Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2010, round 9, KIC

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Kyllä, jo livenä katoin että pomppi paljon. En tie, ehkä mun ihan eri linjat vois olla sullekin parempia. Tiukemmin. Esim. ajassa 06:40.
Kisa silti voitettiin aika massiiviset 22,5kg rautaa kyydissä. Tosin DW on ajanutkin sisäradoilla samassa suhteessa omat ajonsa kuin sinä ulkoradoilla.
Tuota pitää kokeilla ensi kerralla. Vähemmän matkaa mutkassa: vähemmän matkaa pomppia. Ei vaa ensimmäisenä tule mieleen jättää ajolinjaa `kesken`. En mä lisäpainoilla KIC:ssa teille tuu silti koskaan pärjäämään mutta katellaan turussa siellä jos kymmenyksen pystyisin parantamaan viime kerrasta niin periaatteessa kaikki on mahdollista.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13802
Tuota pitää kokeilla ensi kerralla. Vähemmän matkaa mutkassa: vähemmän matkaa pomppia. Ei vaa ensimmäisenä tule mieleen jättää ajolinjaa `kesken`. En mä lisäpainoilla KIC:ssa teille tuu silti koskaan pärjäämään mutta katellaan turussa siellä jos kymmenyksen pystyisin parantamaan viime kerrasta niin periaatteessa kaikki on mahdollista.
Joo ja vähän pienempi vauhtikin ni ei nosta sisäpyöriä niin kovalla voimalla. Tosin musta tuntuu ettei itellä pomppisi tuolallailla laveammallakaan ajolinjalla.
Joo Turku on jännä kisa etukäteen. En lähde yhtään veikkaamaan sijoituksia. Aika suoraan vaikuttavat asiat: Autotuuri (niissä lie kympän-parin eroja, toiv. ei kolmen), radan haastavuus, kokemus mestasta, kuskin paino. Aika iso haarukka sijoituksia joihin itsekin voin realistisesti sijoittua. Kokemus mestasta itselläni isoin valtti.
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Joo ja vähän pienempi vauhtikin ni ei nosta sisäpyöriä niin kovalla voimalla. Tosin musta tuntuu ettei itellä pomppisi tuolallailla laveammallakaan ajolinjalla.
Joo Turku on jännä kisa etukäteen. En lähde yhtään veikkaamaan sijoituksia. Aika suoraan vaikuttavat asiat: Autotuuri (niissä lie kympän-parin eroja, toiv. ei kolmen), radan haastavuus, kokemus mestasta, kuskin paino. Aika iso haarukka sijoituksia joihin itsekin voin realistisesti sijoittua. Kokemus mestasta itselläni isoin valtti.
Joo mitään ei voi lähtee veikkaamaan, Viimeksikin nähtiin teidän kanssa siellä että yksikin sadasosa voi ratkaista monta sijaa...
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Kyllä, jo livenä katoin että pomppi paljon. En tie, ehkä mun ihan eri linjat vois olla sullekin parempia. Tiukemmin. Esim. ajassa 06:40.
Kisa silti voitettiin aika massiiviset 22,5kg rautaa kyydissä. Tosin DW on ajanutkin sisäradoilla samassa suhteessa omat ajonsa kuin sinä ulkoradoilla.
Niin no....oli oma autokin parempi. PeePeekin ajoi aika-ajossa sillä, kuin taxikuski vanhoilla vihreillä. Tosin ed. viikon harkoissaankin meni kovaa. Saman tason laitteella olisin hävinnyt sulle ja WP:lle parikymppiä/krs., mut uskon että olisin muillakin autoila podiumille voinut ajaa pl.#5 ja #20. Kyllä se painolaatikon täyttö vaikuttaa itsellekin niin, että runko tuntuu melkoisen jäykältä varsinkin oikealle käännettäessä. Kotikisaan on vähän ennakkopaineita. Varmasti odotetaan taistelua voitosta. Jos viime vuotinen autotuuri toistuu, niin tänä vuonna ei ajetakaan 4.ruutuun, vaan B-finaaliin. Sen verran on panokset koventununeet sarjassa.:ahem:
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Huomasin muuten, että jäin Haikille samalla autolla Hyvinkäällä ja KiC:ssa suunnilleen saman, reilu kuusi kymmenystä. KiC:ssa oli vain kovempi taso. Hyvinkäällä kolme hahmoa välissä, KiC:ssa viisi, mikä oli sijoituksena sitten jo täysi katastrofi. Ei kuusi kymmenystä ihan mahdoton olisi kuitenkaan ollut. Kunnollisella treenaamisella ja ilman vesipöhnääni se olisi voinut olla ihan mahdollisuuksien rajoissa.

Myöntää täytyy, että kevyet kuskit, kuten mä ja Haikki kärsittiin painoista. Mielenkiintoista olisi ottaa Hyvinkäällä saman verran painoja kyytiin ja katsoa, häviänkö yhtä paljon muihin verrattuna. Veikkaan että en häviäisi
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Huomasin muuten, että jäin Haikille samalla autolla Hyvinkäällä ja KiC:ssa suunnilleen saman, reilu kuusi kymmenystä. KiC:ssa oli vain kovempi taso. Hyvinkäällä kolme hahmoa välissä, KiC:ssa viisi, mikä oli sijoituksena sitten jo täysi katastrofi. Ei kuusi kymmenystä ihan mahdoton olisi kuitenkaan ollut. Kunnollisella treenaamisella ja ilman vesipöhnääni se olisi voinut olla ihan mahdollisuuksien rajoissa.

Myöntää täytyy, että kevyet kuskit, kuten mä ja Haikki kärsittiin painoista. Mielenkiintoista olisi ottaa Hyvinkäällä saman verran painoja kyytiin ja katsoa, häviänkö yhtä paljon muihin verrattuna. Veikkaan että en häviäisi
Onneksi sittenkin ajettiin tämä kisa myötäpäivään. Vastapäivään olisin todennäköisesti tehnyt teille seuraa Wilzku-junassa. Niin reisille meni, että ei hyvää päivää......no joku muu saa jatkaa vaikka treenitopicissa
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Huomasin muuten, että jäin Haikille samalla autolla Hyvinkäällä ja KiC:ssa suunnilleen saman, reilu kuusi kymmenystä. KiC:ssa oli vain kovempi taso. Hyvinkäällä kolme hahmoa välissä, KiC:ssa viisi, mikä oli sijoituksena sitten jo täysi katastrofi. Ei kuusi kymmenystä ihan mahdoton olisi kuitenkaan ollut. Kunnollisella treenaamisella ja ilman vesipöhnääni se olisi voinut olla ihan mahdollisuuksien rajoissa.

Myöntää täytyy, että kevyet kuskit, kuten mä ja Haikki kärsittiin painoista. Mielenkiintoista olisi ottaa Hyvinkäällä saman verran painoja kyytiin ja katsoa, häviänkö yhtä paljon muihin verrattuna. Veikkaan että en häviäisi
Jos Hyvinkäällä laitettaisiin auton vasemmalle puolelle 15-20kg (tai teidän tapauksessa 22.5 - 30) niin veikkaisin, että takkiin tulis urakalla (vrt aikaan ilman painoja), koska sen verran pahasti se varmaan siellä heikentäisi ajettavuutta. Jos taas painot saisi sijoitettua parempaan/luonnollisempaan painopisteeseen, niin ero ei varmaankaan olisi kovin suuri.

Muutoin olen kyllä samaa mieltä, että kaikki 15kg tai enemmän lisäpainoja saaneet kärsivät KiCissä enemmän kuin mitä naturellina 90kg painoinen kärsii omista luontaisista lisäkiloistaan. Toisaalta suurimmalla osalla oli se vähintään 15kg lisäpainoja, joten en käyttäisi sitä kuitenkaan perusteluna huonolle suoritukselle. Ja Nasty Boy isolla kuormalastilla paineli ihan kärkipäässä.

Eli testaamattomuus ja vesipöhnä varmasti olivat suurimmat syyt. Tosin testaamisenkin kanssa on vähän niin ja näin. Itse ajoin heti ekalla setilläni (syyskyyn lopussa) ko. rataprofiililla 31.9, enkä sitä parantanut ennen B-finaalia kaikesta harkkamäärästä huolimatta.

Edit: koska tarkoitukseni ei ollut kuitenkaan lannistaa, niin sanoisin että se vesipöhnä vaikutti varmasti hyvinkin paljon. Ilman sitä olisit varmasti ollut ihan mun ja Haikin tuntumassa B-finaalissa. Sen verran tuttuja nuo nesteytyssekoilut on, että tiedän sen vaikutukset.

Mitä tulee KiCin aikaeroihin, niin ei voi verrata suoraan Hyvinkääseen, koska KiC on puolet lyhyempi rata. Sanoisin, että 0.6 ero KiCissä vastaa yli 1 sekunnin eroa Hyvinkäällä.
 
Viimeksi muokattu:

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
Myöntää täytyy, että kevyet kuskit, kuten mä ja Haikki kärsittiin painoista. Mielenkiintoista olisi ottaa Hyvinkäällä saman verran painoja kyytiin ja katsoa, häviänkö yhtä paljon muihin verrattuna. Veikkaan että en häviäisi
Kaikilla muilla radoilla taas keveydestä on etua, joten välillä näinkin päin!
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13802
Ois kiva nähdä forumisteja noissa KICn sunnuntaikisoissa. Sarjat 60 ja 90kg. 50-70 kiloinen voi ihan hyvin vielä pärjätä 60-sarjassa: Hieman lisäpainoja tai sitten vain muutama kilo ylipainoisena. 60-sarjassa on sen verran kapeampi kärkikin että sinne sekaan vaan. :)
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
meidän kärki veteli 90 kiloisina samoja aikoja ja suhteessa jopa parempia ku 60 kiloset, joten iteltä ku ryöppäsen ton 15-17,5kg pois autosta ni sielläki voi pärjätä, moraalisesti vaan lasten sarja joten jää pelkäks spekulaatioks, joku ammattiylpeys pidettävä sentäs :D
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
No ei haittaa hirveesti spekulaatiot itseä. KIC:n omat sarjat sisältää kuskeja, jotka ovat vuosia veivanneet siellä ja moni saa painoja ottaa siellä, mut ovat oppineet auton käyttäytymisen niin paljon paremmin, ettei itsellä ollut varsinkaan väärään suuntaan mitään sanaa siihen.

Paree kun keskittyy omaan sarjaan (amatööri) vaan, jossa TOP4 tosin oli tänä ja viime vuonna sama. Yllätys......
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13802
meidän kärki veteli 90 kiloisina samoja aikoja ja suhteessa jopa parempia ku 60 kiloset, joten iteltä ku ryöppäsen ton 15-17,5kg pois autosta ni sielläki voi pärjätä, moraalisesti vaan lasten sarja joten jää pelkäks spekulaatioks, joku ammattiylpeys pidettävä sentäs :D
Ihmiset! WoPe oli kevyissä aikanaan vielä kun ikä alkoi jo kakkosella! :)
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Pitäisköös sitten lähteä kokeeksi kakaroiden harjoituspotkupalloksi. Mielenkiinnosta haluaisi kokea auton käytöksen ilman painojakin. Omatunto ei kolkuta vaikka jonkun itkuiseksi saisinkin:cool: UncleDick is here again
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Siellä on ainaki vähempi kuskeja, joten heti kättelyssä paremmat menestymismahollisuudet + viet pisteit kärjeltä voittaessa joka auttaa meitä :)
 
Ylös