Skenejeesus
Viihdekäyttäjä
No ei kai kukaan oikeesti luullut että haalareihin liimaillaan tarroja?IceManFani sanoi:Ei toi itseasiassa mikään tarra ole, pikemminkin ns. kangasmerkki. Ja kait nuita jostain tarroina saa, kait...![]()
No ei kai kukaan oikeesti luullut että haalareihin liimaillaan tarroja?IceManFani sanoi:Ei toi itseasiassa mikään tarra ole, pikemminkin ns. kangasmerkki. Ja kait nuita jostain tarroina saa, kait...![]()
Perjantai on perinteinen markkinapäivä jolloin ei Monacossa kilpa-autoilla kurvailla vaan rata on avattu välissä päiväksi siviililiikenteelle. Niin järjetöntä että onnistuu vain Monacossa. :thumbup:öö ruz sanoi:Blacout......mikäs olikaan historia sille että Monacossa ajetaan torstaina harjoitukset ja ykköset pitää perjantaina vapaapäivän?
Eikä onnistu enää sielläkään. Tänään perjantaina ajettiin Porsche Supercupin ja GP2:n ensimmäiset startit.Skenejeesus sanoi:Perjantai on perinteinen markkinapäivä jolloin ei Monacossa kilpa-autoilla kurvailla vaan rata on avattu välissä päiväksi siviililiikenteelle. Niin järjetöntä että onnistuu vain Monacossa. :thumbup:
Tätä minäkin muistelen, mutta on tässä muutakin muistaakseni.Bleu sanoi:Aikaisempina vuosina Monacon kisa oli aina helatorstaiviikolla, eli torstai oli pyhäpäivä muutenkin. Se varmaan selittää osittain.
Ja tämähän onnistuu siten, että ajetaan gridin ohi varikon kautta.Q1:teen ja Q2:teen aika-ajoissa jääneillä kuljettajilla on se etu, että he voivat testata radan olosuhteita (esim. jos sataa) useamman kierroksen ajan, koska he saavat itse valita polttoainekuormansa eikä tästä ole siis haittaa itse kisaan.
Radassa ja/tai autoissa olevat sensorit (ja tietty kuvat) kertovat autojen sijainnin suht tarkasti. Kukaan ei ole tainnut nykyaikana noin töhöttää, mutta luulisin että ajettaisiin uusi lämppäri ja ko. kuskille tulisi jotain rangaistusta, kuten gridin perälle siirto. Varmaan sääntökirjasta löytyy tietoa lisää.Sellainen juttu muuten, että mitä jos kuski ajaa vaikka liian pitkälle ruudustaan lämppärin jälkeen? Valvotaanko sitä jotenkin ja mitä jos vetäsee vaikkaa ½m yli ruudun, niin mites tehdään?
Olettaisin, että se tulee sanasta Formula 1 ja kun taas CART tulee sanoista Championship Auto Racing TeamsMikä tekee formulasta formulan? Käsittääkseni esim. CART-autoja ei kutsuta formuloiksi, vaikka onkin F1:n kanssa lähes samannäköisiä. Toisaalta wanhemmat formula ykköset ei juurikaan muistuta nykyisiä siipiformuloita.
Eihän Massa tosin enää niin onneton sateella ole kuin Sauberilla silverstonessa, jossa suoraan ajaminenkin tuotti hankaluuksia![]()