Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2010, round 9, KIC

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Esitän virallisen tutkintapyynnön Andyn ajosta. Ei ollut mikään puhdas ohitustaistelu se.
Minä olin sisälinjalla, mitäs et antanut sen verran tilaa että molemmat oltaisiin mahduttu mutkasta läpi. Puhdas kilpailutilanne!

Edit: Sitä paitsi, huusin tiimiradioon että this is ridiculous kun et päästänyt mua ohi ajaessamme Wilzkun perässä. Oisin voinut yrittää Wiltzkusta ohi ja lähemmäs kärkeä
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Hauskan kuulonen kisa ollut rapoista päätellen ja muutama yllärikin listalta löytyy. :)
Harmi ettei itse päässyt mukaan :(
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Perfect day. Pieni aavistus olikin, että voi olla mahdollisuus tehdä tänään hyvää tulosta. Ainut kysymysmerkki oli lisäpainojen vaikutus, ei ole enää. :thumbup: Upea suoritus, vaikka sen itse sanonkin.

Rapoa seuraa myöhemmin..
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Perfect day. Pieni aavistus olikin, että voi olla mahdollisuus tehdä tänään hyvää tulosta. Ainut kysymysmerkki oli lisäpainojen vaikutus, ei ole enää. :thumbup: Upea suoritus, vaikka sen itse sanonkin.

Rapoa seuraa myöhemmin..
Hieno tulos! :thumbup:
 

Timanfaya

Group Speed Devils
Liittynyt
15.5.2010
Viestit
1589
Perfect day. Pieni aavistus olikin, että voi olla mahdollisuus tehdä tänään hyvää tulosta. Ainut kysymysmerkki oli lisäpainojen vaikutus, ei ole enää. :thumbup: Upea suoritus, vaikka sen itse sanonkin.

Rapoa seuraa myöhemmin..

Hyvä Wilzku!!! :thumbup:

Turussa sitten kaudenpäätös Bileet!!!
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
KISARAPORTTI KIC 2010

ENNAKKO

Edellisestä Kic-reissusta oli jo vuosi, ja sain lueskella toisten testirapoja pari viikkoa ennen kisaa vähän väliä. Tallikaverin edellisviikon käynti jätti tosin positiivisen mielen, kun näin hänen tulokset Silverkisasta. Oli luottoa sen verran itseenikin, että A-finaalin paremmalle puoliskolle on hyvät mahdollisuudet, vaikka rata on täysin uusi ja Sodi-autojen kanssa on oltukin asfaltilla vähän "kuutamolla" usein. Hyvää mielikuvaharjoittelua sain kuitenkin luotua muiden kuskien kypäräkuvien avulla, joten profiili oli tiedossa etukäteen.

AIKA-AJO #16

Ekaan ryhmään kylmälle radalle. Meni muutama kierros ennen kuin pääsi vähän jyvälle autosta. Oli viime viikon perusteella kuulema hyvä, no sitä se olikin. Alussa siinä oli oikealle käännettäessä melkoinen pomppimisefekti ja ajat pyöri 32 rajan molemmin puolin. Sain kuitenkin pienillä linjanmuutoksilla sen pois melko pian ja ajat rupesivat paukkumaan 31,6:nkin alle. Cmoney tuli minusta ohi yhdessä vaiheessa ja hänen vauhti oli "hirveää". Jossain radan toispuolen PeePee teki myös tihutöitään ja nappasi 2.ruudun nenän edestä. Itselleni jäi 3.ruutu, mikä oli sitten oikein hyvä tulos näissä kekkereissä. PBBMW:lle esitän pahoitteluni tähän kohtaan, jos mahdollisesti pilasin hänen nopean aika-kierroksen. Olisin voinut jättää kokeilut kisaan, kun oma aika sillä kierroksella ei olisi muutenkaan parantunut.

A-FINAALI #7

Arpa toi alle mielestäni vielä aavituksen paremman ajokin tähän erään. Pomppimista ei esiintynyt ollenkaan. Startti onnistui hyvin.....ekan mutkan ulostuloon asti. Lfb kokeili kylkien kestävyyttä hieman, mutta sijoitus ei pudonnut. Tosin Cmoney ja PeePee saivat heti 1-2sekunnin kaulan, jota nyt piti lähteä kiinni ajamaan. Sain PeePeen kiinni melko pian ja kuittasin hänet. Takanani oli kunnon kähinät käynnissä kun sarjakärki riehui siellä ja sain sen turvin turvallisen kaulan. Edessäni oli Cmoney ja ajoin häntäkin vähitellen kiinni. Katsoessani uudestaan taakse, oli WoPe hilannut itsensä kolmanneksi(yllätys). Minulla oli mielessäni jo tilanteen jäädyttäminenkin ja ajatus TurkuRicon kaksoisvoitosta. Cmoneyn vauhti hidastui lopussa kuitenkin niin paljon, että oli pakko hyökätä. Wope oli ruvennut ajamaan eroa kiinni, ja Forssasta oppineena-----> MINÄ EN PÄÄSTÄ SITÄ KUSKIA LÄHELLE. Meni vähän vääntäessä aikaa siinä ja kerkesin velipojalta hieman karkuun, kun Wope jo poimi hänet. Olisi närvennyt kyllä jos voitto olisi keskinäisen koohelluksen seurauksena menetetty. Lipulle kerkesin vajaan sekunnin turvin ykkösenä. Oli pakko olla tyytyväinen ekan KKWCS.voiton vuoksi. Lisäksi oli autotuuri kohdallaan. Parempaa synttärilahjaa ei sarja voi enää antaa. kakskaks tuli täyteen jos ny joku haluaa tietää.:rolleyes:

LOPPUFIILISTELYT

Turussa on hyvä jatkaa. Mikään ei ole varmaa näissä kisoissa. Pelko on, että Hesan kuskit tulevat kostoreissulle. No parhaamme yritetään jotta saisi kunnon päätöskärhämät sinnekin. Kiitoksia kaikille.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Oli pakko olla tyytyväinen ekan KKWCS.voiton vuoksi. Lisäksi oli autotuuri kohdallaan. Parempaa synttärilahjaa ei sarja voi enää antaa. kakskaks tuli täyteen jos ny joku haluaa tietää.:rolleyes:

LOPPUFIILISTELYT

Turussa on hyvä jatkaa. Mikään ei ole varmaa näissä kisoissa. Pelko on, että Hesan kuskit tulevat kostoreissulle. No parhaamme yritetään jotta saisi kunnon päätöskärhämät sinnekin. Kiitoksia kaikille.
Onnittelut voiton ja synttäreiden johdosta :thumbup:

Ja kiitokset myös minulta kaikille kisailijoille ja järkkäreille. Järjestelytkin pelasivat vähän liiankin nopeasti hitaalle hämäläiselle (ei Lewis-).
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13801
Cmoneyn vauhti hidastui lopussa kuitenkin niin paljon, että oli pakko hyökätä. Wope oli ruvennut ajamaan eroa kiinni...
Joo tätä puhuitkin, olisi kiva tietää millä kierroksella mun paras kisakierros tuli (ehkä sitten aika alussa) koska kärkikolmikon parhaiden kierrosten ero on niin pieni ettei WoPen olisi kahden mutkan takaa ajamalla pitänyt ehtiä ihan lähelle.

Eikä silti, hyvä lähtöasema huonohkolla autolla ni podiumille kerkesi. En tekisi mitään nytkään toisin tuossa kisassa: Hyvää kisaa voitosta ensin hyvässä kaksoisjohdossa mutta uhan lähestyessä ainakin tiimille voiton jääminen jo mielessä.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Team Hämeet Korville:n puolesta vilpittömät onnittelut Wilskulle. Olisi pitänyt halata ja onnitella paikan päällä, mutta jotenki jäi.

Meille Hämeelle A-finaalista poisjäänti ol valitettavai tapaturma (treenaamattomuus, ja kolmesta litrasta vettä huimaus + pahoinvointi).

Mutta summa summarum, jatkossa vaikuttaa siis ihan oikeasti siltä, että Wilzkukin on kärkipään kuskeja.

Eli Wilzku: Jos KiC:ssa pärjää noin saamarin hyvin, pärjää ihan kaikilla muillakin radoilla, jopa Hyvinkäällä, kun vain uskoo itseensä. Odotan siis tiukkaa skabaa sun kanssa Hyvinkäällä ensi kaudella
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13801
Ja täällä loput klipit, sisältää A-finaalia aika paljon. Mm. kärkipaikan vaihtumista, Haikin pommia jne. Wopekin voi löytää tuolta jotain käyttökelpoista pläjäykseen.
http://johak.pp.fi/KIC/
Saakohan noi jotenkin näkymään, kuten tubessa muuttamalla HD 720n 360ksi? Nykii vaan tällä koneella :dunno:
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Kirjoitetaan nyt sitten jotain.

Aika-ajot:
Alle tuli erittäin nopeaksi osoittautunut auto #11. Suorakulku vaikutti hyvältä ja pitoakin löytyi. Lopussa auto alkoi tosin pomppimaan enemmän, ilmeisesti pitoa alkoi olla vähän liikaakin. Sitä ennen ehdin saada muutaman ihan hyvin kohdilleen osuneen kierroksen, nopein aika oli 31,65. Kylmällä autolla ja radalla aikaan täytyy olla todella tyytyväinen. Sijoituskin oli reippaasti tavoitetta korkeampi, eli kisaan pääsin starttaamaan nelosruudusta.

A-finaali:
Fiilis oli varsin korkealla ja ajattelin mahtuvani hyvinkin kuuden parhaan joukkoon, sillä en kaikesta huolimatta uskonut kaikkien takaa lähteneiden nopeiden kuskien pysyvän takana. Kisa-"autoksi" arpoutui #5, jolla Joni oli hetkeä aiemmin jäänyt B-finaalin peränpitäjäksi. Heti lämmittelykierroksella huomasin sen puskevan ihan älyttömästi oikealle käännettäessä eivätkä jarrutkaan oikein ottaneet kiinni, mutta ehkäpä se korjaantuisi auton lämmetessä...

Startissa vierestä lähtenyt Domppari pääsi jo melko lähelle, mutta mies pysyi huonomman linjansa takia vielä takana. Kehnot jarrut yllättivät meikäläisen heti ekassa oikeassa ja puskin aika kovan osuman edellä ajaneen Dickin perään, pahoittelut vielä siitä :eek: Onneksi mies piti auton hallinnassa eikä kolahtanut seinään.

Pelin henki oli tästä eteenpäin selvä, homma oli täyttä selviytymistaistelua, josta en lopulta selvinnyt kuivin jaloin. Olin aivan hukassa pahasti puskevan auton kanssa ("I'm struggling like a pig" -R. Barrichello) ja parin-kolmen kierroksen jälkeen porukkaa alkoi lapata ohi. En päässyt millään ulos oikealle kääntyvistä mutkista, varsinkin eka mutkayhdistelmä oli täyttä tuskaa kun kaasua ei voinut avata riittävän ajoissa ellei halunnut kokeilla seinän kestävyyttä. Suurin osa porukasta tulikin ohi ensimmäisen neulansilmän jarrutuksessa päästyään sisäkaarteeseen paremman ulostulon myötä. Huonot jarrut eivät auttaneet asiaani. Toinen menestyksekäs tilanantopaikka oli pääsuora, kun edellisessä neulansilmässä vauhti oli mitä oli. Lopulta koko porukka tuli ohi ja kruisailin maaliin sijalla 11, mikä oli aika paljon huonompi kuin mihin normaalilla autolla olisi pystynyt. Nopein kierros jäi aika-ajojen parhaasta kai 7 kymmenystä. Tulipa tästä melkoinen valitusvirsi, sori vaan :eek: Noh, päätavoite täyttyi kuitenkin, sillä ajoin A-finaalissa ja aika-ajo meni muutenkin hienosti.

Onnea Dickille hienosta voitosta ja itselleni siitä, etten hyvästä yrityksestä huolimatta onnistunut pilaamaan sitä startissa. Wilzku ajoi myös todella hienon kisan, iso :thumbup: Katsellaan taas Turussa mihin vauhti riittää, uudelle radalle on aina kiva mennä. Panostakin olisi tarjolla tallimestaruuden muodossa. Loppuun tietty kiitos myös kisan järjestäjälle, homma toimi jälleen kerran hienosti.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Raporttia

Pre-race
Kävin aika monta kertaa harjoittelemassa, ja joka kerta paras aikani jäi 32s tuntumaan. Ajattelin, että A-finaaliin pääsy saattaisi olla kiven alla, vaikka radasta kyllä pidänkin enkä ihan heti keksinyt missä kohdassa rataa tekisin jotain väärin.

Aika-ajot #15
Autoarvonta lupaili ihan hyvää, koska tiesin ettei auto ainakaan ruoska olisi treenien perusteella. Toisaalta en treeneissä ole mielestäni ajanutkaan paremmalla autolla, joten se saattoi selittää vaisuuden treeneissä.
Jotain hyötyä siis kuitenkin treeneistä, sillä tiesin aika tarkasti miten tuo kyseinen auto käyttäytyy ja hyvän ajan tehdäkseen pitää ajaa aika aggressiivisesti. Mutkissa tärinää ja kiihdytyksissä auto oli vähän heikompi.
Kuitenkin olosuhteet huomioonottaen aikaan 32.073 piti olla tyytyväinen. En ainakaan pahasti alisuorittanut. Yllätyksekseni olinkin jopa Haikkia nopeampi, joten ei se huonosti mennyt.

Oman settini jälkeen jännitettiin kakkosryhmän aika-ajoja. Vain yksi olisi saanut mennä ohitseni varman A-finaalipaikan varmistaakseni. Osasin pelätä Nipsuhuulelta kovaa aikaa, mutta Domppari yllättikin tosi kovalla ajalla ja tipuin B-finaalin paalupaikalle. Asia ei kuitenkaan huolettanut, sillä B-finaalista pääsisi kaksi parasta A-finaaliin ja olin luottavainen.

B-finaali #7
Autoarvonta päättyi edukseni ja sain hyväksi todetun auton #7. Vaikka uhosinkin Timanfayalle, etten aio päästää Haikkia ohitse, niin ennen starttia kuitenkin keskusteltiin PeePeen kanssa mahdollisista taktiikoista. Pohdiskelin kannattaisiko mun päästää Haikki suosiolla ohitse, jos taistelu menisi tiukaksi. Aikaa kun menisi nahistelussa pidempään kuin Haikin perässä ajamisessa. Todettiin, että on parempi yrittää vaan pitää kärkisija mahdollisimman pitkään, sillä mulle oli tullut hyvä auto ja saatoin olla Haikkia nopeampi.

Startissa vähän ehkä nukahdin ja samoin myös ensimmäisen mutkan jälkeisessä kiihdytyksessä. Haikki pääsi rinnalle ja silloin päätin kuitenkin etten tee ohitusta liian vaikeaksi. Pahimmillaan sieltä olisi kuitenkin tullut Antti ja Jonkki ohitse myös, jos me oltaisiin osuttu yhteen. Ajattelin, että on parempi yrittää peesata Haikkia ja mahdollisesti yrittää ohi jos pysyn perässä.

Alussa kuitenkin Antti painosti todella hyvin enkä meinannut millään päästä rytmistä kiinni. Sen ansiosta Haikki pääsi vähän karkaamaan. Jossain vaiheessa Antti jäikin kauemmas ja aavistin, että takana oli varmaan tapahtunut ohitustilanne. Nyt kun sain ajaa rauhassa niin löysin hyvän rytminkin päälle. Haikki oli päässyt kauas, mutta päätin yrittää ottaa kisan nopeimman kierroksen itselleni. Sainkin pari varsin hyvää kierrosaikaa tehtyä ja hetken näytti siltä, että voisin jopa saavuttaa Haikinkin vielä. Tuli kuitenkin muutama heikompi kierros (yliyritystä) ja jäin Haikista taas lisää.

Lopussa ehkä vähän varmistelin kun havaitsin Jonkin lähestyneen mua hieman. Yritin vaan pitää homman hanskassa ja välttää tyhmiä virheitä. En siis enää yrittänyt kisan nopeinta kierrosta ja toivoin että aiemmin tekemä suht hyvä kierrosaika riittäisi. Ajoin nätisti ruutulipulle ja tuuletus päälle. Taktinen kisa, eikä ehkä kilpailullisesti paras mahdollinen, kun tuli päästettyä Haikki liian helpolla.

Nopein kierrosaikakin jäi 2 sadasosan päähän, mikä jäi tietysti kismittämään hiukan.

A-finaali
Kilpailun minimitavoite oli saavutettu ja lähdin A-finaaliin rauhallisin mielin. Autoksi valikoitui nyt #6, jolla Haikki ajoi hyvin B-finaalissa ja Cmoney paalupaikalle, joten olin luottavainen. Alussa oli melkoista härdelliä. Huomasin heti että lfb:lle oli tullut nyt heikompi auto ja hän toimi trulli-junana pitkään. Edessäni oli useassa kohdassa moni auto rinnakkain ja itsellänikin oli hyvää vääntöä bemarin kanssa. Taisin hetkellisesti päästä ohikin, mutta juuri sillä hetkellä auton polkimet naksahti eteenpäin ja bemari pääsi kuittaamaan heti takaisin. Letkan hännillä oli kuitenkin turvallista ajaa ja tarkkailla edessä ajavien virheitä. Polkimetkaan ei onneksi olleet liian kaukana eikä kurkottaminen haitannut paljoa.

Muutaman kierroksen jälkeen bemari pääsi Nipsusta ohitse kun tämä oli jäänyt lfb:n taakse. Tiesin, että myös mun pitäisi päästä Nipsusta ohitse mahdollisimman pian, koska pitäisi olla kyttäysasemassa silloin kun bemari yrittää lfb:n ohitusta. Pääsinkin Nipsun ohitse ensimmäisessä neulansilmässä. Snadisti saattoi ehkä kolahtaa, mutta vaikeahan tuolla on ohittaa ilman pientä kontaktia. Bemari ohitti lfb:n hyvin pian, ja yritin itsekin ohitusta mahdollisimman nopeasti, jotta bemu ei pääsisi liian kauas. En kuitenkaan onnistunut niin hyvin vaan parin kierroksen ajan kyttäilin ajolinjoja kunnes pääsin kuittaamaan. Tässä vaiheessa bemu oli päässyt jo liian kauaksi, mutta en kuitenkaan missään vaiheessa luovuttanut.

Lopussa aloin saavuttamaan isompaa letkaa, jota veti yllätyksekseni PeePee, joka oli saanut autoksi pahimman ruoskan eli #20:n. Ajattelin että siinä voisi olla saumat vielä sijoituksen parannukseen, jos saisin peepee-junan avulla bemarin kiinni. Valitettavasti aika kuitenkin loppui kesken ja ruutulippu heilui. Loistava kisa PeePeeltä kun pystyi pitämään monta kaveria takanaan. Itsekin olen todella tyytyväinen kisaani. Top10 sijoitus tässä porukassa on aina tosi hyvä suoritus.

Ja piste-etumatkamme Hämeet korville tiimiin kasvoi nyt jo lähes tavoittamattomaksi.

Jälkipelit #107
Cmoney kyyditsi mut kotiini ja jätti dompparinkin sinne. Matkalla naureskeltiin sitä kun Dominicia harmitti WoPen ohitus. Harvemmin tuollaista asiaa tapahtuu, mutta voihan samalla kuitata tuon miksi minua harmittaa nopeimman kierroksen häviäminen Haikille 2 sadasosalla. :D Noh.. Kyllähän se harmittaa kun ei tässä kuvia kumarreta!

Myöhemmin vielä minimöötteiltiin sportissa lfb:n ja rabellan kanssa. Naureskeltiin erityisesti Andyn vesi-tankkausprojektille, joka ei mennyt ihan niinkuin elokuvissa. ;)
 

Antti

Administraattori
Ylläpitäjä
Liittynyt
27.12.1998
Viestit
1968
Sijainti
Suomi
En ollut umpisurkea, jes! :thumbup:
Paremminkin olisi voinut mennä, koska juuri Kicissä on tullut eniten harjoiteltua.
Turku harkinnassa...
 
Ylös