Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2010, round 8, Forssa 3 GP

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Sarjan taso on liian hyvä, Jopa niin hyvä, että pikkasen heikommallakin autolla selkeä A-finalistikuljettaja päätyy C- tai jopa D-finaaliin. Ja juuri tästähän Albertin tapauksessa on kysymys!

Terkkui C€:lle.
 

Örfil

Guest
Mutta nyt kun em. ja kaikkien muiden kehityskäyrä sojottaa jyrkästi koilliseen ja itse olen taantunut niin tuloksena on täysi katastrofi. Kiitos ja hyvästi.
Dear Albert,

sopimuksenne kattaa koko kauden joten kehotamme teitä ilmestymään kauden loppuihin kisoihin, jotta välttyisimme oikeudellisilta sanktioilta.

Muistuttaisin teitä sopimuksemme §4.2 kohdasta:
"Toro Tampereen uudelleen järjestelyjen myötä, kumpikin kuski ajaa kauden loppuun, vaikka kuinka vituttaisi"

Terveisin,
Psta. Toro Tampere
Gary Uoti
Lakimiäs
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13809
Mitä itse olen kaveria nähnyt, niin vain liian harvakseltaan Alppu osallistuu ajoihin. Siinä syy.
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Otetaanpas sitten raportin tynkää suunnalta.

Ennakkofiilikset

Forssan KKWCS-varikolta oli tihkunut tietoja tiettyjen autojen nopeuseroista, ja kun autot oli huhupuheiden mukaan arvottu jo virallisissa olosuhteissa, oli jännitys ennen arvonnan tulosten selviämistä melkoinen.

Ensimmäinen jännitys kohdistui kuitenkin kyydin odottelemiseen, mutta lopulta Volvo sisälmyksineen saapui ja noukki viimeisen asiakkaan kyytiin ja matka kohti Forssaa alkoi.

Aika-ajo

Autotuuri näytti nyt paremman puolensa, kun osalleni (sekä tiimikaverille) osui aika-ajoihin #3. Tästä autosta oli puhuttu lähes Red Bullmaisena aika-ajokiiturina, joten odotukset olivat korkealla.

Ensimmäisen aika-ajoryhmän ykköspaikan vei kuitenkin Nasty, muutaman kymmenyksen erolla Jacquekseen. Kun toisessa ryhmässä lähdin liikkeelle, tarkoituksena oli varmistaa pääsy A-finaaliin.

Parin ensimmäisen kierroksen jälkeen tajusin, millainen peli on alla. Auto meni juuri sinne kuin pitikin ja vauhtiakin löytyi tarpeeksi. Muut ryhmän ajajat tulivat vuorollaan selkä edellä vastaan ja jäivät taakse. Ajossa oli ehkä hieman pientä varmistelun makua, auto tuntui liian hyvältä ja sitä ei tarvinnut viedä aivan äärirajoille.

Ajaksi ok 41.01, mutta epäilen että kovempaakin olisi päästy. Parhaaseen kierrokseen kiriavut tulivat pääsuoralla Wilzkulta, jonka imussa ajelin ruutulipulle. Epäilen että tällä oli merkitys Jussin päihittämiseen.

Paaluhan se niistä aika-ajoista tuli, toinen Forssassa tällä kaudella, ja vaikka auto olikin erinomainen, voitin muut samalla autolla ajaneet - otin siis tilaisuudesta täyden hyödyn.

A-finaali

Ennen A-finaalia autoja hajosi kolareiden ja teknisten ongelmia takia, ja lähdöt myöhästyivätkin koko ajan lisää.

A-finaaliin startattiin jo lähes täysin pimeällä radalla.

Autona oli #5, jolla Wope oli esittänyt loistavia otteita ennen ketjujen irtoamista B-finaalissa. Takana Jussi (ykkösellä?) ja Nasty kolmosella. Tiedossa oli, että Nasty tulee menemään kovaa.

Lämppärillä tajusin mitä tarkoitti huono kääntyminen vasemmalle, sillä autoa piti ohjata jarrulla radan vasemmalle kääntyvissä mutkissa (ainakin mun piti).

Startissa sain vedettyä vähän eroa, mutta auto oli muutamissa mutkissa niin liukas, että joutui aika paljon varmistelemaan. Auto ei myöskään mielestäni kiihtynyt hyvin vasemmalle kääntyvien mutkien jälkeen, ja Nasty tulikin lopulta tokan vasurin jälkeisessä kiihdytyksessä rinnalle ja meni lopulta ohi.

Pimeässä oli hankala nähdä mutkiin, ja kun autoonkaan ei löytynyt luottoa, oli pakko ajaa melkoisen varovasti. Jussi kuitenkin näkyi jäävän suhteellisen tasaisesti, joten aloin ottamaan tosiaan varman päälle.

Yhtäkkiä tajusin, että Jussi on jäänyt radan varteen, ja takaa tulee mustakypäräinen kuski. Ja kovaa. Vauhtia oli lisättävä.

Vauhdin lisäys oli hankalaa, sillä auto oli liukas, ja yhä hämärtyvä ilta kiusasi vielä lisää. Odottelinkin jo innolla ruutulippua, sillä takaa tuleva kuski (tässä vaiheessa tajusin kuskin olevan lfb) lähestyi liian hyvällä vauhdilla. Jotenkin onnistuin tarpeeksi parantamaan vauhtiani, ja lfb sai kiinni, mutta liian myöhään. Ruutulippu heilui ja toinen sija oli tosiasia. Muutama kierros ja paikka olisi ollut podiumin toisella laidalla.

Livestrongilta hieno tulos, vaikka tulikin hyvän autotuurin ansiosta. Välillä näinkin. Motorsporttia kuitenkin Jacqueksen auton sammuminen ja jääminen finaalin viimeiseksi. Hieno tulos kuitenkin ja hienosti ajettu.

After the race

Kypäräkameravideoista ei oikein tullut onnistuneita, finaali on liian pimeä ja aika-ajoissa taitaa täristä liikaa jotta olisi katsottava. Fiksausta ensi kisaan mennessä sitten.

Nyt on palattu pilvilinnoista, ja vuorossa kovaa treeniä KiC:llä, jossa tarkoitus yrittää pistää taas kaikille kampoihin. Tekemistä riittää, mutta motivaatiokin on taas noussut, kun tuli se onnistuminen.

Kiitos järkkäreille, ja kyyditsijöille. Nasty vois napata tilinumeroa, niin heitän kyytimaksut (tästä ja edellisestä Forssasta).

Hämeet Korville-tiimille tsemppiä ja toivotaan hyviä kisoja vielä kahteen viimeiseen osakilpailuun. Odotan edelleen sitä Andy-PeePee-finaaliskabaa.
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
Alkutilanne: forssa 1&2 yhteensä 1.5 pointsia.

Edelliset kisat olivat menneet penkin alle. Kesällä suoritettu testikisat antoi toivoa F3:een, kun testikisasta tuli yksi erävoitto ja toisessa kisassa olin kymmenyksen päässä nastyn aa ajasta.

Aika ajo:
Autona #6, mikä oli tasapainoinen ja helppo ajaa. Luulin olevani ryhmäni nopein kun kukaan ei tullut ohi ja ajo tuntui perstuntumalla sujuvan ja tiesin Haikilla olevan rimpulan (#7). Yllätykseksi sijoitus oli kolmonen, ja vielä ikävämpi yllätys oli aika, joka oikeutti 11:een sijaan ja c finaaliin DOH:jaska:

Kisa:
C ryhmän paalulta lähtö. Startti onnistui erinomaisesti ja sain kurottua eroa 10m ennen ekaa mutkaa. Huomasin ettei tällä ykkösellä pääse niin hyvin ulos kuin #6 vasemmalla kääntyvissä mutkissa. Näissä takaa tulevat saikin kiinni. totke pääsi helposti ohi tokassa vasurissa ja pian ööruussi #3 meni myös menojaan. Sitten sain ajosta vähän kiinni ja pysyin totken perässä. Ero pysyi paikallaan, kunnes totke spinnasi ja pääsin ohi takaisin. Loppu vain ruutulippua odotellen. Ööruussin ei mitään saumoja tällä autolla. CM lähetyi lopussa, mutta kyse oli oikeastaan kontrolloinnista ja itse ohituksen teko olisi ollut vaikeaa. Vauhti eroa ei kuitenkaan paljoa ollut. En puristanut lopussa täysillä kun ei ollut pakko. Otin ne pisteet mitä saatavissa oli.

Huomioita:
Kisassa oma nopeimpani askoa 0.6s edellä samalla autolla #1. Jacquesiin eroa enemmänkin, mutta a-finalistit ajoivatkin yöllä:) #6 myöskin 0.8s nopeammin vs. andyn kisa aika, mutta siihenkin vaikutti varmasti yön pimeys. Wopeen taas eroa kertyi 1.1s.

F3 autot ratkaisivat vähän turhan paljon. Kalusto tuntui vetelevän viimeisiään ja pohjat ottivat muutamissa paikoissa rataan kiinni. Henkilökunta kyllä teki kaikkensa kisan onnistumisen eteen ja siitä iso plussa!


Lopputilanne: forssa 1,2,3, yhteensä 6.5 pointsia. Eipä ole helppoa forssassa, vaikka mielestäni ihan hyvin radan osaankin. Nyt ei vaan autotuuri suosinut. Parempiiin sijoituksiin olisi tarvinnut parhaan tai toiseksi parhaan auton.
 
Viimeksi muokattu:

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Moon vissiin sitten ainoa, joka ei saanut kutosta kulkemaan?

Olen
Paska
En
Liiku
:jaska:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Aika-ajot #3
Tiedossa oli, että kolmosen pitäisi olla ihan ok, menopeli, joten olin luottavainen aika-ajon suhteen. Heti alussa jo huomasinkin, että auto on todellakin hyvä. Hyvä kiihtyvyys ja hyvä pito. Mitä muuta voisi toivoa? Vaikeuksia tuotti kuitenkin radan ensimmäinen mutka. Kesti ihan liian pitkään ennen kuin opin ajamaan sen talla pohjassa. Kesti myös liian kauan oppia ajamaan muut kaarteet oikeaoppisesti. Kuitenkin aivan session loppuvaiheessa onnistuin ajamaan yhden hyvän kierroksen Tunsin jo kierroksen aikana, että nyt tuli hyvä kierrosaika. Kuitenkin jäi snadi tunne, että olisin pystynyt vielä parempaankin. Valitettavasti sen kierroksen jälkeen otin ekaan mutkaan sisään tulon ilmeisesti hiukan väärältä ajolinjalta, mistä johtuen ajoin ulos. Se oli harmi, koska sen ansiosta menetin 2-3 nopeaa kierrosta. Ulosajo kun vaikutti vielä sitä seuraavaan kierrokseen, koska renkaista meni varmaankin se paras pito..
Tämä ulosajo maksoi lopulta luultavasti lähtöruudun 3 ja mahdollisuuden saada auto #3 kilpailuun.

A-Finaali #1

Ennen omaa kisaa katseltiin mielenkiintoiset jumbo-finaalit. B-finaalin aikana sitten alkoi hirveä härdelli kun pohdittiin sitä monellako autolla lähdettäisiin. Lopulta Domppari otti homman haltuun (mun jääviyteni takia), ja teki päätöksen laskea DickW:n mukaan kisaan hiukan rikkinäisellä autolla, koska DickW näin kuitenkin halusi.

Ilta hämärtyi ja se vaikutti kyllä selvästi näkyvyyteen. Ennen starttia mulle sitten ilmoitettiin ettei autoni kääntyisi vasemmalle.. Okei.. Osasin silloin jo vähän aavistaa ettei palkintokoroketaistelu onnistuisi, mutta päätin silti yrittää parhaani. Startti oli käynnistymisongelmien takia lentävänä, ja siinä hiukan mokasin, koska olin liian kaukana lfb:stä kun kiihdytys alkoi. Eroa oli jo aika paljon kun pääsin ensimmäiseen vasuriin ja eihän se todellakaan kääntynyt.. Sama ongelma toisessa vasurissa (onneksi vasureita oli vain kaksi) jolloin Dick pääsikin ohitseni hetkeksi. Kuitenkin hänen auto #2 oli lusmu suoralla ja pääsin kuittaamaan samantien.

Toisella kierroksella oli taas ongelmia vasurien kanssa ja samalla DickW:n painostus altisti mut virheisiin myös muissa mutkissa. Kakkosvasurissa spinnasin kun DickW oli ohittanut hetkeä aikaisemmin. Puhdas ajovirhe! Hermot eivät vieläkään siis oikein kestä. Lähdin ajamaan dickW:tä kiinni. Aluksi tuntui etten saavuta millään, mutta sitten yhtäkkiä sainkin parin kierroksen aikana ratkaisevasti eroa kurottua umpeen. Siinä takaa-ajon lomassa näin Jussin tien varressa ja tiedostin taistelevani kauden parhaasta sijoituksestani.

Lopulta pääsin iskuetäisyydelle ja yllätyin suuresti kun JormaW heilutti kädellään ja päästi mut ohitseen. Olin aika ymmälläni siitä mitä peliä hän pelasi. Luovuttiko? Kuitenkin mutkaosuudella hän tuli taas musta ohi, joten ei hän kyllä luovuttanut. Seuraavan kerran pääsuoralla sama ohi päästäminen tapahtui taas, ja aloin ymmärtää pelin juonen. Tiesin, että mun täytyy pitää DickW takanani pari kokonaista kierrosta, jotta saisin kurottua eroa pääsuoralla. DickW pääsi taas rinnalle kakkosvasuria edeltävässä mutkassa, mutta pidin sisäkurvin edun. Siinä mun olisi pitänyt aloittaa jarrutus aikaisemmin heikomman pidon ansiosta, mutta nyt jarrutinkin liian kovaa, tapahtui spinnaus ja kaiken kruunuksi auto sammui.

Dickin morjenstamista ohitushetkellä en huomannut, mutta yksinkertaisesti mä vaan panikoin liikaa. Olisin voinut ottaa tilanteen rauhallisemmin, mutta näin kuitenkin kävi. Kokemus voitti tällä kertaa, mutta kantapään kautta tuli taas opittua paljon.

Oma A-finaalin epäonnistuminen tietysti hiukan harmitti, mutta toisaalta tallikaveri PeePee ajoi komeasti kakkoseksi ja kruunasi tiimin historian suurimman pistepotin yhdestä kilpailusta! 20 pistettä ja Hämäläiset jäivät nyt aika tuntuvan matkan päähän yhteispisteissä.

Nyt voidaan ottaa vähän rennommin sisäradoilla, mutta toisaalta tietysti merkkimestaruussarjan pronssititteli siintää mielessämme. On vielä aikaa punoa juonia sen tavoitteen saavuttamiseksi. Käytännössä se vaatisi molemmilta kuljettajilta top10 sijoitukset jäljellä olevista kisoista, mikä on kieltämättä aika kova tavoite.
 

Örfil

Guest
mutta nyt jarrutinkin liian kovaa, tapahtui spinnaus ja kaiken kruunuksi auto sammui.
Täytyy sanoa että tunsin suurta riemua kun näin hahmon tien sivussa oman ketjurikon jälkeen (en pimeydeltä nähnyt kuka se oli) ja painoin kuin hullu 2 kierrosta sillä pikaisesti laskin että se riittää 5. sijaan. Joku siellä oli lapaset pystyssä kuin ryssä pakkasella ja kerrankin, oi kerrankin kannatti ajaa loppuun saakka täpöllä. Harmitti kyllä jälkikäteen jakkuesin puolesta, koska aavistelin kundin tavoitteet ja fiilikset :( Mutta koskaan ei siis kannata luovuttaa ennen ruutulippua :ahem:
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Kiitokset CMoneylle kuvaamisesta. Oli hieno kisa DickW:llä ja Wopella. Näkyipä myös mun epätoivosta pyristelyä #2:lla Ööruzia vastaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös