Eiköhän tuo sama viesti mennyt molemmille yhtäaikaa.Rusina sanoi:Joko on selvinnyt jostain mitä Fisichellan korvaan kuiskutettiin? Nyt tiedämme ainoastaan mitä Alonsolle sanottiin.
Joo... Mutta tää on myös urheilua, eikä urheiluun kuulu sopupelit... Silloin toki tallimääräykset on kohdillaan kun toisen kuljettajan mahdollisuudet mestaruuteen on mennyt.... Mutta ennen sitä ei mitään tallimääräyksiä tai muuten tulee banjosta. Eiköhän pesäpallo tämän opettanut...Matxi sanoi:Koko tallimääräyskielto oli heti jo ihan naurettava sen takia, ettei sitä voida valvoa yhtään millään tavalla. Toisekseen totta helvetissä tiimeille pitää antaa voida mahdollisuus ajattaa autonsa maaliin ihan siinä järjestyksessä kuin haluavat (jos siihen on mahdollisuus) koska tiimit tekevät isoja satsauksia ja tällöin tietysti kannattaa suoriutua aina niinkuin tiimille on parasta. Kyllähän nyt aina, alalla kuin alalla, firmat tekevät niinkuin heille on parasta.
Miten niin toki? Sitäkö se tallimääräykset kieltävä sääntö tarkoittaa?patriot sanoi:Silloin toki tallimääräykset on kohdillaan kun toisen kuljettajan mahdollisuudet mestaruuteen on mennyt..
Ei tietoa... Mutta niin sitä pitäisi tulkita! Järki käteen!Törni sanoi:Miten niin toki? Sitäkö se tallimääräykset kieltävä sääntö tarkoittaa?
Varmaan ihan järkevä näkemys. Joku voisi tietenkin kysyä että pitääkö toisen kuljettajan lopettaa esimerkiksi sarjan kakkostilan tavoittelu ja ryhtyä toisen kuljettajan orjaksi menetettyään mestaruusmahdollisuutensa. Onko se sitten yhtään sen urheilullisempaa? Oikeata vastausta ei taida löytyä.patriot sanoi:Ei tietoa... Mutta niin sitä pitäisi tulkita! Järki käteen!
Eiköhän tässä ole idea, että sääntöjen pitäisi olla sellaiset, että ne aina sopisivat suomalaisille kuskeilel.Törni sanoi:Varmaan ihan järkevä näkemys. Joku voisi tietenkin kysyä että pitääkö toisen kuljettajan lopettaa esimerkiksi sarjan kakkostilan tavoittelu ja ryhtyä toisen kuljettajan orjaksi menetettyään mestaruusmahdollisuutensa. Onko se sitten yhtään sen urheilullisempaa? Oikeata vastausta ei taida löytyä.
On siinä nyt varmaan juuri tällä hetkellä sitäkin :wink:jaska sanoi:Eiköhän tässä ole idea, että sääntöjen pitäisi olla sellaiset, että ne aina sopisivat suomalaisille kuskeilel.
Tämä on varmasti itsestään selvää. Jos jostain tynnyristä löytyy joku sinisilmäinen joka ei tätä tajua niin jo on melkoinen ihme.jaska sanoi:Tiimipeliä tämä on ja tallimääräykset on aina kuulunut tähän lajiin. Toki ne voi hoitaa paremmin, kuin Australiassa 98, tai Itävallassa 02(?) Mutta silti.
Jos asia noin määritellään, niin silloin kaikki määräykset mitä talli antaa radiolla ovat tallimääräyksiä. Miksi talli käskyttäisi jotain, jos sillä ei olisi vaikutusta kisan lopputulokseen?Jone sanoi:Ainakin kaudella 2003 tallimääräys määriteltiin tallin puolelta tulleeksi määräykseksi, joka vaikuttaa kilpailun lopputulokseen.
Silloin kun urheilussa liikkuvat rahavirrat ovat formuloiden luokkaa niin kyseessä on ihan puhdas bisnes. Urheilun kanssa tuolla ei loppupeleissä ole muuta tekemistä kuin että varsinainen 'työsuoritus' on urheilullinen. Siis tuo kuskien parin tunnin ratinvääntäminen varmaa käy liikunnasta.patriot sanoi:Joo... Mutta tää on myös urheilua, eikä urheiluun kuulu sopupelit... Silloin toki tallimääräykset on kohdillaan kun toisen kuljettajan mahdollisuudet mestaruuteen on mennyt.... Mutta ennen sitä ei mitään tallimääräyksiä tai muuten tulee banjosta. Eiköhän pesäpallo tämän opettanut...
Ihan kuin se Montoya ne kolarit olisi oikeasti aiheuttanut. Silloin 2001 puhuttiin, että Williamseilla piti jarruttaa mutkiin aikaisemmin kuin muilla autoilla ja tuo teksti siis oli myös Ralfin autossa.formulastara sanoi:No niin, looginen ajattelu taas kunniaan. Jos se on Montoya ainoana kuskina joka moista tekstiä edes "huumorilla" käyttää, niin eiköhän se nimenomaan liity Montoyan suorituksiin, että aina joku tökkää perseeseen. Vai onko se kaikkien muiden vika? Tyyliin; "Olen Montoya, joten tietäkää pysyä kaukana musta, tai äkkijarrutan teidät törmäämään muhun, enkä ota huomioon kuskien palaverissa esiin tuotua "ei ennen mutkaa yllättäen takaisin eteen ajolinjalle" -sopimusta".
Jossain oli joskus sivusto jossa oli aina pisteet nykysysteemin ja vanhan systeemin mukaan. Äkkipäätä katsottuna ei eroa juuri nykyiseen tule Kimi-Alonso kamppailussa: Alonso 85 - Kimi 64 - eroa 21 pinnaa.Shoemaker sanoi:Onko joku laskenut ihan mielenkiinnosta mikä olisi pistetilanne vanhalla pistelaskusysteemillä?
Tomppa sanoi:Heh, Alonso ottaa taas kunniat ohituksestaan. Todellista painostamista
"Painostin McLarenia parhaani mukaan lähdöstä maaliin ja se tuotti tulosta, koska olin riittävän lähellä ottamaan tilanteesta hyödyn irti."
(MTV3)
Jos ei itsetunto ole kohdallaan, kannattaa mennä vaikka torille myymään nakkeja :thumbup:mikroi sanoi:Tottakai se on painostamista jos ajaa 8 sekuntia perässä