Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2011, round 4, hyvinkää 1

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37046
Sijainti
Helsinki
OK. Jännä kyllä kuinka erilaiseksi auton käytös vaihtuu kuskin myötä... kiva vertaus kyllä :)
Joo.. Tosin oli ne jarrutkin herkät ja aiheutti vikurointia lähinnä ysimutkan jarrutuksessa. Se oli mulla kuitenkin aika hyvin hallinnassa.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Joo.. Tosin oli ne jarrutkin herkät ja aiheutti vikurointia lähinnä ysimutkan jarrutuksessa. Se oli mulla kuitenkin aika hyvin hallinnassa.
Jarrutitko ysiin ennen vai jälkeen niiden pienten pomppujen?
Mun piti jarruttaa hieman ennen, ei uskaltanut jättää myöhempään jarrutusta ettei lukitse takakummeja...
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37046
Sijainti
Helsinki
Jarrutitko ysiin ennen vai jälkeen niiden pienten pomppujen?
Mun piti jarruttaa hieman ennen, ei uskaltanut jättää myöhempään jarrutusta ettei lukitse takakummeja...
hmmm.. nyt en tarkalleen muista missä kohdassa ne pomput oli, mutta aika myöhään jätin jarrutuksen. Siinä meni herkästi vähän jarrut lukkoon, mutta auton sai silti kivasti hallintaan mutkan läpi mentäessä.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Pitääpä koittaa itsekin vähän muistella miten lauantaina meni. Tai no, päin helvettiä se meni eikä tätä mielellään muistelekaan, mutta kirjoitetaan jotain nyt kuitenkin.

Harkkoihin ja aika-ajoihin arpoutui auto #30, joka oli paska. Ei kulkenut mihinkään ja aika-ajon jälkeen vasen etukumi oli kuoriutunut sangen näyttävän näköiseksi. Viimeinen lähtöruutu, vaikka ajoin mielestäni ihan limiiteillä.

Kisaan tuli autoksi muistaakseni #38, joka tapauksessa huomattavasti edellistä ajettavampi menopeli. Startissa ja ekalla kierroksella nousin pari sijaa, jossain vaiheessa taisin menettääkin yhden. Tuntuma kilvanajoon oli aivan hakusessa (edellinen kerta mikroauton ratissa oli Myllypuron kisa) ja osuinkin kisassa Sue_me:n ja Wilzkun perään kun jarrutuspaikat olivat meillä hieman eri kohdassa. Nöyrimmät pahoitteluni vielä näistä, onneksi suurempaa vahinkoa ei tainnut kanssakilpailijoille koitua. Kolmaskin kerta oli lähellä kun jouduin väistämään edelläajavaa ekan mutkan jarrutuksessa. Renkaat lukkoon, ajautuminen likaiselle osalle rataa ja sitä kautta ulostulossa nurtsille. Siinä menivät viimeisetkin mahdollisuudet nousta edes siedettävälle sijoitukselle. Vauhtia tuntui kuitenkin C-finaalissa riittävän, kierrosajasta lähti aika-ajoon verrattuna aika reippaasti pois vaikken ajanut yhtään likimainkaan puhdasta kierrosta kisassa (nostelin puolivälissä suoraa ja silleen). Huono kisa siis, mutta onhan kilvanajo aina hauskaa, joten ihan positiivisilla fiiliksillä mennään.

Paremmalla tuurilla sitten Forssassa, sijoitus tulee siellä olemaan huomattavasti tätä kisaa korkeampi. Autotuuri- ja kelivaraus tähän.
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Hyvinkää I, raportti

Harjoitukset #20
Nopein aika 52,5 eli jo harkoissa mentiin 3s nopeammin kuin viime vuonna. Ajolinjojen suhteen en muuttanut ajoani millään tavalla, mutta huomasin selvästi sen että sain vietyä autoa enemmän rajoille. Uskoisin, että myös mutkien läpiajossa on edistytty jonkin verran vaikka Follon kommenttien + Jonkin incar-videon perusteella niissä on vieläkin paljon työnsarkaa ja myönnän sen itsekin. Ajatusleikeillä kun on kiva pelata, niin en pidä mahdottomana joskus ajan myötä alle 50s alittamista. Toki se vaatii työtä, mutta ei siihen kuitenkaan ole enää kuin n. 1,5s matkaa ja painon puolestahan se on täysin mahdollista.. En tiedä saisiko muuten kertoa, mutta eräs nimeltä mainitsematon hahmo on sanonut mulle että en tule ikinä rikkomaan Hyvinkäällä alle 50 sekuntia. No joka tapauksessa ajaminen tuntui hyvältä (joskin paljon raskaammalta kuin ennen) mutta 52,5 oli silti positiivinen yllätys. Varsinkaan kun en ollut ajanut Hyvinkäällä sitten viime elokuun.

Aika-ajot #20
Aika-ajoissa meni 2 kierrosta pieleen kun ajoin kutos- ja ysimutkan ulostulon leveäksi ja auto kävi ulkokanttarilla. Ajoin myös joko harjoituksissa tai a-a:ssa kerran ekan mutkan ulostulossa kanttarille, en vaan millään muista kummassa sessiossa se tapahtui. Kuten harjoituksissa, niin taas huomio kiinnittyi siihen että eipä tultu takaata juurikaan ohi, mikä lupaili hyvää. Ajan nähtyäni en ollut uskoa näkemääni: 51,64. Se tuntui ihan käsittämättömältä ajalta. Toisesta ryhmästä mua nopeammin ajoivat vain Cmoney, DickW ja 4stroke. Viimeisen ryhmän jälkeen odoteltiin tuloksia ja aikani riitti C-finaalin 3. ruutuun. Aika-ajon (ja miksei harkankin) ajan arvoa nostaa mielestäni se vielä, että se tuli ilman minkäänlaista peesausapua. Aika omassa tahdissa sain molemmat setit ajella..

C-finaali #23
Startissa FO110K:n auto lähti hitaasti liikkeelle ja menen heittämällä vasemmalta ohi, heti V-Powerin perään kakkoseksi. Siten ekassa mutkassa jari5 tulee sisältä ohi, kunnes spinnaa 2. mutkassa ja näin nousen takaisin 2. sijalle. Olin korkeimmalla sijalla sitten viime vuoden Forssa I:sen sadekisan ja väkisinkin kävi mielessä että siinä ei ole kuin enää yksi auto edellä.. Takana kuitenkin oli FO110K kärkkymässä ohituspaikkaa, jolloin V-Power pääsi tekemään eroa. 3. kierroksen alussa Follo pääsee ekassa mutkassa sisäpuolelta rinnalle, yritin vielä päästä takaisin edelle onnistumatta siinä. Follon päästyä ohitse takana oli lfb, joka jostain syystä osui perään vikassa mutkassa. Itselle tuli mieleen että olisiko omassa ajossa ollut jotain mikä olisi lfb:n yllättänyt. Keskusteltiin asiasta varikolla, eikä siitä osumasta aiheutunut mulle mitään haittoja joten asia on ok. Menee pari kierrosta ja seuraavaksi ohi on yrittämässä jari5. Kakkosmutkaan tultaessa jari tulee sisältä ohi, mutta pääsen ennen 3. mutkaa takaisin rinnalle sisäpuolelta. En kuitenkaan päässyt jarista tarpeeksi ajoissa ohi, joten se siitä ohitusyrityksestä.. Viimeiset kierrokset meni Jonkkia vastaan taistellessa, sen taistelun pystyin voittamaan ja maaliin sijalla 4.

Omaan suorituksen olen tyytyväinen. Loistava aikaparannus viime vuodesta ja kisassa ei ollut missään vaiheessa mitenkään helppoa puolustaa omaa paikkaa, kun hävisi aikaa muille kaarteissa. Siinä on selkeä lisätreenin paikka vielä. Lisäksi varmaan ekaa kertaa ikinä ajaminen Hyvinkäällä tuntui fyysisesti rankalta varsinkin muutamassa paikassa. Mulla oli a-a:n jälkeen pieni huoli, että kestänkö kisassa loppuun asti. Seuraavana päivänä olikin sitten niskat ihan jumissa. On se Hyvinkäällä ajaminen vaan niin upeaa ja väitän kyllä että sen ymmärsin vasta nyt "kunnolla" kun nopein aika alkoi olla siellä 51 sekunnin paikkeilla.

Järjestäjille kiitokset kisasta ja Forssassa jatketaan.

Mitä tulee siihen akselin korvaamiseen, niin täältä ollaan myös mukana siinä.
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Harjoitukset #20
Nopein aika 52,5 eli jo harkoissa mentiin 3s nopeammin kuin viime vuonna. Ajolinjojen suhteen en muuttanut ajoani millään tavalla, mutta huomasin selvästi sen että sain vietyä autoa enemmän rajoille. Uskoisin, että myös mutkien läpiajossa on edistytty jonkin verran vaikka Follon kommenttien + Jonkin incar-videon perusteella niissä on vieläkin paljon työnsarkaa ja myönnän sen itsekin. Ajatusleikeillä kun on kiva pelata, niin en pidä mahdottomana joskus ajan myötä alle 50s alittamista. Toki se vaatii työtä, mutta ei siihen kuitenkaan ole enää kuin n. 1,5s matkaa ja painon puolestahan se on täysin mahdollista.. En tiedä saisiko muuten kertoa, mutta eräs nimeltä mainitsematon hahmo on sanonut mulle että en tule ikinä rikkomaan Hyvinkäällä alle 50 sekuntia.
Kyllä tuolla kehityskäppyrällä 50s on alitettavissa ihan selkeästi.

Mutkien uloskiihdytyksissä oli suurimmat ongelmat mitä bongasin seurattuani takana lähituntumassa sun ja Follon kamppailua C-finaalin alkukierroksilla. Oikea ajolinja ja kiihdytyksen aloittaminen riittävän ajoissa niin enää ei tulla takaa ohitse.


Itse joudun kyllä panostamaan enemmänkin mutkien sisääntuloon, se tuntuu olevan erittäin heikko alue omalla kohdallani, siksi lfb ilmeisesti tuuttasi konttiin kun ajoin odottamattoman hiljaa ekan kurvin apexiin. Liian hitaasti mutkiin sisään joka paikassa niin takkiin tulee aika armottomasti. Nopeat mutkat menivät myös järjestään aika huonosti.

Mutta ehkä Forssan helpommilla autoilla ja helpommalla radalla saan parempaa tulosta aikaiseksi...
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37046
Sijainti
Helsinki
En tiedä saisiko muuten kertoa, mutta eräs nimeltä mainitsematon hahmo on sanonut mulle että en tule ikinä rikkomaan Hyvinkäällä alle 50 sekuntia.
Mullehan eräs hahmo sanoi tuon saman viime vuonna ja alitin sitten 50 ajan heti seuraavassa Hyvinkään kisassa. Että ei noihin sanomisiin auta muuta kuin näyttää närhen pelivälineet. ;)
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Kyllä tuolla kehityskäppyrällä 50s on alitettavissa ihan selkeästi.
Toki on mahdollista, mutta nyt on tärkeää Wilzkunkin muistaa, että alkaa olemaan sillä tasolla jossa aikaa otetaan pois kymmenys kerrallaan.

Suosittelen vahvasti keskittymistä yhteen mutkaan tai mutkayhdistelmään kerralllaan ja parantamaan nyt sitä kautta. Sitä kautta myös varmuutta tulee lisää ja pääset ajamaan yhä enemmän rajoille. Rajojen hakeminen tarkoittaa virheitä, mutta kun haluat alle 50 s Hyvinkäällä, uskon että se vaatii muutaman virheenkin ennen sitä.

Itsellä on vahva aikomus ajaa tällä kaudella kirkkaasti 48 aika Hyvinkäällä, viimeistään Hyvinkää II aika-ajoissa.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Toki on mahdollista, mutta nyt on tärkeää Wilzkunkin muistaa, että alkaa olemaan sillä tasolla jossa aikaa otetaan pois kymmenys kerrallaan.

Suosittelen vahvasti keskittymistä yhteen mutkaan tai mutkayhdistelmään kerralllaan ja parantamaan nyt sitä kautta. Sitä kautta myös varmuutta tulee lisää ja pääset ajamaan yhä enemmän rajoille. Rajojen hakeminen tarkoittaa virheitä, mutta kun haluat alle 50 s Hyvinkäällä, uskon että se vaatii muutaman virheenkin ennen sitä.

Itsellä on vahva aikomus ajaa tällä kaudella kirkkaasti 48 aika Hyvinkäällä, viimeistään Hyvinkää II aika-ajoissa.
Juu, ei kannata ahnehtia. Yksi osuus kerrallaan radasta paremmin haltuun. Itse unohdin tämän tyystin lauantaina helteen ja "pienen" väsymyksen takia. Siksi ajo muistuttikin enemmän tyhjenevillä renkailla ajamista kuin kunnon runttaamista. En saanut autoon oikeastaan minkäänlaista balanssia väkisin yrittämisen takia. Ja toisaalta ajoin joissain paikoissa ihan liian hitaasti.

Se hyvä puoli lauantaissa oli, että parannettavaa jäi aivan tolkuttomasti ja vielä itse tiedän kaikkein heikoimmat osa-alueet joihin panostaa. Hyvinkää II:ssa sitten räjähtää :D
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mullehan eräs hahmo sanoi tuon saman viime vuonna ja alitin sitten 50 ajan heti seuraavassa Hyvinkään kisassa. Että ei noihin sanomisiin auta muuta kuin näyttää närhen pelivälineet. ;)
Taisin olla minä :D
Tosin syy tähän oli se että en kuvitellut Wopen & co. menevän millään matalia 48 saatika 48:n alle.
Rikoin itsekin sen 50 rajapyykin viime vuonna vaikka en kuvitellut pääseväni edes alle 51 :D
Eli joo arvaus ei ole tiedon väärti, päättelin Hyvinkään rajapyykkejä väärin viime vuonna oikein urakalla, myös itseni kohdalla.
(toisaalta pyöritteli öö ruzkin päätään Lauantaina kun tajusi että C-finaali kutsuu 50.50 ajalla nykysin meidän sarjassa :D)

Wilzkun ajasta: painonsa puolesta voi melkein sanoa että edelleen löytyy useita kymmenyksiä parannettavaa, melkein vois kai sanoa että seuraava sekunti tippuu vielä suht helposti.
Sitten varmastikin alkaa tuo PP:n mainitsema kymmenys kerrallaan tahti...
Jos kaikki natsaa niin kyllähän tuolla elopainolla on täysin mahdollista päästä alle 48sek hyvässä kelissä, loppu on sitten enää taidoista kiinni :ahem:
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Taisin olla minä :D
Tosin syy tähän oli se että en kuvitellut Wopen & co. menevän millään matalia 48 saatika 48:n alle.
Rikoin itsekin sen 50 rajapyykin viime vuonna vaikka en kuvitellut pääseväni edes alle 51 :D
Eli joo arvaus ei ole tiedon väärti, päättelin Hyvinkään rajapyykkejä väärin viime vuonna oikein urakalla, myös itseni kohdalla.
(toisaalta pyöritteli öö ruzkin päätään Lauantaina kun tajusi että C-finaali kutsuu 50.50 ajalla nykysin meidän sarjassa :D)

Wilzkun ajasta: painonsa puolesta voi melkein sanoa että edelleen löytyy useita kymmenyksiä parannettavaa, melkein vois kai sanoa että seuraava sekunti tippuu vielä suht helposti.
Sitten varmastikin alkaa tuo PP:n mainitsema kymmenys kerrallaan tahti...
Jos kaikki natsaa niin kyllähän tuolla elopainolla on täysin mahdollista päästä alle 48sek hyvässä kelissä, loppu on sitten enää taidoista kiinni :ahem:
Komppaan Pee Peetä että Folloa kommentteineen. Wilzkun voi olla "helpohko" pudottaa ajastaan sekunti mutta sen jälkeen on realismia että mennään kymppi kerrallaan. Se on totta että painoetu on kohdillaan mutta kun mennään Haaparannan autoilla niin se 50 sek. alitus ei mene ihan tosta vaan. Tsemppiä "haamurajan" tavoitteluun. Kyllä se ihan realistinen on,.
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Se on totta että painoetu on kohdillaan mutta kun mennään Haaparannan autoilla niin se 50 sek. alitus ei mene ihan tosta vaan. Tsemppiä "haamurajan" tavoitteluun. Kyllä se ihan realistinen on,.
Siellähän ei ole päässyt se toinen nuorempi kaverikaan alle 50 ajan vielä. Sehän tosin voi olla taidoistakin kii.
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Raportaasi

Harkka # 31

Täällä taas, kuuma keli enteili omaan mieleen että vaikeeta tulee olemaan jos rengas puree liikaa kiinni asfalttiin tällä painopisteellä.
Melko liukasta oli Harkoissa vaikka sää oli +30C. Forssassa kuumuudesta on haittaa itselle, mutta täällä ei siltä näyttänyt. Hieman puskevalla mutta kauttaaltaan hyvällä autolla hyvä aika ja harkkojen kakkonen.

Aika-ajo # 31

Kakkosija harkoissa toi pientä helpottuneisuutta siihen että myös aika-ajoissa taistellaan ihan eturivistä. Nippa nappa Haikkia parempi aika, jolla ilmeisesti oli pieniä ongelmia autonsa kanssa, Nasty tosin tuli sieltä vikassa Aika-ajossa ja paukutti kisapäivän kovimman ajan, en yllättynyt.

Kisa # 36

Ehdin vähän seurata miten kyseinen auto pärjää edellisissä erissä, ja ok:lta vaikutti! Lämppärille lähdettäessä Nasty lähti aika pienellä kaasulla, tai siis näin oletin ennen kuin varsinainen startti saatiin käyntiin. Nastyn auto jää sutimaan paikoilleen ja helppo työhän siinä oli mennä johtoon ja ajella reilu kierros kunnes Haikki tulee härnäämään, jotenkin tuttu kuvio.. Kakkosmutkassa tulee ohi kuten aavistelinkin, pääsen hyvän kiihtyvyyden ansiosta ja toisinaan myös valitun ajolinjan takia kuittaamaan vastapalloon ja aina ohi.. Tästä selvittiin. Seuraava kierros ja sama kaava, tosin nyt mun kuittaus jää todella tiukaksi ja vain vaivoin pystyn kuittaamaan takasin..

Tässä vaiheessa kisaa kun katsoin taakseni, en enään tiennyt A)mitä kävi Haikille, B)oletin nastyn olevan toisena ja nautiskelin melko turvallisesta johtoasemasta kerta ero toisena tulevaan pysyi lähestulkoot samana. Ruutulippu heiluu ja voitto maistuu taas jälleen herkulliselta, katos, cm sieltä tulikin kakkosena. Ihmettely alkaa varikolla että mitä siellä oikeen tapahtui, taivas varjele..

Keli oli kuuma, mutta ihan helposti selviydyttävä, eikä omalta osalta ollut autojen kanssa juurikaan minkään sortin ongelmia, mitä nyt peruskaavaan kuuluu oman pituuden tuoma lisähaitta, samoin kylkiliivien puute (oma saamattomuus)

+ C/D-Finaalin meno näyttää jokaisessa kisassa nykyään hyvältä ja oikenlaista taistelua tulee paljon! V-Poweri paukutti suvereenin voiton, ja Wilzkulta taas askel eteenpäin! Tiukemmaksi ja tasasemmaksi menee kokoajan
+ Cmoney oli vakuuttava. Piste.
-Epäonninen kolari Jacques/DickW, todiste ainakin siitä että laji on edelleen arvaamaton.
-Nastyn voittomahdollisuus menee auton surkean kiihtyvyyden takia. Ei näitä kellekkään toivo.

Kiitos järkkärille, +kynällä piirretyt ajat, taulukot ja autot! Well done, again!
Ruokailureissu oli myös antoisa taas pitkästä aikaa!

Perjantai-iltana palaillaan linkin kanssa ;)
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Jos kaikki natsaa niin kyllähän tuolla elopainolla on täysin mahdollista päästä alle 48sek hyvässä kelissä, loppu on sitten enää taidoista kiinni :ahem:
Juu ihan varmasti on mahdollista, jos on yhtä hyvä ajamaan kuin vaikka Nasty :)

Näköjään herättänyt toi 50s alitus keskustelua, ja sanonpahan siihen että en ole missään vaiheeessa olettanut sen olevan helppoa/että se menisi tuosta noin vain tai tapahtuisi ihan hetkessä. Kannattaa kuitenkin muistaa että olen aloitellut hyvinkäällä 1m 05 sek ajalla pari vuotta sitten. Realistinen kuitenkin pitää olla.
 

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
592
Laitan minäkin vähän rapoa.

Aika-ajot

En saanut minulle tarkoitettua autoa, koska siihen oli tullut jotain häikkää edellisessä harjoituksessa, vaan sain sitten Haikin käyttämän auton. Haikki varoitteli että tuntui kaasussa olevan jotain häikkää. No tosiaankin. Piikkimutkan jälkeisessä oikeassa auto hyytyi oikein kunnolla ja myös toiseksi viimeisessä nopeassa oikeassa. Kummallista oli se, ettei hyytymistä tapahtunut muissa mutkissa... Voi olla että lievä ulkona käynti ekassa mutkassa ei ainakaan parantanut autoa:rolleyes: Tuloksena sitten B-finaalin kolmas paikka mikä ei ollut aivan sitä mitä olin odottanut.

B-finaali

Lämppärillä jo fiilis parani kun sai toimivan auton alle. Lähdössä pääsin Dickin ohi ja lähdin seuraamaan Jacquesia. En halunnut pilata mahdollista a-finaalipaikkaa höntyilemällä ja katselin rauhassa ohituspaikkaa ekalla kierroksella. Sitten ekan mutkan ulostulossa tapahtuikin kummia. Jacques leveäksi ja pääsin kärkeen. Mulla ei ollut mitään aavistusta miten paha kolari siellä kävi, vaan hämmästys oli suuri kuin näin videolta mitä siellä oikein tapahtui :eek!: Huomasin sitten että kaulaa oli sen verran hässäkän seurauksena tullut että lopulta oli helppo vain tuoda auto maaliin.

A-finaali

Lähdössä ohitin jonkun ekassa mutkassa, en vaan muista kenet. Sitten seuraavaksi ohitin jonkun olisiko ollut Peepeen ekan mutkan jarrutuksessa sisäkautta. Nyt alkoi jo aika-ajon pettymys haihtua. Vielä tein yhden ohituksen kunnes otin Nastyn kiinni. Mun autosta alkoi olla jarrut ylikuumenemisen partaalla? koska kovissa jarrutuksissa sitä sai painaa ihan tosissaan että sai auton pysähtymään. Tämä seikka hieman hillitsi ohitusyrityksiä 1-2 mutkaan. Nastyn kanssa taistelu kestikin sitten viimeiselle kierrokselle, jossa pääsin rinnalle piikkimutkan jälkeisen oikean ulostulossa. Mentiin siinä sitten rinnakkain shikaanin ensimmäinen osio, kunnes sain ohituksen pitämään.


ps. minäkin oon sitten valmis osallistumaan siihen akselin vaihtokustannuksiin.
 
Viimeksi muokattu:

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
:thumbup:

Tässä vaiheessa jaksaa jo naureskellakin. Pientä ilmaveiviä yritettiin.....ei tullut maalia ei:eek: Katseet jo Forssan suuntaan....
 
Ylös