Tuntuu että tässä on aivan yksinään - mutta minusta syy oli Monteiron eikä Montoyan. Hänen olisi ehdottomasti pitänyt antaa tietä niin paljon kuin Montoya tarvitsi. Siinä oli taistelu pallipaikasta ja silloin täytyy häntäpään autojen olla tarkkana ja jättää tilaa vapaaksi niin paljon että tällaisia töppäilyjä ei pääse tapahtumaan.. luulen myös että Montoya ei tiennyt kuinka paljon hänen autonsa oli vaurioitunut ja siitä sitten seurasi se leveäksi mennyt mutka ...Pete sanoi:Toki toki Montyn vika, mutta kyllä sitä silti pitäisi ottaa hiukan varovaisemmin. Monteirolla tuskin kuitenkaan oli mitään saavutettavissa, eli ois voinu hiukan enempi antaa tilaa.
Kyllä on Montoya ihmeen tyytyväinen kolmossijaansa kun ottaa huomioon tuon lopun. Eipä sillä tietenkään ole samalla tavalla panosta tälle kaudelle kuin kärkikaksikolla.
Olen aivan samaa mieltä. Jordanit sun muut voisivat ajaa vaikka nurmelle kun takaa tulee autoja, jotka ovat oikeasti mukana kilpailussa. Monteirolla oli varmaan meneillään niin kova kilpailu Minardi-kuskien kanssa, että hän joutui jarruttamaan tavallista aggressiivisemmin tai ehkä hän halusi kuitata Montoyan ohi.Racer21_90 sanoi:Tuntuu että tässä on aivan yksinään - mutta minusta syy oli Monteiron eikä Montoyan. Hänen olisi ehdottomasti pitänyt antaa tietä niin paljon kuin Montoya tarvitsi. Siinä oli taistelu pallipaikasta ja silloin täytyy häntäpään autojen olla tarkkana ja jättää tilaa vapaaksi niin paljon että tällaisia töppäilyjä ei pääse tapahtumaan.. luulen myös että Montoya ei tiennyt kuinka paljon hänen autonsa oli vaurioitunut ja siitä sitten seurasi se leveäksi mennyt mutka ...
Pitäisi sinänsä ollakin sallittua, koska kyllä tallit, joissa kakkoskuski on menettänyt mestaruusmahdollisuudet, ohjeistavat kakkosen päästämään ykkösen edelle.Charlie sanoi:Tallimääräykset ovat ilmeisesti täysin vapaasti käytettävissä vaikka säännöt ne kieltävätkin. Eipä sillä että minua erityisesti haittaisi, mietinpähän vaan.
Kai se koskee vaan viimeisellä kierroksella viimeisessä mutkassa tapahtuvia ohituksia tyyliin Ferrari, mene ja tiedä. Ei Mclareninkaan toiminnasta Unkarissa hirveesti sanomista tullut.Charlie sanoi:Tallimääräykset ovat ilmeisesti täysin vapaasti käytettävissä vaikka säännöt ne kieltävätkin. Eipä sillä että minua erityisesti haittaisi, mietinpähän vaan.
Ei kyllä se Monteiro oli ihan oikeasti kisassa mukana. Tarkistetaan vielä lähtijät:Juzo sanoi:Olen aivan samaa mieltä. Jordanit sun muut voisivat ajaa vaikka nurmelle kun takaa tulee autoja, jotka ovat oikeasti mukana kilpailussa.
Taistelu pallipaikasta? Eroa taakse 10 sekuntia ja eteen 20.Racer21_90 sanoi:Tuntuu että tässä on aivan yksinään - mutta minusta syy oli Monteiron eikä Montoyan. Hänen olisi ehdottomasti pitänyt antaa tietä niin paljon kuin Montoya tarvitsi. Siinä oli taistelu pallipaikasta ja silloin täytyy häntäpään autojen olla tarkkana ja jättää tilaa vapaaksi niin paljon että tällaisia töppäilyjä ei pääse tapahtumaan.. luulen myös että Montoya ei tiennyt kuinka paljon hänen autonsa oli vaurioitunut ja siitä sitten seurasi se leveäksi mennyt mutka ...
Olen vähän samaa mieltä että Renaultilla on paineita. Sen huomasi Turkin kisassa käydystä vähän erikoisesta taktiikasta minkä tarkoituksena antaa Alonsolle johtoasema alussa ensimmäiseen tankkaukseen asti. Samalla Fisin oli tarkoitus jarruttaa (jos suinkin mahdollista) McLarenin autoja. Nythän tiedämme että se ei ollut sopiva taktiikka Turkin radalle koska siellä voi jopa ohitella. :wink:Hevimies sanoi:Väitän että Alonso ja Rellu kärsii paineista ja varmistelutaktiikasta loppukaudella niin pahasti että Räikkönen vetää rinnalle ja ohi ja ottaa mm-tittelin. :ahem:
Jep. Kevyellä autolla kärkeen, jotta starttikolareiden (kuten Unkarissa) riski pienenee.Racer21_90 sanoi:Olen vähän samaa mieltä että Renaultilla on paineita. Sen huomasi Turkin kisassa käydystä vähän erikoisesta taktiikasta minkä tarkoituksena antaa Alonsolle johtoasema alussa ensimmäiseen tankkaukseen asti. Samalla Fisin oli tarkoitus jarruttaa (jos suinkin mahdollista) McLarenin autoja. Nythän tiedämme että se ei ollut sopiva taktiikka Turkin radalle koska siellä voi jopa ohitella. :wink:
Kannattaa myös tarkistaa kisan tulokset. Tiago laittoi kaiken peliin, jotta saisi säilytettyä viimeisen sijan Turkin GP:ssä!mn97 sanoi:Ei kyllä se Monteiro oli ihan oikeasti kisassa mukana. Tarkistetaan vielä lähtijät:
No eteenpäin ei kyllä ollut kyse pallipaikastaJere1983 sanoi:Taistelu pallipaikasta? Eroa taakse 10 sekuntia ja eteen 20.
Eihän Monteiro ollut mitenkään tiellä. Hän vain oletti (kuten varmaan suurin osa) että Monty kääntää suoraan mutkaan, eikä hänen eteen.Racer21_90 sanoi:No eteenpäin ei kyllä ollut kyse pallipaikasta
Mutta taakse oli. Niin kuin näit Alonso meni ohi - ei olis mennyt jos Monteiro jos olisi käyttäytynyt niinkuin pitää tuollaisissa tilanteissa. Nyt tietysti tästä ollaan erimieltä monellakin taholla - voi vain kuvitella että Monteiro syyttää Montoyaa ja päin vastoin - mutta minusta se on niin että ojitettavien on katsottava sivupeileihin ja annettava tietä..
Niinpä niin olisikohan se ollut Monteiron vika, jos Montoya olisi ajanut Jordanin perään. Näiden Montoyan aiheuttamien peräänajojen takia Williams käytti kaudella 2001 erilaista takasiipeä muutamassa kisassa. http://www.sport.gr/biz/images/04/010417.jpgHevimies sanoi:Kyllä se oli ihan Montoyan oma vika turha tästä on jauhaa. Ettei kolumbialaisella olisi ollut 2001 Brasiliassa pääsuoran jälkeisen suoran jarrutuksessa Verstappenin kanssa ihan vastaava juttu? En kyllä muista vastaavanlaisia onnettomuuksia kierroksella ohitettavien kanssa keneltäkään muulta kuin JPM:lta.
Ei olisi mennyt jos Montoya olisi jättänyt Monteiron "kouluttamisen" väliin.Racer21_90 sanoi:No eteenpäin ei kyllä ollut kyse pallipaikasta
Mutta taakse oli. Niin kuin näit Alonso meni ohi - ei olis mennyt jos Monteiro jos olisi käyttäytynyt niinkuin pitää tuollaisissa tilanteissa.