Turkin GP

triniemi

A.siantuntija ja neuvos
Sijainti
JKL
Yks homma meni vähän ohi. Miten Schumille vaihdettiin kolme rengasta kerralla eikä tullu penaltia?

Hurmurisija

Well-known member
triniemi sanoi:
Yks homma meni vähän ohi. Miten Schumille vaihdettiin kolme rengasta kerralla eikä tullu penaltia?
Minusta ne vaihdettiin yksi kerrallaan. Muut odottivat, kun yhtä vaihdettiin.

Ei kai renkaiden vaihdon yhteydessä tarvitse ajaa sentään uutta kierrosta? Jos on vaikka kaksi rengasta puhki, niin onhan se järjetöntä lähteä ajamaan tyhjällä renkaalla uusi kierros, jotta senkin saisi vaihtaa.

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Observer sanoi:
Eikös tuo Fisin auton telemetriasta näy ihan helposti jos on nostanut jalkaa kaasulta?
Jos Fisichellalle olisikin sanottu radiossa vaikkapa, että "Alonso yrittää pian ohittaa sinut", niin eihän sekään olisi vielä oikeastaan tallimääräys, jos Fisichella ihan itse omasta tahdostaan päättää antaa tietä saatuaan sellaisen tiedon? =)

MTV3
Sunnuntain kilpailun alla Fisichella väitti, ettei Renault'lla ole
tallimääräyksiä. Hän tosin kertoi olevansa valmis auttamaan Alonsoa
tarvittaessa.

- Ajan omaa kilpailuani, ja riippuen tilanteen kehittymisestä yritän auttaa
Fernandoa. Jos Räikkönen on takanamme tai keskeyttää kilpailunm, taistelen
voitosta. Jos Kimi on edellä ja Fernando ja minä takana, autan häntä,
Fisichella sanoi.

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
jamminen sanoi:
No minun nähdäkseni se oli

"You're quicker than him, overtake him"
Välittömästi tämän jälkeen Fisi löysää kaasua ja päästää Alonson ohitseen.
Kannattaa muistaa, että team radiot on kisassa valikoituja pätkiä, jotka voivat tulla viiveellä tv-lähetykseen. Fisichellan radiokeskusteluahan emme tuossa kohtaa tainneet kuullakaan, paitsi jos Renault olisi laittanut Fisichellan samalle kanavalle Alonson kanssa.

Jone

Well-known member
Sijainti
Savonlinna
mustavihannes sanoi:
Mielestäni tiimipeli ja tallimääräykset ovat aina kuuluneet lajiin ja sen luonteeseen, ja parhaimmillaan tuoneet myös lisäsäväystä ja maustetta kilpailuihin. Parhaana esimerkkinä Suzuka 1997, jossa Ferrari Irvinen johdolla järjesti helvetinmoisen shown, jota oli ilo seurata(Tosin tuonkin kauden alusta asti tapahtunutta Schumin suosimista tallissa ja Irvinen käyttöä aseenkantajana en hyväksy, Suzukassa mestaruustaisto oli enää käytännössä kahden kauppa ja silloin tällaiset keinot ovat mielestäni järkeviä ja täysin sallittuja). En siis hyväksy sinänsä Ferrarin tapaa toimia, jossa jo ennen kauden alkua "päätetään" kumman hyväksi tallimääräyksiä sovelletaan, ja kauden alusta asti.

Tallimääräykset kieltävä sääntö on keinotekoinen ja osittain haitallinenkin, ja ilman Ferrarin toimintaa sellaista tuskin olisi koskaan edes otettu käyttöön.

Talleilla pitäisi kuitenkin olla vapaus päättää, missä vaiheessa ja kumman kuljettajan hyväksi tallimääräyksiä aletaan soveltaa, sikäli kun kuljettajat itse moiseen suostuvat. Tämäkin tosin on puhtaasti tallin ja kuljettajan välinen asia. Tämä ei kuitenkaan estä minua syvästi halveksumasta Ferrarin tapaa nimetä ykköskuski jo ennen kauden alkua, vaikka mitään sääntöjenvastaista ei siinä pitäisi ollakaan.
Asiaa!

Meikäläinenkin on ilman muuta tallimääräysten kannattaja enkä edes tuomitse Ferrarin tapaa asettaa kaikki yhden kortin varaan jo kauden alusta lähtien. Jos löytävät kakkoskuskin joka suostuu apupojaksi niin antaa mennä vaan...

F1 on kuitenkin joukkueurheilua ja jos Fisico antaa tietä Alonsolle niin se on ilman muuta pelaamista joukkueen eteen.

Olen kuitenkin vastaan esimerkiksi sellaista temppua, että Fisico työntäisi Kimin pihalle. Tämähän on päivänselvää. Salohan muuten väläytteli mahdollisuutta, että saattaisi tehdä Häkkiselle näin Nyrrellä 1999... (No, onneksi Salo ei ollut lähelläkään Häkkistä koko kisan aikana... :D )

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Rubens Barrichello sivusi F1-ennätystä peräkkäisten 10. sijojen määrässä. ;) Pizzonia ylsi samaan kaudella 2003.

E. Tuhero

Well-known member
Sijainti
Tampere
Joni sanoi:
On kyllä harvinaisen onnistunut kuva... ei meinaa uskoa ettei olisi tekemällä tehty, mutta kait tuo kuva on ensimmäiseen kurviin käännettäessä otettu?