Andy
Lasol member
Ei niin vakavaa, muuten saisin itkupotkuraivarin ehdottoman painontasauksenkin puolesta![]()
Ei tarvisi munkaan sitten enää pelailla painon kanssa vaan vetää pihviä ja kaljaa naamaan :ahem:
Ei niin vakavaa, muuten saisin itkupotkuraivarin ehdottoman painontasauksenkin puolesta![]()
That´s life :ahem:Ei tarvisi munkaan sitten enää pelailla painon kanssa vaan vetää pihviä ja kaljaa naamaan :ahem:
Tuo oli erittäin mukavaa kuulla, että mä ainakin sun mielestä ajoin Hyvinkäällä todella hyvin.Siinä mielessä Nomi on kuitenkin oikeassa, että ihan ensimmäiselle kerralle paremmin sopii mikätahansa muu rata, mutta jo kakkoskerraksi Hyvinkää sopii aivan hyvin. Williamskin sen on osoittanut.. Hän on kehittynyt hurjasti ja tuntui että tämä Hyvinkään rata ja nopeammat autot sopivat hänelle. Sen jälkeen kun JasonD spinnasi niin tuntui hetken että Williams saisi jopa kiinni. Jäi kyllä sitten myöhemmin, mutta ajoi tosi hyvin.
Jeps, siis tässä sen säännön idea onkin. Jos saattuu spinnaamaan C-finaalissa ja on joukon viimeinen niin on ees hieman intoa yrittää vielä ajaa aikaa vastaan sen sijaan että tulee nöyränä varikolle tmv...Itekin alussa ihmettelin sitä, mutta järkevä idea että joka finaaliin on sellainen pikku extrapanos yrittää vaikka ensin spinnaisikin :ahem:
Yksi asia mua on kuitenkin tästä kisasta jäänyt vaivaamaan, en ole nyt aivan 100-varma siitä pääsikö kierroksella ohittajat musta kuinka sujuvasti / hyvin ohi, joten halusin ottaa tämän asian esille. Jotenkin mulla on sellainen fiilis, että joidenkin kohdalla olisin voinut hoitaa tilanteen paremmin. Toivottavasti mä en ollut kenenkään edessä liian kauan tai tehnyt vaihtoehtoisesti itse ohitustilannetta hankalaksi. Yritin kyllä antaa tilaa parhaani mukaan, mutta erityisesti noissa nopeuksissa se tuntui välillä jopa haasteelliselta tehtävältä. Pitäs yrittää keskittyä omaan tekemiseen, mutta samalla myös katsella taakse tuleeko sieltä joku takaa..
Suurin syy tähän epätietoisuuteen on siinä, kun ainakin pari kaveria (FO110K ja lfb) ohitustilanteen jälkeen heilutteli kättä mulle ja sen jälkeen ajattelin että mitähän sen merkin oli tarkoitus viestittää, teinkö mä jotain väärin.![]()
Hyvin nähty kun mulla on toi peilipintainen visiiri kypärässäKolmannella kierroksella näin kuitenkin Follon silmistä kauhua,
jooh, ihme kyllä huomasin sun auton etuosan sivusilmällä mutkaan kääntäessä ja pienellä refleksillä sitten ohjasin hieman ulompaan kun tiesin kuitenkin saavani sisälinjan seuraavaan mutkaan...jota olen kerran aiemmin* 1-mutkan jälkeen lähdin sisäreunaa pitkin hyödyntämään autoni kiihtyvyyttä, noh jarrutin jopa normaalia jarrutuskohtaa aiemmin, mutta auto rupesi luistelemaan ja tajusin että "nyt ollaan pulassa", samaan aikaan Follo rupeaa kääntämään eteen. Onneksi hän näkee tilanteen ja antaa pikkaisen tilaa - ei tullut ees osumaa :eek!:
Käden nostaminen pystyyn ohituksen / tilaa antamisen jälkeen tarkoittaa siis kiitosta siitä että toinen on huomioinut hyvin ohittajanSuurin syy tähän epätietoisuuteen on siinä, kun ainakin pari kaveria (FO110K ja lfb) ohitustilanteen jälkeen heilutteli kättä mulle ja sen jälkeen ajattelin että mitähän sen merkin oli tarkoitus viestittää, teinkö mä jotain väärin.![]()
Et ainakaan mun edessä, päinvastoin, en menettänyt yhtään aikaa sun takana, huomioit mut ehkä liiankin hyvinToivottavasti mä en ollut kenenkään edessä liian kauan tai tehnyt vaihtoehtoisesti itse ohitustilannetta hankalaksi. Yritin kyllä antaa tilaa parhaani mukaan, mutta erityisesti noissa nopeuksissa se tuntui välillä jopa haasteelliselta tehtävältä. Pitäs yrittää keskittyä omaan tekemiseen, mutta samalla myös katsella taakse tuleeko sieltä joku takaa..
Itse sillä #28lla harkat ja a-ajot ni auto tuntui aika hyvältä ja käyttäytyi hyvin. Kisa-auto #22 tuntui vikurammalta ja veti helpommin linkkuun, mutta 9 kymmenystä parempi kierrosaika kertoo että se oli parempi. Muutama kymmenys tuli autosta, muutama siitä että opin rataa ja tehoja lisää.
Mulla sama vika, mieluummin vaikka vähän tunnottomampi kuin liiankin herkkä...Joo ongelma tuli mulla ennen kaikkea pituuden takia, jota löytyy kuitenkin se 187 cm. Sen takia herkkä jarru ei sovi useinkaan mun ajamaan autoon.
Itse ainakin pääsin ohitsesin varsin hyvin ja heiluttelin kättä kiittääkseni hyvästä ohituspaikasta. Omalla kohdallani toimit ainakin esimerkillisesti tilanteessa.:thumbup:
Mulla sama vika, mieluummin vaikka vähän tunnottomampi kuin liiankin herkkä...
Tuo #28 oli muuten mun ajamistaautoista äkäisimmillä jarruilla varustettu,
jopa ärhäkämpi kuin WoPe:n ja X:n haukkuma #39 (joka jarrussa perä pienessä luistossa #28:lla)
Viimenen auto taas (#27) oli ihan päinvastainen, sai painaa poljinta tosissaan jotta se hidastui edes,
siks vähän hirvitti painaa muiden puskurissa kiinni alussa
Eli eroja autoissa oli paljon, noista tasaisimmin toimi mun alla #39 kuitenkin,se oli paras kompromissi mulle...
taisin hieman kättäkin sulle siinä heilauttaa![]()
Jännästi samassa autossa olleen vian ansiosta sai joko lussustartin tai rakettistartin.![]()
En tiedä kuulitko lfb itse sen mekaanikon vinkkiä pitää vähän jalkaa kaasulla?
Tai sitten mä oon vaan niin hyvä starttaaja että saan moponkin kiitämään viivalta.![]()
Kyllä mä sille kaasua annoin (ei se muuten olisi pysynyt edes käynnissä), en sitten tiedä olisiko sitä pitänyt antaa vähän enemmän vai vähemmän. Minunkin mielestä auto #31 otti rajoittimeen pääsuoralla, vähän ennen jarrutusta tuntui puhti loppuvan selvästi.
Juu, se kiittävä käden heilutus on yleensä sellainen rauhallinen liike. Moittivassa heilautuksessa on usein käsi nyrkissä. Jossain tapauksessa tosin sormista keskimmäinen saattaa olla suorana.Williams-:lle jo vastattiinkin, että kädenheilutuksissa kyse oli nimenomaan siitä, että tilaa annettiin hyvin. Itse en ainakaan menettänyt kierroksillaohituksessa yhtään aikaa.
Luultavasti sitten vähemmän (?), koska mulla oli mielestäni sitä kaasua vain sen verran että auto pysyi varmasti käynnissä..
Jaska: Onnistuko yksikään meikäläisen ottama kuva.![]()
Mutta niissä kuvissa missä on tyhjä rata, joku oli mennyt liian kovaa hetkeä aiemmin.Ainakin ne kuvat joissa tyhjää rataa kuvasit, paikalla olevan kohteen kuvaaminen onnistuu helposti![]()
Luojan kiitos. :thumbup:Pikaisesti vilkuilin eilen - eiköhän ne ihan hyviä olleet.
Yleensä radalle lähtiessä tai pois tullessa laitetaan käsi pystyyn jottatakana kisalinjalla tuleva tietää kaverin joko tulevan tai menevän...Mutta mitä muuten tarkoitti se handun nostaminen, kun lähditte ajamaan varikolta.