lara sanoi:
Hei kaikki kanssa foorumistit!
Olen lara ja vaikutan tuolla vapaalla. Nyt minun täytyy tukeutua teihin jotka minua enemmän tiedätte.
Eli. Miten mä saan lähetettyä elokuvia mahdollisimman nopeasti? Voiko ne tiedostot pakata? Ja ylipäätänsä miten se pakkaaminen toimii.. Mä joskus yritin jotain musiikkia pakkailla ja meni exältä aikansa saada ne taas käyttöön. Ei menny se suoritus multa ihan nappiin.
Kiitos jo etukäteen!
Torrent tai sitten suora FTP-yhteys (joko lähettäjällä tai vastaanottajalla pitää olla FTP-serveri käytössä ja toisessa päässä sitten ftp-clientti). Tai sitten kopiointi jonkun sopivan proxynä toimivan verkkolevyn kautta, johon on käyttöoikeus...
(vois tietää yhden
)
Elokuvien pakkaaminen ei välttämättä kannata, ellei pakkaa niitä toiseen, paremmin kompressoituun formaattiin (esmes mpeg2 --> mpeg4), tai pienennä sitä välitettävän videon resoluutiota ja/tai frameratea. Siihenkin voi mennä koneesta ja ohjelmasta riippuen useampi tunti.
Riippuen tietysti elokuvan koosta ja internet-liittymän nopeudesta, voi olla että posti kulkee nopeammin, jos pystyt polttamaan dvd:lle tuon elokuvan. Omalla liittymällä pystyn siirtämään jotain 100 ktavua/s, joten DVD:n siirtämiseen menisi täydellä nopeudella jotain 12,5 tuntia.
Sitten on tietysti esimerkiksi VLC-player, joka pystyy (tai pystynee) lähettämään streaminginä sitä videota paikasta toiseen. En ole kokeillut tuota käytännössä, joten en ainakaan suoralta kädeltä osaa sanoa, mitä pitää tehdä, että saa sen toimimaan. Varmasti muitakin konsteja striimaukseen löytyisi.