CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 15012
Vuoden 1986 Kanadan Grand Prixin aikaan järjestäjillä oli melkoinen yllätys varattuna. Nissanin pomo Paul Beranger ja Kanadan Grand Prixin järjestäjät pääsivät sopimukseen osittain ilman FOCA:n myöntyväisyyttä Pace Carin järjestämisestä kisaan. Vanhempi ja edellisen kauden Kanadan Grand Prixin Course Carina toiminut Nissan 280ZX vaihdettiin uuteen Nissan 300ZX GL Turboon. Pace Carina toiminut GL Turbo käytti perusmallista poiketen 3-litraista OHC-V6-turbomoottoria.
Perusmallista poiketen Pace Car oli myös nelivetoauto ja käytti renkainaan kilpailukäyttöön tarkoitettuja Goodyearin 050-sarjan erikoisrenkaita joissa oli 16 tuuman vanteet ja vahvistetut komposiittijarrut eli niissä käytettiin niin hiilikuitua kuin täyttä terästäkin. Nissan 300ZX GL Turbosta irtosi kaikkiaan hieman yli 200 hevosvoimaa mitä pidettiin riittävänä Montrealin radalle. Nissanilla oli kilpailun osalta täysmiehitys sillä kilpailun Pace Carina toimi siis Nissan 300ZX GL Turbo, Medical Carina toimi edellisen kauden Pace Car Nissan 280ZX ja Mainosautona toimi Formula Atlanticin Pace Car eli Nissan 240Z.
Pitää päivittää nuo kauden 1986 Course Carin ja Medical Carin listat pian.
Perusmallista poiketen Pace Car oli myös nelivetoauto ja käytti renkainaan kilpailukäyttöön tarkoitettuja Goodyearin 050-sarjan erikoisrenkaita joissa oli 16 tuuman vanteet ja vahvistetut komposiittijarrut eli niissä käytettiin niin hiilikuitua kuin täyttä terästäkin. Nissan 300ZX GL Turbosta irtosi kaikkiaan hieman yli 200 hevosvoimaa mitä pidettiin riittävänä Montrealin radalle. Nissanilla oli kilpailun osalta täysmiehitys sillä kilpailun Pace Carina toimi siis Nissan 300ZX GL Turbo, Medical Carina toimi edellisen kauden Pace Car Nissan 280ZX ja Mainosautona toimi Formula Atlanticin Pace Car eli Nissan 240Z.
Pitää päivittää nuo kauden 1986 Course Carin ja Medical Carin listat pian.