Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2011, round 6, Kaanaa Tre

Sue_me

Well-known member
Hieno pläjäys Wopelta taas kerran!

Jacquesille ja Jonkille kypäräkameramatskuista. :thumbup:
B-finaalin kokonaiskuva selkiytyi huomattavasti varsinkin Jacquesin videolta.

Jonkin pettymys oli jotenkin myös aistittavissa :D

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Jonkin pettymys oli jotenkin myös aistittavissa :D
:D

Itekin olen jälkeenpäin ehtinyt ajatellakin omaa tekemistäni. Ehkä olisin voinut saada auton paljon nopeammin radalle, ja tulla lipulle kolmantena. Nyt vaan nousin autosta ja aloin vetää jostain siitä keulasta pois sieltä kaislikontapaisesta. Olisi voinut kädellä liikuttaa samalla kaasupoljintakin.
Noh, Jyväskylä ilman kahta vakiohuippukuskia, ja muutoinkin hyvä alkukausi ni ei 3- ja 7-sijojen piste-ero niin paha juttu ole. Kattoo pysynkö loppuun asti Haikin ja Nastyn pisteillä. Jokunen ulkokisa vielä (ehkä tulee onnistuminen/-sia), ja sitten Turussa mennään ainakin kovaa (suunnitelma) :)

WoPe

KKWCS Driver
Sijainti
Vantaa
:D

Itekin olen jälkeenpäin ehtinyt ajatellakin omaa tekemistäni. Ehkä olisin voinut saada auton paljon nopeammin radalle, ja tulla lipulle kolmantena. Nyt vaan nousin autosta ja aloin vetää jostain siitä keulasta pois sieltä kaislikontapaisesta.
Ennen pitkäks vetämistä oletin että nyt veit kyllä..
Mulla ei ollu ketään takana näköetäisyydellä ja podium jo taskussa joten en olis liiemmin hyökännytkään, saati vauhti riittänyt, en vaan luottanu autoon. Nastyn kanssa olisitte taistellu. Pienet virheet mutta suuret seuraamukset.

Örfil

Guest
Voi tuota Jakkuesin ilonhuutoa B-naalin maalissa. Mahtoi tuntua hyvältä ja etenkin noissa olosuhteissa :ahem:

Onnea myös voittajalle. Spesialisti takes it all!

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Voi tuota Jakkuesin ilonhuutoa B-naalin maalissa. Mahtoi tuntua hyvältä ja etenkin noissa olosuhteissa :ahem:
Joo no tuloshan ei sinänsä ollut erikoinen, mutta sen jälkeen kun oli ensin spinnannut ja tipahtanut viimeiseksi, niin se tuntui paremmalta. :D Toki tietty se, että pärjäsin sateella aiheutti syytä iloon, koska yleensä en ole ollut sateella niitä kaikkein varmimpia.

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Raportti

Harjoitukset #10: 54.45
Hyvin lähti harkat käyntiin, rata oli vielä märkä joistakin kohtaa mutta muuten kuiva ja kokeilin vähän eri linjoja. Kymmenyksen Nastyn kärkiaikaa perässä joten hyvältä näytti vaikkakaan se ei vielä merkinnyt mitään sillä sadetta oli luvassa minä hetkenä hyvänsä.

Aika-ajot # 10: 1.13.87
sade ei vielä alussa ollut ihan niin kovaa ja radalle tuli koko ajan enemmän vettä ja eittämättä ensimmäinen ryhmä tästä hyötyi missä itse ajoin. Alussa olisi pitänyt iskeä mutta melkoista räpellystä se oli. Lopussa sain 4stroken kiinni ja aikamme väännettiin kunnes pääsin edelle. Lopputuloksena 5. sija aika-ajoista mikä oli ihan ok lähtökohta kisaan. Nasty ajoi paalulle upealla suorituksella ja samoinkuin DickW eturiviin! Myös oli hieno katsoa toisessa ryhmässä Wopen ja Cmoneyn menoa vielä liukkaammalla radalla.

A-finaali # 1: 1.11.45

Startissa tavoitteena oli nousta heti Askosta ohi joka oli ajanut upeasti jo harjoituksista lähtien. Lämmitelyssä ajoin suoraan kinkkivasurin lätäköstä niin että vettä lensi parin metrin korkeuteen ja kastuin aivan litimäräksi, hyvin alkoi :D.
Startti meni loistavasti ja pääsin Askon rinnalle ekaan mutkaan mutta hän onnistui hyvin ulkokautta ja pysyi edellä. 2 mutkassa (jyrkkä oikea) sitten porukka lappaa ohi urakalla eli Cmoney ja 4stroke kun en saanut autoa millään taittumaan siihen, tässä mutkassa minulla olikin koko kisan ajan massiivisia vaikeuksia saada auto kääntymään mutkaan.
2.kierros alkaa myös surkeasti ja 3mutkassa menee Andy ohi. Nyt sijoituksena 8.:nope: Sitten DickW:llä auto hyyty hetkeksi ja pääsen monen muun kanssa edelle. 3. kierroksella pääsen sisäkautta kinkkivasuriin Andyn rinnalle ja hetken jo luulin jarrutuksen aikana sivuluisussa että päädyn kylkeen mutta juuri ja juuri mahduttiin siitä rinnakkain ja pääsin niukasti edelle.

4.kierroksella Askon kanssa rinnakkain ekaan mutkaan mutta pysyy ulkokautta edellä. 2-3 mutkissa Andyn ja Askon kanssa tiukkaa ja Asko tippuu siinä meidän taakse. Vasurikinkkiin taas rinnakkain Andyn kanssa, nyt Andy sisälinjalla ja jättää tilaa juuri sen verran että autoni mahtuu kiertää ulkokautta edelle, ei yhtään enempää, minäkään en antanut edellisellä kerralla, hyvää kilvanajoa Andyltä :thumbup: Andy kuittasikin samantien tokavikassa mutkassa ohi.

5.kierroksella Andy menee ilmeisesti 5 mutkassa mutkassa pitkäksi ja pääsen edelle. Nyt 4strokea tavoittamaan. 7 kierroksella 4stroke sitten spinnaa viimeisissä mutkissa ja nousen ohi. Pian näkyy Cmoney 2. mutkassa melko pitkällä hiekalla ja ihmettelin että taas joku epäonninen sinne sitten päätyi. Se tarkoitti että edellä oli enää Wope ja Nasty. Luulin kyllä olevani jollain 6.sijalla koska oli tapahtunut niin paljon ja kun 1-2 kierroksilla tipuin monta sijaa. Pian ajoin 2. mutkan vähän pitkäksi ja 4stroke tuli takaisin ohi mutta spinaa seuraavalla kierroksella 3. mutkassa ja tippuu muutaman sijan. 10.kierros alkaa ja DickW on ohittanut muut ja saavuttaa jo uhkaavasti. Meneekin sitten ohi tokavikassa mutkassa vastustamattomasti sisäkautta.

Saan kuitenkin hyvän vauhdin vikasta mutkasta + DickW:n moottori ei ehkä 100% kunnossa ollut? Menemme rinnakkain ekaan mutkaan, minä sisälinjalta ja pieni kosketuskin oli kun meinasin valua pitkäksi mutta lopulta se auto kääntyi ja olin taas kolmantena. Ilman virheitä loppukierrokset ja kolmas sija piti loppuun asti. Varikolle kurvattuani sanottiin että olin kolmas, en meinannut millään uskoa kunnes näin tulosliuskan joten erittäin hyvälle maistui podiumsija, paremmin meni mitä odotin tässä kelissä. Oli ihan kiva vaihteeks nousta kisassa ylöspäinkin :) Vaikea oli kisa itselle muutenkin, ei minkäännäköistä luottamusta autoon ja helppoa oli tehdä virheitä.
Tasaisuus kuitenkin palkittin sillä oma nopein kierrosaika ei päätä huimaa :D

Onnittelut Nastylle voitosta, tää oli aivan huikee suoritus sadekelissä :thumbup: ja Wopelle hienosta kakkossijasta! Cmoney:lle onnittelut järjettömän kovasta nopeimmasta kierrosajasta :eek!: Oli hyvät kisat jälleen kerran kiitokset siitä järjestäjille ja muille. Nähdään hyvinkäällä!

Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Cmoney:lle onnittelut järjettömän kovasta nopeimmasta kierrosajasta :eek!:
Joo pakko yrittää kun PP kai palkitsee urheiluautolla tällä kaudella eniten a:n nopeimpia kierroksia ajaneen. 3 plakkarissa...

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Moneskohan kerta tällä kaudella kun Alppu spinnataan kisasta pihalle?

Nostan käden pystyyn, että tein niin Myllypurossa, sekä viime vuonna Tallinnassa.

Melkein jonkinlaisen palkinnonpaikka olisi, kun on sen verta kaltoin kohdelluksi kisoissa tullut.

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Moneskohan kerta tällä kaudella kun Alppu spinnataan kisasta pihalle?

Nostan käden pystyyn, että tein niin Myllypurossa, sekä viime vuonna Tallinnassa.

Melkein jonkinlaisen palkinnonpaikka olisi, kun on sen verta kaltoin kohdelluksi kisoissa tullut.
Toisaalta hyvä kuski osais pysyä erossa incidentti-tyyppisistä ratkaisuista.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Itsehän olen pysynyt pari viime kisaa todella kaukana tällaisista tilanteista. Jopa tuhansien kilometrien päässä! Ja silti oli lähellä lähteä lapasesta.

FO110K

Banned
nojoo, ei sekään tietty kaikkea aina pelasta. parempaa tuuria seuraavaan kisaan :thumbup:
niin tutkikos jury tuon teidän kolarin vai menikö se ns. villasella?

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
niin tutkikos jury tuon teidän kolarin vai menikö se ns. villasella?
Käsittääkseni asiasta ei ole kuulunut protestia, joten sitä ei tutkittu. Joitain tilanteita toki voimme tutkia oma-aloitteisestikin (lähinnä jos joku meistä on itse havainnut tilanteen radalla tai se on herättänyt enemmänkin keskustelua/epäilyksiä vilpistä), mutta pääasiassa tutkitaan vain pyynnöstä.

Edit: Se, että alppu oli hyvin hyvin vihainen, ei nostanut FIA:n mielenkiintoa tarpeeksi. :D

Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Käsittääkseni asiasta ei ole kuulunut protestia, joten sitä ei tutkittu. Joitain tilanteita toki voimme tutkia oma-aloitteisestikin (lähinnä jos joku meistä on itse havainnut tilanteen radalla tai se on herättänyt enemmänkin keskustelua/epäilyksiä vilpistä), mutta pääasiassa tutkitaan vain pyynnöstä.

Edit: Se, että alppu oli hyvin hyvin vihainen, ei nostanut FIA:n mielenkiintoa tarpeeksi. :D
Näin arvelinkin juu, mutta tää jäi vähän ?-merkiksi mullekin niin siksi kysyin :)