ProjectMaster
Well-known member
Löytyisikö mistään Suomen kaupoista AV/S-Video kaapelia? Nopeasti googlattuna ei ainakaan minkään liikkeen nettikaupoista löytynyt. Tarvitsisin.
Tuolta luulis löytyvän:Löytyisikö mistään Suomen kaupoista AV/S-Video kaapelia? Nopeasti googlattuna ei ainakaan minkään liikkeen nettikaupoista löytynyt. Tarvitsisin.
Flash ei välttämättä ole syy, sillä ainakin mulla youtube käyttää firefoxissa html5:sta. En jaksa googlettaa, mutta löytyy varmasti jostain ohjeet miten voit kikkailla noiden kahden mahdollisuuden (html5 vs. flash palayer) välillä.Selailen nettiä vanhalla tuplaydin prosessorilla (Amd x2 Turion) pyörivällä läppärillä. Ihan viime aikoina, huomatakseni siis, on alkanut tökkimään YouTube 720p asetuksella. Aiemmin ei, eikä kone ole ns. "tukossa", eli on Ccleanerilla ajettu tyhjennystä evästyksistä ja irtoroskasta viikoittain ajastuksella ihan siitä asti kun laitteen ostin.
Ovatko Flashin viimeaikojen päivitykset muuttaneet koodin jotenkin raskaammaksi, että jostakin pirullisesta syystä enää ei voi samoin toistaa videoita kuten ennen? Vai selainko (Firefox) on muuttunut että ei enää puhti riitä vanhassa prosessorissa sen ja Flashin ajamiseen?
Kun ei millään jaksaisi ostaa uutta, mutta ei kyllä viitsisi tuota tökkimistäkään katsella. Mikä tässä on tapahtunut viime kuukausien aikana noin radikaali muutos ettei puhtia enää ole siihen samaan mitä ennen?
Luulen että koodi on kovennut, mutta miksi sen pitäisi vaikuttaa noin typerästi ettei entinen enää toimikaan?
Kikkailu kävi aika helposti lataamalla Firefoxiin YouTube Flash Video PlayerFlash ei välttämättä ole syy, sillä ainakin mulla youtube käyttää firefoxissa html5:sta. En jaksa googlettaa, mutta löytyy varmasti jostain ohjeet miten voit kikkailla noiden kahden mahdollisuuden (html5 vs. flash palayer) välillä.
Mun käsitätäkseni siitä ei ole pitkään (muutama kuukausi), kun firefoxissa youtube-default oli vielä flash, joten ongelmahan vois olla sekin, että flash toimi sun koneessas jouhevammin. Voin erehtyäkkin.
FullHD-videot sain käyttöjärjestelmän puolella pyörimään vielä simppelimmin vaihtamalla VLC-playerin tilalle huomattavasti kevyemmän GOM-playerin.McRäkä sanoi:Se vaan on niin että videokoodekit muuttuu koko ajan tehokkaammiksi, eli samanlaatuinen kuva saadaan aikaan pienemmällä tiedostokoolla ja vähemmällä nettikaistan käytöllä. Tämä johtaa taas väistämättä siihen että toistoraudalta vaaditaan enemmän, ja jos ko. masiinassa ei ole sisäänrakennettua purkupiiriä ko. koodekille, pitää purku tehdä prossulla, ja se vaatii tehoja paljon.
Chromelta lähti sillä, että otti Program fileseistä pikakuvakkeen ja poisti nykyisen. Se alkuperäinen pikakuvake ei ollut muuttunut miksikään vaan tuo delta search oli tunkeutunut jotenkin siihen työpöydän pikakuvakkeeseen.Itse vaan raakasti kirjoitin googleen remove delta search ja sain tuloksia lopulta (pääsin säätämään jonkun selaimen piiloasetuksia ja toisen poistamaan tms). Harvinaisen vittumainen, kun ei saa kerralla (tai edes kaikista selaimista samalla tapaa) tuota pois.
Ei ollut apua, mutta jaxuhalit paskasta eroon pääsemiseksi.
Jos vaikka söisit leivän.Käytin muistitikkua toisessa koneessa ja se muuttui takaisin läppäriin sitä tunkiessani täysin elottomaksi. Hienoa. Oikein hienoa. Eihän siellä olekaan kuin 10 000 visakysymystä, satoja valokuvia ja mahdoton määrä kaikenlaista sälää. No okei, valokuvat on varmuuskopioitu mutta SILTI!
Mitäs mä nyt teen??
Haluatko pissa-neuvon? Mulla olisi. Keltainen kusi on terveen merkki.Veikkaan, ettei se ihan hirveästi auta, joten neuvo oli luokkaa kakka. Muita?
Odotellaan.Veikkaan, ettei se ihan hirveästi auta, joten neuvo oli luokkaa kakka. Muita?
Tämä vihjes ei perustu mihinkään muuhun kuin omaan kokemukseen, mutta oletko kokeillut tikkua uudelleen muissa koneissa? Mulla eräs vanhemmanpuoleinen tikku rupesi ronkeloimaan taannoin tuon suhteen. Joissain koneissa heittäytyy aivan veltoksi, joissain toimii kuin vetreimpinä päivinään lain'.Käytin muistitikkua toisessa koneessa ja se muuttui takaisin läppäriin sitä tunkiessani täysin elottomaksi. Hienoa. Oikein hienoa. Eihän siellä olekaan kuin 10 000 visakysymystä, satoja valokuvia ja mahdoton määrä kaikenlaista sälää. No okei, valokuvat on varmuuskopioitu mutta SILTI!
Mitäs mä nyt teen??