Vuoden 1987 Course Carin lista selvisi aikanaan tällä foorumilla yhtenä ensimmäisistä ellei sitten peräti aivan ensimmäisenä 22.10.2012 eli ennen pitkää lokakuussa tuosta tulisi jo kuusi vuotta kun nyt tuosta ajasta on neljää päivää ja kahta kuukautta vaille sama aika kulunut. Kuitenkin, ajat ovat noista päivistä muuttuneet ja on aika tehdä pieni korjaus vuoden 1987 Course Carien listaan. Kuten myös pian vuoden 1987 Medical Carien listaan. Vuosi oli sinällään erittäin merkittävä Mercedes-Benzin kannalta sillä se sai ensimmäistä kertaa AMG-mallin auton turva-autoksi kilpailuun.
Debyyttikilpailuna kunnian mallille sai Brasilian Grand Prix Rio de Janeirossa Jacarepaguan radalla ajettu kisa. Aiemmin AMG-mallin autoja oli nähty vain Medical Carina kilpailuissa.
Onnistuneesta debyytistä huolimatta sitä ei enää ainakaan Portugalin Autoliitolle lähettämässäni kyselyssä ja sen mukaan enää nähty Course Carina vaan ainoastaan Medical Carina sen vuoden kilpailussa kun Course Carina oli Porsche 928 ja sen kuljettajana oli tuona vuonna melkoista Course Car-veteraanin intiaanikesää viettänyt Herbert Linge.:thumbup: Myös Mercedes-Benzin käytöstä lajin yleisenä Course Carina Porschen tapaan keskusteltiin.
Ikävä kyllä lajin päättävät viranomaiset eivät halunneet Mersusta tai Porschesta sarjan virallista turva-autoa vielä silloin.
Kauden käytetyimmäksi Course Cariksi nousi Porsche 928 ja samalla Portugalin ikävien tapahtumien seurauksena lajissa alettiin pikkuhiljaa miettiä Course Carin vakinnaistamista ja punaisten lippujen käytön vähentämistä. Estorilin varikolla Herr Linge oli totta vieköön hieman kalpea ensimmäisen lähdön kolarien jälkeen kun oli itse joutua muun muassa Nigel Mansellin kolaroimaksi vain senttien päässä kun Course Car seisoi keskellä rataa kolarisiivouksen takia.
Kaudella Kanadan kilpailun peruuntuessa f1:ssä jäi mahdollisesti näkemättä Chrysler LeBaron radalla vaikkakin myöhemmin Meksikon kilpailuissa uudelleen nimetty ajokki nähtiinkin.
Mahdollisesti Kanadan kisan järjestäjät olisivat käyttäneet Ford Sierraa kuten Detroitissakin tehtiin.
Muuten hommat radalla ja Course Carin kuljettajien tehtävämäärät pysyivät varsin ennallaan eli melkein olemattomina. Medical Carissa taas tehtävämääriä riitti vähän enemmän kauden aikana.
Tässä kuitenkin listaa autoista:
Rio de Janeiro: Mercedes-Benz AMG 300 E32
Imola: Ferrari 412 GT
Spa-Francorchamps: Porsche 944
Monaco: Chrysler TC (Käytännössä Euroopan markkinoille tuotu valkoisen värinen Maserati.)
Detroit: Ford Sierra
Paul Ricard: Renault Alpine GTA
Silverstone: Jaguar XJS Cabriolet
Hockenheim: Porsche 944
Hungaroring: Tatra 623
Österreichring: Porsche 928
Monza: Alfa Romeo 3.0
Estoril: Porsche 928 (Tässä kilpailussa Course Caria kuljetti Portugalin Autoliiton lähettämän selvityksen mukaan Herbert Linge ja tosiaan Mercedes-Benz AMG 300 E32 korvasi Estorilin varikolla aiemmin käytetyn Medical Carin eli Mercedes-Benz 190E AMG:n vuoden 1987 Portugalin Grand Prixissä sen kilpailun Medical Carina.)
Jerez: Porsche 928
Mexico City: Porsche 928
Suzuka: Honda Accord
Adelaide: Nissan Skyline R32