan. Muistelin, että viimeeksi ajoin tuolla autolla kisassa, se oli ihan ok, mutta siinä oli huonot jarrut eikä sopinut ajotyylilleni sekään. Kuitenkin tiesin, että sillä pystyisi sentään ajamaan, joten optimismi alkoi kasvamaan, kunnes Haikki käveli vastaan ja sanoi "Ajaksä 38:lla? Se on muuten aivan perseestä!". Siinä vaiheessa kryptoniitti alkoi jo tuhoamaan aivosolujakin ja mun teki mieli mennä suoraan kaljalle.
PeePeen kanssa vielä vaihdeltiin kommentteja ja naureskeltiin tuurilleni. PeePee istui autossaan ja mun auto oli vieläkin korjattavana. Siinä vaiheessa kuitenkin heräsi toivo siitä että saisivat sitä autoa ehkä paremmaksi kuin mitä se oli Haikilla ollut. PeePeelle annoin tsempit ja käskin häntä ottamaan startin aggressiivisesti.

Lämmittelykierrokselle lähtiessäni kuitenkin totesin, että tämä on Haikin sanoista huolimatta selvästi parempi auto kuin se #28, jolla yritin ajaa aika-ajoissa. Jarrujen kanssa oli samaa ongelmaa kuin edellisessä kisassa samalla autolla, ja tiesin, että kakkosmutkan jarrutuksessa tulee taas ongelmia.

Lämppärien jälkeen valmistauduttiin starttiin, ja katsoin erittäin tarkasti Haaparannan lippukättä. Heti kun se heilahti niin jalka reagoi kaasulle välittömästi, aivan kuten Hamiltonilla päivää myöhemmin. Sain mielestäni paremman reaktion kuin ikinä missään startissa koskaan!
Edessäni Asko S otti ilmeisesti myös ok startin, mutta joutui hidastamaan ruutuun jääneen lfb:n takia. Hän lähti ohittamaan lfb:tä vasemmalta aika nopealla liikkeellä juuri kun olin itse lähtemässä ohittamaan Askoa samasta reiästä, ja jouduin tekemään väistöliikken nurmikolle. Ohitettiin molemmat lfb nopeasti, mutta koska Asko joutui hidastamaan vauhtiaan enemmän niin mulla oli kovempi vauhti päällä joten siirryin Schumachermaisella liikkeellä vasemmasta reunasta oikeaan ja siirryin ensimmäisessä mutkassa sisäpuolelle, minkä ansiosta pääsin kuittaamaan myös Askon..

Suureksi ilokseni huomasin myös, että PeePee oli saanut yhtä kovan startin kuin minä ja oli aivan öö ruzin kannassa. Itsekin pysyin alussa mielestäni vauhdissa, mutta S-mutkissa jäin julmettomasti. Ulosajoni aika-ajoissa vaikutti edelleen ajooni siellä, eikä ollut ihan täyttä luottoa täysin eritavalla käyttäytyvään autoon. Tarkkailin tilannetta ja iloitsin kun PeePee pääsi öö ruzista ohi ja torjuntavoitto oli nyt hyvin lähellä. Minun pitäisi vaan pystyä pitämään muut takanani. Suunnitelmani tuntuikin toteutuvan, kunnes yhtäkkiä kryptoniitti alkoi taas lämmittämään. Koska autoni jarrut olivat olemattomat, piti jarrutus kakkosmutkaan aloittaa aikaisemmin. Minun taidoillani tuli ongelmia myöhemmällä jarrutuksella. Sen takia aivan perässäni ajanut Asko osui autoni peräpäähän ja spinnasin. Äkkiä takaisin radalle, mutta kaikki startissa ohittamani pääsivät eteeni. Siis myös tipu-domppari ja lfb.
Sain tämän jälkeen edelläni ajavia lfb:tä ja Nascar-kuljettajaa kiinni kokoajan, mutta liian vähän kerrallaan. Kierrokset täyttyivät maaliin tultiin ja pettymys oli kova.

Jälkeenpäin mietittynä pahin virheeni oli laittaa teräsmiespaita ajohaalarin alle. Se olisi pitänyt pistää päälle, koska haalarin ulkopinta olisi tuhonnut kaiken kryptoniitin ja omat voimani olisivat päässeet jylläämään täydellä teholla. Nytkin toki lensin, mutta vähän muualla kuin radalla.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Luen rivien välistä ettet oo ihan täysin tyytyväinen? Lue listaa myös alemmas niin huomaat että monta kovaa nimeä jäi taakse (myös kisavauhdissa). Kärki menee huimaa vauhtia ja täällä hyvinkäällä erot on isoja. Oma suoritus meni kokolailla nappiin ja kyllä sullakin tais onnistua! Molemmilla jopa pienet mahkut 4. sijaan!
20 kierrosta vuodessa tässä teholuokassa on liian vähän. Siinäkin ajassa tasoa sai useita kymmenyksiä paranneltua. Vaikka nelitahtisista on vuosien kokemus, niin sillä ei täällä mitään juuri tee. No olen yksi vähiten täällä ajaneista, joten ei muuta sanottavaa. Eiköhän rapossa ollut jo kaikki.
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Josko sitä sitten kirjoittelisi vähän rapsaa:

Pre-race

Suuren jännityksen kera saavuin rata-alueelle vastaanottamaan Follolta maalatun kypäräni, jota oli odotettu jo useampi ilta ja yö täristen.

Salaiset rituaalit muiden maalariasiakkaiden kanssa ja kun kypärän näki, niin uskomaton fiilis. Ei se näin hieno edes voi olla. Hymy levisi pakostakin kasvoille.

Harjoitukset

Auto tuntui todella vaikealta, johtuen todennäköisesti kuskin taidon puutteesta, mutta koko ajan oli perä irti tai muuten todella levoton. Aikana vaatimaton 50.00, jolla ei kauheita ollut luvassa. Jacques epäonnistui autolla myös, joten Livestrongin kannalta tilanne näytti erittäin huonolta. Ainoastaan Totken ajo samalla autolla lupasi hieman hyvitystä.

Aika-ajo


Aika-ajoon ideana yrittää alusta lähtien hyvää kierrosta autolla, jolla Jacques oli edelleen hieman hukassa ja luotto ei itselläkään ollut hyvä.

Ensimmäinen kierros meni kuitenkin ihan mukavasti ja tuntui että voi tästä jotain tullakin, sain kuitenkin eroa Folloon ja Öö ruziin, jotka tulivat takana.

Kunnes. Varikkomutkasta lähtiessä auto yhtäkkiä sanoi sopimuksensa irti. Ajattelin ensin että ketjut lähtivät irti, mutta pikainen tarkistus kertoi niiden olevan vielä paikallaan. Auto lipui pääsuoralle ja varikkolevennykselle, ja Haaparannan testi kertoi moottorin leikanneen kiinni. Katastrofin ainekset olivat kasassa.

Nopeasti varikolle ja juosten autoon #36. Auto oli seissyt hetken ja pitoa ei ollut yhtään samalla tavalla kuin edellisissä autoissa (siis toki alkuun ei ole pitoa paljoa, mutta nyt ei ollut yhtään.) ja vedinkin heti ekassa mutkassa varikolta kiihdytettäessä suoraan lepikkoon. Loppu aika-ajosta menikin liukastellessa ja paras aika sillä autolla oli huima 57 sekuntia.

Edellisellä autolla ehdin ajaa 52.xx joka riitti C-finaalin viidenteen ruutuun. Nyt olin urani huipulla.

C-finaali


C-finaalissa oletin pahimman vastuksen tulevan Öö ruzilta, joka lähti finaalin paalulta. Tarkoituksena oli päästä heti lähdöstä mahdollisimman nopeasti tyypin kantaan, ettei pääsisi vetämään kaulaa.

Startti onnistui täydellisesti ja auto #20 veti hyvin. Ensimmäiseen mutkaan tulin aivan Öö ruzin perässä ja meinasin yrittää ohi jo toisessa mutkassa. Kärsivällisyys kuitenkin pelasi ja huomasin olevani hieman nopeampi ja pysyväni hyvin perässä.

Toisella kierroksella päätin hyödyntää nopeampien (Haikki, Nasty) opit ja käyttää heiltä opittua ohituspaikkaa kakkos- ja kolmosmutkien kohdalla.

Öö ruz lähti kiltisti hakemaan ajolinjaa vasemmalta kakkosmutkan jälkeen ja tuikkasin itseni sisäreunaan ja helposti ohi. Eroa alkoi kertymään ja muutaman kierroksen jälkeen aloin varmistelemaan nousua ja välttämään turhia riskejä. Ruutulippu heilui ja täysi katastrofi oli estetty.

B-finaali

B-finaali koitti ja autoksi siunaantui alkuun muistaakseni #30. En tiedä oliko muilla tällä autolla ajaneilla sama ongelma, mutta heti lähdettyäni varikolta huomasin että ratti on aivan vinossa. Ruudukkoa kohti ajaessa huomasin että oikealle käännettäessä käsi jäi aina ikävästä ratin ja katteen väliin ja sen joutui irrottamaan ratista. Tein liikkeeni ja päätin ajaa lähtöruutujen sijasta varikolle vaihtamaan autoa. (Jos tästä penaltya tulee niin sitten tulee)

Otin auton mikä oli lähimpänä varikon ulosajoa ja suuntasin kiireellä muiden odotellessa lähtöruudukkoon. Auto tuntui hyvältä, vaikka herkät jarrut eivät olekaan ikinä olleet mun juttu.

Startti onnistui taas hyvin, mutta lopulta huonon ajolinjavalinnan takia en päässyt nousemaan kuin Follon ohi, ja muut tulivat rinnakkain ensimmäiseen mutkaan. Totke veti sitten kakkosmutkassa pihalle ja olin Racerin ja Nipsuhuulen perässä. Ensimmäisellä kierroksella väänsinkin jo vähän Nipsun kanssa, mutta ohitus jäi myöhemmäksi.

Kisan alussa jäin vähän edellä menevästä kaksikosta ja aloin jo pelkäämään pelkkää ajelua, mutta sitten muistin kypärän värityksen. Päätin, ettei tämä vielä ole taputeltu.

Onnistuin ajamaan kaksikon kiinni heidän taistellessaan sijoituksista, ja olinkin vakaasti päättänyt päästä heistä ohi.

Viimeisillä kierroksilla yritin Nipsusta ensin ohi neulansilmän jälkeisessä oikeassa, mutta kiihdytys ei aivan riittänyt. Korjasin tilanteen S-mutkien jälkeen varikon mutkassa jättämällä jarrun myöhäiseksi ja ohittamalla Nipsun tyylikkäästi sisältä.

Racerin liukastellessa sain hänet melkoisen nopeasti kiinni, ja viimeiselle kierrokselle lähtiessä tiesin mitä oli tehtävä. Racer teki mokan kakkosmutkan jälkeen katsoessaan taakse ja ajautui hieman nurmikolle, minkä seurauksena pääsin aivan konttiin kiinni. S-mutkiin kiihdytettiin aivan peräkkäin ja varikkomutkassa toistin aiemman liikkeeni ja pääsin sisältä ohi (tässä saattoi olla pieni kontakti, mutta ei kaiketi mitään suurempaa?).

Onni oli lyhyt, sillä hermot eivät pitäneet ja munin viimeisen jarrupaikan ja meinasin (OHITUSKIELTOMUTKASSA) vetää itseni lepikkoon ja pilata kisani. Sen verran mokasin että Racer tuli ansaitusti takaisin ohi ja Nipsu jäi huiman kuudes sadasosan päähän maaliviivalla.

Hienoa kilpailua B-finaalissa, ja huomasin jopa osaavani ohittaa kun tilaisuus suodaan. Sain kyllä selkeästi paljon mentaalipuolen asioita nyt kuntoon, vaikka viimeisen mutkan moka tulee syömään vielä monet kerrat. Adrenaliini vain pumppasi ohituksen jälkeen liian vuolaasti.

Tästä on kuitenkin mukava lähteä kohti Forssaa ja loppukauden kisoja.

Kiitos järkkäreille, kilpakumppaneille ja Follolle erityiskiitos kypärän tuomisesta kisapaikalle.

Toki suuri kiitos myös Pertti Salolle, joka teki uskomatonta työtä kypärän kanssa.
 

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
592
Harjoitukset:

Rata tässä vaihessa aika liukkaan tuntunen, mutta ajaksi tuli kuitenkin kohtuuhyvä 48.82. Autosta (#20) sen verran että tuntui kulkevan ihan hyvin ja kerrankin myös ajettavuudeltaan oli hyvin lähellä neutraalia.

Aika-ajot:

Aika 48.50 ja toinen lähtöruutu. Pakko olla tyytyväinen eikä paalukaan olisi ollut mahdottomuus täydellisellä kierroksella.

A-Finaali:

Sain finaaliin auton 23 josta mulla ei ollut mitää käsitystä, enkä ehtinyt kysellä muilta oliko kenties hyvä tai huono joten auto oli arvoitus.
Sen tiesin että autot 22 ja 20 ovat ehkä parhaimmat ja kun ne osuivat
Wopelle ja Haikille niin tiesin että vaikeeksi menee...

Lähtössä reagoin lähtömerkkiin siinä missä muutkin, mutta kiihdytyksessä Nasty tulee sisälinjaa ohi Haikki perässään. Heti mutkan ulostulossa haikki vetää kuitenkin hieman leveäksi ja pääsen aivan konttiin kiinni mutta auto ei vaan kiihdy tarpeeksi hyvin että olisi mahdollista yrittää ohitusta 2 mutkaan.

Haikki joutuu hieman peittämään mahdollista ohitusyritystä 2 mutkaan, joten saan paremman ulostulon mutta Haikki peittää 2-3 mutkan välin. Nyt alan sitten jäämään tasaisesti ja huomaan että kulkua puuttuu autosta reilusti.
Toiselle kierrokselle tultaessa Haikki ohittaa Nastyn hienosti ekassa mutkassa ja Nasty spinnaa samassa nurmikolle ja nousen kolmanneksi. Tämän jälkeen ajelin yksinäni maaliin.
 

Thyella

þýðingafræðingur
Liittynyt
28.3.2004
Viestit
3500
Sijainti
Ciutat Comtal
Ai sä olit siellä! Meni ihan ohi silmien hahmo. Eipä siis tullut tilaisuutta sanoa "moro". Ens kerralla sitten?
Joo, mulla oli punanen mekko päällä :) Ens kerralla moikataan, en ollu varma sun henkilöllisyydestä ni vaan pällistelin.
 
Ylös