Tyhmiä ja vähemmän tyhmiä kysymyksiä tietokoneista II

PeePee

Team 107
Sijainti
Kiertoradalla
Kokeiles tuota (lue se "Official Response").

Syy siis lienee Quicktime, jota systeemi käyttää oletusohjelmana dekoodauksessa.
Onpas muuten ihmeellistä. Kovasti yritin säädellä, mutta ei kyllä ees tuo official response auttanut. Siellä se Medialooks vaan nököttää, ja Movie Maker alkanut muutenkin pätkimään ja tuottamaan päänvaivaa.

Jääkööt videot editoimatta, kun kerta ei halua toimia. :wall:

Goblet

Iceman
Sijainti
Finland
Tässä nyt vikasietotilassa surffailen kun kone päättikin ettei käynnisty muuten. Ilmeisesti sen jälkeen kun latasi yöllä windowsin päivitykset niin meni juntturiin.

Olen hijackthis-ohjelmaa yrittänyt ladata mutta ei suostu asentamaan koska järjestelmänvalvoja (joka olen minä) on muka "määrittänyt käytäntöjä jotka estävät tämän asennuksen".

Nyt avastilla yritän skannailla josko löytäisin kenties jotain viruksia..
Vedin bootscanin mutta ei suostunu sammuttamaan. Seuraavalla käynnistyksellä kuitenkin toimi täysin normaalisti. Nyt taas aamulla ajurien asennuksessa löi juntturaan ja vikasietotila - tapaamme taas. :wall:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Läppärissä Win7, mutta läppärin pohjassa olevasta lapusta on kulunut sarjanumero niin pahasti, jotta siitä ei saa selvää. Saako tuon koodin jotenkin selville ?

markoj

Custom User
Tota noin. On emolevy, jonka BIOSin versiota en tiedä ja sitten olisin hankkimassa siihen prossaa. Uudehkot prossat kuitenki vaatii uudehkon BIOSin. Kyseessä Intellin kamat, joita mulla ei oo ylimääräsiä. Miten voi päivittää BIOSin prossattomaan tai prossaa tukemattomaan emoon?

markoj

Custom User
Läppärissä Win7, mutta läppärin pohjassa olevasta lapusta on kulunut sarjanumero niin pahasti, jotta siitä ei saa selvää. Saako tuon koodin jotenkin selville ?
Ootko soitellu MS:n tai läppärin rustaajan tukeen? Muistaakseni joskus sain vastaavahkossa tapauksessa HP:ltä nummerot. Vai olikohan MS:ltä, en mee takuuseen.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Tota noin. On emolevy, jonka BIOSin versiota en tiedä ja sitten olisin hankkimassa siihen prossaa. Uudehkot prossat kuitenki vaatii uudehkon BIOSin. Kyseessä Intellin kamat, joita mulla ei oo ylimääräsiä. Miten voi päivittää BIOSin prossattomaan tai prossaa tukemattomaan emoon?
Ostamalla (tai lainaamalla joltakulta) ensin CPU:n, jota emon nykyinen BIOS tukee :frank:

Tai lähettämällä emo huoltoon, maksaa tosin ehkä enämpi kuin se CPU.

En kyllä tähän hätään muuta keksi.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Tuolla pitäis saada. En jaksa nyt asentaa ja testata toimiiko omassa Seiskassani, mutta jo XP:n aikana toi Jelly Bean oli varsin toimiva ohjelma.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Onks tää nyt sen multa hankittu emo? :D

Käytännössä tuo lienee mahdollista ainoastaan flashaamalla itse BIOS-piiri manuaalisesti, jolloin tarttis iha erikseen jotain flassirautaa jne, -> dead end.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough

Käytännössä tuo lienee mahdollista ainoastaan flashaamalla itse BIOS-piiri manuaalisesti, jolloin tarttis iha erikseen jotain flassirautaa jne, -> dead end.
Valmistajalta voi tietysti kysästä, että olisko valmiiksi flashatyn piirin hankkiminen mahdollista, mutta en osaa sanoa ryhtyvätkö tommoseen, siinä on kuitenkin aina se riski, että käyttäjä rikkoo emon samalla, kysymällähän tuo selviäis.

BIOS-piirin irroittamiseen on muuten olemassa erillisiä työkalujakin :frank:

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Valmistajalta voi tietysti kysästä, että olisko valmiiksi flashatyn piirin hankkiminen mahdollista, mutta en osaa sanoa ryhtyvätkö tommoseen, siinä on kuitenkin aina se riski, että käyttäjä rikkoo emon samalla, kysymällähän tuo selviäis.

BIOS-piirin irroittamiseen on muuten olemassa erillisiä työkalujakin :frank:
Juu, paljon on mahdollista, mutta kun emolevy on halvalla hankittu, niin ei siihen kaikenmaailman kikkaskonsteja viittisi alkaa hankkia, tai nopeasti nousee hinta korkeammaksi kuin aivan pränikän tapauksen.

Itte joskus nouruudessa taisin lainata kaverilta sopivaa prosessoria, jotta sain tehtyä duunin X koneella. Mikä sitten ikinä olikaan.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Mitä olen tehnyt kotikoneelleni, kun mm tämän f1-sivun live timing ei toimi ja vielä pahempi on, että stressipelini POKS ei toimi. Ruudulle tulee teksti XML read error. Nolo tunnustaa noin typerä peli, mutta ei se mitään.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Mitä olen tehnyt kotikoneelleni, kun mm tämän f1-sivun live timing ei toimi ja vielä pahempi on, että stressipelini POKS ei toimi. Ruudulle tulee teksti XML read error. Nolo tunnustaa noin typerä peli, mutta ei se mitään.
Uninstalloi Java(TM). Sitten hae Sunin sivuila uusi Java asennin ja asenna:
http://java.com/en/download/index.jsp

(Pakko tuurata Oopeta, kun s**tana joku v*tun ***** hankki bannin sille)

markoj

Custom User
Ostamalla (tai lainaamalla joltakulta) ensin CPU:n, jota emon nykyinen BIOS tukee :frank:

Tai lähettämällä emo huoltoon, maksaa tosin ehkä enämpi kuin se CPU.

En kyllä tähän hätään muuta keksi.

Juup, Dompparilta ostettu emo. Taidan ostaa varuilta jonku prossan millä se varmasti toimii. Eipä noi montaa euroa näytä maksavan ja muut keinot vaikuttas hankalilta.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Uninstalloi Java(TM). Sitten hae Sunin sivuila uusi Java asennin ja asenna:
http://java.com/en/download/index.jsp

(Pakko tuurata Oopeta, kun s**tana joku v*tun ***** hankki bannin sille)
Kiitos. Eilen mukamas tuota yritin, mutta pitää tänä iltana yrittää toivottavasti paremmalla onnella.
Ei auttanut. Entäs nyt?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Ei auttanut. Entäs nyt?
En ole moiseen koskaan törmännyt ja aika niukasti löyty infoa googlellakin. Ehkä yksinkertaisinta olis kokeilla ratkaista ongelma järjestelmän palautuspisteen kautta. Eli mietipä milloin tuo varmasti vielä toimi, sen jälkeen valitset palautuspisteen tuolta päivämäärältä tai ehkäpä jopa hieman aikaisemman ja palautat systeemiin siihen tilaan. Huom. Kaikki ko. hetken jälkeen tehdyt muutokset järjestelmässä kuten myös asennetut ohjelman katoavat. Sählöpostit, dokumentit jne. eivät katoa.

Ohjeitä löytyy mm. tuolta ja tuolta.

Niinjuu, ei olis pahitteeksi aina mainita mistä järjestelmästä (oletan, että Windows, mutta mikä Windows?) on kyse ja mistä selaimesta (IE, Firefox, Opera... ?). Oletko ylipäätään kokeillut auttaako selaimen vaihto?

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
En ole moiseen koskaan törmännyt ja aika niukasti löyty infoa googlellakin. Ehkä yksinkertaisinta olis kokeilla ratkaista ongelma järjestelmän palautuspisteen kautta. Eli mietipä milloin tuo varmasti vielä toimi, sen jälkeen valitset palautuspisteen tuolta päivämäärältä tai ehkäpä jopa hieman aikaisemman ja palautat systeemiin siihen tilaan. Huom. Kaikki ko. hetken jälkeen tehdyt muutokset järjestelmässä kuten myös asennetut ohjelman katoavat. Sählöpostit, dokumentit jne. eivät katoa.

Ohjeitä löytyy mm. tuolta ja tuolta.

Niinjuu, ei olis pahitteeksi aina mainita mistä järjestelmästä (oletan, että Windows, mutta mikä Windows?) on kyse ja mistä selaimesta (IE, Firefox, Opera... ?). Oletko ylipäätään kokeillut auttaako selaimen vaihto?
Palautuspistettä olen jo 'kokeillut'. Ei ollut niin vanhaa enää tallessa.
Windows 7 on käytössä
Ongelma on sama kaikilla koneeni selaimilla: IE, Firefox, Chrome ja Opera
*huoh*

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Palautuspistettä olen jo 'kokeillut'. Ei ollut niin vanhaa enää tallessa.
Windows 7 on käytössä
Ongelma on sama kaikilla koneeni selaimilla: IE, Firefox, Chrome ja Opera
*huoh*
Kokeile avata komentorivi (vai mikä se nyt on suomeks.. siis se "dos-ikkuna") ja nimenomaan administraattorina eli klikkaat kuvaketta hiiren oikealla namiskalla ja valitset sieltä "run as administrator" (mikä lie tuokaan suomeksi). Sinne sitten pläjäytät seuraavan komennon: sfc.exe /scannow. Tuo tsekkaa ja korjaa korruptoituneet systeemitiedostot.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Kokeile avata komentorivi (vai mikä se nyt on suomeks.. siis se "dos-ikkuna") ja nimenomaan administraattorina eli klikkaat kuvaketta hiiren oikealla namiskalla ja valitset sieltä "run as administrator" (mikä lie tuokaan suomeksi). Sinne sitten pläjäytät seuraavan komennon: sfc.exe /scannow. Tuo tsekkaa ja korjaa korruptoituneet systeemitiedostot.
Tiksis. Kokeilen illalla.

Joppe_001

Well-known member
Sijainti
Tois pual jokkee
Sellaista ongelmaa on Libre Officen taulukkolaskennan kanssa, että se ei suostu tallentamaan päivämääriä oikein. Mulla juoksee tuossa taulukossa allekkain päivämääriä, mutta jostain syystä ohjelma automaattisesti muuttaa sen rimpsun alkamaan päivästä 27.05.2008. Ja jos mä korjaan ne käsin ja tallennan, niin seuraavan kerran kun tiedoston avaa, niin ne ovat taas automaattisesti menneet päin helvettiä. Joutuuko tässä turvautumaan microsoftin tuotteisiin, vai onko vika käyttäjässä?