Tyhmiä ja vähemmän tyhmiä kysymyksiä tietokoneista II

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Itsellä on suomenkielinen käyttis ja ei vieläkään meinaa onnistua. Mutta pitäisi siis valita ohjauspaneelissa ikoninäkymä, mennä ilmeisestikin helppokäyttökeskukseen ja..
Win 8 sulla? Mut joo, ohjauspaneeli ja helppokäyttöön just. Sieltä suunnalta sen pitäs löytyä.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Sori, olen hieman huppelissa.

Tuolla on rekisterin editointia vaativa ohje.

Hi,
this notification is handled by BTTray.exe process. You must edit the following registry entries to ged rid of this ugly alert:

Press WinKey and type "regedit" > navigate to

HKEY_LOCAL_MACHINE > SOFTWARE > Widcomm > BTConfig > General > KeyIndication

Change the value of "KeyIndication" from "1" to "0"

Reboot..


And the nasty notification is gone!
ENJOY!
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-desktop/caps-lock-notification-appears-on-the-screen-when/285a5edf-eb03-4e19-93c3-63e869486180
 
Viimeksi muokattu:

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Mä tein ton omille koneillekin, mutta enhän mä enää muistanu miten se tapahtu.
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4531
Sijainti
Kokkola
Ei löydy Widcommia tuosta polusta :wall: Olen koittanut noita antamasi linkin takaa löytyneitä muitakin vinkkejä mutta nekään ei tunnu auttavan. Pitää jatkaa paremmalla ajalla, nyt pitää lähteä pois koneelta muutamaksi tunniksi..
 
Viimeksi muokattu:

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Civ V kaatu. Viillänkö ranteet, virittelenkö kaulakiikun vai heitänkö naamaan kaikki pillerit mitä löytyy (D-vitamiinit ja kartonki buranaa)?

Äkkiä!
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Kone vaihtui Samsungin läppäriin. Miten tässä saa nuo capslockin ilmoitukset pois? Veemäisesti pläjähtää keskelle ruutua ilmo kun capslockia painelen. Toki ei caps lock ole ainoa keino kirjoittaa isoja kirjaimia mutta sitä on vaan capsia tottunut käyttämään sitä varten niin että shiftin käyttö on yllättävän vaikeaa ainakin näin aluksi :D No, tottumiskysymys. Mutta edelleenkin jos täällä on toinen Samsung-läppärin omistaja niin neuvoa otetaan vastaan tuon caps-ilmon poistamiseksi.
Ei suoraan sanottuna aavistustakaan, mutta parin minuutin kuukletuksen perusteella syynä on Samsung-softa nimeltään Easy Settings, joka on osa Easy Software Manageria. Tappamalla prosessin dmhkcore.exe (tai deinstalloimalla koko roskan) pääset noista eroon, mutta samalla lakkaavat toimimasta kaikki "erikoisnäppäimet" kuten mm. äänenvoimakkuun kontrollointi näppäimistön kautta.

Etti tuo softa ja tsekkaa löytyykö asetuksista jotain, jolla uton sais pois päältä. Kuukletuksen perusteella jäi hieman semmoinen maku, että tuota on aika vaikea saada pois päältä ilman, että luovut samalla muista Samsungin erikoistoiminnoista.
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4531
Sijainti
Kokkola
Joo no nuo erikoisnäppäimet on aikalailla turhia minulle. Äänenvoimakkuuden säätöön ei välttämättä tarvi erikoisnäppäimiä jos niin haluaa, kuin myöskään esim. näytön kirkkauden säätämiseen, ainakaan tässä. Kokeilee ensin tuota prosessin lopettamista ja jos se ei satu käyttöä haittaamaan millään tavalla niin sama vaikka nakkaa sitten koko softan mäkeen.

Kiitoksia OoPee taas kerran :thumbup:
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Nyt alkoikin oma Samsungin näyttö sitten vilkkumaan. Vilkkuu parin kolmen sekunnin välein hetkellisesti mustana. Näyttö on kiinni Sony Vaiossa VGA-kaapelilla. Myös näytössä oleva sininen "on/off"-valo välkkyy samalla kun näyttö menee mustaksi.

Onko ideoita, missä vika voisi olla vai pitääkö suunnata näyttökaupoille?
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Nyt alkoikin oma Samsungin näyttö sitten vilkkumaan. Vilkkuu parin kolmen sekunnin välein hetkellisesti mustana. Näyttö on kiinni Sony Vaiossa VGA-kaapelilla. Myös näytössä oleva sininen "on/off"-valo välkkyy samalla kun näyttö menee mustaksi.

Onko ideoita, missä vika voisi olla vai pitääkö suunnata näyttökaupoille?
Kokeile toista kaapelia, kiinnitykset olet toivottavasti jo tsekannut. On/Off-valo vilkuu, kun näyttö ei saa signaalia. Jos vika ei ole kaapelissa, niin ennenkuin ryntäät ostamaan yhtään mitään, kannattaa testailla hieman ristiin (toimiiko mut laitteet tuon näytön kanssa, toimiiko Vaio muiden näyttöjen kanssa), vika kun voi näytön lisäksi olla myös läppärissä tai sen vga-outputissa.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Kokeile toista kaapelia, kiinnitykset olet toivottavasti jo tsekannut. On/Off-valo vilkuu, kun näyttö ei saa signaalia. Jos vika ei ole kaapelissa, niin ennenkuin ryntäät ostamaan yhtään mitään, kannattaa testailla hieman ristiin (toimiiko mut laitteet tuon näytön kanssa, toimiiko Vaio muiden näyttöjen kanssa), vika kun voi näytön lisäksi olla myös läppärissä tai sen vga-outputissa.
Virtakaapeli/muuntajakin voi olla sökö.
 

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
Jossakin Vapaan otsikossa kovasti ylistettiin ilmaista virustorjunta- ja palomuuriohjelmaa, joka on Windowsissa jotenkin valmiina. Jos oikein ymmärsin. Että kuulemma pyörii taustalla paljon sutjakammin kuin vaikka F-Secure.

Niin mikähän ohjelma se mahtaa olla? Miten saa käyttöön? Missä Windowseissa se on?
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Jossakin Vapaan otsikossa kovasti ylistettiin ilmaista virustorjunta- ja palomuuriohjelmaa, joka on Windowsissa jotenkin valmiina. Jos oikein ymmärsin. Että kuulemma pyörii taustalla paljon sutjakammin kuin vaikka F-Secure.

Niin mikähän ohjelma se mahtaa olla? Miten saa käyttöön? Missä Windowseissa se on?
Ei soo valmiina kai missään, mutta ladattavissa tmoin linkistä ja toiminee kaikissa. Moon ollu tyytyväinen ja OoPeekin suositteli tota AntiVirin sijaan.

edit: jaa, onki vain vista ja seiska. Noh. edit2: no XP kans.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Civ V kaatu. Viillänkö ranteet, virittelenkö kaulakiikun vai heitänkö naamaan kaikki pillerit mitä löytyy (D-vitamiinit ja kartonki buranaa)?

Äkkiä!
Taas!
Näillä spekseillä (valtioiden määrä, kartan laajuus, yksiköiden määrä) ei pitäis kellahtaa edes mun nuhapumppu. Mutta silti niin teki!
Jotain muutoksia on tehty, nimittäin alkuvaiheessa peliä rullaa paremmin kuin aiemmin, mutta jossakin vaiheessa alkaa tökkimään ja sitten jumittaa.
Tuon eka purkauksen jälkeen tää oli seuraava kerta kun edes kokeilin pelata. Ja saatana heti nurin. No ei heti, vaan pitkällisen sdragedis-hypnoottisen joukkojen sijoittelun jälkeen, just kun olin voittamassa! Olin!
Luulenpa että Tieto on ostanut tuon lafkan.
 

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
XP:n työkalujen asetukset ei tuu

Ollu muutaman kuukauden eli kauan sellainen vika että kun valitsee työkalut>tasetukset niin vain vilahtaa tuo ja katoaa samantien.
Mikä vikana?
Oon pohtinu sikana.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Mä ainakaan en ymmärrä mitä sä tarkoitat. Tosin mulla on vain enkkuXP.

Tools - Options? Mistä kohtaa? Mikä ohjelma? Mitkä ihmeen työkalut?
 
Ylös