Tyhmiä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta

  • Viestiketjun aloittaja AJ
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
Ennen kidnappausta kannattaa tosin vakuutusyhtiöstä varmistaa, että kotivakuutus kattaa kidnapatun aiheuttamat vahingot. Ja Poliisin suorittaman kotietsinnän myös.
Onko sulla muuten tietoa, että jos teettäisi ulkopuolisella rakentajalla sellaisen huoneeseen mahtuvan äänieristetyn kopin mallia Juha Turunen, niin saako siitä kotitalousvähennystä? Ei viitsisi pimeänä työnä kuitenkaan teettää.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Onko sulla muuten tietoa, että jos teettäisi ulkopuolisella rakentajalla sellaisen huoneeseen mahtuvan äänieristetyn kopin mallia Juha Turunen, niin saako siitä kotitalousvähennystä? Ei viitsisi pimeänä työnä kuitenkaan teettää.
Mun käsittääkseni saa. Tosin kannattaa harkita esim. toiminimen perustamista ennen rakentamista ja rakennuttaa tuo koppi firman nimiin.

Kai kouvo muistaa, että lunnasrahat ovat veronalaista tuloa?
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Saako sitä uudisrakentamiseen? Pistä ilmoitukseen vaikka S/M-huoneen perusparannus.
 

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
Kai kouvo muistaa, että lunnasrahat ovat veronalaista tuloa?
Mitenkäs tuo muuten menee, jos on ensimmäistä kertaa kidnappaamassa, mutta aikoo kidnapata myöhemminkin, niin voiko käyttää ihan perusverokorttia, vai pitääkö käyttää sivutuloprosenttia?

Toki siinä on se, että jos tekee muitakin hommia, esim. mäkkärin kassalla samaan aikaan, niin sivutulojahan ne kidnappaushommat taitaa olla. Sitähän voisi tietenkin jäädä ensin työttömäksi ja sitten alkaa fraalancer-kidnappaajaksi, niin säästäisi jonkun verran veroprosentissa. Siinä tulee vaan sitten karenssia, ennenkö päivärahat alkaa juoksemaan KELA:lta.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Ilmoita työhönmenosta

Työkyvyttömyys- tai työttömyyseläkettä saavan tulee ottaa yhteyttä Kelaan ja omaan työeläkelaitokseensa. Ilmoitusta varten on olemassa lomakkeita, mutta sen voi tehdä myös vapaamuotoisesti, aina kuitenkin kirjallisesti. Lisäksi mukaan on hyvä liittää kopio työsopimuksesta tai palkkakuitista.
Lomakkeita, ihanaa!
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Mitenkäs tuo muuten menee, jos on ensimmäistä kertaa kidnappaamassa, mutta aikoo kidnapata myöhemminkin, niin voiko käyttää ihan perusverokorttia, vai pitääkö käyttää sivutuloprosenttia?

Toki siinä on se, että jos tekee muitakin hommia, esim. mäkkärin kassalla samaan aikaan, niin sivutulojahan ne kidnappaushommat taitaa olla. Sitähän voisi tietenkin jäädä ensin työttömäksi ja sitten alkaa fraalancer-kidnappaajaksi, niin säästäisi jonkun verran veroprosentissa. Siinä tulee vaan sitten karenssia, ennenkö päivärahat alkaa juoksemaan KELA:lta.
Luulisin, että jos epäilee kidnappauskeikan jäävän yksittäiseksi, niin se kannattaa tehdä ihan sivutulokortilla. Jos taas uskoo hommien jatkuvan pidempäänkin ja vaativan laitehankintoja, niin tuo toiminimi kannattaa perustaa.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Alatalo lauloi, että on kaunis mies, eikä mikään äijän köriläs. Mikä piru sen biisin nimi oli?
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Koskakohan Suomessa siirrytään käyttämään ihmismäisiä mittasuhteita myös näytön koossa? Saksassa on jo käytössä ko. mittasuhteet ruutuja myydessä.

Kyllä sitäpaitsi 107 cm telkkari kuulostaa paremmalta kuin 42", eller hur?
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Seuraavassa lainauksessa esitettyyn sanontaan olen törmännyt aiemminkin jossain yhteydessä.
Mitä halavattua tarkoitetaan sillä, että jonkun euro on jonkun toisen euroa arvottomampi?

Mä ainakin oletan, että eläkeläisen appiukkoni lompakosta löytyvällä eurolla voi ostaa saman verran parsaa kaupasta kuin minun lompakostani löytyvällä eurolla voi. Vai myykö K-kaupan Väiski appiukolle parsaa eurolla 60 grammaa ja mulle heti perään 100 g?

Esimerkiksi Vantaalla remonttipaine on kova, koska lähes koko kaupunki muodostuu 1960–80-luvuilla rakennettujen lähiöiden aluekeskuksista. Nyt kerrostalolähiöiden remonttisumaa on kaiken lisäksi maksamassa entistä harvempi asukas.

– Vielä kun muistaa, että samaan aikaan näissä kerrostalolähiöissä asukkaat ovat jo eläkkeellä tai ainakin kohta siirtymässä eläkkeelle. Lisäksi eläkeläisen euro on maksimissaan 60 senttiä, joten tämän asian kanssa ollaan todellisissa ongelmissa, hän kertoo.
MITÄ PUNAISEKSI VÄRJÄTYLLÄ TEKSTIN OSALLA OIKEASTAAN TARKOITETAAN?
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Seuraavassa lainauksessa esitettyyn sanontaan olen törmännyt aiemminkin jossain yhteydessä.
Mitä halavattua tarkoitetaan sillä, että jonkun euro on jonkun toisen euroa arvottomampi?

Mä ainakin oletan, että eläkeläisen appiukkoni lompakosta löytyvällä eurolla voi ostaa saman verran parsaa kaupasta kuin minun lompakostani löytyvällä eurolla voi. Vai myykö K-kaupan Väiski appiukolle parsaa eurolla 60 grammaa ja mulle heti perään 100 g?



MITÄ PUNAISEKSI VÄRJÄTYLLÄ TEKSTIN OSALLA OIKEASTAAN TARKOITETAAN?
Tuo lienee lähtenyt siitä, että naisen euro on 80 senttiä tahi markka-aikaan tietysti naisen markka on 80 penniä. Sillähän tarkoitetaan sitä, että koska mies tienaa jostain hommasta euron, niin naisen pitäisi tienata jostain toisesta hommasta se sama euro, mutta eipä tienaakaan, koska naisen palkat ovat (muka) keskimäärin 80% miesten palkoista. Tuo 60 senttiä taas tarkoittanee sitä, että eläke on maksimissaan 60% palkasta.

Eli ilmeisesti eläkkeelläkin pitäisi saada sama raha kouraan kuin töissä käydessään, vaikkei enää sen eteen mitään teekkään.

Mitä se sitten oikeasti tarkoittaa? No kyseessä lienee sama juttu kuin se, että jos joku sanoo, että jokin asia on kaks kertaa isompi kuin joku toinen, niin se yleensä tarkoittaa, että se on kaksinkertainen eikä, että se on oikeasti kaksi kertaa isompi, eli kolminkertainen.

Eli tahtoo sanoa, että eläkeläisellä on maksimissaan 60% niistä tuloista, mitä töissä vielä oleva saa palkaksi. Poislukien naiseläkeläinen, jonka euro on siis oikeastaan vain 48 senttiä.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös