Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2010, round 9, KIC

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Aika-ajot:


B-finaali:


A-finaali:


Ja sitten raporttia!
 
Viimeksi muokattu:

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Onnittelut DickW:lle! Eka voitto sarjassa varmaankin? Turkuun mennyt muutenkin hyvät sijotukset. Dompparikin päässyt loistamaan sisäratojen paronina.

Wilzkun loistava suoritus hyppää myös esille, kovia nimiä jäänyt taakse! Ajallisestikin vain puol sekkaa samalla autolla ajaneesta Bemarista. Harkat kyllä kertoivatkin, että nyt on hyvät saumat pärjätä.

Jonilla harmittavan huono tuuri, olis nyt edes toiseen sessioon osunut kunnon auto alle.

Rapsoja odotellessa...
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Oikein mukavastihan se meni, vaikka kisassa menikin sitten lopulta Trulli-junana toimimiseksi.

Hyvää kisaa oli ja aika-ajoihin osui hyvä auto jolla sai tulostakin aikaan.

Hienoja vääntöjä monessa kohdassa rataa, ja loppusijoitukseen tuolla autolla on oltava tyytyväinen.

Turun pojista sentään Domppari jäi taakse.

Onnnittelut kärkikolmikolle, Nastylle hienosta ohituksesta allekirjoittaneesta ja Wilzkulle upeista päänahoista.
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Home race raport!

Kotikisa häämöttää ovella, ja voittaahan täällä pitäis. Totken uuden kiiltävän sinisen pösön kanssa päästeltiin kohti stadia, ja joukko KKWCS:läisiä oli jo oven takana odottelemassa, here we go.

Qualifying: #20

Eipä siinä mennyt kuin n: 30metriä kun tiesin että tällä luumulla ei päästä mihkään, veto myllystä täysin pois, ajettavuus muihin verrattuna ok tasolla, mut suoravauhdit ja kiihtyvyys varmaan heikointa koko ruudusta, päästelin siinä muutamat kaverit ohite ja yritin puristaa jos edes a-finaaliin ois mahkut, nippa nappa sano frank zappa.

Race: #1

Jo ennakkoon heikkona autona viikon takasesta silver kisasta tiedossa ollut #1:n tuli sitte finaaliin, jolla Haikkikaan ei päässyt aika-ajoissa mihkään ja jäi esim b-finaalissa #6:lla ajaneesta ajastaan puoli sekkaa.. Mut positiiviseksi yllätykseksi ainut hyvä puoli autossa oli paljon parempi suoravauhti kuin #20:ssä, vaikka ajo-ominaisuudet hivelikin pohjakasaa niin autolla pystyi tuskien kautta taistelemaan jopa voitosta, kerta ihan parhaita autoja ei ilmeisesti kärjessä ollut.

Alussa oli ryminää ja osumilta ei tietty vältytty, pääsin lopulta ryhmärämästä ohi ja edessä oli PeePee, siellä se päristeli ruoska #20:lla joten ohitukseen ei tarvittu mitään käsikirjaa. Turkulaisten jahtaaminen alkoi, en kuvitellu ikinä saavuttavani niitä, onnekseni rupesivat kuitenkin ohittelemaan toisiaan ja pääsin vikoilla kierroksilla ihan kantaan, ja löysin viimosella kierroksella ohituspaikan Cmoneysta, erinomainen pelastustulos kun alku näytti niin synkältä. Hieman jäi oma vauhti piiloon, mut eipä niitä parhaita autoja voi aina saada, hieno kisa loppujen lopuksi ja Onnittelut turkuun!

Iso kiitos järjestäjälle, homma toimi taas mallikkaasti. Turussa ratkastaan mestaruus A) suuntaan B) toiseen! :)
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Aika-ajossa olisi pitänyt pystyä taistelemaan 2. lähtöruudusta kun aiemminkin on ollut tasaista PeePeen kanssa ja nyt molemmilla oli sama auto, mutta oma ajaminen oli käsittämättömän epätasaista ja tuloksena oli 7. ruutu yhdellä parhaista autoista. En löytänyt sopivaa ajotyyliä ekaan mutkaan enkä neulansilmään eikä radan pari muutakaan jarrutuspaikkaa mennyt kovin hyvin. Hyvä auto taisi pelastaa mun aika-ajon osittain. Harjoittelu ennen kisaa olisi varmasti auttanut, kun radalla oli useita vaikeita paikkoja. Haluan kuitenkin pitää nämä kisat hauskanpitona enkä ottaa turhan vakavasti, joten testaamiseen en mielelläni laita rahaa.

Kisassa ajo alkoi sujumaan, mutta auto ei ollut yhtä hyvä. Lähdössä Wope sekä Haikki tulivat helposti ohi ja alan kyttäämään ohituspaikkaa edellä ajavista. Varsinkin Haikin ja Nastyn taistelun myötä pääsin useaan otteeseen Haikin rinnalle, mutta ohi en aivan päässyt. Samalla jouduin peittelemään Bemarin ohitusyrityksiä. Myöhemmin kisassa lfb on tukkeena edessä ja vikassa mutkassa kolautan hieman lfb:n perään = Bemari pääsee pääsuoralla rinnalle ja tulee sisältä ohi. Sisälinja olisi pitänyt peittää. Kierrosta myöhemmin Jacques tulee neulansilmässä ohi ja sen ohitus tuli aivan puskista. Kisan toiseksi viimeisellä kierroksella pääsen lfb:n ohi ja me osutaan neulansilmässä hieman yhteen. Koitin vielä viimeisellä kierroksella tehdä hyvän kierrosajan, mutta parempaan en pystynyt.

Onnittelut kärkikolmikolle ja varsinkin Dickille avausvoitosta! Wilzkua ja Dompparia on vielä onniteltava, tosi hienot suoritukset! :ahem: Kiitokset vielä järjestäjälle!
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Siellähän on pieniä yllätyksiä tapahtunut:eek: ja Wilzkulle onnittelut muutamasta maukkaasta päänähasta, toki Dickille voitostakin.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
HYVÄ SUOMI! HYVÄ TURKU! HYVÄ DICKW!

Ja tämä kisa jäi sitten näkemättä ja kokematta. :jaska:

Wilsku näyttää löytäneen sitten oikein kunnon vauhdin.

Koska on viimeksi ollut kaksi kotimaista pallilla, Unkarissa 2008?

Dompparille pahoittelut, kun voiton takeeksi suunniteltu taktinen seinäänajo jäi nyt suorittamatta.
 

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
Videot uppiutuu hirveellä syötöllä.

Joo, piggasen vituttaa kun aika-ajosuoritus ruoskalla salli vasta B-finaalin 4. ruudun. B-Finaalissa paremmalla autolla pääs jo sitten A-finaaliaikojakin, mutta paskat oli jo housuissa.

:mad:
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Nysse on vittuperkelesaatana. Mikään ei mennyt putkeen. Aika-ajossa ihan käsi, kisassa vielä kädempi ja porukkaa lappaa ohi joka raosta naiset mukaanlukien. Tiimikaveri ajelee puskuriautokisaa vielä. Perkele. Siinä rapo.

Esitän virallisen tutkintapyynnön Andyn ajosta. Ei ollut mikään puhdas ohitustaistelu se.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13799
Jees, kisoja odotellessa jännitystä ilmassa. Aika-ajoon #6 josta ei mitään tietoa (en noteerannut viime su silverikisoissa tätä autoa), mutta hyvältä tuntui ja aika hyvällä erolla paalupaikka. Ajalla joka vähän yllättäen jäi KKWCS-sessioiden parhaaksi.
Kisaan sitten #15 josta taas ei varmuutta. Alussa pääsin PeePeeltä karkuun mutta pian DW nousi toiseksi ja ero oli vähän aikaa (2-3krs ehkä) pysyvinään samoissa mutta sitten alkoi kutistua. Ensin DW tuli ekan mutkayhdistelmän ulostulossa 1/2 autonmittaa rinnalle mutta jarrutin myöhään ja pysyin seuraavan neulansilmän rinnalla, ja sisäetu seuraavaan mutkaan mulla. Vähän myöhemmin DW tuli uudestaan takasuoralla rinnalle ja meni ohi. En muista, meninkö 0,5 vai 1,5krs myöhemmin viimeisessä mutkassa takaisin ohi, mutta pian tipuin jälleen kakkoseksi siellä takasuoralletulomutkassa. Vähän aikaa sitten näytti turvalliselta kaksoisjohdolta mutta nahisteluiden aikana WoPe on päässyt paljon lähemmäksi ja tilanne rauhoittui hieman. WoPe sai kuitenkin kiinni ja meni itsekin samassa paikkaa, ekan mutkayhdistelmän ulostulossa, ohi. Tällä suoralla sain vertailla suorakulkua DWn ja WoPen autoihin ja ihan samoissa näyttivät olevan. Mielestäni täysin aseeton olin heitä vastaan silti juuri tässä yhdessä mutkassa: Vaihtoehdot pitää vauhtia jolloin puskee ulkokaarteeseen ja jätkät pääsee tiukemmin kääntäen silti rinnalle. Olisin voinut himmata enempi tiukempaa linjaa mutta he olisivat sitten päässeet paljon kovempaa mutkasta ulos. 1 mutka, #15 puskemalla kuin väisti takanatuleville ohituspaikan. Neljästi.
Kisakierrosaika liki 4 kymppää aika-ajoaikaa heikompi joten melko huonosta kisa-autosta puhuisin. Sellainen kun lienee KICssä lähemmäs ääripäiden autojen ero (tällä kertaa taisi mennä silti reilusti yli puolen sekunnin :dunno:).

Kokonaisuudessaan silti loistava tulos, sain KKWCSssä ekan paalupaikan sitten kevään 2008, ja koko autokunta oli korkealla (a-a 1., 3. ja 5. sekä kisa 1., 3. ja 6.) 19 kuskista.

Wilzkulle erityismaininta loistavasta ajosta ja pelisilmästä ohituksiinkin.

Nyt sitten odottelua vielä Turun kisaa silmällä pitäen. Olin nyt KIC-vaa´an mukaan laihtunut 1,3kg kuuden päivän takaisesta. 5-6 kiloa lähtee seuraavien neljän viikon aikana. Tulee kovat kisat, aika monta potentiaalista podiumehdokasta eikä ketään selkeää ykkössuosikkia voittajaksi.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13799
Esitän virallisen tutkintapyynnön Andyn ajosta. Ei ollut mikään puhdas ohitustaistelu se.
What happened? Muistaisin kolauksen äänen viimeisessä mutkassa seuratessasi Wilzkua ja menitkö sitten Andyn kanssa rintarinnan pääsuoraa..?
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Nysse on vittuperkelesaatana. Mikään ei mennyt putkeen. Aika-ajossa ihan käsi, kisassa vielä kädempi ja porukkaa lappaa ohi joka raosta naiset mukaanlukien. Tiimikaveri ajelee puskuriautokisaa vielä. Perkele. Siinä rapo.

Esitän virallisen tutkintapyynnön Andyn ajosta. Ei ollut mikään puhdas ohitustaistelu se.
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
AA:

9. mitäs tästä muuta kertomaan..

Kisa:

Lähdössä kummasti saman painoinen haikki painaa välittömästi ohi ja menikö jacqueskin? Sitten jonossa ajelua muutama kierros. Huomasin että pitoa riittää ja taistelu voi alkaa kunhan eteen tulee parin metrin rako. Nyt ajeltiin 5-6 autoa aivan jonossa ja tuossa ohitusyrityksiä oli jokaisella. Mukavaa! Pari kolhua puolin ja toisin mutta kuuluu sisärataan. Taisin menettää hetkeksi yhden sijan mutta sen sain kuitattua keskiradan pitkässä vasurissa. Vähän ajan kuluttua erot suurenee ja ohituksia alan itsekin tehdä. Nipsulta virheen takia avautui mukavasti pääsuoralla ohituspaikka ja rohkeasti sisältä ekaan vasuriin. Ohi! Pian tämän jälkeen LFB:n ohi radan kolmannessa mutkassa. Ei draamaa. Parempi ulostulo aiemmasta mutkasta ja rinnalle neulansilmään. Sitten Haikki olikin jo suoran mitan edellä. Saavutin PPrulli-junaa ja kisan lopulla olinkin jo Haikin ottanut kiinni. Pari kierrosta vielä.. Auto (11) oli helppo ajaa ja pitoa löytyi enemmän kuin aa autosta.

Muuta:
Huippurata kisan kannalta. Leveyttä riittää ja muutamia ohituspaikkojakin.
Turkulaisilta ennakkoa(?) seuraavaan kisaan!
Wilskulla uskomaton vauhti!
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Onnittelut Dickille hienosta avausvoitosta!! Voittohuuto tallentui kameraakin :)

Jos voiton jollekin suo niin tälle kuskille jatkuvan epäonnen jälkeen.

Wilskulta oli odotettavissa treenin perusteella kovaa suoritusta ja niinhän se sitten tulikin. Onnittelut täältä myös :)

Nyt nähtiin Turkulaiset nöyrryyttää osa 1!

4 viikon päästä jatkoa seuraa. Nyt ei veljesten kaksoisvoitto kaukana ollut ja Domppari veti myös hyvin mikä tuli ihan lähietäisyydeltä todistettua. Onnitelut Dickille, Wopelle ja Cmoneylle! Itellä meni niinkuin ennakoon arvelinkin, mutta ois se myös huonomminkin voinut mennä paitsi aika-ajot missä olin ihan kuutamolla. Rapoa myöhemmin.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kisarapo, KiC 2010

Ennakkoasetelmat:

Ulkoradoilla tuli nähtyä, että homma ei toimi kuin junan vessa. Joten siitä intoutuneena lähdin jälleen liikenteeseen 0-harjoittelulla, tällä kertaa sisärinkiä ajamaan Helsinkiin. Odotusarvot olivat seuraavat: Älä ole viimeinen, älä kolaroi.


Harkat/aika-ajot:
Sain alle Cmoneyn ekassa erässä käskyttämän, supernopean #6:n joten odotukset olivat tietysti korkealla. Lisäpainojakaan ei tarvittu koska puntari näytti 100,5 kg ajokamojen kanssa. Helppoa.

Aloitin varovasti ja pikkuhiljaa nostin vauhtia. 2 piruettia kuului asiaan: jos ei ulosajoja/spinnejä tule, ajat liian hiljaa. Ekan spinnin johdosta jäin pitkän nopean oikean jälkeiseen tiukkaan oikeaan, keula kiinni sisäkurvin ratavalliin. KiC-startilla sain autoon hieman peruutusvauhtia (vaikka jalat ja kädet pitikin pitää auton "sisällä"), joten matka jatkui nopeasti.

Ykköskuumien erää seuratessani asetin tavoitteeksi 33s alituksen. Alussa tavoitteen saavuttaminen tuotti tuskaa mutta lopulta onnistui kun tarpeeksi alkoi riehumaan. Ajon loppua kohden alkoi kädet jo puutua, koska ennen liikkeelle lähtöä laitoin selän taakse tukipalan, jolloin en saanut nojattua penkin sivuihin niin tehokkaasti kuin olisin halunnut. Tukipalan laitoin koska ratti oli liian kaukana (etäisyyssäätösysteemin bongasin vasta B-finaalissa).

Joni sai alleen näköjään sysipaskan auton jonka takia jäi taakseni. En ollut kuitenkaan viimeinen, joten :cool:


B-finaali:

Autoksi arpoontui #15, joten sain siitä nyt vertailupohjaa oikeissa käsissä nopeaksi osoittautuneeseen #6:een. Ajattelin, että Forssan jälkeen oli parempi olla kolaroimatta joten maltoin mieleni enkä vetänyt kädet silmillä ja nappi laudassa neulansilmiin ekalla kierroksella.

Alkukierroksilla oli todella tiukkaa skabaa akselilla Wilzku-Totke-Maradona-Andy-Minä-Joni. Muutama kevyt osumakin tuli, mutta Forssan kaltaiset Shalkovit jäivät onneksi tekemättä, kiitos turvapuskureiden. Sijoitukset vaihtelivat mukavasti. Ohitin Maradonan, mutta hetken päästä liu'uin jatkuvasti kiristyvässä oikeassa leveäksi ja Mara sekä Joni kumpikin kuittasivat. Olin sitten viimeisenä. Sitten Jonilla lipsui radan tiukimmassa vasurissa jolloin pääsin kuittaamaan sisältä. Aloin pikkuhiljaa jäämään edelläajaneista ja kisasin enää Jonin kanssa muutaman kierroksen.

Jonin kanssa oli tiukkaa vääntöä puoleen väliin erää, jonka jälkeen Joni spinnasi ja sain ajaa rauhassa toiseksi viimeisenä maaliin \o/. Totuuden nimessä on sanottava, että Joni antoi taas autollaan tasoitusta. Mutta joka tapauksessa: ensimmäistä kertaa KKWCS:n historiassa en ollut maaliin ajaneista viimeinen.

Auto #15 tuntui puskevan tuhottomasti verrattuna #6:een, mutta silti kierrosaika parani harkoista.


Jälkimainingit:

Turku vielä jäljellä ennen ansaittua talvitaukoa. KiC:n jälkeen jäi mielikuva, että ajaminen on vielä enemmän hakemista sisäradoilla kuin ulkoradoilla. Tarttis vissiin reenata tai jotaa?
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Eipä paljoa sanottavaa paitsi että kisassa pääsi aluksi taistelemaan ja ohitinkin pariin otteeseen edessä olevan mutta sitten jossainvaiheessa takasuoran neulansilmässä pyörähdin ja sekin tilaisuus meni alta :( Jännää tää mun tuuri että sain jälleen paskimmat autot kuten myös myllypurossa. Eniten huolestuttaa että heti aika-ajon alussa törmäsin kovaa ekan mutkan jälkeen seinään kun tulin liian innokkaasti siihen. Hötkähdin ohjaamossa aika mukavasti mutta en toistaseksi tunne mitään erikoista mutta tapahtuma hetkellä tuntu vähän niinkuin "naksahtavan" jokapuolella.
 
Ylös